Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi."— Sunum transkripti:

1 EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi

2 İnfopark Hakkında  İnfopark Bilgi Teknolojileri A.Ş. - İnfopark Yazılım Danışmanlık A.Ş.  1999 yılından günümüze sektörde, 6 EDAŞ ve 5 PESAŞ’ta,  Kamu Sektöründe 100’e yakın personel ile devam eden 20 proje,  TEDAŞ AboneNET Projesi, 2007’den bugüne bakım fazı  İnterpromedya İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008 Yılları Eğitim Kategorisi birincisi.  2010 eTürkiye eTR Ödülü: ÇVOB - Çevrim İçi Çevre İzinleri Projesi  2011 eTürkiye eTR Ödülü : TSE – BelgeNET Projesi  2014 Şubat: BEDAŞ ve BEPSAŞ’ta EDRIMS, kullanıma açılmıştır  2014 Nisan: UEDAŞ / UPESAŞ’da EDRIMS’e Geçiş Provaları

3 Enerji Sektörü Referansları KurumProje ULUDAĞ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme ÇAMLIBEL ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme AKDENİZ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş.AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme OSMANGAZİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş.AboneNET Bakım ve Ek Uygulama Geliştirme BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş.EDRIMS – Dağıtım Bilgi Yönetim Sistemi BOĞAZİÇİ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş.EDRIMS – Perakende Bilgi Yönetim Sistemi OSMANGAZİ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS – Perakende Bilgi Yönetim Sistemi AboneNET Entegrasyonu ULUDAĞ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. ULUDAĞ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS’e Geçiş Süreci Devam Etmekte

4 EDRIMS Neden Geliştirildi?  Akıllı şebeke sistemlerindeki hızlı gelişmeler,  Perakende / Dağıtım ayrışması ile doğan yeni ihtiyaçlar  Perakende sektöründe rekabetin başlamış olması, hızlı çözümlere ihtiyaç duyulması.  Mevcut ürünlerde gözlemlenen problemler  Yeni isteklere uyum hızı problemi (6111 Örneği)  Eski ürün/sistemlere bağımlılık problemi  Yüksek satınalma, bakım ve destek maliyetleri  Kurum içinde geliştirilen yazılımlarda gözlemlenen yüksek başarı oranı (in- house)

5 EDRIMS Bileşenleri ESB Dağıtım ESB Dağıtım ESB EDRIMS Dağıtım Modülleri EDRIMS Dağıtım Modülleri OSOS SCADA OMS DMS SCADA OMS DMS GIS EDRIMS Perakende Modülleri EDRIMS Perakende Modülleri

6 EDRIMS Bileşenleri ESB Dağıtım ESB EDRIMS Dağıtım Modülleri OSOS SCADA OMS DMS GIS EDRIMS Perakende Modülleri ESB

7 EDRIMS Bileşenleri ESB Dağıtım ESB EDRIMS Dağıtım Modülleri OSOS SCADA OMS DMS GIS EDRIMS Perakende Modülleri ESB -Bankalar -El Terminalleri -BTM’ler -PMUM -ERP/CRM Sistemleri -Diğer EDAŞ/PESAŞ’lar -Bankalar -El Terminalleri -BTM’ler -PMUM -ERP/CRM Sistemleri -Diğer EDAŞ/PESAŞ’lar

8 EDRIMS Projesi Bileşenleri

9 EDRIMS Önemli Bileşenlerden Bazıları Abonelik, Dağıtım Elemanları işlemleri, Tahakkuk, Tahsilat v.b. standard süreçlere ek olarak;  OSOS entegrasyonu ve MDM katmanı  SCADA/OMS/DMS entegrasyonu  Enerji Tedarik Sistemi  CRM, Kampanya Yönetimi, Satış Yönetim Sistemi, Online Abonelik  Kaçak Saha Takip Uygulaması  Hukuk Modülü (Yasal Takip Sistemi)  CBS ve UAVT Entegrasyonu  Toplu İşlem Araçları

10 EDRIMS OSOS MDM Katmanı ÖN A MODEM HEAD-END Servisleri ÖN B MODEMA MODEM B MODEM HEAD-END Servisleri ÖN C MODEM HEAD-END Servisleri ÖN EDRIMS MDM HEAD-END Servisleri EDRIMS MDM Modülü EDRIMS Modülleri Tahakkuk Abone Sayaç Raporlama ….

11 EDRIMS OSOS MDM Katmanı

12 EDRIMS Projesi Enerji Tedarik Sistemi  Portföy Analizi ve Tarife Grubu Bazında Profilleme  Açık Pozisyonların Belirlenmesi  Teklif İzleme ve Değerlendirme İşlemleri  Açık Pozisyonların Kapatılması, Referans Birim Fiyat belirleme  Satış sırasında kullanılacak RBF ile online kârlılık analizi

13 EDRIMS Projesi CRM, Kampanya, Satış  EDRIMS’ten ST Olabilecek Müşteriler Listesi  Farklı kaynaklardan Potansiyel Müşteriler oluşturma  İhale ile Enerji Satışı ihtiyaçlarını > Kampanya tanımları ile Ürün Oluşturma  Müşteri Niteliklendirme Çalışması ile Ziyaretlerin Planlanması ve İzlenmesi  Online Teklif Oluşturma, Online Onay ve Sözleşme İşlemleri  Onay aşamasında Referans Birim Fiyat ile karşılaştırma imkanı  Kaybedilen İhalelerin Tarihi, Fiyat ve Rakip bilgilerinin takibi  Online Abonelik işlemleri

14 EDRIMS Projesi CRM, Kampanya, Satış

15 EDRIMS Projesi Kaçak Saha Takip  Farklı kaynaklardan gelen İhbarların tek merkezde toplanması  Ekip tanımları ve Ekiplere İş Emirlerinin Atanması  Sahada Online Analizler ve İş emri tutanaklarının oluşturulması  Mühür, Tutanak, Sayaç bazında zimmet takibi  Tahakkuklandırma ve Bildirim Sistemi entegrasyonu  Rutin Kontrol Listeleri oluşturulması ve Otomatik Kontrol Planı

16 EDRIMS Projesi Kaçak Saha Takip

17 EDRIMS Projesi Hukuk Modülü  İcraya Sevk İle başlatılan Süreç takibi  Fatura Bazında Süreç Takibi  Saha Operasyonları ile Entegrasyon  Kesme Engelleme  Ödenme durumunda açma iş emri  Ortak Bilgi Sistemi ve İlişki Tesisatların takibi

18 EDRIMS Projesi CBS ve UAVT Entegrasyonu  Dağıtım Elemanları koordinat ve UAVT bilgisi,  Saha işlemlerinde koordinat bilgisinin toplanması,  Abonelik süreçlerinde UAVT,  Saha işlemlerinde adrese dayalı optimizasyon,  İşlemin yapıldığı koordinat kontrolü  Araç Takip Sistemi entegrasyonu,

19 EDRIMS Projesi CBS ve UAVT Entegrasyonu

20 EDRIMS Projesi Toplu İşlemler  Toplu Abonelik İşlemleri  Toplu Tarife Değişikliği İşlemleri  Toplu Veri Güncelleme ve Zenginleştirme Çalışmaları  Toplu PMUM İşlemleri  Toplu Bildirim İşlemleri  Web ve Windows İstemcileri

21 EDRIMS Projesi Toplu İşlemler ve Süreç İyileştirmelerine Örnekler

22  Abonelik Süreçleri 3 kata kadar hızlandırılabiliyor,  Özellikle Şantiye – Mesken dönüşümlerinde günler harcanan veri giriş süreci dakikalara indirilebiliyor,  Toplu tarife güncellemeleri işlemleri dakikalar seviyesine gerçekleştirilebiliyor,

23 EDRIMS Projesi Veri Modeli ve Veri Güvenliği Snapshots 10 Dakikalık Anlık Saatlik Günlük FKM DB Veri Ambarı OLTP DB Özet Tablolar Tahakkuk Müşteri Bilgileri Tahsilat Çağrı Merkezi Self – Servis Raporlama İş Zekası Report Builder (Ad-Hoc) Reporting Services Diğer Sistem ve Kaynaklardan Gelen Veriler OSOS / SCADA / ERP / vs.

24 Yönetim Bilgi Sistemi

25

26 Operasyonel Kazanımlar •İnfopark Framework •Akıllı Şebeke Entegrasyonu •Toplu Veri Giriş ve Doğrulama Araçları •Otomatik bildirim sistemleri •Abone’den Müşteri kavramına geçiş, CRM ve Satış uygulamaları •İzleme Sistemleri •Hukuk Yönetim sistemi + Düşük Donanım Maliyeti, + Yeni Müşteriler, + Müşteri Sadâkati, + Arttırılmış Veri Kalitesi, + Personel Verimliliği, + Operasyonel Kârlılık

27 Stratejik Kazanımlar •Yerel Yazılım; Mevzuata uyum garantisi, değişen ihtiyaçlara hızlı uyum •CRM ve Satış Uygulamalarına hemen başlanabilmesi •EDAŞ ekibi ile Kurumiçi (InHouse) geliştirme •Güncel Teknolojiler ve Entegrasyon yetenekleri •Kaynak Kod Güvencesi · Çeviklik, · Verimlilik, · Sürdürülebilirlik,

28 Laleli Made in Turkey Made in Teşekkürler


"EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları