SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
Advertisements

Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Örgütsel Güven ve Adalet
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama Teknikleri.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
REHBERLİK DERS II.
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Pazarlama Giriş 1 1.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
İLETİŞİM MODELLERİ.
Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
Pazarlama İletişimi.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Örgütsel Kariyer Planlaması
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Pazarlama Giriş 1 1.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Günümüzde spor kulüpleri gelir kalemlerini artırabilmek, büyük taraftar kitlesine sahip olmak için çağdaş yönetim ilkelerine uygun bir yapılanma içerisinde faaliyet gösterme gerekliliği ile karşı karşıyadır. Branşları ne olursa olsun, sporun ve toplumsal yapının bir parçası olan kulüpler yaşamlarını içte ve dışta kurulan bir ilişkiler düzeni içinde sürdürürler. Spor kulüplerinde oluşan bu çok yönlü ilişkilerin kontrol altına alınması ve belirli bir yapısal düzen ve amaç içinde işlemesi etkili bir iletişim politikasının izlenmesini gerekli kılar. Kulübün her köşesinde varlığını ve önemini kabul ettiren iletişim düzeni, aynı zamanda kulüpte düzenin başarısını yansıtır.

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Spor kulüp yönetimlerinin hem kendisi, hem de çalışanları arasında etkili bir iletişim ağına sahip olması, kulübün büyümesi, gelişmesi ve başarılar elde etmesi açısından önemlidir. Gerçekten de bir kulübü başarıya veya başarısızlığa götüren, her şeyden önce iyi bir yöneticinin varlığı veya yokluğudur. Kurumsal iletişim süreci, kulübün fonksiyonlarına bağlı olarak üç değişik şekilde incelenebilir. Bu yapılar yönetim iletişimi, pazarlama iletişimi ve örgütsel iletişim olarak sınıflandırılabilir. Yönetim iletişimi, kurumsal iletişimin hedeflediği kurum imajı ve kurum itibarı için vazgeçilmez bir öğedir. Bir kurumun yöneticisinin çalışanların yönetim ekibini oluşturmak, süreç değişimi başlatmak ve yönetmek gibi görevleri vardır.

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Yönetim iletişimi, kurumsal iletişimin hedeflediği kurum imajı ve kurum itibarı için vazgeçilmez bir öğedir. Bir kurumun yöneticisinin çalışanların yönetim ekibini oluşturmak, süreç değişimi başlatmak ve yönetmek gibi görevleri vardır. Bu görevlerin yerine getirilmesi etkili iletişim becerisi gerektirmekte ve yönetim iletişimi, bunların yerine getirilmesi için gerekli olan iletişim becerilerini kapsamaktadır. Bir yöneticide; zeka, temsil (fiziki durum, giyim ve görünüm) sözlü ve yazılı ifade, sorun çözme, karar verme, muhakeme, insanları ve olayları objektif değerlendirebilme, başkalarını etkileme, tartışma, anlaşma, uzlaşma sağlayabilme, başkalarını etkileme ve ikna edebilme, dengeli, uyumlu ve geçimli olma, sorumluluk alma ve bu sorumlulukları yerine getirebilme, yaratıcı olma…..gibi yeteneklerin var olması gerekir.

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Etkin bir yönetici, bilgi verir; dürüst ve etkili olarak iletişim kurar; geliştirir ve iş görenlerin gelişmelerini sağlar; etkin bir yöneticinin davranışları, yönettiği kulüpte iş görenlerin mutlu ve huzurlu olması ile doğru orantılıdır.

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Pazarlama İletişimi kavramı en basit anlatımı ile tutundurma işlevini destekleyen bir süreçtir. “Spor Pazarlaması spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla mal ve hizmet değişimi sürecindeki tüm faaliyetlerin düzenlenmesini içerir.”  Özet olarak spor ürün ve hizmetinin pazarlanması faaliyetidir. Spor pazarlamasında iki ana konu vardır: 1-Bu konulardan ilki spor ürünleri ve hizmetlerinin pazarlanarak doğrudan spor tüketicilerine ulaştırılmasıdır. (TBL, Türkiye Kupası, bir maç, bir turnuva, bir rekreatif etkinlik v.b.) 2-Diğeri ise endüstriyel ürünlerin ve diğer tüketim ürünlerinin pazarlanmasında sporun tanıtım aracı olarak kullanılmasıdır. (SÜTAŞ büyümix, Ülker bisküvi v.b)        

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Günümüzde ülkemizde özellikle takım sporlarındaki maliyet artışı, ekonomik koşulların kötüye gitmesi spor kulüp yöneticilerini yeni kaynaklar aramaya yöneltmiştir. Bu yönelme beraberinde spor pazarlaması kavramını ülkemizde konuşulur hale getirmiştir..   Pazarlama iletişimi bir kulübün mal ve hizmetleriyle ilişkide bulunduğu ve bulunacağı tüm kesimlere neler vaat ettiğini, neler sağlayabileceğini anlatmasını sağlayacak iletişim çabalarının tümüdür.

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Örgütsel iletişim ise bir örgütteki tüm öğelerin amaçlar yönünde iletişimde bulunmasını sağlayan bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Genel olarak örgütsel iletişim bir kulübün halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, reklam, çalışanlar ile iletişim, taraftarlar ile iletişim, medya ve iletişim süreçlerini kapsar. Kulüp içi iletişim süreci, kulübün birimleri arasında yayılan ve merkezileşen bir fonksiyon olarak kabul edilebilir. Kulübün hedef kitlelerine tüm mesajları iletmek için görüşmeler, mülakatlar, söylemler, raporlar, imaj reklamları ve online iletişim gibi yöntemleri kullanarak oluşan bir süreçtir.

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Kulüplerin iç ve dış iletişimini gerçekleştirmek için birçok farklı araç ve yöntemlerden yararlandıkları görülmektedir. Kullandıkları iletişim yöntemleri iletişimin gerçekleşme biçimine göre tek yönlü ve çift yönlü olarak ikiye ayrılmaktadır. Tek Yönlü Araçlar : -Kulüp içi süreli yayınlar (Gazete ve dergiler) -Tanıtıcı ve bilgilendirici yayınlar (Broşür, bülten, el kitapları) -Mektuplar (İlgili hedef kişi veya kişilere yönelik) -Dilek kutuları -Eğitsel faaliyetler (Konferans ve seminerler) -Telefon enformasyonu -Radyo ve televizyon

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Çift Yönlü Araçlar: -Danışma büroları -Toplantılar -Yöneticilerin antrenman, kamp ziyaretleri…

SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM KULÜP İÇİ İLETİŞİM Spor kulüplerinde etkili bir kulüp içi iletişim süreci oluşturmak için; kulüp kültürü, sağlığı ve bağlılığı için uygun ortamı oluşturmak ve iş görenleri bu sürece dahil etmek, kulübün büyümesi, gelişmesi ve sportif başarılar elde etmesi açısından önemlidir.

KAYNAKLAR 1-Sülün Ö. (2013) Futbol Hakemlerinim Öfke ve Kızgınlık Düzeyleri iler Empatik Eğilim Düzeylerinin Karşılaştırılması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Karaman. 2-Yetim, A..A. , Cengiz, R., İletişim ve spor , (2012) Ankara.

TEŞEKKÜRLER...