Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları"— Sunum transkripti:

1 Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları

2 Tutundurma Bir işletmenin mal ya da hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici ya da pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen müşteriyi ikna etme amacına yönelik; bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir.

3 Tutundurmanın işlevleri;
Tüketicilere yeni mal ve hizmetler hakkında bilgi verir Tüketicilerin bu mal ve hizmetleri nerelerden bulabileceklerini haber verir Tüketicilere ürünleri kullanmaya devam etmeleri hatırlatmasında bulunur Tüketicilerin bir ürünü diğerlerine tercih etmelerini sağlar Tüketiciler ile iletişim kurar

4 Tutundurma Pazarlama iletişimi

5 Tutundurma Karması Elemanları
Kişisel Satış Reklam Satış Geliştirme Halkla İlişkiler Doğrudan Pazarlama

6 Kişisel Satış

7 İlk kullanılan tutundurma yöntemidir.
AMA kişisel satışı şöyle tanımlamaktadır: “Satış yapmak maksadı ile bir veya daha çok satın alıcı ile konuşarak sözel sunuşta bulunmak”

8 Kişisel Satış Kişisel satış, bir ürün ya da hizmetin bir firma yetkilisi aracılığı ile yüz yüze bir kişi ya da gruba tanıtımı, tutundurma veya satış amacı ile sunuluşudur. Başka bir ifade ile kişisel satış, satış yapmak amacı ile satıcının bir veya daha çok sayıda potansiyel müşteriyle yüz yüze görüşmesidir.

9 Kişisel Satış Süreci Ön Hazırlık Aşaması Satış Görüşmesi Aşaması
Satışa Teşvik Aşaması Satış Görüşmesini Bitirme Aşaması Satışın Takibi Aşaması

10 Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815


"Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları