قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ [ سورة الزمر ] Doktora ve Master Çalışmaları Hakkında Genel Mülahazalar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
1. 2 Ödevin (sunu kısmının) hazırlanmasında, şu anda üzerinde çalışmakta olduğunuz sunu formatı kullanılacaktır. Bunun amacı, değerlendirme standardını.
Önem Testleri. Örnekleme yoluyla sağlanan bilgiden hareketle; Kliniklerde hasta hayvanlara uygulanan yeni bir tedavi yönteminin eskisine kıyasla bir farklılık.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TARİHİ RİSK! TARİH BİLİMİ. Osmanlı Devletinde tarihi olayları kaydetmekle görevlendirilen kimselere verilen ad? Vakanüvis.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Tez hazırlarken yapılan 10 hata. tezdanismani.net
Kur’an ve Tefsir Araştırmacıları Akademik Gelişim Programı
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Tehlikeyi Görmek.
Bölüm 3: Eleştirel Kaynak İnceleme, Hipotez ve Strateji Geliştirme
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Uçak Bileti Değiştirme
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
EBSCO Discovery Service (EDS) Daha İsabetli Sonuç Listeleri
Kaynak Gösterme Teknikleri
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Verimli ve Doğru Çalışma
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Bilimsel Araştırma Süreci
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalıdır.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ [ سورة الزمر ] Doktora ve Master Çalışmaları Hakkında Genel Mülahazalar

Tez Konusunun Seçimi  i. Konu seçiminden önce aday mümkün mertebe çok okuma yapma ve genel literatürü taramalı.  ii. Aday çalışma alanıyla irtibatlı yapılmış tüm çalışmalardan haberdar olmalı.  iii. Konu seçerken başlangıçta dikkat edilecek hususlar:  1. ilgi (severek çalışacağınız bir konu olmalı)  2. Orijinal olmalı (Master ve Doktora farklı)  3. Önemli bir boşluğu dolduracağına inandığınız bir konu olmalı (bu tür konular yeni tartışmalara da zemin hazırlar)  4. Seçilen konu araştırmacının akademik kapasitesine uygun olmalı (lingüistik donanım ve akademik beceri ile uyum içinde olmalı)  i. Konu seçiminden önce aday mümkün mertebe çok okuma yapma ve genel literatürü taramalı.  ii. Aday çalışma alanıyla irtibatlı yapılmış tüm çalışmalardan haberdar olmalı.  iii. Konu seçerken başlangıçta dikkat edilecek hususlar:  1. ilgi (severek çalışacağınız bir konu olmalı)  2. Orijinal olmalı (Master ve Doktora farklı)  3. Önemli bir boşluğu dolduracağına inandığınız bir konu olmalı (bu tür konular yeni tartışmalara da zemin hazırlar)  4. Seçilen konu araştırmacının akademik kapasitesine uygun olmalı (lingüistik donanım ve akademik beceri ile uyum içinde olmalı)

Araştırma konusunun sınırlarının çizilmesi  Çok geniş veya aşırı spesifik bir konu olmamalı.  Bununla birlikte konu alanı iyi bir şekilde daraltılıp sınırlandırılınca daha derin ve içerikli araştırma yapma imkanı verir.  Çok geniş veya aşırı spesifik bir konu olmamalı.  Bununla birlikte konu alanı iyi bir şekilde daraltılıp sınırlandırılınca daha derin ve içerikli araştırma yapma imkanı verir.

Araştırma soruları Teze başlamadan zihnimizde mutlaka araştırma alanı hakkında sorular olmalı. Bu sorular araştırmanın başlangıçtaki varsayımları üzerine kurgulanmalıdır. Sorular çok fazla olmamalı. İdeal sayısı 3-4 civarındadır. Araştırma esnasında bu sorular daima sorulmalı, değerlendirilmeli. Bazen bulgular sonucu bu soruların içeriği tezin ilerleyen dönemlerinde değişebilir Teze başlamadan zihnimizde mutlaka araştırma alanı hakkında sorular olmalı. Bu sorular araştırmanın başlangıçtaki varsayımları üzerine kurgulanmalıdır. Sorular çok fazla olmamalı. İdeal sayısı 3-4 civarındadır. Araştırma esnasında bu sorular daima sorulmalı, değerlendirilmeli. Bazen bulgular sonucu bu soruların içeriği tezin ilerleyen dönemlerinde değişebilir

Literatür Taraması  Konuyla ilgili genel ve esaslı tartışmalardan haberdar olunmalı.  Ana kaynaklar, konuyla ilgili ikincil kaynaklar ve son olarak da makale türü çalışmalar  Konuyla ilgili genel ve esaslı tartışmalardan haberdar olunmalı.  Ana kaynaklar, konuyla ilgili ikincil kaynaklar ve son olarak da makale türü çalışmalar

Metodoloji Araştırmacı konusuna en uygun metod(ları) ve araştırma araçlarını seçmeli:  1. Klasik İslami Disiplinlerin geliştirdikleri usûller çok iyi bilinmeli.  2. Sosyal ve beşeri bilimlerde çok sık kullanılan ve bugün pekçok batılı ve doğulu yazarın eserlerinde belirleyici rol oynayan temel teori (meta-teori) ve metodolojilerden haberdar olunmalı: Hermenötik, semantik, semiyotik, yapısalcılık, biçim eleştirisi, söylem analizi, içerik analizi, gender teori, post- modernist metin okumaları vs.  3. Bunlardan sadece birisini önceleyen ya da idealize eden yaklaşımlardan mümkün mertebe kaçınmak gerekir. Araştırmacı konusuna en uygun metod(ları) ve araştırma araçlarını seçmeli:  1. Klasik İslami Disiplinlerin geliştirdikleri usûller çok iyi bilinmeli.  2. Sosyal ve beşeri bilimlerde çok sık kullanılan ve bugün pekçok batılı ve doğulu yazarın eserlerinde belirleyici rol oynayan temel teori (meta-teori) ve metodolojilerden haberdar olunmalı: Hermenötik, semantik, semiyotik, yapısalcılık, biçim eleştirisi, söylem analizi, içerik analizi, gender teori, post- modernist metin okumaları vs.  3. Bunlardan sadece birisini önceleyen ya da idealize eden yaklaşımlardan mümkün mertebe kaçınmak gerekir.

Tezin Geçici Planı  İçindekiler  Giriş  Araştırma soruları  Araştırma alanı  Tezin amacı  Literatür taraması  1.Genel literatür  2.Spesifik Literatür  Metodoloji (Teorik altyapı)  Geçici bölümler (Beşeri bilimlerde bölümler 5-6’yı geçmemeli)  Sonuç  Bibliyoğrafya  İçindekiler  Giriş  Araştırma soruları  Araştırma alanı  Tezin amacı  Literatür taraması  1.Genel literatür  2.Spesifik Literatür  Metodoloji (Teorik altyapı)  Geçici bölümler (Beşeri bilimlerde bölümler 5-6’yı geçmemeli)  Sonuç  Bibliyoğrafya

Tezle ilgili not alma ve iktibas Önemli hususlar: i. Ciddi bir okuma yapmadan not alınmamalı ii. Aynı konuyla ilgili birden fazla kaynak varsa en güvenilir kaynaktan not alın ve iktibas yapınız iii. Her okuduğunuzu not almayın Not alma: i. Okunanları kendi ifadelerimizle özetlemek ii. İktibas 1. kısaltarak iktibas yapma 2. Olduğu gibi aktarma Not alırken dikkat edilecek hususlar: i.Araştırma konusuna uygunluk ii.İktibas yapılan kaynağa sadakat iii.Gerçeğe uygunluk Önemli hususlar: i. Ciddi bir okuma yapmadan not alınmamalı ii. Aynı konuyla ilgili birden fazla kaynak varsa en güvenilir kaynaktan not alın ve iktibas yapınız iii. Her okuduğunuzu not almayın Not alma: i. Okunanları kendi ifadelerimizle özetlemek ii. İktibas 1. kısaltarak iktibas yapma 2. Olduğu gibi aktarma Not alırken dikkat edilecek hususlar: i.Araştırma konusuna uygunluk ii.İktibas yapılan kaynağa sadakat iii.Gerçeğe uygunluk

Toplanan kaynak ve malzemenin değerlendirilmesi  Araştırma soruları ışığında toplanan malzemeyi uygun bir metodla analiz etmeli.  Sorular çerçevesinde oluşturulan hipotezler gözden geçirilmeli  Analiz kısmı tezin en önemli bölümüdür. Tezin orjinalliği burada ortaya konur. Bu nedenle bölüm çok net olmalı  Analiz etmek demek özetlemek demek değildir. Araştırmacı sık sık kendi fikirlerini zikretmeli. Tartışılan konuyla ciddi bir entelektüel diyaloğa geçmelidir.  Araştırma soruları ışığında toplanan malzemeyi uygun bir metodla analiz etmeli.  Sorular çerçevesinde oluşturulan hipotezler gözden geçirilmeli  Analiz kısmı tezin en önemli bölümüdür. Tezin orjinalliği burada ortaya konur. Bu nedenle bölüm çok net olmalı  Analiz etmek demek özetlemek demek değildir. Araştırmacı sık sık kendi fikirlerini zikretmeli. Tartışılan konuyla ciddi bir entelektüel diyaloğa geçmelidir.

Sonuç bölümünün yazılması  Değişik stratejiler uygulanabilir:  Çalıştığınız tezde ‘ne buldunuz’ sorusuna cevap veriniz.  Konuyu daha geniş çerçevedeki çalışmalarla irtibatlandırınız  Kendi bulgunuzu harici kaynaklar vasıtasıyla akademik bir uslupla sunmaya çalışın  Bulgularınız sonucu yeni araştırma soruları ortaya atanız.  Çalışmanızın yetersiz kaldığı kısımlarla sınırlılığını kısaca tartışınız  Sonuç bölümündeki yazı tonunuz çok önemli. Şayet araştırmanız analitik bir konuysa farklı bir ton, tahkik ya da daha tasviri bir konu ise farklı bir ton belirleyiniz. Çok daha açıklayıcı ya da deskriptif ise ona göre bir uslup benimseyin.  Sonuç biraz komplike olmalı. Sade ve basit sebep sonu ilişkisiyle verilmemeli.  Değişik stratejiler uygulanabilir:  Çalıştığınız tezde ‘ne buldunuz’ sorusuna cevap veriniz.  Konuyu daha geniş çerçevedeki çalışmalarla irtibatlandırınız  Kendi bulgunuzu harici kaynaklar vasıtasıyla akademik bir uslupla sunmaya çalışın  Bulgularınız sonucu yeni araştırma soruları ortaya atanız.  Çalışmanızın yetersiz kaldığı kısımlarla sınırlılığını kısaca tartışınız  Sonuç bölümündeki yazı tonunuz çok önemli. Şayet araştırmanız analitik bir konuysa farklı bir ton, tahkik ya da daha tasviri bir konu ise farklı bir ton belirleyiniz. Çok daha açıklayıcı ya da deskriptif ise ona göre bir uslup benimseyin.  Sonuç biraz komplike olmalı. Sade ve basit sebep sonu ilişkisiyle verilmemeli.

İlk Draft  Tezin ilk draftını yazarken kesinlikle giriş ya da sonuç bölümünden başlamayınız. Bu bölümleri sona bırakınız.  Araştırma alanıyla ilgili her problemi çözme gayreti olmamalı. İleriki çalışmalar için açık alanlar bırakılmalı  Tezinizi sık sık okuyun ve yakın arkadaşlarınızdan da okumalarını rica edin. Danışmana düzgün bir metin teslim edilmeli  Tezi Türkçe de yazsak kapalı alanlar olabilir bu nedenle mutlaka ikinci üçüncü şahıslar okumalı  Cümlelerdeki zamanlar, özne yüklem ilişkilerine dikkat edilmeli  Her araştırmacının kendine has stili olmalı.  Tekrardan kaçınınız  Tezin ilk draftını yazarken kesinlikle giriş ya da sonuç bölümünden başlamayınız. Bu bölümleri sona bırakınız.  Araştırma alanıyla ilgili her problemi çözme gayreti olmamalı. İleriki çalışmalar için açık alanlar bırakılmalı  Tezinizi sık sık okuyun ve yakın arkadaşlarınızdan da okumalarını rica edin. Danışmana düzgün bir metin teslim edilmeli  Tezi Türkçe de yazsak kapalı alanlar olabilir bu nedenle mutlaka ikinci üçüncü şahıslar okumalı  Cümlelerdeki zamanlar, özne yüklem ilişkilerine dikkat edilmeli  Her araştırmacının kendine has stili olmalı.  Tekrardan kaçınınız

Bir kaç önemli husus  Şayet tezinizi yazıya dökerken sıkıntı yaşıyorsanız mutlaka danışman ya da güvendiğiniz kimselerden yardım isteyin.  Tezinize son şeklini verdikten sonra bulgularınızın arkasında durunuz  Bölümler arasındaki ilişkiyi izaha hazır olun.  Şayet tezinizi yazıya dökerken sıkıntı yaşıyorsanız mutlaka danışman ya da güvendiğiniz kimselerden yardım isteyin.  Tezinize son şeklini verdikten sonra bulgularınızın arkasında durunuz  Bölümler arasındaki ilişkiyi izaha hazır olun.