Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Advertisements

Bu çalışma küresel perspektifte ve Avrupa birliği ekseninde bir kavram ve olgu olarak yerelleşmeyi konu almaktadır. Bu çerçevede kamu yönetimi anlayışında.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Eğitim-Öğrenim-Öğretim
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Yenilik ve Değişikliklere karşı Direnişler ve Giderilmesi
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
ERK İSG&İK – –
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
HASTANE YÖNETİMİNDE İLKELER VE YAKLAŞIMLAR
Katılım ve Katılımcılık Süreci A.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Bölüm 6 Örgütleme.
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
Kamu Yönetiminin İşleyiş Sorunları. Yoğun norm düzeni içerisinde sürdürülen bürokratik işlemler aslında hizmetin kişisellikten uzak, eşitlik ilkesine.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Türk Kamu Yönetimi Bürokrasi. Bürokrasi, kamu yönetimi açısından devlet yönetimi ve politikada önemli rol oynamaktadır. Bu açıdan siyasi otoriteler, bürokrasi.
Türkiye’de Yönetim Kamu Yönetimin Örgütlenmesi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kamu Personel Yönetimine İlişkin Sorunlar. Kamu kurumlarının sahip olduğu insan kaynağı ve bu insan kaynağının nicelik ve niteliği özelde kurumsal kapasitenin.
Kamu Yönetiminin Denetim Sorunları. Kamu yönetimi sisteminin; planlanan çıktıların üretilebilmesi, hukuk devleti ilkesinin uygulanması, yönetsel yozlaşmanın.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Yönetim ve Organizasyon
Kamu Yönetiminin İşleyiş Sorunları. Yoğun norm düzeni içerisinde sürdürülen bürokratik işlemler aslında hizmetin kişisellikten uzak, eşitlik ilkesine.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
KRİZ YÖNETİMİ VE SAMSUNG GALAXY NOTE 7 ÖRNEKLEMESİ
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları

Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak için adem-i merkeziyetçi yaklaşımlar denenmişse de henüz tam bir sonuç alınamamıştır. Dağınık bir yapı ve görünüm vardır. Bunun temel nedeni, benzer fonksiyonları yerine getiren birden fazla kurumun farklı yasal düzenlemelerle kurulmuş olmasıdır. Görev, yetki ve sorumluluk alanları açıkça belirlenmemiştir.

Organizasyon Sorunları Hizmet kaymaları sonucu asıl hizmetler ikinci plana itilmiş, tali hizmetlere daha çok önem verilir hale gelmiştir. Görev ve yetkilerin, merkez-taşra ve merkez-yerel yönetimler arasındaki dağılımı ve işbölümü yetersizdir sayılı kanun örgütlenmede hiyerarşik modeli esas almıştır. Bürokratik ara kademe sayısı fazladır. Yetkiler hiyerarşinin üst kademelerinde toplanmaktadır. Hiyerarşik denetim esas alınmaktadır. Esneklikten yoksundur.

Organizasyon Sorunları Ana, yardımcı ve denetim hizmet birimleri arasında görev çakışması ve hizmet tekrarı mevcuttur. Hesap verebilir olmayan, katılımcılıktan uzak ve saydam olmayan bir yapı ortaya çıkmıştır. Hizmette birlik ve bütünlük gerçekleşmediği için, sistem dağınık, eşgüdümsüz ve etkisiz bir görünüme sahiptir. Özellikle Bakanlık bağlı ve ilgili kuruluşlarının sayılarında zaman içerisinde önemli artış meydana gelmiştir. Ancak bu birimlerin görev, yetki ve sorumluluk sahaları yeteri kadar belirginleştirilmemiştir. Kadro ve kaynak eksiklikleri bu birimleri işlevsiz hale getirecek düzeydedir.

Organizasyon Sorunları Bakanlıklar arası işbirliğini ve devlet örgütünün düzenli olarak çalışmasını sağlama işlevi temel görevleri arasında yer alan Başbakanlık teşkilatının bağlı, ilgili, ilişkili kurum ve kurullarıyla hizmet Bakanlığı haline geldiği anlaşılmaktadır. Bu durum Başbakanlığın koordinasyon sağlama ödevi yerine Bakanlıklarınkine benzer sorunlarla karşı karşıya kalmasına neden olmuştur. Kamu yönetimini dönüştürme çalışmaları, yöntem ve alanların belirlenmesi konusundaki uzlaşmazlıklar nedeniyle bütünsellikten uzak yapılmaktadır. Bu durum koordinasyon sorunlarını ortaya çıkarmakta ve dönüşüm çabaları kesintiye uğramaktadır.

Organizasyon Sorunları Kamu kurumları yeni gelişmeler karşısında ortaya çıkan yönetim ve örgüt modellerini kendiliklerinden edinmeye çabalamakta ve böylece çok parçalı ve uygulama birliğinden uzak, amacından sapmış etkisiz yaklaşımlar kamu kurumlarında denenmektedir. Bu durum işlevsizliği daha da arttırmakta ve çeşitli maliyet sorunlarına neden olmaktadır. Merkezi yönetimin görevleri, merkez-yerel dengesinin sağlanamamış olması nedeniyle sürekli artış göstermekte ve bu da kaçınılmaz olarak sistemi tıkamakta ve işleyemez hale getirmektedir.

Organizasyon Sorunları Merkezi yönetimin taşra teşkilatının ayrı bir bütçesi yoktur. Bu kuruluşlar her türlü sorunun çözümü için merkeze bağlıdır. Bu da merkezi idare birimlerinin taşradaki hizmetlerini yavaşlatmakta ve etkinliğini düşürmektedir. Türk kamu yönetimi, çevresinde meydana gelen değişikliğe eski yapısıyla, örgütlenme biçimleri ve yöntemleriyle, durağan istihdam ve motivasyon kalıplarıyla, eski zihniyet ve davranışlarıyla yanıt vermeye çalışmakta ve bu nedenle ciddi biçimde zorlanmaktadır.

Organizasyon Sorunları Kamu hizmeti ve yönetimi kavramlarına ilişkin algılama ve hizmet mantığının yapılandırılmasında mevcut sorunlar, işlevsiz ama egemen ve baskıcı örgütler ortaya çıkarmıştır. Kamu örgütleri, rekabet ettikleri özel sektör kuruluşlarına karşı siyasi ve bürokratik otoritelerce kayrılma eğilimindedir. Bu durum sağlıklı hizmet sunumunu ve piyasanın oluşumunu olumsuz etkilemektedir.

Organizasyon Sorunları Kamu örgütleri, işlevsizlikleri nedeniyle adeta bir kaynak öğütme makinası ve siyasi kaygılara da dayanan aşırı kadrolaşma nedeniyle niteliksiz personel için konaklama merkezleri haline dönmüştür. Kamu örgütlerinin görev tanımları kuruluş kanunlarında yazıldığı şekliyle bırakılarak zaman içerisinde güncellenmediğinden, hizmetin gereği olarak bir takım yazılı olmayan kuralların yazılı kuralların önüne geçtiği ve örgütlerin bunlara göre idare edildiği anlaşılmaktadır.

Organizasyon Sorunları Kamu örgütleri arasında zaman zaman çeşitli nedenlere bağlı olarak gelişen çatışma ve çekişmelerin işlevsel yönetilememesi, kaynak, zaman ve enerji kaybına neden olmaktadır. Kamu örgütleri, hizmet üretme makamları değil ama bireysel kariyer basamakları veya uzun soluklu işgal edilecek makamların bulunduğu yapılar olarak kabul edildiğinden, asli görevlerden daha çok çalışanların bireysel beklenti ve taleplerine erişebilecekleri birer araç haline gelmişlerdir.