Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
PERFORMANS GELİŞTİRMEDE DENETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Mustafa Balkaş Enka Okulları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çağdaş Yönetim İlkeleri
MERHABA.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Farklılaştırılmış Öğretim
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
Sosyal Beceri Eğitimi.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Mentör Öğretmenlik.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Akran Koçluğu Koçluk Becerileri
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri

En iyi mesleki gelişim nasıl sağlanır?

Ders Tipi Çalıştaylar; Bilgi vermek açısından iyidir. Amaç, değerlerde ve davranışlarda değişikliğe yol açmak olduğunda ise yetersizdir.

Denetim ve Ders Tipi Çalıştaylar Etkili mi? Joyce ile Beverly’nin, (1980) yürüttüğü araştırma, denetimin ve ders tipi hizmet içi eğitimin, öğretmenin öğretiminde bir değişime yol açmada etkili olmadığını ortaya koymaktadır.

Sağlanan Eğitim Beceri Gelişimi Derste Doğru Kullanım Kuram/Bilgi%50 to %5 Kuram/Örnekleme %50%5 Kuram/Örnekleme/ Pratik/Geribildirim %90%5 Kuram/Örnekleme/ Pratik/Geribildirim/ KOÇLUK %90% Kaynak: The coaching of teaching (Öğretimde koçluk). Joyce ile Showers Eğitim Türlerine Göre Öğrenilenlerin Eğitim Türlerine Göre ÖğrenilenlerinAktarımı

İki denk arasındaki – birinin, kendini bireysel ve mesleki açıdan geliştirmeye adadığı ilişkidir. Akran Koçluğu Nedir?

Değerlendirme Dış Kriterler Okulun kriterleri Denetim Mentorluk Akran Koçluğu Öğretmenin seçtiği kriterler Değerlendirme/Koçluk Hattı Değerlendirme/Koçluk Hattı

Okulda çalışanlar hangi sıklıkta gözlenmeli ve geribildirim edinmelidir? Okulda çalışan herkes haftada bir kez gözlemlenmelidir ve geribildirim edinmelidir. Usta ve profesyonel eğitimciler, koçluğa ihtiyaç duyarlar mı? Neden? En usta ve profesyonel eğitimciler, koçluğa en çok ihtiyaç duyanlardır. (Tiger Woods sendromu)

Faydalı olabilmesi için, Geribildirim; açıklayıcı, kesin, olumlu

Uygulama Eğimi Mükemmel İyi Koç, bu zor zamanda co ş turan ki ş idir

Gözlem Öncesi Görüşme Gözlem Gözlem Sonrası Görüşme

Koçluk edilen kişi, bozuk değildir, onarılmaya, düzeltilmeye ihtiyacı yoktur. Yalnızca gelişmek, daha iyi hale gelmek ister. Koç, soruları sorar; cevaplar ise koçluk edilen kişidedir. Güç, ilişkidedir, koçta değildir. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

İlişki, koçluk edilen kişiye göre belirlenir, biçimlendirilir. Koçluk edilen kişi sorumlu olandır; ilişki, koçluk edilen kişinin istediği sonuçlara ulaşması üzerine odaklanır. Koçluk oturumlarındaki bütün sohbetler, özel ve gizli kalır. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

Koç, koçluk ettiği kişinin, her zaman için gelişmeye, amacına ulaşmaya ve başarıya doğru yol almasını sağlar. Toplantıların odak noktası, koçluk edilen kişi üzerindedir – gündemi, koçluk edilen kişi belirler. Koç ile koçluk edilen kişi, daha önceden ayarlanan toplantılara zamanında katılmayı kabul eder. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

İletişim, her zaman açık, dürüst ve samimi olmalıdır. Koç ile koçluk edilen kişi, çözmeye çalışmadan önce, sorunu belirme konusunda anlaşmaya varırlar. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

Koçluk ilişkisinde bir şey yürümüyorsa, koçluk edilen kişi, aradaki güveni sağlam tutmak için, bunun farkına varır varmaz, bu konu hakkında konuşma sorumluluğunu taşır. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

Koçluk edilen kişi, kendisi açısından iyi yürüyen şeyleri paylaşma sorumluluğunu taşır. Koç, tarafsız, nesnel ve destekleyicidir. Koçluk edilen kişi, önerilere, değişikliklere ve gelişime açıktır. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

Koçluk edilen kişi, değişmek, gelişmek, beceri ve davranış öğrenmek için gerekli çalışmaları yapmayı kabul eder. Koç, koçluk ettiği kişi istemedikçe, yargıda bulunmaktan, değerlendirmekten, eleştirmekten, tavsiyelerini, görüşlerini paylaşmaktan kaçınır. İlkeler ve Kabuller İlkeler ve Kabuller

Gözlem öncesi görüşme

Gözlem sonrası görüşme