Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu"— Sunum transkripti:

1 Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu
Fotoğraf Eğitiminde Alternatif Bir Yöntem Çalışması İĞNE DELİĞİNDEN SIZAN IŞIK İğne Deliği Fotoğrafları ve Tekniği Nuri GÜRDİL Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu

2 Fotoğrafa İlgi Duyan Bir Öğrenci
Ne Yapar ? Fotoğraf Makinesi Alır, Fotoğraf ÇEKER; Fotoğraf Makinesi ALAMAZ, Bu Sevdadan VAZGEÇER...

3 İnsanların edinmek istedikleri ilk şey bir fotoğraf makinesi midir?

4 Fotoğraf mı?

5 Fotoğraf makinesi olmadan fotoğraf çekmek mümkün mü
Fotoğraf makinesi olmadan fotoğraf çekmek mümkün mü? ya da okullarımızda fotoğraf eğitimi?

6 Işık geçirmeyen her kutu
İğne Deliği (Pinhole) fotoğraf, objektifsiz fotoğraftır. Işık geçirmeyen her kutu (kola, kibrit kutularından konserve kutularına, karavanlara kadar her kutu) Camera Obscura’ya dönüştürülebilir.

7 Camera Obscuranın Çalışma Prensibi
İlk kez, M.Ö. V. yüzyılda Çinli düşünür Mo Tzu, MÖ IV. yüzyılda Aristoteles, X. İbn Al-Haytam, XV. Yüzyılda Leonardo da Vinci ve Paolo Toscanelli, XIX. yüzyılda ise Sir David Brewster karanlık oda/kutudaki görüntü oluşumunu açıklamaya çalışırlar.

8 Sir David Brewster’ın isim babası da olduğu iğne deliği (pinhole) tekniğiyle 1850’lerde elde ettiği ilk fotografik görüntüler, izleyen yıllarda gerek malzeme, gerekse teknik açısından geliştirildi.

9  Jan Vermeer (1632-1675)’in camera obscura kullanarak yaptığı resimler.

10 Camera Obscura’lar

11 Rezzan S.AK; Alman Evleri
“ Fotoğraf için pahalı makinelere değil, akıl ve özveriye ihtiyaç vardır! “

12 Yaratıcılık insanidir!..
“Yaratıcılık” ne parayla ilgilidir, ne imkanlarla, ne de teknolojiyle … Yaratıcılık insanidir!..

13 Gençler bu tür çalışmalarla hobi kazanarak,
Akın F. Sayılgan Taş Köprü / Adana Gençler bu tür çalışmalarla hobi kazanarak, alkol, uyuşturucu, şiddet gibi zararlı alışkanlıklardan kendilerini koruyabilir...

14 İğne Deliği Fotoğrafın Değiştirdiği Hayatlardan Bazıları
Eren ERYOL; Mimar Sinan Ünv. Fotoğraf Bölümü Efe IŞIN; Atılım Ünv Grafik Tasarım Bölümü İsa ULUÇAY; Erciyes Ünv. Müzikoloji Bölümü Rıdvan ÇAKIR; Duplupınar Ünv.Animasyon Bölümü

15

16 İğne Deliği Fotoğraf Çalışması Kazanımlarına Dair
Hatice ÇAM; İssos Su Kemerleri İğne Deliği Fotoğraf Çalışması Kazanımlarına Dair Camera Obscura ve fotoğraf makinelerinin çalışma prensibini kavrama Yaratıcı düşünme ve sorun analizi becerilerini geliştirme Müze ve ören yerlerini gezerek kentin tarihi ve sosyal çevresini tanıma Kültür mirası ürünleri tanıma ve koruma bilincini kazanma Işığı ve mekânları kullanarak görsel bir kompozisyon oluşturma

17 Bakan değil, gören; çevre estetiğine duyarlı etkin bireyler yetiştirme
Erkan BAĞ; İstanbul Üniversitesi Bakan değil, gören; çevre estetiğine duyarlı etkin bireyler yetiştirme Ekip içinde bireysel yetenekleriyle var olabilme özgüveni kazanma Işık, gölge kavramlarını kullanma ve görsel algıyı güçlendirme Karanlık oda teknikleri üzerine çalışabilme becerisi kazanma Sorumluluk, paylaşım ve sabır gibi insani nitelikleri güçlendirme Üniversitelerin güzel sanatlar bölümleri (fotoğraf, grafik, resim vs) hakkında rehberlik

18 İğne Deliği Fotoğrafı Proje Süreci
“İğne Deliğinden Sızan Işık” Yakındoğu Üniversitesi 5. Uluslararası Fotoğraf Günleri, Gösteri, Söyleşi, Kıbrıs 2007. “İğne Deliği Fotoğraf Tekniği” İstanbul Erkek Lisesi Workshop, Ulis Foto-Fest , İstanbul 2007. “33 Genç Fotoğrafçıdan İğne Deliği Fotoğrafları” İstanbul Modern Sanat Müzesi, Fotoğraf Sergisi, İstanbul 2008. “İğne Deliği Fotoğraf Tekniği” İstanbul Modern Sanat Müzesi, Workshop, İstanbul 2008. Toplum Gönüllüleri Vakfı, Workshop, Samsun 2008.

19 İğne Deliği Fotoğrafı Proje Süreci
“Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2009” İğne Deliği Fotoğraf Tekniği Sunumu, İstanbul 2009, “Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2010” Workshop: İğne Deliği Fotoğrafı, İstanbul 2010, “Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Yerel Çalıştay Sunumları: 2009: Nevşehir, Burdur, Balıkesir; 2010: Adana, Kayseri, Kahramanmaraş , İzmir, Manisa. 24 Küçük Fotoğrafçıdan İğne Deliği Fotoğrafları Sergisi, Adana Kültür Sanat Merkezi, Adana 2011. “İğne Deliği Fotoğraf Tekniği” Rotary Kulübü, Workshop, Bursa 2011

20 İğne Deliği Fotoğrafı Proje Süreci
ÇALIŞMALARIN YAYIMLANDIĞI İNTERNET DERGİLERİ Fotoritim; Fotografya; Fotoğraf Dergisi, Haziran-Temmuz 2007, sayı:73 Adana Pinhole Fotoğraf Grubu

21 1 2 Işık geçirmeyen bir kutu önce çivi ile delinir ve deliğin çapakları temizlenir.

22 3 4 Kutunun tüm iç alanları, yansımayı en aza indirmek için ya siyah boya ile boyanır ya da siyah karton ile kaplanır.

23 5 6 Çivi ile açılan delik alüminyum folyo ile kapatılır ve bu folyo üzerine mümkün olduğunca küçük ve düzgün bir iğne deliği açılır.

24 7 Deliği, istediğimiz zaman açıp kapamaya yarayan basitçe bir perde ile kapatmamız gerekir.

25 FOTOĞRAF KAĞIDI YERLEŞTİRMEK
KARANLIK ODADA KUTUYA FOTOĞRAF KAĞIDI YERLEŞTİRMEK 8 Fotoğraf kâğıdı, içbükey ya da dışbükey olarak kutu içine hemen iğne deliğinin karşısına gelecek şekilde yerleştirilir.

26 9 Fotoğraf kâğıdını kutuya yerleştirildikten sonra kutunun kapağı kapatılır ve kutu içine ışık sızmasını engellemek için kutu kapağı gövdeye siyah elektrik bandı ile yapıştırılır.

27 10 10 Çekim sırasında kutunuzun sarsılmamasına,
sağlam bir zemin ya da tripod üzerinde sabitlenmiş olmasına dikkat etmelisiniz.

28

29 İğne Deliği Fotoğraf Tekniğine Özgü Bir Özellik:

30 Nuri GÜRDİL . Teşekkür Ederiz…


"Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları