Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

2 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 2 “ Hedef yoksa Ba ş arıya ula ş mak zorla ş acaktır.Gidece ğ i limanı bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

3 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 3 1999 YILINDA ÜNİVERSİTE 1. SINIFTA OKUYAN 4000 ÖĞRENCİYE UYGULANAN ZEKA TESTİNDE ; % 86 SI NORMAL ZEKAYA % 11 İ NORMALİN BİRAZ ÜSTÜNE % 3 Ü NORMALİN BİRAZ ALTINDA OLDUĞU TESBİT EDİLMİŞTİR... (Siz Kendinizi Hangi Grupta Görüyorsunuz)

4 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 4 BAŞARILI OLMANIN YOLLARI 1- İSTEMEK 2- İNANMAK 3- İNAT ETMEK 4- ÇALIŞMAK

5 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 5 1- İSTEMEK BAŞARMAYI GERÇEKTEN İSTEMEK GEREKLİDİR. BAŞARMAYI GERÇEKTEN İSTEMEK GEREKLİDİR. KİMİN İÇİN KİMİN İÇİN NE İÇİN NE İÇİN

6 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 6 2- İNANMAK KAZANACAĞIMIZA İNANMAMIZ GEREKLİDİR. ÇÜNKÜ FİZİKSEL YAPIMIZ İNANMAK ORANINDA SALGILAR ÜRETTİĞİ İÇİN. İNANDIĞIMIZ ZAMAN OKSİJEN MİKTARIMIZ ARTIYOR. BEYNİMİZ OLUMLU YÖNDE ETKİLENİYOR. ÇABUK ANLIYOR VE KOLAYCA HATIRLIYORUZ. (kedi ile fare hikayesi) KAZANACAĞIMIZA İNANMAMIZ GEREKLİDİR. ÇÜNKÜ FİZİKSEL YAPIMIZ İNANMAK ORANINDA SALGILAR ÜRETTİĞİ İÇİN. İNANDIĞIMIZ ZAMAN OKSİJEN MİKTARIMIZ ARTIYOR. BEYNİMİZ OLUMLU YÖNDE ETKİLENİYOR. ÇABUK ANLIYOR VE KOLAYCA HATIRLIYORUZ. (kedi ile fare hikayesi)

7 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 7 3- İNAT ETMEK İSTEMİŞ OLDUĞUNUZ KARARLARDA İNATÇI OLACAKSINIZ.1 OLMADI. 2 OLMADI.3 OLMADI.4.5....BU BÖYLE GİDECEK. HAYALLER ANCAK ISRARLI İNATLARA YENİK DÜŞERMİŞ.

8 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 8 4- ÇALIŞMAK isteğimiz isteğimiz İnandığımız İnandığımız İnat ettiğimiz İnat ettiğimiz şeyler için şeyler için ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK

9 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 9 İYİ AMA NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ ? ETKİLİ BİR DERS ÇALIŞMAK İÇİN SİZE ’’ ALTIN KURALLAR’’

10 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 10 1- AMAÇ BELİRLEYİN Başarıyı Hedef Alın; Mükemmel Olmayı Değil, Yanlış Yapma Hakkınızdan Vazgeçmeyin; Vazgeçerseniz Yeni Şeyler Öğrenme Ve Gelişme Olanağınızı Kaybedersiniz.

11 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 11 2- PLANLI ve GÜNLÜK ÇALIŞINIZ BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN GEÇMEZ ANCAK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAKTAN GEÇER. GÜNLÜK PLAN GÜNLÜK PLAN HAFTALIK PLAN HAFTALIK PLAN AYLIK PLAN AYLIK PLAN

12 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 12 3- VERİMİNİZİ ENGELLEYEN ETMENLERİ YOK EDİNİZ Sizin için olumsuz olabilecek hiçbir duruma asla ve asla izin vermeyiniz. Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı, sızı, elem duygusu, korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi) acelecilik, telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir. Sizin için olumsuz olabilecek hiçbir duruma asla ve asla izin vermeyiniz. Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı, sızı, elem duygusu, korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi) acelecilik, telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir.

13 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 13 4- ÇALIŞMA ORTAMINIZI İYİ SEÇİN DAĞINIK ODA = DAĞINIK ZİHİN DAĞINIK ODA = DAĞINIK ZİHİN D ers çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. D ers çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu olmalıdır Çalışma yeri derli toplu olmalıdır

14 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 14 5- NOT TUTUNUZ Konunun önemli kısımlarının altı renkli kalemlerle çizilmeli, yine önemli kısımlar not tutularak, yazarak çalışılmalıdır. Farklı yöntemlerle konu daha uzun süreyle belleğinizde kalır. Konunun önemli kısımlarının altı renkli kalemlerle çizilmeli, yine önemli kısımlar not tutularak, yazarak çalışılmalıdır. Farklı yöntemlerle konu daha uzun süreyle belleğinizde kalır.

15 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 15 6- KAYNAK TARAMASI YAPINIZ Ya Konu Hakkında Bilgi Sahibi Değilsin Veya Anahtar Kavramları Belirleyemiyorsun. Veya Anahtar Kavramları Belirleyemiyorsun. Konuyu Anlamamışsın. İlgili Ders Kitabından veya Başka Kaynaklardan Konuyu İnceleyip Araştır...

16 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 16 7- ANLAYACAĞINIZ ŞEKİLDE OKUYUN KONUYU NASIL ANLIYORSUNUZ ? YÜKSEK SESLE OKUYARAK MI YÜKSEK SESLE OKUYARAK MI İÇİNİZDEN OKUYARAK MI İÇİNİZDEN OKUYARAK MI KARAR SİZİN ? KARAR SİZİN ?

17 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 17 8- TEKRAR YAPINIZ İnsanlar öğrendiklerini kısa süreli belleğe daha sonra uzun süreli belleğe yerleştirirler. Uzun süreli belleğe yerleşmenin yolu da Tekrar yapmaktır.

18 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 18 Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar.. Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

19 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 19 DERS ÇALIŞIRKEN YAPILMAMASI GEREKENLER Müzik eşliğinde çalışmak Müzik eşliğinde çalışmak Aşırı kaygı Aşırı kaygı Güvensizlik Güvensizlik Tekrarlar yapmamak Tekrarlar yapmamak Yatarak ve uzanarak çalışmak Yatarak ve uzanarak çalışmak Bir şeyler yiyip içmek Bir şeyler yiyip içmek Zamanı kontrol edememek Zamanı kontrol edememek

20 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 20 Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un ; Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım.

21 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 21YORUMSUZ...

22 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 22 ÇOOOK ÖNEMLİ…. % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

23 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 23 Tekrar Programı Nasıl Uygulanır? Geçen Tekrar Hafızada Geçen Tekrar Hafızada ZamanSüresikalma süresi 1 saatlik çalışma- dan sonra10 dakika1 gün 1 günün sonunda5 dakika1 hafta 1 hafta sonra10 dakika1 ay 1 ay sonra5 dakika uzunsüreli bellek

24 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 24 Tekrarlar kar topuna benzer. Tepeden aşağıya yuvarlandıkça büyür, büyüdükçe hızı artar.

25 ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 25 UNUTMAYINIZ Kİ. Üşüyen insan, ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula ARTIK…


"ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları