Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİNGAPUR’UN E-DEVLET ANLAYIŞI Singapur’un e-devlet yolculuğu Kamu Hizmeti Bilgisayarlaştırma Programıyla (CSCP) 1980’lerin başlarında başlamıştı. Ardından.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİNGAPUR’UN E-DEVLET ANLAYIŞI Singapur’un e-devlet yolculuğu Kamu Hizmeti Bilgisayarlaştırma Programıyla (CSCP) 1980’lerin başlarında başlamıştı. Ardından."— Sunum transkripti:

1

2 SİNGAPUR’UN E-DEVLET ANLAYIŞI

3

4 Singapur’un e-devlet yolculuğu Kamu Hizmeti Bilgisayarlaştırma Programıyla (CSCP) 1980’lerin başlarında başlamıştı. Ardından 1990’ların sonunda Bilgi Teknolojileri ve Telekomünikasyon kavramları arasındaki yakınlaşma kamu hizmetlerinde bir paradigma değişimini gerekli kıldı ve ilk e-devlet eylem planı 2000’de uygulamaya kondu. Bu plan kamu hizmetlerinin sunumunda müşteri merkezli bir yaklaşımı benimseyerek e-devlet planı II’nin de (EGAP II) temelini oluşturdu. Singapur’daki e-devlete yönelik hazırlanan planlara ilişkin açıklamalar aşağıda daha ayrıntılı olarak verilmiştir :

5 1- Ulusal Bilgisayarlaştırma Planı ( ): Bu plan, geleneksel iş fonksiyonlarını otomatikleştirmeye, kağıda dayalı çalışmayı azaltmaya, kamu hizmetlerinde bilgi teknolojilerinin kullanımını artırmaya odaklandı.

6 2- Ulusal Bilgi Teknolojileri Planı ( ): Bilgi teknolojilerine ilişkin stratejilerin gelişmesiyle tek duraklı kesintisiz hizmet verilmesine doğru bir yönelim olmuş bu plan doğrultusunda Okul linkleri, Ticaret Ağı, Hukuk Ağı, Tıp Ağı, Bütünsel Arazi Kullanım Sistemi, Tek Duraklı Adres Değişim Bildirim Sistemi gibi projeler hayata geçirilmiştir.

7 3- Bilgi Teknolojileri 2000 ( ): Singapur’da yaşam kalitesini geliştirici hizmetlere (Ekonomiyi geliştirme, Singapurluların teknolojik hizmetlere olan ilgi ve potansiyelini artırma, Toplulukları yerel ve global olarak Internet’e bağlama vb.) odaklanmıştır. Özellikle hızlı ve güvenli geniş bant teknolojisini kullanan, bilgi, alışveriş, kültür-sanat vb. işlevleri entegre eden “Singapore One” geniş bant girişimi interaktif multimedya uygulamaları ve hizmetlerini Singapur’daki tüm ev, işletme ve okullara yaygınlaştırmıştır.

8 4- Infocomm 21 ( ): Bilgi teknolojileri ve Telekomünikasyon kavramlarının birbiriyle bütünleşmesi Singapur’da başarılı bir e-devlet ve e- toplum geliştirmeyi amaçlayan Infocomm 21 master planının 2000 yılında başlatılmasını sağlamıştır.

9 5- Bağlı Singapur (2003-): Şu an yürürlükte bulunan bu plan Infocomm’u yeni değerler üretmekte ve yaşamı zenginleştirmek hususunda yeni fikirleri gündeme getiren bir araç olarak görmektedir. E-devlet ikinci eylem planı ( ) da Infocomm’u müşterilerin ve Internet’e bağlı vatandaşların memnuniyetini sağlayan bir plan olarak geliştirmek istemektedir.

10 Singapur’da kamusal alanda en dikkat çekici proje e-citizen’dir. Bu projenin amacı, çeşitli idari hizmetleri sağlayan tek bir portal yaratmaktır. E-citizen portalı kamu hizmetlerinin vitrinidir. Site vatandaşların on-line işlerini tamamlamalarını kolaylaştıran kullanıcı dostu ve iyi organize edilmiş bir görünüme sahiptir. Sitedeki hizmetler daha çok yaşam olaylarına göre (Eğitim, iskân, sağlık, iş, iş bulma, ulaşım, vb.) organize edilmiştir. Site 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir.

11 E-citizen’in başarısının arkasında e- hizmetlerin çabuk ve etkili yayılımına imkan veren Kamusal Hizmet Yapısı büyük bir rol üstlenmiştir. Kamu hizmetleriyle ilgili bilgilere e- vatandaş sitesinden ulaşmak mümkün olduğu gibi vatandaşların güncel kamu yönetimi konularında full text (tam metin) bilgilenebildiği resmî Internet sitesinden de ulaşmak mümkündür.

12 Dikkate değer bir uygulama olan İdari e-iş (GeBIZ) portalı Haziran 2000’de başlatılmıştır. Portal, kamusal işletmeler ve ticari işletmeler arasındaki tedarik süreçleriyle ilgili işlemleri içermektedir. GeBIZ sayesinde ticari işletmeler devletle ilişkilerini daha etkili, şeffaf ve güvenli bir çerçevede sürdürme imkanı bulur. Bunun yanı sıra e-ticaret uygulamalarının hız kazanması için programlar hazırlanmaktadır. Bütün işlemlerin elektronik ortama aktarılması yabancıların bulunduğu ülkeden Singapur’da iş kurabilmelerine de imkan tanımaktadır.

13 Dünyanın en geniş iletişim ağlarından birine sahip olan Singapur, bir çok ülke için hayal sayılabilecek elektronik devlet projesini büyük bir başarıyla hayata geçirdi. Doğum kayıtlarını tutmaktan emeklilik formu doldurmaya kadar çok sayıda işlemi fareye tıklayarak gerçekleştiren Singapurluların ‘online’ vergi yatırma oranı % 40.

14 Yüksek teknoloji eseri bir şehir devletin vatandaşları olarak Singapurlular, devletle ilgili işlemlerinin bir çoğunu artık elektronik ortamda gerçekleştiyor. E-devlet projesi sayesinde memur ve işçi alımlarına başvurmak, vergi ödemek, vergi iadelerini almak, emeklillik formlarını doldurmak, doğum bilgilerini girmek ve evlilik gibi işlemler sadece bir kaç tıklamayla yapılabiliyor.

15 E-devlet işlemleri adresindeki sanal başvuru merkezinde toplanmış. Singapur vatandaşları ilgili birimi bilmiyorsa buraya girerek, yapacağı işleme göre yönlendiriliyor. %40’lık online vergi yatırma oranı dünya çapında en iyi oranlardan biri. Yabancılar için çalışma izni ve medya mensupları için akreditasyonlar bile online verilebiliyor. Bürokratik işlemler önümüzdeki yıllarda WAP gibi kablosuz aygıtlarla da yapılabilecek. Hükümet e-devlet projesinin daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için 855 milyon dolar ayırdı.www.ecitizen.gov.sg

16 HÜKÜMETİN ÖNCELİĞİ ‘Yeni Ekonomi’ yarışında geriye düşmekten çekinen Singapur hükümeti e-devlet projesine her şeyden fazla önem veriyor. Bunun yanı sıra dot.com (elektronik ticaret) uygulamalarının hız kazanması için yeni programlar hazırlanıyor ve 3.5 milyon Singapurluyu (internet bağlantısı olanların sayısının yıl sonunda 1 milyonu bulması bekleniyor) yeni ticaretin riskli olmadığına ikna etmeye çalışıyor. E-devlet elektronik ticaret çağının en önemli ayaklarından birini oluşturuyor.

17 Singapur Başbakan Yardımcısı Tony Tan, ‘her geçen gün çok daha fazla Singapurlunun devlet hizmetlerinin her zaman ve her yerde online olmasını istediğini’ belirtiyor. Tan’a göre, dünya internet hızına geçerken kamu hizmetleri de buna ayak uydurmak zorunda.

18 ‘BİR DİNİ YAYAR GİBİ COŞKULU’ Singapur halen dünyanın en modern bilişim altyapısına sahip ülkelerinden biri. Hükümet tarafından tasarlanan özel sektör idaresindeki ‘Singapur One’ adlı iletişim ağı ülkedeki bir çok evi içine almış durumda. Yetkililer e-devleti bir dini yayarcasına coşkuyla geliştirmek istediklerini belirtiyor.

19 E-devlet projesi yeni ekonomi trenini kaçırma endişesinin yanı sıra biraz da zorunluluktan ortaya çıktı. İnsan kaynağı sıkıntısı çeken hükümetin, kamu görevlilerinin sayısında kısıntıya gitmekten başka çaresi yoktu. İnsan kaynaklarındaki sıkıntıyı ortadan kaldırmak isteyen yetkililer, halen online hizmet veren 130 kamu kuruluşu sayısını gelecek yıl ikiye katlamayı hedefliyor (ABD’nin e-devlet hedefi kasım ayında 500 kurum). Uluslararası gözlemcilere göre Singapur, e-devlet yarışında ABD, Avustralya ve Kanada’yı geçerek liderliği ele geçirdi.

20 DÜNYAYA ÖRNEK OLUYOR Singapur devletinin internet üzerinden verdiği bürokratik işlemler hizmetinden esinlenen ABD’de Pennsylvania Eyaleti ile Kanada’daki Alberta Bölgesi İdaresi, kendi e- devlet sitelerini kurarken, Singapur’u model aldı. Güneydoğu Asya ülkeleri hükümetleri de, geçenlerdeki zirve toplantısı sırasında, kamu hizmetlerini internet üzerinden sunma konusunda enformasyon paylaşımı için geçenlerde bir sözleşme imzaladılar.

21 Amerikan Genel Hizmetler İdaresi ise, 1999 yılı araştırmasında, Singapur’un e-devlet internet sitesini, dünyadaki en gelişmiş entegre hizmet örneği ilan etti. ABD federal yönetimi, kendi ilk tek duraklı internetteki devlet sitesini adıyla eylül ayında hizmete koydu. Bu sitede, daha önce 20 bine ve 27 milyon web sayfasına ulaşan Amerikan devlet ve hükümet kurum ve kuruluşlarının internetteki siteleri tek çatı altında birleştirilip, birbirlerine bağlandı.


"SİNGAPUR’UN E-DEVLET ANLAYIŞI Singapur’un e-devlet yolculuğu Kamu Hizmeti Bilgisayarlaştırma Programıyla (CSCP) 1980’lerin başlarında başlamıştı. Ardından." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları