Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

2 EĞİTİMDE NİTELİĞİ ARTTIRMA
İlköğretim kurumlarında uygulanmakta olan haftalık ders çizelgelerinin değerlendirilmesi ve güncellenmesi, Tüm eğitim öğretim programlarının temel becerileri de kapsayacak şekilde güncellenmesi ve etkin bir rehberlik sisteminin oluşturulması, Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğretimi için tedbirlerin alınması.

3 HAZIRLIK SÜRECİ Hazırlık süreci yaklaşık iki yıl sürdü,
Hazırlık aşamasında 130 bin görüş tarandı, Askı sürecince 1 milyonun üzerinde görüş tasnif edildi, Askı sürecinden sonra değişiklikler yapıldı, 3600 öğretmene eğitim verildi,

4 Güncellenen Programın Özelliği
Temel felsefeyi içerir 8 anahtar yetkinliği içerir Milli ve manevi değerleri içerir Bilimsel olarak daha anlaşılabilir(kolay-sade) Bilgi odaklı yerine bilgiye duyarlı,yaşantısal Disiplinler arası bilimsel yaklaşımı esas alan Standart biçimsel ve içerik yapısına sahip

5 Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Ulusal yeterlilik çerçeveleri, ülkelerin öncelikle yeterliliklerini tanımlamak, sınıflandırmak ve karşılaştırmak; sonrasında ise yeterlilik sistemlerini yeniden yapılandırmak, bütünleştirmek ve bu sistemler arasında eşgüdümü sağlamak amacıyla kullandıkları en güncel yaklaşımdır.

6

7

8

9 TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
TÜRKÇE DERSİ TANITIM - KARŞILAŞTIRMA

10

11

12

13 1-Yapısal Değişiklikler
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Değerler Eğitimi

14 YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
1-Yapısal Değişiklikler 2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler 3-Kazanımlar ve Açıklamalardaki Değişiklikler

15 2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler
Ders programındaki öğrenme alanları ifadesi beceri olarak düzenlenmiştir.

16 Standart İsimlendirme
TÜRKÇE SINIF BERECERİ KAZANIM NO

17 Beceri Alanları 1 Dinleme/izleme 2 Konuşma 3 Okuma 4 Yazma
Eski programdaki alt kazanımlar yeni programda açıklamalar olarak düzenlenmiş.

18 KARŞILAŞTIRMA

19 TEMALAR

20 Metin Sayıları 8 Tema var,her temada 3 okuma, 1 dinleme,
1 serbest okuma var. Toplam: 40 metin var.

21 Metin türleri üç ana biçim altında toplanmıştır.
BİLGİLENDİRİCİ HİKAYE EDİCİ ŞİİR

22 Metin Türlerinin Öğretimi
1-4.sınıflarda metin türü öğretimi yok. Metin türleri öğretiminde ayrıntıya girilmez.Türün belirleyici özellikleri etkinlikler yoluyla kavratılır.

23 3)Kazanım ve Açıklamalar Kazanım Sayılarında artış var.
1.Sınıf 2.sınıf 3.sınıf 4.sınıf 2015 Kazanımlar 41 43 47 49 2017 Kazanımlar 66 78 Kazanım Sayılarında artış var.

24 KAZANIMLAR Kazanım sayılarında artış olması kazanımların yetiştirilememesine sebep olmayacak çünkü önceki programda birlikte verilen kazanımlar ayrıştırılarak farklı maddelerle yeni programda yer alıyor.

25 KAZANIMLAR Örneğin 2015 2017 T Kelimelerin eş ve zıt anlamını bilir. T Kelimelerin eş anlamını bulur. T Kelimelerin zıt anlamını bulur.

26 KAZANIMLAR Kelimenin anlamını metin bağlamından hareketle öğrencilere tahmin yoluyla buldurulması çok önemli. Tahmin çok önemli bir zihinsel süreçtir.

27 KAZANIMLAR İlk sözlük kullanımı ikinci sınıfta başlanacak.

28 KAZANIMLAR Öğrencilerin mutlaka kendi sözlüklerini oluşturmaları gerekmektedir.

29 KAZANIMLAR Ana fikir sınıflarda var.

30

31 İLK OKUMA YAZMA En önemli değişiklik ilk okuma yazma eğitiminin dik temel harflerle yapılacak olması. Hali hazırda birleşik eğik yazı yazan öğrenciler isterlerse bu şekilde yazmaya devam edebilecekler.

32 İLK OKUMA YAZMA Her ne kadar çocuklar dairsel hareketlere yatkınlarsa da birleşik eğik el yazısını küçük yaşlarda ve dar bir alanda yazmakta zorlanıyorlardı. Birleşik eğik el yazısını öğrenen çocukların %90’ı ilerleyen yaşlarda dik temel yazıya geçiyor.

33 İLK OKUMA YAZMA Üçüncü sınıftan itibaren birleşik eğik yazı eğitimi verilecek.(Ders saati ayrılacak) Dik temel harflerleler ilgili yeni bir yazı fontu hazırlandı.

34 İLK OKUMA YAZMA

35 İLK OKUMA YAZMA

36 İLK OKUMA YAZMA Ses temelli okuma yazma eğitimi ses esaslı okuma yazma eğitimi şeklinde yeniden adlandırıldı. Temelde farklılık yok sadece isimlendirmede değişiklik var.

37

38 İLK OKUMA YAZMA Bireyin okuma-yazma eğitiminde süreç sırasıyla:
İşitme-dinleme-anlama şeklinde gerçekleşir.Bu yüzden ses çok önemlidir.

39

40

41 İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ 1-İlk okuma yazmaya hazırlık a)Dinleme eğitimi
(Bu eğitim ilk kez programa konuyor. Özellikle doğal ve doğal olmayan sesler üzerinden bir hazırlık yapılır.)

42

43

44 İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ c)Boyama ve çizgi çalışmaları.
Dört temel hareket vardır.

45

46

47

48

49 İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ 2-İlk okuma yazmaya başlama ve ilerleme. Öğretilecek harflere ait görseller ve hikâyeler anlatılmalı. Aynı seslerin tekrarlandığı kelimelerden oluşan hikâyeler anlatılır. Maymun mutlu mutlu geziyormuş, gibi.

50 İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ Her harf öncesi o harfi çağrıştıracak bir çizgi çalışması var ve bu yeni yaklaşım.

51

52

53 Büyük küçük harf birlikte verilir.

54

55 İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ Metni okumada özellikle harflerle ilgili tekerlemeler ve ritim tutarak okumayı geliştirme MEB’in üzerinde özellikle durduğu bir konu. Bu, okuma hızının artmasına da katkı sağlar.

56 Tekerlemeler ve Ritim Tutarak Okuma

57

58

59

60


"T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları