Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 27.10.2015 (5. Seminer) / 211.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Bölüm I Hüseyin İlhan.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Program Tasarım Modelleri
Proje Entegrasyon Yönetimi
EQUIZSHOW.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
Olgu Yönetimi Standartları
KORDOSENTEZ Doç. Dr. Başak Baksu.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Dijital kütüphanelerin değerlendirilmesi nedir?
Geçerlik ve Kullanışlılık
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Nitel Araştırma Süreci
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
DİNLEME.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211

GİRİŞ (İki Senaryo) / 212

Eğitici ve yönetici için SMG aktivitelerini daha verimli kılmanın 4 adımı: – Dinleyicileri tanımak – Konuyu bilmek – Formatı bilmek – Çıktıyı bilmek / 213

KATILIMCILARI TANIYIN Katılımcıları ve ihtiyaçlarını bilmek SMG etkinliklerinin en önemli bileşenidir. Etkinliğinize katılacak kişiler hemşire, ebe, pratisyen hekim, aile hekimi, branş uzmanı olabilir. Bunların hepsinin bilgi birikimleri ve ihtiyaçları farklıdır. / 214

Ödeme yöntemleri de katılımcıların katılımını etkileyebilir. SMG puanı toplama zorunluluğu katılımı etkileyen başka bir faktör olabilir. Katılımcıların ilgisini çekecek konular belirlenmelidir. / 215

KONUYU BİLİN Senaryo 1’deki kardiyolog mutlaka konusunu çok iyi biliyordur. Yine de katılımcılara göre konuyu ölçüp biçmek kolay değildir. – Mikro açıdan (katılımcının ihtiyacı) – Makro açıdan (hastalar ve toplumun ihtiyacı) / 216

Subjektif İhtiyaç Değerlendirmesi Katıımcının subjektif olarak kendi ihtiyaçlarını değerlendirmesidir. Fox ve ark. Çalışması (1989): – En son hangi uygulamanızı değiştirdiniz? – Neden? – Nasıl öğrendiniz? / 217

İhtiyaç Değerlendirmesi ve Hizmet Açığı IOM 2011 raporu: ABD’de ağrıyı kesme konusunda farklı uygulamalar var – / 218

FORMATI BİLİN Eğitimi bir ders/sunum yerine bir girişim olarak düşünün. PRECEED format: / 219

SMG “Girişimi” Knowles 1998, Steinert 1999: Erişkinler ne zaman öğrenir? – Aktif katılma – Günlük uygulama ve ihtiyaçları ile bağlantılı olma / 2110 Harman- lanmış Eğitim OnlineYüz yüze Önce uygulama Tek yönlü

Konferans “Konu hakkında biraz düşünün” (zaman verilmeli) Yönetmekte zorlandığınız son vaka neydi? Derse gelmeden 1 problem veya 3 soru yazmalarını istemek Beyin fırtınası ile başlanabilir Dinleyici notu verilebilir (ÇSS veya boşluk doldurma sorusu eklenebilir) Klinik hikayeler, hasta videoları eklenebilir Sunum sonunda bir dakika verilip, katılımcının uygulamada neleri değiştireceğini yazması istenebilir. / 2111

Etkileşimi Artırma Yolları / 2112

Sunucuyla Etkileşim En kolay ve sık kullanılanı soru cevap 10’ar dakikalık Sunum/S-C döngüleri yapılabilir Bilgisayarlı sistemler [Keypad] Renkli kartonlar / 2113

Diğer Katılımcılarla Etkileşim Vızıltı grupları Yaz-eşleş-paylaş (write-pair-share) Kartopu Ayağa kalk ve sayıl / 2114

İlgiyi Artırmak İçin Klinik Senaryo Kısa hikayecikler anlatarak sunum Standart hasta kullanmak Yazılı senaryolar vermek Sunum sonrası tartışma grupları (forumlar) oluşturmak [Twitter / Google vb araçlar kullanmak] / 2115

Bilgi Aktarımı ve Uygulamalardan Öğrenme Bilimsel çalışmaların sonuçları günlük pratiğe uygulanacak şekilde yorumlanmalıdır (knowledge translation) / 2116

ÇIKTIYI BİLİN Öğrenme ortamının algısı Yeterlilik – Bilgi – Beceri – Tutum Sağlık çıktıları / 2117

Öğrenme Ortamının Algısı İçerik öğrenim hedeflerine uygun mu? Görsel-işitsel materyal kullanımı Dinleyici notlarının kalitesi Etkileşim düzeyi Günlük yaşamla alakası / 2118

Yeterlilik Bilgi Beceri Tutum / 2119

Performans ve Sağlık Çıktılarında Değişim Senaryo 1’de bu tür çıktıları değerlendirmek zordur. Hastane kayıtları incelenerek komplikasyon vb azalma durumu tespit edilebilir. Hasta dosyaları incelenebilir. Test kullanım durumları belirlenebilir. / 2120

ÖZET Katılımcıları tanıyım: kimlerden oluşuyor? Tecrübeleri, geçmişleri.. Konuyu bilin: konu içeriğini ve oturumun amaç ve hedeflerini bilin. Formatı bilin: eğitim sürecini geniş açıdan, etkileşimli ve uygun yöntemlerle seçin. Çıktıyı bilin: ve mümkün olduğu her zaman ölçün. / 2121