DEĞERLER EĞİTİMİ NİSAN AYI ÇALIŞKANLIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZEKA , BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
Advertisements

Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
بسم الله الرحمن الرحيم Kur’an’ı Anlayalım Ders 5.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Babam Beni Hiç Sevmedi... Balıkesir'de Asma Ağacı Ve Anılarım.. Kısa Öykü.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
MATTA 17. İSA’NIN GÖRÜNÜMÜ DEĞIŞIYOR Altı gün sonra İsa, yanına yalnız Petrus, Yakup ve Yakup'un kardeşi Yuhanna'yı alarak yüksek bir dağa çıktı. Onların.
TANIŞMA ETKİNLİĞİ 1-Adınız ve Soyadınız 2-Görev Yeriniz 3-En son okuduğunuz kitap 4-En sevdiğiniz dizi 5-Kendinizi ifade eden bir kelime.
23 NİSAN 23 NİSAN NEDİR? 23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi 88 yıl önce.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
5-SORUMLULUK GÖREVİNİ TAM YERİNE GETİRMEMİŞ OLANIN VİCDAN YARASINA , NE MAZERETİN ÇARESİ,NE İLACIN ŞİFASI ÇARE GETİRMEZ. MEVLANA.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
SABIR DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI.
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
FİİLLERDE ÇATI.
REHBERLİK SERVİSİ.
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
BEYAZ BULUT YAĞMUR OLMAK İSTEDİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Eğitim Bilimleri Fakültesi
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
DÜRÜSTLÜK ÜZERİNE BİR HİKAYE
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Çocuklarımız İçin Düşünün
İSTASYON YÖNTEMİ.
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ПРИЛОЗИ.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Annesini Arayan Kardan Adam
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ NİSAN AYI ÇALIŞKANLIK

ZEKA , BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA

ZEKA VE BAŞARI Okul hayatında başarısız öğrenciler için ilk akla gelen neden, başarılı olmak için zekalarının yeterli olup olmadığıdır. Fakat ilkokulu başarılı bir şekilde bitirmeye yeten zeka, orta öğrenim, hatta bazen yüksek öğrenim için bile yeterlidir. Okulda başarısızlık, zeka faktöründen çok, çocuğun sosyal ve çevresel etkileşimleri ile eğitimsel faktörlerden kaynaklanmaktadır.

BAŞARILI OLMAK İÇİN SADECE ZEKA YETERLİ MİDİR BAŞARILI OLMAK İÇİN SADECE ZEKA YETERLİ MİDİR ? Aslında zekaya işlerlik kazandıracak olan, çevredeki etkileşimlerdir. Öğrenilen yeni kavramları yeni durumlara uygulayabilmek, yani zekaya işlevsellik kazandırabilmek için sürekli işleme ve eğitime ihtiyaç vardır. Eğitim eksikliği, düzensiz çalışma , ekonomik ve coğrafi nedenler, zeka potansiyelinin gelişmesini engelleyerek, zekaya yeterli düzeyin altında bir görünüm verebilir bu da beraberinde başarısızlığı getirebilir.

Kişinin okuldaki başarısını birçok faktör belirleyebilir: -Geleneksel zekâ -Sosyal beceriler -Aile faktörü -Arkadaş ilişkileri -Sosyal aktivitelerde yer alma -Benlik algısı Birçok araştırma zekâ ile okul başarısını ilişkili bulmaktadır, ancak daha uzun vadede yapılan incelemelerde yüksek zekânın başarıyı her zaman getirmediği görülmektedir. Bu noktada saydığımız diğer faktörlerin işin içinde olduğunu düşünebiliriz.

BAŞARIDA ÇALIŞMANIN ÖNEMİ NEDİR ? Başarıda çalışmanın önemi kesinlikle yadsınamaz. Ancak başarılı olabilmek için kişinin kendisini, yeteneklerini , potansiyelini iyi bilmesi , ve ayakları yere sağlam basan hedefler seçmesi gerekir. Başarısını şansa bırakmış ve mücadeleden kaçan kişilerin başarıya ulaşması beklenemez. Başarmak isteyenler kendi şanslarını kendileri yaratır.

Edison’a Başarısını Neye Borçlu Olduğunu Sorduklarında Bunun % 5’inin Zeka, % 25’inin İse Çalışmak Olduğunu Söylüyor

NASIL DERS ÇALIŞMALI -Planlı Çalışılmalı -Düzenli ve İstikrarlı Olunmalı -Yatarak , Uzanarak Ders Çalışılmamalı -Başarı Amaçları Devamlı Hatırlanmalı -Kararlı Olunmalı

Yarının, bugünden daha iyi olmasını istiyorsan şimdiden değişik bir şeyler yapmalısın. Michael Porter

Hiç kimse başarı merdivenlerini elleri cebinde tırmanmamıştır. Keth Moorhead Bir şeyi gerçekten yapmak isteyen bir yol bulur; istemeyen mazeret bulur. Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan zevk almazlar. Emile Roux

Başarılı olmak isteyen herkes amaçlarını ve hedeflerini belirlemelidir Başarılı olmak isteyen herkes amaçlarını ve hedeflerini belirlemelidir. Neden mi? Amacı olmayan insan, yön bulma sistemi olmayan bir rokete, nereye gideceğini bilmeyen yolcuya, okyanusun ortasında kendini rüzgara bırakmış bir gemiye benzer. Onlar ilerlemez sadece zamanın akışına kapılırlar. Amaçsız dolaşan kişiler, hayatın kendilerine sunduğu imkanlara dümensiz bir gemi gibi tepki verirler. Kendisini şansın, rüzgarın merhametine bırakmış bir geminin bırakın belli bir limana, herhangi bir limana ulaşma olasılığı ne kadardır?

SEN kendi geminin kaptanısın KAPTAN sensin SEN kendi geminin kaptanısın KAPTAN sensin. Hedefini belirle ve o hedefe ulaşmak için yapman gerekeni yap.

Başarı Öyküsü Çin bambu ağacının hikâyesini bilir misiniz? Önce ağacın tohumu ekilir, sulanır ve gübrelenir. Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir. Fakat tohum bu yıllarda da filiz vermez. Çinliler büyük bir sabırla beşinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler. Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye başlar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır.

Çalışın, sabredin, her zaman inanın ve hiçbir zaman geri dönmeyin. Akla gelen ilk soru şudur: Çin bambu ağacı 27 metre boyuna altı haftada mı yoksa beş yılda mı ulaşmıştır? Büyük bir sabırla ve ısrarla, tohum beş yıl boyunca sulanıp gübrelenmeseydi; ağacın büyümesinden, hatta var olmasından söz edebilir miydik? Bir başarının şartları her zaman çok basittir. Çalışın, sabredin, her zaman inanın ve hiçbir zaman geri dönmeyin. Asla vazgeçmeyin! Başarı sonuç değil, yolculuktur, iyi yolculuklar…

İLHAM VEREN BAŞARI ÖYKÜSÜ ABD’nin Kansas eyaletinin Elkhart kentinde, çok yoksul bir ailenin çocukları olan iki kardeş, bir okulda çalışıyorlardı. Her sabah sınıflardaki sobaları yakmak onların göreviydi. Soğuk bir günün sabahı, kardeşler sobayı temizlediler ve odunla doldurdular. Kardeşlerden biri, bir şişe gazı odunların üstüne döktü ve ateşe verdi. Öyle büyük bir patlama oldu ki, eski bina sallandı. Patlama sırasında büyük kardeş öldü, diğerinin de bacakları fecî şekilde yandı. Daha sonra, şişeye yanlışlıkla benzin doldurulduğu ortaya çıktı. Yaralanan çocuğu tedavi eden doktorlar, çocuğun bacaklarını kesmekten başka çare olmadığını söylediler. Anne ve babası yıkılmıştı. Zaten bir oğullarını yitirmişlerdi. Şimdi ise diğer oğulları bacaklarını kaybedecekti.

Anne ve baba, çocuğun bacaklarının kesilmesine razı olmadılar Anne ve baba, çocuğun bacaklarının kesilmesine razı olmadılar. Doktorlara, kesme işlemini ertelemesini rica ettiler. Doktorlar ise, çocuğun bacaklarının tamamen yandığını, kesilmezse çocuğun ölebileceğini söylüyorlardı. Doktorlar ısrar ettikçe, aile ertelettiriyordu. Anne ve baba, inançlarını kaybetmemişlerdi. Çocuklarının bacaklarının iyileşmesi için her gece Tanrıya dua ediyorlardı. Hatta çocuğun annesinin yaptığı dualar, bazen sabah saatlerine kadar sürerdi. Geceleri dua eden anne baba, gündüzleri ise doktorlara yalvarıp, kesme işlemini bir gün daha ertelemeyi istiyorlar ve doktorlarla her gün tartışıyorlardı. Bu durum, bu şekilde tam iki ay sürdü. Çocuğun bacakları kesilmedi ama iki ay sonra sargılar açıldığında, sağ bacağının sol bacağından 6 cm daha kısa olduğu ortaya çıktı. Sol ayağındaki parmaklar ise neredeyse hiç yoktu. Ancak aile yine de kararlıydı. Anne ve baba, her gün çocuklarıyla evde egzersiz yapıyor, onu yürüyeceğine inandırmaya çalışıyorlardı

Aylarca süren egzersiz hareketleri nihayet başarılı oldu ve çocuk, bir  iki adım atmayı başardı. Bu çocuk, gençlik yaşına geldiğinde koltuk değneklerinden de kurtuldu ve yürümeye başladı. Mucize gerçekleşmişti ve genç adam, koltuk değneklerine ihtiyaç duymadan yürüyordu. Yürüdü, yürüdü, yürüdü… Derken, koşmaya da başladı… Koştu, koştu, koştu… Hiç durmadan koştu… Öyle bir koştu, öyle bir koştu ki… 1934 yılında düzenlenen atletizm yarışmalarında 4.06’lık dereceyle maratonda dünya rekoru kırdı. Bu genç adam, Glenn Cunningham’dı. Madison Sguare Garden’da “Yüzyılın Sporcusu” seçilen Glenn Cunningham, daha sonra “Dünyanın En Hızlı İnsanı” ünvanını da kazandı.