Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)"— Sunum transkripti:

1 PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

2 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Ürünlerin tüketiciler tarafından fark edilip satın alınmasına ve satış sonrası tüketici memnuniyetinin sağlanmasına kadar olan süreçtir. Tutundurma kavramından daha geniş bir kavramdır. Bunun yanında ürünün kendisi, markası, paketi, fiyatı ve dağıtımı da pazarlama iletişimi içersinde yer almaktadır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

3 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ÖZELLİKLERİ İletişim öğelerini (Kaynak, mesaj, kanal, alıcı) içerir. İkna edici iletişim (Tüketicinin mesajı alıp, kavraması, kabullenmesi, ve hedeflenen davranışı yerine getirmesine kadar sürmektedir) İki yönlüdür Pİ oluşturan tüm öğeler arsında uyum ve tutarlılık olmalıdır Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

4 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pİ TARİHSEL GELİŞİMİ Üretim Odaklı Pazarlama Dönemi Kitlesel Üretim Dönemi Kitlesel Pazarlama Dönemi Tüketici Odaklı Pazarlama Dönemi Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

5 Üretim Odaklı Pazarlama Dönemi
ABD II. Dünya Savaşı öncesi Düşman güçlerini yenmek Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

6 Kitlesel Üretim Dönemi
II. Dünya Savaşı Sonrası Üretim ve Hızlı Üretim Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

7 Kitlesel Pazarlama Dönemi
1960 Yılları Arz yönlü yaklaşım Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

8 Tüketici Odaklı Pazarlama Dönemi
1970’ler ve sonrası Segmentasyon ve ürün çeşitlemeleri Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

9 Kitlesel Pazarlama vs. Tüketici Odaklı Pazarlama
Ne üretirsem satarım Ne üretmeliyim ki satabileyim? Nerde üretirsem satarım Nerede üretmeliyim ki satabileyim? Ne kadar üretirsem satarım Ne kadar üretirsem satabilirim? Hangi fiyattan istersen satarım Hangi fiyattan satabilirim? Hangi koşullarda üretirsem satarım Hangi koşullarda üretim yapmalıyım? Ne zaman üretirsem satarım Ürünlerimi nerelerde satabilirim? Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

10 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlamanın Amacı tüketici istek ve ihtiyaçlarını belirlemek, bu isteklere uygun üretim yapmak ve tüketicilerin tercihine sunmaktır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

11 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA İLETİŞİMİ İyi planlanması gerekmektedir. İnsanlar piyasa da iyi kaliteli ve kullanışlı bir ürünün olduğunu nerden bilecekler? sorusunun cevabıdır. Teknolojik gelişmelere ayak uydurmalıdır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

12 İşletmeler Pİ’de Başarılı Olmak İçin….
Yaptıkları aktivitelerde yenilikçi olmalı, Belirli bir şirket vizyonuna sahip olmalı, Mesaj orijinal olmalı, VE Tek yol ve tek ses yaklaşımını uygulamalıdır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

13 Pazarlama İletişiminin Araçları
Reklam Kişisel Satış Satış Promosyon Halkla İlişkiler Doğrudan Pazarlama P.O.P Fuarlar Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması Tüketici ile İlişki Pazarlaması Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

14 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Reklam Kişisel olmayan, ödemeli kitle iletişimi olarak tanımlanır Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

15 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kişisel Satış Doğrudan doğruya, son kullanıcıya veya muhtemel tüketicilere yapılan ürün prezentasyonu olarak tanımlanır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

16 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Satış Promosyonu Talebi canlandırmak için yapılan bir uygulamadır. Alım kararını etkilemek için geçici bir süreliğine hediye ile desteklenebilir. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

17 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Halkla İlişkiler Firmanın kendisi ile halkın arasında karşılıklı anlayış oluşturmak ve dikkatli planlı, güçlü bir iletişim kurmak için yapılan uygulamaların bütünü olarak tanımlanır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

18 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Doğrudan Pazarlama Pazarlama firmalarının doğrudan satışı gerçekleştirmek için hedef kitleleri ile doğrudan iletişime geçmesi olarak tanımlanır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

19 P.O.P (Point of Purchase) Satış Noktası Promosyonu
Tüketicilerin alışveriş yaparken dikkatini çekmek için yapılan pazarlama iletişimi aktiviteleri olarak tanımlanır Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

20 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Fuarlar Üreticiler ürünlerini halka tanıtma ve yeni tüketiciler kazanma fırsatı bulur Fonksiyonları Yeni ürünlerin halka sunulması Rekabetçiler hakkında bilgi almak Sipariş almak Firma imajını duyurmak Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

21 Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması
Sponsorluk: tüketicinin kafasında firmanın veya markanın değerini artırmak için yapılan pazarlama iletişimi uygulamasıdır. Etkinlik Pazarlaması: firmanın markası etkinlikle bağdaştırılmış olup, etkinliğe katılanlara o ürünü veya olayı yaşamaları için şans verilir Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

22 Tüketici ile İlişki Pazarlaması
Tıpkı aile bağları gibi, çok değerli tüketicilerin ve muhtemel alıcıların ortaya çıkarılıp, bu tarz tüketicilerle sıkı bağlar kurmayı ve kişisel özen göstermeyi amaçlamaktadır. Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU


"PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları