Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi."— Sunum transkripti:

1 EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System
Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi

2 İnfopark Hakkında İnfopark Bilgi Teknolojileri A.Ş. - İnfopark Yazılım Danışmanlık A.Ş. 1999 yılından günümüze sektörde, 6 EDAŞ ve 5 PESAŞ’ta, Kamu Sektöründe 100’e yakın personel ile devam eden 20 proje, TEDAŞ AboneNET Projesi, 2007’den bugüne bakım fazı İnterpromedya İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008 Yılları Eğitim Kategorisi birincisi. 2010 eTürkiye eTR Ödülü: ÇVOB - Çevrim İçi Çevre İzinleri Projesi 2011 eTürkiye eTR Ödülü : TSE – BelgeNET Projesi 2014 Şubat: BEDAŞ ve BEPSAŞ’ta EDRIMS, kullanıma açılmıştır 2014 Nisan: UEDAŞ / UPESAŞ’da EDRIMS’e Geçiş Provaları İnfopark’ı kısaca tanıtarak başlamak istiyorum,

3 Enerji Sektörü Referansları
Kurum Proje ULUDAĞ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme ÇAMLIBEL ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AKDENİZ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme OSMANGAZİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Bakım ve Ek Uygulama Geliştirme EDRIMS – Dağıtım Bilgi Yönetim Sistemi BOĞAZİÇİ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS – Perakende Bilgi Yönetim Sistemi OSMANGAZİ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS – Perakende Bilgi Yönetim Sistemi AboneNET Entegrasyonu ULUDAĞ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS’e Geçiş Süreci Devam Etmekte Referanslardan sonra; 5 Hafta gibi sürede UYARLAMA, VERİ DÖNÜŞÜMÜ, Hiç kayıpsız 8 saatte veri aktarımı, ve CANLIYA geçiş Haftaiçi akşam saat 6’da sistem kapatıldı ve sabah 8’de yeni sistem açıldı. Banka ve El terminalleri geçişten etkilenmedi. 2 Haftada stabilizasyon sağlandı, Eğitimlerin tazelenmesi, yazılım süreçlerinin iyileştirilmesi, Network, donanım v.b. problemlere çözüm geliştirilmesi, 3. haftadan itibaren süreçlerde iyileştirmelere başlandı,

4 EDRIMS Neden Geliştirildi?
Akıllı şebeke sistemlerindeki hızlı gelişmeler, Perakende / Dağıtım ayrışması ile doğan yeni ihtiyaçlar Perakende sektöründe rekabetin başlamış olması, hızlı çözümlere ihtiyaç duyulması. Mevcut ürünlerde gözlemlenen problemler Yeni isteklere uyum hızı problemi (6111 Örneği) Eski ürün/sistemlere bağımlılık problemi Yüksek satınalma, bakım ve destek maliyetleri Kurum içinde geliştirilen yazılımlarda gözlemlenen yüksek başarı oranı (in-house) Özellikle yabancı kaynaklı yazılımların getirdiği vizyon stratejisinin başarılı olmadığını gözlemliyoruz, zaman içinde inhouse yazılıma dönüldüğünü gözlemliyoruz. Bize göre yazılımlar revizyona açık olmalı, değişen ihtiyaçlara hızla uyum sağlayabilmeli. Sonuç olarak 2.5 yıllık bir geliştirme süreci ardından bir EDRIMS frameworkü geliştirildik.

5 EDRIMS Bileşenleri EDRIMS Dağıtım Modülleri ESB EDRIMS Perakende
Fiziki Dağıtım ESB OSOS SCADA OMS DMS GIS

6 EDRIMS Bileşenleri EDRIMS Dağıtım Modülleri ESB ESB EDRIMS Perakende
Diagramı iyileştir Dağıtım ESB OSOS SCADA OMS DMS GIS

7 EDRIMS Bileşenleri EDRIMS Dağıtım Modülleri ESB ESB EDRIMS Perakende
Diagramı iyileştir Dağıtım ESB OSOS Bankalar El Terminalleri BTM’ler PMUM ERP/CRM Sistemleri Diğer EDAŞ/PESAŞ’lar SCADA OMS DMS GIS

8 EDRIMS Projesi Bileşenleri
40 civarında bileşenden oluşuyor.

9 EDRIMS Önemli Bileşenlerden Bazıları
Abonelik, Dağıtım Elemanları işlemleri, Tahakkuk, Tahsilat v.b. standard süreçlere ek olarak; OSOS entegrasyonu ve MDM katmanı SCADA/OMS/DMS entegrasyonu Enerji Tedarik Sistemi CRM, Kampanya Yönetimi, Satış Yönetim Sistemi, Online Abonelik Kaçak Saha Takip Uygulaması Hukuk Modülü (Yasal Takip Sistemi) CBS ve UAVT Entegrasyonu Toplu İşlem Araçları OSOS okumalarına hemen veya isteğe bağlı abonelik yapılabilirken, tahliye sırasında endeks okuması da yapılabilmektedir.

10 EDRIMS OSOS MDM Katmanı
EDRIMS MDM Modülü EDRIMS Modülleri Tahakkuk Abone Sayaç Raporlama …. EDRIMS MDM HEAD-END Servisleri A MODEM HEAD-END Servisleri B MODEM HEAD-END Servisleri C MODEM HEAD-END Servisleri A MODEM B MODEM C MODEM ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN

11 EDRIMS OSOS MDM Katmanı

12 EDRIMS Projesi Enerji Tedarik Sistemi
Portföy Analizi ve Tarife Grubu Bazında Profilleme Açık Pozisyonların Belirlenmesi Teklif İzleme ve Değerlendirme İşlemleri Açık Pozisyonların Kapatılması, Referans Birim Fiyat belirleme Satış sırasında kullanılacak RBF ile online kârlılık analizi OSOS sayaçlarından gelecek verilere ek olarak;

13 EDRIMS Projesi CRM, Kampanya, Satış
EDRIMS’ten ST Olabilecek Müşteriler Listesi Farklı kaynaklardan Potansiyel Müşteriler oluşturma İhale ile Enerji Satışı ihtiyaçlarını > Kampanya tanımları ile Ürün Oluşturma Müşteri Niteliklendirme Çalışması ile Ziyaretlerin Planlanması ve İzlenmesi Online Teklif Oluşturma, Online Onay ve Sözleşme İşlemleri Onay aşamasında Referans Birim Fiyat ile karşılaştırma imkanı Kaybedilen İhalelerin Tarihi, Fiyat ve Rakip bilgilerinin takibi Online Abonelik işlemleri

14 EDRIMS Projesi CRM, Kampanya, Satış

15 EDRIMS Projesi Kaçak Saha Takip
Farklı kaynaklardan gelen İhbarların tek merkezde toplanması Ekip tanımları ve Ekiplere İş Emirlerinin Atanması Sahada Online Analizler ve İş emri tutanaklarının oluşturulması Mühür, Tutanak, Sayaç bazında zimmet takibi Tahakkuklandırma ve Bildirim Sistemi entegrasyonu Rutin Kontrol Listeleri oluşturulması ve Otomatik Kontrol Planı

16 EDRIMS Projesi Kaçak Saha Takip

17 EDRIMS Projesi Hukuk Modülü
İcraya Sevk İle başlatılan Süreç takibi Fatura Bazında Süreç Takibi Saha Operasyonları ile Entegrasyon Kesme Engelleme Ödenme durumunda açma iş emri Ortak Bilgi Sistemi ve İlişki Tesisatların takibi (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

18 EDRIMS Projesi CBS ve UAVT Entegrasyonu
Dağıtım Elemanları koordinat ve UAVT bilgisi, Saha işlemlerinde koordinat bilgisinin toplanması, Abonelik süreçlerinde UAVT, Saha işlemlerinde adrese dayalı optimizasyon, İşlemin yapıldığı koordinat kontrolü Araç Takip Sistemi entegrasyonu, (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

19 EDRIMS Projesi CBS ve UAVT Entegrasyonu
(Fatura Bazında Kesme Engelleme)

20 EDRIMS Projesi Toplu İşlemler
Toplu Abonelik İşlemleri Toplu Tarife Değişikliği İşlemleri Toplu Veri Güncelleme ve Zenginleştirme Çalışmaları Toplu PMUM İşlemleri Toplu Bildirim İşlemleri Web ve Windows İstemcileri Toplu işlemler ile saatler süren çalışmalar, hatta fazla mesai planlamaları ile günler süren veri giriş işleri dakikalar seviyesine indirilebiliyor. Çok katmanlı mimari sayesinde web arayüzlerine ek olarak Windows clientlarını da kullanabiliyoruz.

21 EDRIMS Projesi Toplu İşlemler ve Süreç İyileştirmelerine Örnekler
(Fatura Bazında Kesme Engelleme)

22 EDRIMS Projesi Toplu İşlemler ve Süreç İyileştirmelerine Örnekler
Abonelik Süreçleri 3 kata kadar hızlandırılabiliyor, Özellikle Şantiye – Mesken dönüşümlerinde günler harcanan veri giriş süreci dakikalara indirilebiliyor, Toplu tarife güncellemeleri işlemleri dakikalar seviyesine gerçekleştirilebiliyor, (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

23 EDRIMS Projesi Veri Modeli ve Veri Güvenliği
OLTP DB FKM DB Self – Servis Raporlama İş Zekası Report Builder (Ad-Hoc) Reporting Services Snapshots Özet Tablolar Anlık Müşteri Bilgileri 10 Dakikalık Tahakkuk Veri Ambarı Saatlik Tahsilat Günlük Çağrı Merkezi Diğer Sistem ve Kaynaklardan Gelen Veriler OSOS / SCADA / ERP / vs.

24 Yönetim Bilgi Sistemi

25 Yönetim Bilgi Sistemi

26 Operasyonel Kazanımlar
İnfopark Framework Akıllı Şebeke Entegrasyonu Toplu Veri Giriş ve Doğrulama Araçları Otomatik bildirim sistemleri Abone’den Müşteri kavramına geçiş, CRM ve Satış uygulamaları İzleme Sistemleri Hukuk Yönetim sistemi + Düşük Donanım Maliyeti, + Yeni Müşteriler, + Müşteri Sadâkati, + Arttırılmış Veri Kalitesi, + Personel Verimliliği, + Operasyonel Kârlılık

27 Stratejik Kazanımlar · Çeviklik, · Verimlilik, · Sürdürülebilirlik,
Yerel Yazılım; Mevzuata uyum garantisi, değişen ihtiyaçlara hızlı uyum CRM ve Satış Uygulamalarına hemen başlanabilmesi EDAŞ ekibi ile Kurumiçi (InHouse) geliştirme Güncel Teknolojiler ve Entegrasyon yetenekleri Kaynak Kod Güvencesi · Çeviklik, · Verimlilik, · Sürdürülebilirlik, En önemlisi,

28 Made in Laleli Made in Turkey Teşekkürler


"EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları