Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Derya Duygu KARSLI 060012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Derya Duygu KARSLI 060012."— Sunum transkripti:

1 Derya Duygu KARSLI 060012

2 Geçen hafta neler öğrendik ?
Eğitimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) BDE’in Türleri Avantajları ve Sınırlılıkları ve Araştırma Sonuçları

3 BDÖ NELERDEN OLUŞUR??? Öğretim Yazılımları Hiper metin ve hiper ortam
Sanal gerçeklik Yapay zeka Zeki öğretim sistemleri

4 Öğretim Yazılımları Belirli bir konuyu öğretmek için tasarlanmış yazlımlardır. Genele olarak hazırlanış ve kullanılış amaçlarına göre, öğretim yazılımları beş grupta toplanabilir. Tekrar ve alıştırma yazılımları Birebir öğretim yazılımları Benzetim yazılımları Öğretim amaçlı oyun yazılımları ve Sorun çözme yazılımlarıdır.

5 Tekrar ve alıştırma yazılımları kullanıcıya;
Öğrenmesiyle ilgili anında dönüt sağlamak Öğrenme isteği uyandırma Yeni öğrendiği bilgileri kısa süreli bellekte uzun süreli belleğe aktarma gibi konularda yardım etmekle birlikte öğretmene de zaman kazandırırlar.

6 2.Birebir öğretim yazılımları;
Tamamen öğretmenin rolünü üstlenecek şekilde tasarlanmışlardır. Ayrıca öğretim sonunda bir performans değerlendirmesi de yapabilmektedirler.

7 3.Benzetim yazılımları;
gerçek yaşamdaki olayların kontollü bir şekilde temsil edilmesine olanak sağlayan yazılımlardır.

8 4.Öğretim amaçlı oyun yazılımları;
Öğrenme etkilerine oyun özelliği verilerek hazırlanan ve öğrencinin güdülenme düzeyini yükseltmeyi amaçlayan yazılımlardır.

9 Bu yazılımlarla sorun çözme becerisini kazanan bir kullanıcı;
5. Sorun çözme yazılımları; Bu yazılımlarla sorun çözme becerisini kazanan bir kullanıcı; Karşılaştığı bir sorunu tanımlayabilir, Sorunu çözmek için strateji geliştirebilir, Stratejiyi uygulamaya koyabilir ve Sonucu değerlendirebilir.

10 Hiper Metin Ve Hiper Ortam
Metin,grafik,resim,çizim vb. gibi tabloları içeren düğüm ve düğümlerin birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların birarada kullanılmasıdır.Hiper ortamlar hareketli görüntü ve ses içerirler.

11 Hiper ortam ile; Okuyucuların geçmiş bilgilerine,ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşmaları kendi kontrollerindedir. Basılı materyallere göre saklanan bilgi miktarı daha fazladır. Basılı materyallere göre bir sayfada daha zengin içeriğe ulaşılabilir.(ses,video,vb.)

12 GÜL DEMiR 060010

13 Sanal gerçeklik Sanal gerçeklik,bilgisayara dayalı,etkileşimli bir
çokluortam teknolojisidir. Bu teknoloji aynı zamanda insan-makine etkileşiminde sadece görsel ve işitsel iletişimle yetinmeyip hissetme yoluyla iletişimi artırma çalışmalarını kapsamaktadır.

14 Veri ve mimari görüntüleme Modelleme,tasarım ve planlama
Sanal gerçeklik pahalı olmasına karşılık birçok alanda kullanılmaktadır; Eğlance ve spor Veri ve mimari görüntüleme Modelleme,tasarım ve planlama Eğitim ve tecrübe artırımı Birlikte çalışma

15 YAPAY ZEKA Yapay zeka,insanlar tarafından gerçekleştirildiğinde zeka gerektiren işlerin bilgisayarlara yaptırması çalışmaları ile uğraşan bilimdir.

16 Yapay zeka olguyu değiştirme çabasındadır
Yapay zeka olguyu değiştirme çabasındadır.Bunun için bilgi tabanlı sistemlere iki temel becerinin kazandırılması amaçlanmıştır. İnsanın karar verme mekanizmasını taklit edebilme Kendi kendine öğrenebilme.

17 Başarılı bir uzman sistemin dört temel özelliği vardır.
Önemli performans yeteneği Makul cevap süresi Güncellenebilirlik Etkileşimli kullanıcı arayüz

18 ZEKi ÖGRETiM SiSTEMLERi
Zeki öğretim sistemleri,neyi öğreticeğini,kime ve nasıl öğreteceğini bilen,yapay zeka uygulamaları ile desteklenmiş bilgisayar yazılımlarıdır.

19 kaçınılmaz olarak aşağıdaki dört öğeyi içlerinde barındırmışlardır.
Zeki öğretim sistemleri kaçınılmaz olarak aşağıdaki dört öğeyi içlerinde barındırmışlardır. Öğrenci modeli birimi Öğretici birimi Konu alanı uzmanı birimi Kullanıcı arayüz birimi

20 BDÖ Uygulamalarının Yararları ve Sınırlılıkları
Öğrencilerin düsünme kabiliyetlerini gelistirir. isbirlikli öğrenmeyi artırır.

21 Anlaşılmayan konular için sürekli tekrar olanağı vardır.
Geleneksel eğitime göre daha çok kaynak sunar. Bireysel öğrenmeyi etkin kılar. Öğrenciye kendi hızlarında ve düzeylerinde ilerleyebilme olanağı sunar.

22 Çokluortam ve etkileşim olanakları sayesinde sıkıcı çalışmaları cazip hale getirebilir.
Zamanın etkin kullanılmasını sağlar. Bedensel ve zihinsel engelli öğrenciler için eğitimde fırsat eşitliği sağlar. Gerçekleştirilmesi tehlikeli ve pahalı olan uygulamaların yapılmasına olanak sağlar.


"Derya Duygu KARSLI 060012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları