ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ Ahmet ATAÇ Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ROL OYNAMA.
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ Ahmet ATAÇ Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK

ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ ETKİLİ ÖĞRETMENLER ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİMSEL İŞLEVİ Öğretimin Planlanması Öğretimin Uygulanması Derse Hazırlık Dersin Sunumu Bireysel ve Grupla Öğrenme Etkinlikleri Dersin Kapanışı Öğretimin Değerlendirilmesi ETKİLİ ÖĞRETİM VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ ÖĞRETİMİN YÖNETİMİNDE ÖĞRENME/ ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI Yapılandırmacılık İşbirliğine Dayalı Öğrenme Problem Temelli Öğrenme Proje Temelli Öğrenme Çoklu Zeka Kuramı Doğrudan Öğretim

Sınıfta davranış sorunlarını önlemek için dersin iyi bir şekilde planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi sürecidir. Öğretimin Yönetimi

Öğretmenler, Okula devam eden toplum üyelerinin zihinsel, bireysel ve sosyal gelişimine yardım etmek için toplum tarafından ücretlendirilmiş sosyal temsilcilerdir.

Meslek Bilgisi (Pedagojik Formasyon) Öğretmen Nitelikleri Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve performanslardan oluşan özelliklerdir. Konu Alanı Bilgisi Meslek Bilgisi (Pedagojik Formasyon) Genel Kültür

Öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme becerilerini geliştirmeli, Her öğrenciyi kendi kapasitesine uygun eğitim-öğretim seviyesine ulaştırmaya çalışmalı, Öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme becerilerini geliştirmeli, Kolay iletişim kurma ve devam ettirme becerisi edindirmeli, Güncel olayları izleme, eleştirme, yorumlama ve değerlendirme beceri ve alışkanlığı kazandırmalı, Bilgi aktarmak yerine bilgi kaynaklarına ulaşma yollarını öğretmeli, Öğrenmenin yaşamları boyunca devam edecek bir süreç olduğu bilincini vermeli, Öğrencilere, her biri için kendi öğrenme hızı ve biçimine uygun öğrenme olanağı sağlamalı, ETKİLİ ÖĞRETMENLER

Öğrencileri yardımlaşmaya teşvik etmelidir. Yaparak yaşayarak öğrenme ilkesine ağırlık vermeli, Öğrenciler arasındaki farklılıkları, eğitim-öğretimde bir zenginlik kaynağı olarak görmeli, Öğrencilerin çok geniş bir düşünce, anlayış ve bakış açısına sahip olmalarını sağlamalı, Öğrencileri, özellikle iyi, güçlü, yetenekli oldukları konularda geliştirmeli, Öğrencilerin problem çözme, yaratıcılık ve araştırma becerilerini geliştirmeli, Sınıf içindeki rolünü, öğrenme kaynaklarından sadece biri düzeyinde görmeli, ETKİLİ ÖĞRETMENLER

Öğretmenlerin Öğretimsel İşlevi (YANSITICI KARAR VERME MODELİ) Planlama Uygulama Değerlendirme DÖNÜT VE YANSITMA

ÖĞRETİMİN PLANLANMASI; Öğrenci Gereksinimlerini Karşılayan Amaçlar, Öğretilecek İçerik, Güdüleme, Amaçları Elde Etmek için en uygun öğretim yöntem ve stratejileri hakkında karar vermeyi gerektirir. PLANLAMA İŞLEVİ

Öğretmenler Plan Yaparken Şu Soruları Yanıtlandırmalıdır: Öğretilecek içerik ne olmalıdır? İstenilen öğrenci ürünleri nelerdir? Öğretim için gereksinim duyulan materyaller nelerdir? Konuyu tanıtmak için en iyi yol nedir? Amaçlanan öğrenmeyi gerçekleştirmek için en iyi öğretimsel strateji nedir? Ders nasıl bitirilmelidir? Öğrenciler nasıl değerlendirilmelidir?

ÖĞRETİMİN UYGULANMASI 1-Derse hazırlık, 2-Dersin sunumu, 3-Bireysel ve grupla öğrenme etkinlikleri, 4-Dersin kapanışı.

Öğrencilerin Dikkatini Ve İlgisini Derse Çekme, DERSE HAZIRLIK; Öğrencilerin Dikkatini Ve İlgisini Derse Çekme, Güdüleme , Amaçtan Haberdar Etme.

Öğrenci öğretmeni dinlemeye hazır değilken derse başlamak uygun değildir. Öğretmenler öğrencilerin dikkatini çekmek için değişik teknikler kullanabilirler..

Dikkat Çekme; Öğrencilerin Karşısında Sessizce Beklemek, Konuşmaya Çok Düşük Ses Tonuyla Başlamak, Ses Tonunu Giderek Arttırmak, Mimikleri Kullanmak, Öğretmenin Hareketli Olması.

Konuyla öğrencilerin ilgi duyduğu alanları ilişkilendirmektir. İlgi Çekme; Konuyla öğrencilerin ilgi duyduğu alanları ilişkilendirmektir. Öğrenme konuları; öğrencinin ilgi duyduğu alanlarla bağlantılı olursa, öğrenciler yapılan çalışmaya dikkatlerini verirlerse, öğrenme daha kolay gerçekleşir.

Derse karşı merakı ve ilgiyi artırır. Güdüleme; Bir işe başlama, yöneltme, yoğunlaşma ve davranışa devam etmedir. Derse karşı merakı ve ilgiyi artırır.

Gözden Geçirme (Amaçtan Haberdar Etme); Dersin amaçlarının öğrencilerle paylaşılmasıdır.

Öğretilecek noktaların kilit kavramlar halinde yer alması. DERSİN SUNUMU Her şeyin aşama aşama, basitten karmaşığa ve art arda gelen bir sıralama ile verilmesine özen gösterilmesi. Öğretilecek noktaların kilit kavramlar halinde yer alması. Gerekli anahtar sorular, kurallar, şekiller ve benzeri hususların kısa ve öz biçimde verilmesi.

Dersin Sunumunda İzlenebilecek Yollar Tümdengelim modeli Tümevarım modeli Parça-bütün modeli Ardışık sıralama Karşılaştırma ilişkileri Model olma

BİREYSEL VE GRUPLA ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Bireysel çalışma, bilgiyi birleştirmek ve işbirliğine dayalı çalışmalar sırasında daha karmaşık öğrenme görevleri için kullanılabilir. Öğrencilerin yeteneklerini geliştirebileceği ve başarabileceği görevler vermeli, Öğrenme görevleri önceki öğrenilenlerle ve dersin amaçlarıyla ilişkilendirilmeli, Görev dikkatlice açıklanmalı, Çalışma anlatıldıktan sonra görevi yerine getirmeleri istenmelidir.

BİREYSEL VE GRUPLA ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ İşbirlikli Grup Çalışması, Öğrencilerin Sosyal Becerilerini Geliştirir.

Grup Üyelerine Verilebilecek Roller Özetleyici Araştırmacı Kontrol edici Toplayıcı Gözlemci Yazıcı

Dersin uygulanışı sırasında zaman zaman PEKİŞTİREÇLER verilmelidir. Pekiştireç, istenilen davranışın tekrar edilme olasılığını arttırır. Davranış tekrar ediliyorsa, pekiştiriliyor demektir.

Öğrenci pekiştireci hangi davranışın sonucunda aldığını fark etmelidir. Aradan zaman geçtiyse, öğrenciye verilen pekiştirecin hangi davranışı için olduğunu açıklamak gerekir. Bunu sağlamak için pekiştirecin doğru davranıştan hemen sonra verilmesi gerekir.

SINIFLARDA KULLANILAN PEKİŞTİREÇLER SÖZEL PEKİŞTİREÇ İyi, mükemmel, doğru, tamam gibi olumlu sözcükler. SÖZEL OLMAYAN PEKİŞTİREÇ Göz teması, gülümseme, baş eğme gibi fiziksel hareketleri kullanma. Bu pekiştireçler sözel pekiştireçlerden daha güçlüdür. HAYALİ PEKİŞTİREÇ insanlar diğerlerini gözleyerek öğrenirler. Öğretmen bazı öğrencilerin davranışlarını pekiştiriyorsa, diğer öğrenciler de aynı davranışı yapma eğilimine gireceklerdir. NİTELENDİRİLMİŞ PEKİŞTİREÇ Bir öğrencinin davranışının kabul edilebilir bölümünü, ya da gösterdiği çabayı pekiştirdiğimizde gerçekleşen pekiştirmedir. Bu pekiştireç utangaç ya da az yetenekli öğrencileri sınıf etkinliklerine katmada etkili bir yöntemdir.

DERSİN KAPANIŞI Kapanışın Amacı: Dersin Bitişine Dikkat Çekmek, Öğrencilerin Öğrendiklerini Birleştirmeye Yardım Etmek, Öğrenilen Temel Konuları Pekiştirmektir.

ÖĞRETİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçilen hedeflerin, öğretim stratejilerinin amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığı hakkında karar vermeye yardımcı olur.

Etkili Öğretim ve Davranış Yönetimi Sınıfta öğrenci davranışını yönetme İyi bir sınıf iklimi oluşturma Tüm sınıf öğretimi Etkileşimli öğretim Ev ödevlerini belirleme Okur yazarlığı öğretme Öğrenci çalışmalarını yönetme Üst düzey düşünme becerileri Öğretmen beklentileri ve tutumları Öğrenme çevresini yönetme

ÖĞRETİMİN YÖNETİMİNDE ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI Yapılandırmacılık İşbirliğine Dayalı Öğrenme Problem Temelli Öğrenme Proje Temelli Öğrenme Çoklu Zeka Kuramı Doğrudan Öğretim

Yapılandırmacılık Öğrenci, öğrenme ortamının odağındadır. Öğretmen, işbirliğine dayalı öğrenmeyi ve sınıf tartışmalarını teşvik eder. Öğretmen, kolaylaştırıcıdır, Sosyal etkileşime sahip bir sınıf çevresi yaratmak önemlidir. Öğrenci, edinilecek bilgiyi kendi kendine denemek ve öğrenme sorumluluklarını almak için teşvik edilir. Anlatmaya değil, öğrenmeye odaklanır. Öğrenme, öğrenciler öğrenme olayları ve ders materyalleriyle etkileşimde bulunur ve kendi fikirlerini yaratırsa oluşur. Öğrenme sürecinde sosyal etkileşim önemlidir. Öğrenci, öğrenme ortamının odağındadır.

İşbirliğine Dayalı Öğrenme Gruptaki tüm bireylerin yeteneklerinden yararlanmayı, birlikte çalışma ve sorumluluğu paylaşmayı kolaylaştıran görevler sağlar. Grup bağlılığını, olumlu ilişkileri ve akran desteğini geliştirir. Kendine saygı, sosyal beceriler ve stres yönetimi üzerinde olumlu etki yapar. Demokratik düşünme ve uygulama, aktif öğrenme ve işbirliği davranışı gerektirir.

Problem Temelli Öğrenme Öğretmenin problem durumlarını öğrenciye sunmayı ve onları problemi incelemeye yöneltmeyi ve kendi kendilerine çözüm bulmalarını sağlar. Öğrencinin araştırma becerilerini geliştirir. Öğrencinin kendi yeteneklerinin farkında olmasına katkıda bulunur. Öğrenme çevresi, açık, aktif öğrenci katılımı sağlayan ve özgür bir öğrenme atmosferi gerektirir.

Proje Temelli Öğrenme Proje temelli öğrenmede öğrenciler açıklamalar yapar, yargıda bulunur, yorumlamalar yapar ve bilgiyi sentezlemede anlamlı araçlar kullanır. Proje temelli öğrenme etkinlikleri uzun süreli, disiplinler arası, öğrenen merkezli, gerçek dünya sorunlarına ve uygulamalarına sahiptir. Öğretmen merkezli derslerden ve yalıtılmış kısa uygulamalar içeren genel sınıflardan ayrışan sınıf etkinlikleri için bir modeldir.

Fiziksel/Bedensel Zeka Mantıksal/Matematiksel Zeka Çoklu Zeka Kuramı Doğa Zekası Bireysel Zeka Sosyal Zeka Müzikal Zeka Fiziksel/Bedensel Zeka Görsel/Uzaysal Zeka Mantıksal/Matematiksel Zeka Sözel/Dilsel Zeka

Çoklu Zeka Kuramında Anahtar Noktalar Her birey sekiz zeka alanına sahiptir. İnsanların çoğu her bir zekayı yeterli düzeyde geliştirebilir. Zekalar genellikle karmaşık yollarla çalışır. Her kategori içinde değişik zeka etkinlikleri vardır.

Öğrencilerin Çoklu Zekalarını Değerlendirme Doküman Toplama Okul Kayıtlarını İnceleme Diğer Öğretmenlerle Konuşma Aileleriyle Konuşma Öğrencilere Sorma Ve Özel Etkinlikler Yapma

Doğrudan Öğretim Öğrencilerin temel bilgi ve becerileri öğrenmelerine yardım etmek için kullanılır. Doğrudan öğretim modeline göre hazırlanan dersler 5 adımdan oluşur: Amaçları belirleme, Öğrenilecek içeriği gösterme ya da açıklama, Uygulama yaptırma, Öğrencinin kavramalarını kontrol etme, Dönüt verme ve öğrenilenleri transfer etme.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.