Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50

2 SINIFLANDIRMA Toplumsal İlişkiler Sistemi Olarak
Kişilerarası iletişim Grup iletişimi Örgütsel iletişim Toplumsal iletişim Kullanılan Kodlara Göre Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı İletişim Kullanılan Kanallara ve Araçlara Göre Görsel iletişim İşitsel iletişim Dokunma ile İletişim Telekomunikasyon Kitle iletişimi Zaman ve Mekana Göre Yüzyüze iletişim Uzaktan iletişim / 50

3 İLETİŞİMİN ÖNEMİ Çalışan şikayetlerinin çoğu iletişim eksikliğine bağlı Sadece kurallar yeterli değil Kötü iletişim Zaman kaybı Para kaybı Sağlık kaybı / 50

4 İLETİŞİM SÜRECİ / 50

5 İLETİŞİM SÜRECİ VE İLETİŞİM SÜRECİNİN TEMEL UNSURLARI
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

6 Tek Yönlü (Asimetrik) İletişim:
Tek yönlü iletişimde; bir verici-bir alıcı olabildiği gibi bir verici-birçok da alıcı olabilmektedir. Bu tip iletişimde göndericinin, alıcının üzerinde bir üstünlüğü ve egemenliği vardır. Ör: Subay-Er ilişkisi Tek Yönlü İletişim Araçları ▪ El kitapları, broşür ▪ Arşiv ve duyuru panoları ▪ Dilek kutuları ▪ Örgütteki sürekli yayınlar, mektuplar ▪ Konferans, seminer, eğitim faaliyetleri ▪ Radyo, tv, telefon v.b Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

7 Çift Yönlü (Simetrik) İletişim:
Durum ve şartlara göre değişmekle birlikte; iletişim sürecinde her iki taraf da bir mesaj alış verişinde karşılıklı olarak aktif bireyler olma şansına sahiptirler. Çift Yönlü İletişim Araçları ▪ Danışman ve irtibat büroları ▪ Üst düzey yönetici bölüm ziyaretleri ▪ İş gören ailelerine yönelik iletişim ▪ Görüşme yöntemi ▪ Toplantılar, iş gören seçimi görüşmesi ▪ Telefon görüşmesi v.b Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

8 İLETİŞİMİN FONKSİYONLARI
Bilgi Sağlama Fonksiyonu: İletişimin temel fonksiyonudur. İletişim bu amaca hizmet etmektedir. İkna Etme ve Etkileme Fonksiyonu: İkna etme kişinin iletişim sonucunda, başka bir bireyin davranışını değiştirmesidir. Etkileme ise; bir kişinin diğerlerinin davranışlarını değiştirme gücüdür. Emredici ve Öğretici Fonksiyonu: İletişim statüleri farklı birey ve bölümler arasında üst kademeden alt kademeye doğru işleyen bir süreçtir. Bu yöneticilerin emir-komuta işlevinin sonucudur. Birleştirme Fonksiyonu: Bu fonksiyon birey veya birimler arasındaki koordinasyonu ve işbirliğini sağlar. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis


"İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları