Strogami (Storytelling+Origami)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Şahin GÖKÇEARSLAN. Yazılım Türleri Bilgisayar Yazılımları Yazılım türleri (İşletim sistemleri, paket programlar, programlama dilleri) Yazılım lisans türleri.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
FRAJEL-X
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Metinlerin Sınıflandırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
DEYİMLERİ YAŞAMA ZAMANI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ŞEKİLLER.
KAVRAM HARİTALARI.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Light Up, ilkokul ve ortaokul öğrencileri için hazırlanmış,
Gelişim ve Temel Kavramlar
Öğrt. Grv. Dr. Serpil ALPTEKİN
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ORİGAMİ NE DEMEKTİR? ORIGAMI, JAPONCA ORU (KATLAMA) VE KAMI (KAĞıT) KELIMELERININ BIRLEŞMESIYLE MEYDANA GELMIŞ KATLANMıŞ KAĞıT ANLAMıNA GELEN GENEKSEL.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Sunum transkripti:

Strogami (Storytelling+Origami)

Bir hikâye üretip sonra hikâye olaylarını origami katlamalarıyla resimlendirmektedir. Hikâyedeki olayların sırası, origami modelindeki katlama sırasıyla aynı olmalıdır (Kallevig 1997).

Strogami, basit bir hikâye kullanarak origaminin öğretilmesi için bir araçtır. Strogami öğrencinin yaratıcılığını geliştirir, birçok konu hakkında bilgi edinmesini sağlar, origami modelinin sırasını hatırlamasına da yardımcı olur (Iyer ve Katz 2009 ). Herkes hikâye okumada eğlendirmeyi ya da bilgileri paylaşmayı sever. Strogami buna izin verir.(Mastin 2007)

STROGAMİ 1.Story telling 2.Origami (Hikaye Okuma) Kağıt Katlama Sanatı

1.Origami Origami, kağıdı yapıştırıcı ve makas kullanmadan sadece katlayarak çeşitli figürler oluşturma sanatıdır. Origami, el becerilerine dayalı bir çalışma olması, katlama sürecinin çocuklar için eğlenceli olması ve sonuçta bir ürünün oluşmasına olanak sağlaması bakımından çocukların, yaratıcılık, görsel algı becerileri, küçük kas becerileri ve matematik becerilerine ait pek çok kavramı anlamalarına ve mantığa dayalı düşünmelerine yardımcı olmaktadır (Kavici 2005).

Hikâye Okuma Okul öncesi eğitimde çocukların dilsel gelişimini sağlamak amacıyla gün içinde Türkçe-dil etkinliklerine yer verilmektedir. Türkçe etkinlikleri içinde tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama etkinlikleri vb. yer almaktadır. Türkçe etkinlikleri sırasında çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarının sağlanmasının yanı sıra sözcük dağarcıklarını da geliştirir(MEB, Okul Öncesi Eğitim Programı 2012).

Strogaminin Faydaları Hikâye okuma ve origaminin bütünleşmesi olan strogaminin eğitimsel avantajları, hafızayı zenginleştirmesi, küçük kas gelişimini, beynin sağ ve sol loplarının etkileşimini sağlamasıdır(Mastin 2007).

Strogaminin faydaları şöyle sıralanabilir: Strogami origami, hikâye okuma ve genel konuları birleştiren disiplinlerarası faydalı bir uygulamadır. Dinleme becerilerini geliştirir: Hikâye okuma origaminin çeşitli basamaklarını model tamamlanıncaya kadar takip etmeleri için motive eder. Görselleştirme becerisini geliştirir. Hafızanın gelişmesini sağlar. Simetri, boy, boyut gibi kavramların gelişmesine yardımcı olur. Sol, sağ, kuzey, güney gibi terimleri kavratır. Sosyal beceriler: Strogami yaratıcı düşünme, beceri ve deneyim geliştirmek için avantaj sağlar. Hikâye okumada özgüvenin ve konuşma becerisin gelişmesi için mükemmel bir yoldur (Katz ve Iyer 2009).