Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ PROJE YARIŞMASI KAPSAMINDA PROJE KİTABINA GİRMEYE HAK KAZANMIŞ “OYNA ÖĞREN SINIFI” PROJE SUNUMU

2 PROJENİN YAPILDIĞI OKUL: ŞHT.PLT.ÜST.CEMİL KAYA İ.Ö.O
PROJE SAHİPLERİ : DİLEK KARAÇELİK ( Sınıf öğretmeni ) YAHYA ALKAN ( Sosyal Bilgiler Öğretmeni ) BANDIRMA/ BALIKESİR

3 OYNA ÖĞREN SINIFI

4 SINIF GİRİŞ KAPISI “Söylersen unuturum, gösterirsen hatırlayabilirim, beni işe katarsan anlarım.” (Çin Atasözü )

5 Oyna Öğren Sınıfı I. Kısım
Sınıfın giriş kısmı öğrencilerin bireysel ya da grup eşliğinde materyalleri kullanabilecekleri şekilde tasarlandı. Bu kısımda var olan materyaller şunlardır:

6 1-IŞIKLI MATEMATİK PANOLARI
Çıkarma ve toplama işlemlerinin yapılabildiği panolar doğru sonucun bulunması takdirinde yanan ışık ile öğrencilerin bu işlemleri öğrenebilmelerine fırsat tanımaktadır

7 2-GÜNCELLENEBİLİR BİLGİ ÇARKI
Üç bisiklet tekerleğinin demir bir çubuk üzerine monte edilmesi ile yapılmıştır. İki yönlü olarak okuma kartlarının yerleştirildiği tekerlekler hareketlidir. İlk etapta birinci sınıflar için kelime ve hece okuma çarkı olarak tasarlanan çark tüm derslere göre güncellenebilir.

8 3-EŞ ANLAMLI VE ZIT ANLAMLI KELİME YAPBOZU:
Eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimelerin kavranması için yapılan yapbozların her bir parçasının zeminine ve üzerine uygun kelimeler etiketlere yazılarak yapıştırılmıştır.

9 4-HAFIZA KARTLARI 24 parçadan oluşan bu materyalde kartlar içerisinde yer alan sözcüklerin eş anlamlısı, zıt anlamlısı ve ülkelerle başkentlerinin bulunmasına dayalı üç ayrı hafıza oyunu şeklinde tasarlanmıştır.

10 5-TEKERLEMELİ ÇARPIM TABLOSU:

11

12 6-SÖZCÜK AKVARYUMU: Birinci sınıf öğrencileri için tasarlanmış olan bu materyalde akvaryum içerisinde üzerine sözcükler ve heceler yazılmış balıklar bulunmaktadır. Bu balıklar içerisine metal parçacıklar eklenmiş olup mıknatıslı olta ile çekilebilecek şekilde tasarlanmıştır. Balık avlama oyunuyla öğrencilere okuma çalışmalarını eğlenerek yapabilme imkânı sağlanmıştır.

13 7- SAAT: Bu saatin amacı öğrencilere 12’lik ve 24’lük saat dilimlerini birlikte ve karşılaştırmalı olarak öğretmektir.

14 Oyna Öğren Sınıfı II. Kısım
Sınıfın II. kısmı öğrencilerin dinlenebilecekleri, kendi aralarında sözlü oyunlar oynayabilecekleri, Hacivat ve Karagöz oyunlarını izleyebilecekleri ve dramalar yapabilecekleri şeklinde tasarlanmıştır.

15 Hacivat İle Karagöz Oyununun İzlenmesi
Sessiz Sinema Oyunu (Canlandırma )

16 SONUÇ VE KAZANIMLAR: Oyna Öğren Sınıfı okulumuz bünyesinde tarihi itibarı ile açılmış olup beklenen sonuçların elde edilip değerlendirilmesi için gerekli zamana ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sınıfın yapım aşamasında iken öğrencilerin göstermiş oldukları coşku ve öğretmenlerin ilgisi projenin doğru yolda olduğunu göstermiş olup hedeflenen sonuçların en kısa sürede elde edileceğini ortaya koymuştur. Ayrıca yakın zamanda sınıf tavanının gökyüzü rengine boyanıp takımyıldızların resmedilmesi ve bir sınıf kitaplığının oluşturulması çalışmaları beklenen başarının daha da artacağını tahmin ettirmektedir.

17 SONUÇ VE KAZANIMLAR: Proje sahiplerince yapılan çevre araştırmaları sonucunda hiçbir okulda materyallerin oyun eşliğinde kullanılarak öğrenmenin sağlandığı böyle özel bir sınıfın bulunmadığı tespit edilmiştir. Proje bu yönüyle bir ilki başarmış olup benzer sınıfların oluşturulması için örnek teşkil etmektedir. Bu sınıfta kullanılan malzemeler güncellenebilir ve sınıf başka öğretmenler tarafından da farklı materyaller ile donatılabilir. Proje; geliştirilebilmesi ve güncellenebilmesi açısından kalıcı ve etkili bir çalışma özelliği sergilemektedir. Okul korkusu yaşayan ve okulu sevmeyen öğrencilerin bu problemlerini ortadan kaldırabilmek açısından önem arz eden bir projedir. Ana derslerin temellerini oluşturabilmek ve öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırabilmek elde edilmesi beklenen kazanımlar arasındadır.

18 SONUÇ VE KAZANIMLAR: Öğrencilerin hem oyun oynayarak hem öğrenerek kullanmaları için oluşturulan bu sınıf, öğrencilere “değerli olduklarını “ hissettirmesi açısından da bu projeye bir başka önem katmaktadır. Bu sınıfta gerçekleştirilecek olan öğrenme faaliyetlerinde öğretmenlere sadece “ oyunla öğretim “yöntemi ile değil “ gösterip yaptırtma, buluş yoluyla öğretme, bireysel çalışma, birebir öğrenme, drama ile öğrenme gibi yöntem ve tekniklerini de kullanma olanağı sağlayacaktır.

19 Bütün bu durumlardan ötürü fiziki şartları müsait olan tüm okulların da böyle bir sınıf açmaları ve Milli Eğitim Bakanlığının bu sınıfların açılabilmesi için uygun büyüklükte ve özellikte okullar yaptırması önerilir.


"T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları