İÇİNDEKİLER -KAPAK -BİSİKLETİN DOĞUŞU -İLK BİSİKLET -BİSİKLETİN TARİHİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
Advertisements

«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
POWERLIFTING.
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Buharla Çalışan Su Pompaları
Squash Federasyonu Sponsorluk Teklifi Squash Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi 30 Engelliler Okulunda Badminton Eğitimi ve Engelliler Türkiye Şampiyonası yapılması. İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
BASKETBOL.
Bocce Beden Egitimi Dersi.
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
EMİNE DİLAVER NİSA GÜRBÜZ.  Pekin aralarından 2008 yaz olimpiyatları ve parlimbik oyunlarında da olduğu pek çok spor etkinliğine ev sahipliği yapmıştır.1990.
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
YAVUZ SULTAN SELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Barbell. A ğ ırlık kaldırma esasına dayanan bir spor dalı. Demir veya tahta bir sapla birleştirilen yuvarlak veya yassı iki kütlenin meydana getirdi ğ.
 DÜNYA'DA ATLETİZM Düzenli sporların en eskisi olan atletizmin temel dalları olan koşma, atma ve atlama ilk beslenme yolu olan avcılığın önemli birer parçalarıydı.
Türkiye’de sporun başlangıcı ve gelişimi
Teknik Kurulun Görevleri
EKİNÖZÜ ÇPL SATRANÇ ÇALIŞMALARI TURNUVALARIMIZ 1. EKİNÖZÜ ÇPL SATRANÇ TURNUVASI 2. GELENEKSEL EKİNÖZÜ ÇPL SATRANÇ TURNUVASI.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
BADMINTON FEDERASYONUNA ve FAALİYETLERİNE NEDEN SPONSOR OLMALISINIZ?
19 MAYIS ŞEHRİ SAMSUN.
KANO.
HENTBOL.
BAYRAK YARIŞLARI 4x100 METRE 4x400 METRE 4X200 METRE.
BESYO.
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİNDE TÜRKİYE
MERKANTİLİZM NEDİR ?.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
OLİMPİYATLAR.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Gebze Anadolu İmam Hatip Lisesi Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 64 Öğrenci Sayısı : 951 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı.
OLİMPİYAT OYUNLARI SÜRECİ. ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI (UNIVERSİADE) 2009 ERZURUM ADAYLIK SORULARI GENEL KOŞULLAR Hangi Universiade’ı yapmak.
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
KIŞ SPORLARI BEĞÜM ŞEVVAL ÜNAL.
Buharla Çalışan Su Pompaları
Sunum İçeriği Türkiye Sağlık Sektörünün Büyüklüğü
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
DÜNYA'DA ATLETİZM DÜNYA'DA ATLETİZM Düzenli sporların en eskisi olan atletizmin temel dalları olan koşma, atma ve atlama ilk beslenme yolu olan avcılığın.
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
BİSİKLET SPORU NEDİR ? İki tekerlekli bisikletin gelişmesiyle oluşmuş bir spor dalıdır. Ülkemizde son yıllarda yaygınlaşmıştır. Her yaştan insan bu sporu.
Yusup MAMETKULYYEV. SEĞİRTMENLİK SPORU
SEVGİLİ ARKADAŞLAR; TAE; Ayak, KWON; El anlamına gelmektedir. DO ise, ahlak ve fazilete ulaşmak için takip edilmesi gereken düşünce ve davranış biçimidir.
Beden Eğitimi Performans Ödevi İsimler Umut Güney Mert Ateş Ünal Aytar Yiğit Zaptiye Öğretmen Adı=Mustafa Güçlü Konu Atletizm.
AY-TUR TURİZM SAN VE TİC A.Ş. TURUNÇ RESORT OTEL
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
Triatlon Nedir? 1. Triatlon Atletizm spor dalları arasında gösterilen bir spor dalı olup üç yarışın birlikte yapıldığı spor anlamına gelmektedir. Triatlon.
Triatlon Nedir? :HAZIRLAYAN: ROJHAT DEMİR 1. Triatlon Atletizm spor dalları arasında gösterilen bir spor dalı olup üç yarışın birlikte yapıldığı spor.
DEMOGRAFI.
BİSİKLET.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜREK TAKIMI SEZONU ANTRENMAN PROGRAMI
NAIM SÜLEYMANOĞLU NAIM SÜLEYMANOĞLU KİMDİR?. Naim Süleymanoğlu ■ Dünya halterinin efsane ismi, olimpiyat şampiyonu eski milli halterci Naim Süleymanoğlu,
 Vücudumuzun gücünü artıran, zi­hin güçlerimizi geliştiren, aynı zamanda eğ­lendiren, hoş vakit geçirten işlerdir. Deniz­cilik, avcılık, binicilik, kayak,
Prof. Dr. Fehmi TUNCEL Basketbol Oyunu
ATLETİZM.
DÜNYADA HENTBOLUN TARİHSEL GELİŞİMİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

İÇİNDEKİLER -KAPAK -BİSİKLETİN DOĞUŞU -İLK BİSİKLET -BİSİKLETİN TARİHİ -BİSİKLET TAŞIT HALİNE GELİYOR -İLK YARIŞLAR -DİĞER TURLAR VE YARIŞLAR -OLİMPİYATLAR -TÜRKİYE BİSİKLET FEDARASONU

BEDEN EĞİTİMİ ÖDEVİ AD=TANER SOYAD=UZUN SINIF=11/D NUMARA=2713 DERS=BEDEN EĞİTİMİ KONU=BİSİKLET ÖĞRETMENİ= CEMAL ADIGÜZEL

BİSİKLETİN DOĞUŞU Yazarlar ilk bisikletin, ilkel şeklinde, Çin'de görüldüğünü belirtmelerine rağmen, ilk bisiklet çizimlerinin 1493 yılında Leonardo da Vinci ya da onun öğrencilerinden biri tarafından yapıldığı söylenir.Bu çizimlerden yararlanarak ilk bisikleti yapan kişi Kirkpatrick Mac Mullan' dır. 1839-1840 yılları arasında İskoçya' da yapılan bu bisiklet, halen Londra' da Science Museum' dadır. Mac Millan'dan önce temel modeli Fransız Sirvac' ın yaptığı sağ ve sol ayakların itmesi ile yürüyen bisiklet oluşturur. Celerifere adını taşıyan bu alet 1790 yılında yapılmıştır. Drais de Senerbol' un yaptığı bisikletin daha hareketli ve daha biçimli bir modelini geliştiren Boran Karl Von Drais' in yapımı olan 1816 modeli daha sonraki yılların tohumlarını oluşturmuştur. 1817 yapımı 26 kiloluk Drais'in Viyana' da sergilenen tahta bisikletini takiben 1818 yılında madeni yapıma gidilmiştir. İngiliz Brich' in bu yapımını 1855 yılında Fransız Ernest Michaux' un modelini izlemiştir. Pedallar ilk kez bu modelde görülmüştür. 1870 yılından sonra daha da geliştirilen yeni yapıma Bicyole adı verilmiştir. İki çember olarak adlandırılan bu modelde ön tekerliğin çapı 1 ile 1,5 metre arasında değişmiştir. Bisikletin ilk üretiminde " Michaux Company" firmasınca 200 personel ile yılda 140 bisiklet üreterek başlandı. O günkü değeri ise 450 Fransız Frangı idi.

BİSİKLETİN DOĞUŞU 1818 yılında Alman Baron von Drais, iki tekerlekli Laufmaschine, Türkçe’ye hareketli makine olarak çevirebileceğimiz,için patent başvurusu yaptı. Daha sonra bisiklet olarak adlandırılacak bu alete ihtiyaç ise bölgedeki atların tamamının açlıktan ölmesiydi. Laufmachine, İngiltere ve Fransa’da değişik biçimlerde kullanılmaya başlandı. İnsanlar iki tekerlekli bisiklette dengede durmayı 1860’lı yıllarda başardı.

1818 yılında Alman Baron von Drais, iki tekerlekli Laufmaschine

BİSİKLETİN TARİHİ İlk bisiklet çok ilkel biçimde 12. yüzyılda Çin'de görülmüştür. Fransız Sirvac yaptığı sağ ve sol ayakların itmesiyle yürüyen bisiklet yapmıştır. "Celerifere" adını taşıyan bu alet 1791 tarihlidir. Baron Karl Von Drais, Drais de Senerbol'un yaptığı bisikleti geliştirmiş ve bisiklete gidon eklemiştir. Bu bisiklet 1816 yılında yapılmıştır. Bu bisiklet tahtadan imal edilmiştir. 1818'de bisiklette metal kullanılmaya başlanmıştır. Leonardo Da Vinci'nin çizimleri kullanarak ilk pedallı bisikleti üreten Kirkpatrick Mac Millan'dır. 1839-1840 yılları arasında İskoçya'da yapılan bu bisiklet, halen Londra Science Museum'da sergilenmektedir. 1855'te Fransız Ernest Michaux'un bisikleti pedalı etkin olarak kullanmıştır. 1870ten sonra geliştirilen yeni bisikletlere "Bicyole" denilmiştir. Bu modelde ön tekerliğin çapı bir ila 1,5 metre arasında değişmiştir. İlk seri üretim bisiklet "Michaux Company" tarafından yapılmıştır. Şirket, yılda yüzkırk bisiklet üretiyordu. Bisikletin ilgi görmesi dönemin devletlerinin de dikkatini çekmiştir. 1800'lerin ikinci yarısında Fransa Savunma Bakanlığı bisiklet üretimini destek vermiş ve 1871'de imal edilen bisikletlerAlmanya ile yapılan savaşta kullanılmıştır. Trufaut, içi boş kauçuk lastiğini bulmuş, bunu İngiltere'de eşit tekerlekli komple kadrolu, bilyalı ve milli bisikletlerin yapılması ve ardından ortadan katlanan portatif bisikletler izlemiştir. İrlanda'da 1888 yılında havalı plastik biskletler piyasaya sürülmüştür. Bu durum, bisiklet endüstrisini geliştirmiştir. Bisiklet üretiminde kullanılan malzemenin fiyatının yüksekliği, işçilik maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle halka inememiştir. 1800'lerin sonundan fabrikaların artması ve seri üretimin hızlanmasıyla maliyetlerde yaşanan düşüş bisikletin geniş kitlelere ulaşmasını sağladı. Özellikle Fransa, Belçika, İngiltere, İtalya veİspanya'daki bisiklet fabrikaları bisikletin bu ülkelerde yaygınlaşmasına ve bisiklet sporunu gelişmesine önayak olmuştur.

BİSİKLET TAŞIT HALİNE GELİYOR Yeni tip yapımların ilgi görmesi ve gerçekten faydalı olarak bulunması ulusların yönetim kadrosunu harekete geçirmiştir. Bu yolda ilk adımı Fransa atmıştır. Fransa Savunma Bakanlığı Bisiklet yapımını desteklemiş ve 1871' de imal edilen bisikletler Alman harbinde kullanılmıştır. Daha sonraki yıllarda içi boş kauçuk lastiğinin bulunması (Trufaut) İngiltere' de eşit tekerlikli komple kadrolu, bilyalı ve milli bisikletlerin yapılmasını ortadan katlanan portatif yapımlar (Gerard) izlemiştir. İrlandalı Dunlop' un (John Voyd) 1888 yılında havalı plastikleri piyasaya sürmesi bisiklet sanayiini birden bire geliştirmeye sebep olmuştur. Bu arada belirtmek yerinde olacak, yapılan bisikletler halkın kullandığı bir vasıta olmamıştır. Malzeme pahalılığı, büyük işçilik, bisikletlerin büyük ücretle satılmasını öngörmüştür. Bu nedenle sadece zengin kişilerin zevk aracı haline gelen bisiklet (1890) 500-800 Frank arasında satılıyordu. O yıllarda pahalı olan bisiklet daha sonraki yıllarda ardı ardına açılan fabrikalar ve malzeme bolluğu seri halde bisiklet yapımına yol açmıştır. Özellikle Fransa, Belçika, İngiltere, İtalya ve İspanya' da kurulan bisiklet fabrikaları bu sporun yayılmasında öncülük etmiştir. Özellikle birinci dünya savaşında; savaşa katılan Avrupa ülkeleri, bisikleti askeri amaçlarla orduların süratli hareketini sağlamakta kullanmışlardır.

İLK YARIŞLAR Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre, İspanya ve İtalya gibi ülkelerde gelişmeye başlayan bisiklet sanayi bu sporla uğraşanların artmasına neden olmasının yanı sıra bisiklet sanayisinin teşviki sağlanmıştır. Bisiklet sporunun beşiği sayılan Fransa' da ilk pedallar Tuilerie, Chams de Mars, St. Jammes ve Daumesni' de isim yapmış yarışmacılar idi. Tespit edilen en eski yarış 31 Mayıs 1868'de Paris Pare de St. Cloud'la 2 km'. lik bir parkurda koşulmuştur. Yarışı Dr. Jammes Moore (İngiltere 1847-1935) kazanmıştır. Moore daha sonra " Legion d" Honneur" ünvanı ile ödüllendirildi. Amatörler arasındaki ilk mukavemet yarışının birincisi ise Terront olmuştur. Paris - Longcihamp arasında 1889 yılında düzenlenen bu yarış 3 saat 40 dakika 20 saniyelik derece elde edilerek bitirilmiştir. 1890 yılındaki 10 kilometrelik ilk sürat yarışının galibi Catteroau idi.

İLK YARIŞLARDAN BİR GÖRÜNTÜ

DİĞER TURLAR VE YARIŞLAR Özellikle 1890 yılından itibaren bisiklet bir kitle sporu haline gelmişti. Amatörlere mahsus pist mukavemet dünya şampiyonası 1893'te Chicago da yapılmış, Güney Afrikalı Ment jes 2.46.12 ile birinci olmuş, iki yıl sonra başlayan profesyonel yarışmalarda İngiliz Michael 2.24.58. lik bir derecede ile Colongene' de şampiyonluğu almıştır. Profesyonellere ait Yol Dünya Şampiyonası çeşitli dallarda 1927'de ilk kez yapılmıştır. Bu tarihe kadar ayrı ayrı yapılan yol yarışları genellikle 125 Km.- 297 Km. arasında yapılmıştı. Kopenhag' daki 190 Km. lik ilk amatör yol yarışını 1921 yılında İsveçli Skolt 6.18.17. ile kazanmıştır. 1927 yılındaki 184 Km. lik profesyonel Yol Yarışı Şampiyonluğunu ise İtalyan Binda 6.37.28. lik derecesi ile Cologne'de kazanmıştır.

OLİMPİYATLAR YOL YARIŞLARI 1896'daki ilk modern olimpiyat oyunlarında organize edilen yol yarışı, o zamanın maraton parkurunda koşulmuştu. Yarışçılar parkur etrafında iki tur atarak toplam 87 kilometre katetmişlerdi. Bayanlar ise 1984'te ilk olimpiyat yarışını koştu. Ve bundan 12 sene sonra, 1996 Atlanta Oyunları'nda, zamana karşı ferdi yarışmada kategoriler arasına alındı. TURLAR Ulusal veya uluslararası özellik taşıyan bu yarışma türünün özelliği yarışmanın bir yöreyi ve ya bir ülkeyi, hatta bazı büyük turlarda kıtayı dolaşmasıdır.(Fransa turu gibi) Fransa turu dünyanın en eski, en uzun ve en büyük turu olup Guinness rekorlar kitabında da en uzun spor olayı sıfatıyla yer almaktadır. Fransa Turu ilk kez 1903 yılında organize edilmiş olup 21 gün ve 4.500 Km. yarışılmış ve o yıl turu yaklaşık 1.500.000 kişi izlemiştir. Bugün organize edilen Fransa Bisiklet turu ise bütün Avrupa ülkelerinden geçmekte ve milyonlarca kişi tarafından ücretsiz izlenirken, televizyon ve radyodan naklen yayınlanmaktadır. Fransa bisiklet turu ilk olarak 1903 yılında yapılmış ve Mourice Garin birinci olmuştu. 1908' de başlayan Belçika Turu'nda birinciliği 1907 ve 1908 Fransa Turu Şampiyonu Petit Breton almıştır. Bir yıl sonra başlayan italya Turu'nda ise Max Bulla birinci olmuştu. Avrupa içinde ayrı bir özelliği olan klasik yarışlardan Paris - Bordeaux Yarışı 1891 yılında 572 Km. üzerinden yapılmış ve İngiliz Mills 26.34.57. ile turun galibi olmuştu. 1896 yılından itibaren Olimpiyatlarda yer alan bisiklet 1000 metre süret yarışını Fransız Masson kazanırken sırası ile 1900 Paris, Fransız Taillandier -1920 Ansver Peeters, 1934'de Paris Fransız Michard, 1928 Fransız Beaufrand, 1932' de Hollandalı Egmand ilk şampiyonlar olarak bisiklet tarihine geçen isimler olmuştur. Ülkemizde ise en büyük tur Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet turudur.

OLİMPİYATTAN GÖRÜNTÜ

TÜRKİYE BİSİKLET FEDARASYONU HAKKINDA Bisiklet Federasyonu, Türkiye’de bisiklet sporunu yöneten kurumdur. Bisiklet Federasyonu, yaş, cinsiyet ve yetenek gözetmeksizin, bisiklet sporunu seven ve destekleyen ülkemiz insanı adına bisiklet sporunu, ülkemizde tüm disiplinleriyle geliştirmeye ve desteklemeye odaklanmıştır. Belirlenen bu hedef ışığında topluma bisiklet sevgisini aşılayabilmek, Türk insanının sağlıklı ve güvenli bir ortamda bisiklet ile buluşabilmesini, bisiklet sporunu tüm güzellikleriyle yaşayabilmesini sağlamak, Bisiklet Federasyonu’nun başlıca hedefleri arasındadır. Sporu üst seviyede yapan katılımcılarda mükemmelliği arayıp, sporcusuna dünya kalitesinde destek verirken, spora yeni başlayan ve sempati duyan geniş kitlenin öneminin farkında olup toplumun bisiklet sporunu eğlenceli, güvenli bir ortamda yaşayabilmesi için tüm imkanlarını kullanır. Spora ve sporcuya tüm güç ve imkanlarıyla destek veren Bisiklet Federasyonu, ülke yönetimiyle, dünya üzerinde bisiklet sporunun yönetimini elinde bulunduran tüm kurumlarla ve sponsorlarla sıcak, samimi, güçlü ilişkiler kurmaya ve bu ilişkileri istikrar içerisinde sürdürmeye önem verir. Gençler geleceğimizin en büyük teminatıdır. Bisiklet Federasyonu, bisiklet konusunda öğretim kurumlarıyla sıkı bir işbirliği içerisinde çalışarak çeşitli eğitimler, seminerler aracılığıyla gençlerimizle sağlıklı bir iletişim içerisinde bulunurken, gençliğe bisiklet sporunu tüm yönleriyle tanıtacak, verimli kullanımı özendirecek plan ve projeleri üretmek ve uygulamak için çalışır. Bisiklet sporuyla ilgili her tür organizasyonda görev almak ve kaliteli hizmet vermek üzere bilgili, dünya ile iletişimi kuvvetli, iyi eğitimli, bisiklet sporunu iyi bilen ve yapan kişiler yetiştirilmesine ortam hazırlarken, bilgisi, tecrübesi ve hayat görüşüyle Türkiye’de Bisiklet Sporunu en iyi şekilde temsil edebilecek, örnek olacak, desteğini her fırsatta hissettirecek antrenörler yetiştirilmesi için çalışır.

TÜRKİYE BİSİKLET FEDARASYONU 1991 yılında Bisiklet Federasyonu tarafından ilk kez “Dağ Bisikleti yarışması” düzenlenmiş, aynı yıl Rodos’da yapılan Balkan Şampiyonası’nda Genç Milli Takım 3. olmuştur. 1994 yılında kulüp sayısı 26’ya yükselmiş, antrenör ve hakem sayıları ile bisiklet orantısı paralelinde sporcu sayısında da artış gözlenmiştir. 1995 yılında gittikçe popüler bir spor olan motosiklet branşı, Bisiklet Federasyonu’ndan ayrılarak Otomobil Sporları Federasyonu ‘na bağlanmıştır.Aynı yıl federasyonun ismi Bisiklet ve Triatlon Federasyonu olarak değiştirilmiştir. 1999-2000 Yılları arasında Triatlon Federasyonu Kurulmuş olup, 2000-2005 Yılından itibaren Bisiklet Federasyonu olarak faaliyetlerine devam etmektedir.