2015 Yılı Erasmus+ Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projeleri Nihai Dönem Toplantısı Proje Yönetimi 16 Mayıs 2016 Ankara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ VE HIZLANDIRICI DESTEK PROGRAMI 2016 / ANKARA.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ Bu Proje, AB tarafından finanse edilmektedir. 1 AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI HİBE SÖZLEŞMESİ VE EKLERİ 2-3.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
Projeye Mali Kaynak Sağlama
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

2015 Yılı Erasmus+ Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projeleri Nihai Dönem Toplantısı Proje Yönetimi 16 Mayıs 2016 Ankara

Okul eğitimi personel hareketliliği projeleri Hibeye ilişkin kurallar Nihai rapor ve bakiye ödemesi Hareketlilik faaliyetlerine ilişkin diğer bilgiler İçerik

1 Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projeleri

Hareketlilik projesi nedir? Okul eğitimi personeline, okulun ihtiyaçlarına yönelik yeni yeterlilikler kazanmaları için fırsat sağlayan projelerdir. Hareketlilik projelerinin amacı Okul eğitimi personelinin mesleki gelişimini desteklemek Yabancı dil yetkinliğini güçlendirmek Yeterliliklerin daha iyi tanınmasını sağlamak Kurumların kapasitesini ve uluslararası boyutunu geliştirmek

Projelerin yenilik ve kalite unsurları Beklenen bireysel çıktılar Mesleki gelişim ve kariyer gelişimi Eğitim ve öğretim konusunda ülkeler arasındaki uygulama ve politikaların daha kapsamlı anlaşılması Sosyal, kültürel ve dil çeşitliliğinin arttırılmasının öneminin kavranması Yabancı dil yeterliliğinin arttırılması Dezavantajlı kişilerin (engellilik hali, ekonomik engeller, coğrafi engeller vb.) ihtiyaçlarına cevap verebilme kapasitesinin arttırılması Daha fazla motivasyon ve tatmin

Projelerin yenilik ve kalite unsurları Beklenen kurumsal çıktılar Diğer ülke ortakları ile güçlendirilmiş işbirliği AB ve uluslararası seviyede projelerin hazırlanması, uygulanması ve izlenmesinde geliştirilmiş kalite Eğitim ve öğretim personeli açısından daha güçlü yeterlilikler Kurum içinde işe bağlılığın yüksek olduğu daha dinamik ve profesyonel bir ortam İyi uygulamaları ve yenilikleri çalışma planına entegre etmeye daha hazır bir yapı Eğitimin farklı alanlarında faal olan kuruluşlarla işbirliğine açıklık Personelinin mesleki gelişimini, bireysel ihtiyaçlar ve kurumsal hedeflerle bağlantılı olarak planlama

Projelerin yenilik ve kalite unsurları Uzun vadede; Hareketlilik projeleri kapsamında desteklenen binlerce projenin karma etkisinin Program Ülkelerindeki eğitim ve öğretim sistemleri üzerinde sistemik bir etkiye sahip olması ve böylece politika reformlarını harekete geçirmesi

Faaliyetler: (2 gün-2 ay) Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projeleri Öğretme Görevlendirmesi Okul eğitim personelinin proje ortağı okulda öğretmenlik yapması Personel Eğitimi Eğitim faaliyetlerine ve kurslara katılım Okul veya okul eğitimi alanında faaliyet gösteren bir kuruluşta işbaşı izleme/gözlem yapma

Başvuran/Gönderen kuruluş Projeye başvurmak, hibe sözleşmesini imzalamak, projeyi yönetmek, personeli seçip faaliyete göndermek ve sonuçları raporlamak Ev sahibi kuruluş Gelen personele bir faaliyet programı sunmak veya onların sunacakları eğitim faaliyetinden yararlanmak Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projeleri

Bir gönderen kurum Uygulama sürecinde ise en az iki kurum/kuruluş olacaktır. Öğretim görevlendirmesi faaliyetinde ev sahibi okul olmalıdır. Personel eğitimi faaliyetinde ise ev sahibi eğitim ve öğretim alanında aktif bir kamu kurumu veya özel bir kuruluş olabilir. Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projeleri

1 Hibeye İlişkin Kurallar

Hibe kalemleri Hibe Kurumsal destek Seyahat Bireysel destek Kurs ücreti Özel ihtiyaç desteği

Hibe KalemiHesaplanmasıUygun harcama SeyahatMesafe bandına göre birim maliyet Başlangıç yeri ve varış yeri arasındaki gidiş dönüş seyahat harcaması Başlangıç noktasının gönderen okulun bulunduğu yer, faaliyet yerinin ev sahibi kurum/kuruluşun bulunduğu yer olduğu varsayılır. Bireysel DestekGidilecek ülke ve süreye göre birim maliyet Başlangıç ve bitiş tarihleri Gerekirse faaliyetin bir gün öncesi ve bir gün sonrası Kurumsal DestekKatılımcı sayısına göre birim maliyet 350 € / 200 € Proje faaliyetlerinin ve hareketliliklerin sözlemeye ve Program Rehberine uygun bir şekilde yerine getirilmesi Kurs ÜcretiGünlük 70 Avro Max. 700 Avro Dersin fiilen yapıldığı günler Özel ihtiyaç desteği Gerçekleşen harcama Ek harcamaların özel ihtiyaca yönelik olması Hibe kalemleri

Hibe KalemiDestekleyici Belgeler (Sözleşme II ) SeyahatKatılım belgesi Mesafe bandında değişikliğe yol açacak şekilde farklı bir yerden farklı bir yere seyahat edilmesi halinde, seyahat biletleri veya çıkış ve varış yerlerini gösteren başka faturalar Bireysel DestekKatılım belgesi Kurumsal DestekKatılım belgesi Kurs ÜcretiKurs kayıt belgesi ve fatura suretinde belge veya Kurs katılım sertifikası Özel ihtiyaç desteği Fatura Destekleyici Belgeler

Katılım Belgesi: Yurtdışındaki faaliyete katıldığına dair, ev sahibi kuruluş tarafından imzalanmış, katılımcının adını, yurtdışındaki faaliyetin amacını ve başlama ve bitiş tarihlerini içeren belgedir. Destekleyici Belgeler

Bütçe aktarımı Kurumsal destek için tahsis edilen fonların tamamına kadarı seyahat ve bireysel desteğe aktarılabilir. Kurumsal desteğe fon aktarılamaz. Özel ihtiyaç desteği için başlangıçta hiç fon tahsis edilmemiş olsa bile, herhangi bir bütçe kaleminden tahsis edilen fon özel ihtiyaç desteğine aktarılabilir.

Hibeyle ilgili genel kurallar Harcamalar proje süresi içinde gerçekleşmiş olmalıdır. Harcamalar projenin uygulanması için gerekli olmalıdır. Yararlanıcı, gerektiği hallerde destekleyici belgelerin orijinal nüshalarını sunmak zorundadır. İnceleme sonrasında destekleyici belgelerin orijinal nüshaları yararlanıcıya iade edilir.

KATILIMCILARA YÖNELİK DESTEK MADDE I.13 Ek IV'te sunulan belgeler uyarınca, yararlanıcı, Seyahat/bireysel destek/kurs ücretleri bütçe kalemlerine yönelik mali desteğin tamamını Ek III'te belirtilen birim katkı oranlarını uygulayarak hareketlilik faaliyetlerinin katılımcılarına aktarır; Ya da seyahat/bireysel destek/kurs ücretleri bütçe kalemlerine yönelik desteği hareketlilik faaliyetlerinin katılımcılarına gerekli seyahat/harcırah/kurslar şeklinde sağlar. Bu durumda yararlanıcı seyahat/harcırah/kursların sağlanmasının gerekli kalite ve güvenlik standartlarına uygun olmasını sağlar. Yararlanıcılar, tüm katılımcılara adil ve eşit bir şekilde muamele edilmesini sağladıkları sürece, önceki paragrafta belirtilen iki seçeneği birleştirebilirler. Bu durumda, her bir seçenek için geçerli olan şartlar ilgili seçeneğin uygulandığı bütçe kalemleri için geçerlidir.

Teknik ve Mali Kontroller Ulusal Ajans ve Avrupa Komisyonu, hibenin kullanımıyla ilgili olarak teknik ve mali kontroller ve denetimler yapabilir. Kontroller: I.Yerinde kontrol II.Nihai rapor kontrolü III.Ayrıntılı kontrol Kontroller ve denetimler sözleşmenin uygulanması sırasında veya bakiyenin ödendiği tarihten itibaren beş yıl süreyle başlatılabilir. Proje hibesi Avro'dan fazla değilse bu süre üç yıl ile sınırlanır.

1 Nihai Rapor ve Bakiye Ödemesi

Hareketlilik aracı (Mobility tool) Web tabanlı Proje kapsamında gerçekleştirilen tüm hareketlilik faaliyetleriyle ilgili bilgileri kaydetmek Nihai rapor hazırlamak Mobility Tool + Giriş Sayfası

Nihai rapor ve bakiye ödemesi Nihai rapor, yararlanıcının hibe bakiyesinin ödenmesi talebi olarak kabul edilir. Proje bitimini müteakiben 60 gün içinde Mobility Tool+ üzerinden sunulur. Raporun imza sayfası (Beneficiary Declaration of Honour and Signature) kurumu temsile yetkili kişi tarafından imzalanır ve taranarak Mobility Tool’a yüklenir. Ayrıca, kağıt çıktı gönderilmeyecektir.

Nihai rapor ve bakiye ödemesi Ulusal Ajans, yararlanıcıdan nihai rapora ek olarak yapılan faaliyetlere ilişkin belgelerin asıllarının ibrazını isteyebilir.(Ayrıntılı kontrol) Yararlanıcı, projeye ilişkin tüm belgelerin asıllarını bakiyenin ödendiği tarihten itibaren hibe miktarına göre, 60 bin Avro altında ise 3 yıl 60 bin Avro üstünde ise 5 yıl süreyle Merkez Başkanlığının ve Avrupa Komisyonunun denetimine hazır vaziyette tutar ve muhafaza eder.

Hibe kesintisi Yararlanıcıya ödenecek toplam miktar, hiçbir şart altında, sözleşmede belirtilen azami miktarı aşamaz. Nihai rapor kalite kriterlerine göre değerlendirilecek ve 100 tam puan üzerinden puanlandırılacaktır. Nihai raporun aldığı puan 50'nin altındaysa Ulusal Ajans (raporlanan tüm faaliyetler uygun ve fiilen yerine getirilmiş olsa bile) yetersiz, kısmi ya da geç uygulama sebebiyle nihai hibe miktarında kesinti uygulayacaktır.

Hibe kesintisi Yetersiz, kısmi ya da geç uygulama durumunda nihai hibe miktarına şu oranlarda kesinti uygulanacaktır: Nihai raporun puanı 41 ile 50 (dâhil) arasındaysa %25 Nihai raporun puanı 26 ile 40 (dâhil) arasındaysa %50 Nihai raporun puanı 0 ile 25 (dâhil) arasındaysa %75

Hibe kesintisi Mesafe bandı ya da ev sahibi kurumun bulunduğu ülkenin değişmesi halinde (km/seyahat,ülke grubu/bireysel destek) kesinti olabilir.

Nihai Rapor Değerlendirme Kriterleri Hibe sözleşmesine uygun gerçekleşme derecesi Öğrenme çıktılarının kalitesi ve katılımcılar üzerindeki etkisi Katılımcı kuruluşlar üzerindeki etkisi Hazırlık, izleme ve katılımcılara verilen desteğin kalitesi Öğrenme çıktılarının tanınması/onaylanması için yapılan düzenlemelerin kalitesi Katılımcılara verilen mali desteğin sözleşme hükümlerine uygunluk derecesi

Katılımcı Raporları Hareketlilik sonunda her bir katılımcı bir rapor hazırlar (Mobility Tool+) Hareketliliğin bireyler üzerindeki etkisi, tecrübeleri ölçülmektedir.

1 Hareketlilik faaliyetlerine ilişkin diğer bilgiler

Hareketlilik Projelerinde e.Twinning Kullanımı eTwinning Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. Avrupa ülkelerindeki katılımcı okul personeline iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek ve paylaşmak için bir platform sunmaktadır.

Öğrenme çıktılarının tanınması Gönderen okul ve ev sahibi kurum/kuruluşlar hareketlilik sonunda Europass hareketlilik belgesi verilmesi konusunda anlaşmaya varmalıdır. Europass hakkında daha fazla bilgi için:

Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması ve kullanılması Sonuçları başarılı bir şekilde yaygınlaştırıp kullanmak için okullar projelerini yaygınlaştırma ve kullanma faaliyetlerine önem vermelidir. Sonuçların yaygınlaştırılması ve kullanılması konusunda ayrıntılı bilgi için Program Rehberini (s.297) inceleyiniz.

Avrupa Birliği fonlarının görünürlüğü Projeyle tüm tüm iletişim ve/veya yayınlarda projenin Avrupa Birliğinden fon aldığı hususu vurgulanmalıdır. Görsel kimlikle ilgili kılavuzlara uygun olarak Avrupa Birliği, Erasmus+, AB Bakanlığı ve Türkiye Ulusal Ajansı logosuna yer verilmelidir. Ayrıntılı bilgi için:

İletişim