İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İsmail KÜÇÜKKAYA Or. Yük. Müh.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Havza Rehabilitasyon Projelerinde Sor-Sap-Çöz Çalışması
Advertisements

Eylem Planı Sonraki Adımlar
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
KATILIM (1) Halkın, kendisiyle ilgili kararlara katılmasına dönük bir süreçtir. Katılımın olmazsa olmaz koşulu, problemlerin birlikte tespit edilmesi,
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
VİZYONER LİDERLİK.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
YB 207- UĞRAŞ TERAPİSİ FZT. MELİS BAĞKUR.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Tanıtım Çalışma Grubu
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Eşgüdümleme ve Kontrol
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İsmail KÜÇÜKKAYA Or. Yük. Müh.

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (1) Tanımı (1):  Yönetim, belirlenmiş grup amaçlarının, planlama, örgütleme, yöneltme ve kontrol işlevleri ile en etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirilebileceği bir ortamın yaratılması sürecidir.

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (2) Tanımı (2):  Bir organizasyonda etkili bir iş gücü cezbetmek, geliştirmek ve korumak için girişilen faaliyetlerin toplamıdır.  İnsan kaynakları yönetimi, belirli bir amaç için çalışanların veya görevlilerin ihtiyaçlarını birbirine uydurma sürecidir.  İnsan kaynakları yönetiminde; tüm yöneticiler, insan kaynaklarının yöneticisidir ve bu yönetimde çalışanlar, değerli birer aktif işgücü sayılırlar

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (3) Amacı:  Organizasyona, etkili bir işgücü cezbetmek,  İşgücünü en yüksek potansiyeline ulaşacak şekilde geliştirmek,  Uzun dönemde işgücünü elinde tutmak.

Koordinasyon (1)  Görevler, iyi tespit edilmelidir. ( İyi bir uzmanlaşma ve işbölümü yapılmıştır).  Görevler, bütün grupların kapasitelerinden en fazla yararlanacak şekilde düzenlenmelidir. ( Verimli çalışma yapılmaktadır).  Amaçlara ulaştırılacak ve bütün işleri görecek görevliler belirlenmelidir. ( Etkinlik sağlanmıştır). İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (4)

Koordinasyon (2)  Görevlilere veya görevli gruplara, görevleri, yetkileri ve sorumlulukları en iyi şekilde anlatılmalıdır. ( Görev, yetki ve sorumluluk belirlenmiştir ).  Görevliler arasındaki iletişim ve ilişkiler iyi kurulmalıdır. ( Kimin kime sorumlu olacağı bellidir).  Görevlilere, işlerini en iyi şekilde yapabilmeleri için gerekli araç ve gereç temin edilmelidir. ( Görevlilere araç ve gereç imkanı sağlanmıştır). İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (5)

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (6) Temel İlkeler (1)  İnsan kaynaklarının önemini anlamak, (Kurumun en değerli varlığı, insan kaynakları olup, başarıya ancak onlar sayesinde ulaşılabileceğine inanmak).  Yönetimdeki insan veriminin; etkili liderlik ve motivasyon teknikleri ile artırılabileceğini kabul etmek,  Yöneticilerin; yüksek performansa yönelik bir kurum kültürü yaratarak, çalışanlarından en yüksek düzeyde yararlanabileceğine inanmak,

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (7) Temel İlkeler (2)  Arzu edilen insanları kurumda tutabilmek için elverişli çalışma şartları ve koşulları yaratmak,  Çalışan insanların bilgi, beceri yeteneklerini artırmak için, sürekli eğitimin bir zorunluluk olduğunu kabul etmek, (Çalışanların insanların mesleki bilgilerini geliştirmek üzere eğitim programları düzenlemek).

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (8) Temel İlkeler (3)  Takım çalışmalarının önemini kavramak ve tekniğini iyi bilmek, ( İşbirliği yapmak ve dayanışma içinde bulunmak).  Niteliklerini becerilerini geliştiren insanlara daha fazla yetki ve sorumluluk vermek.

KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİ İsmail KÜÇÜKKAYA Or. Yük. Müh.

KATILIMCI YAYIM FAALİYETLERİNİN TARİHİ GELİŞİMİ (1) 1- TEKNOLOJİ TRANSFERİ  Sektörel etkileşim  Bilgi transferi

KATILIMCI YAYIM FAALİYETLERİNİN TARİHİ GELİŞİMİ (2) 2- PROBLEMLERİN ÇÖZÜLMESİ  Özel uzmanlar  Akademik danışmanlar

KATILIMCI YAYIM FAALİYETLERİNİN TARİHİ GELİŞİMİ (3) 3- EĞİTİM VE YAYIM  Programlanmış halk eğitimi  En yüksek seviyede tarımsal üretim için eğitim çalışmaları  Planlı mera kullanımı eğitimi

KATILIMCI YAYIM FAALİYETLERİNİN TARİHİ GELİŞİMİ (4) 4- İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR HAVZA YÖNETİMİ  Havzada hedef grupların belirlenmesi ve teşkili,  Grupların yetkili kılınması,  Katılımcı eğitim ve yayım,  Havza rehabilitasyonu için planlama,  Uygulamalar,  İzleme değerlendirme,

KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN AMACI  Bir alanın veya türlerin korunması konusunda ilgiyi artırmak ve koruma bilincini geliştirmek için, kişilerin fikirlerinde olumlu değişimler yapmaktır.

KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN TEKNİĞİ (1)  Çevre sorunları ile ilgilenmeyi odak olarak almalıdır.  Konuları özele indirmeden ve fazla bilgi bombardımanına tabi tutulmadan yapılmalıdır.  Havza köylerindeki tüm halka ve özellikle, hedef gruplarına dönük yapılmalıdır.

 Problem sorma ve çözme şeklinde yürütülmelidir.  Disiplinler arası özellikte olmalıdır.  İleriye dönük ve yaşam boyu devam etmelidir. KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN TEKNİĞİ (2)

 Hedef gruplarının yetki ve sorumlulukları belirtilmeli, geliştirilmeli ve güçlendirilmelidir.  Eğitimde hedef gruplar, genellikle yetişkinler olmalıdır.  Yetişkin gruplar öğrenmeye gönüllü olup öğrenme mecburiyetleri yoktur.  Yetişkin grupların öğrenmek istedikleri konu iyi bilinmeli ve o konuda eğitime ağırlık verilmelidir.  Yetişkinler tam katılımın sağlandığı ve serbest bir ortamın mevcut olduğu yerlerde iyi öğrenirler.  Eğitimin kendilerine faydalı olmasını isterler. Yoksa ilgileri ve katılımları azalır. KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN TEKNİĞİ (3)

 Hedef gruplarının eğitiminde, katılımcı yaklaşım anlayışı hakimdir.  Görevli eğitici uzmanlar, hem eğitici hem de eğitilen olmalıdır.  Hedef grupla uzman arasında karşılıklı fikir alış verişi önem arz eder.  Eğitimde bilginin serbestçe paylaşılması esastır.  Eğitimin esas konusu, yetişme muhiti şartlarına uygun ve adaptasyonu kolay olan teknik bilgilerdir. KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN TEKNİĞİ (5)

KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN SAFHALARI (1) İLETİŞİM SAĞLAMAK İletişim, iki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir.

ETKİLEYİCİ İLETİŞİM UYGULAMAK Etkileyici iletişim, bir kaynaktan bir hedefe yöneltilen ve karşısındakinin, tutum ve davranışlarını değiştirme amacı taşıyan iletişime denir.  Etkileyici iletişiminin kaynağı inanılır olmalıdır.  Etkileyici iletişim, çift yönlü kullanılmalıdır.  Etkileyici iletişim, akılcı olmalıdır.  Etkileyici iletişimde öncelik, hedef kitle içerisinde kültürlü ve saygın kişilerdir.  Hedef kitlenin ekonomik ve sosyal yapısı çok iyi bilinmelidir. KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN SAFHALARI (2)

OLAYI VEYA KONUYU PSİKOLOJİK OBJE HALİNE GETİRMEK Psikolojik obje, birey için anlam taşıyan bir ilgi alanıdır KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN SAFHALARI (3)

TUTUM VE DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YARATMAK Tutum ve davranış biçimi, kişilerin belirli psikolojik objelere ilişkin düşüncelerini ve duygularını oluşturan temel eğilimlerdir. İnsanların bazı kişilere ve düşünce sistemlerine karşı tutumları ve davranışları farklıdır. Bunlardan bazıları olumlu, bazıları ise olumsuz olabilir. Tutum ve davranış biçimi, zaman içerisinde değişebilir. Fakat bazı tarihi, kültürel ve politik faktörler nedeniyle insanların zihinlerine kazılan tutumlar kolay kolay değişmez. KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN SAFHALARI (4)

SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜNÜN ÇEKİRDEK KADROSUNU OLUŞTURMAK Hedef kitle, konuya inandırılır ve desteği sağlanırsa, sürdürülebilir bir havza yönetiminin sahipleri belirlenmiş olur. KATILIMCI EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETLERİNİN SAFHALARI (5)

ÇEVRE KORUMA İLE İLGİLİ GÖNÜLLÜ KURULUŞLAR İsmail KÜÇÜKKAYA Or. Yük. Müh.

GÖNÜLLÜ KURULUŞLARIN ÇEŞİTLERİ  Arkadaş grupları  Kültürel mirası koruma ve iyileştirme grupları  Eğitim ile ilgili dernekler  Araştırma/Bilimsel faaliyetler  Doğal kaynakları koruma ve geliştirme grupları  Mesleki destekleme grupları

GÖNÜLLÜ KURULUŞLARIN ÇALIŞMA ŞEKLİ  Problem genellikle halk tarafından belirlenir,  Sorumlu kişiler ve sivil toplum örgüt temsilcileri toplantıya çağrılır,  Toplantıda temsilciler konuşmalarıyla problemi ortaya koyarlar.  Hedefler ve çözüm önerileri belirlenir,  Gönüllü kuruluşlar, kurum ve kuruluşlarla problemin çözümü üzerinde işbirliği ve işbölümü arar.  Gönüllü kuruluş, fon temin etmeye çalışır.

DEVLETİN GÖNÜLLÜ KURULUŞLARLA İŞBİRLİĞİ Devlet: Gönüllü Kuruluşa,  Teknik yardım yapabilir,  Eğitim seminerlerine davet edebilir,  Gönüllü kuruluşun yapmış olduğu toplantılara katılabilir ve alternatif çözüm önerileri sunabilir,  Yayım hizmetlerini destekleyebilir,  Projelerine ortak olabilir.

GÖNÜLLÜ KURULUŞLARIN KATILDIĞI ÖNEMLİ PROJELER  Vejetasyonun geliştirilmesi ile ilgili projeler,  Çeşitli araştırma projeleri,  Eğitim, tanıtım, kamuoyu oluşturma ve bilinçlendirme projeleri,  Havza planlama ve yönetim çalışmalarında karar alma eğitim ve bilinçlendirme faaliyetlerine katılma,  Projelerin izleme ve değerlendirme bölümüne katılma,  Başarılı uygulama projelerinin yaygınlaştırılması ile ilgili projeler,