YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Advertisements

Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
Kurumlar toplumu önemser
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ERK İSG&İK – –
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
YÖNETİM ve ORGANİZASYON
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenen Örgütler.
ERK İSG&İK – –
İşletmelerde stratejik yönetim
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
Bölüm 6 Örgütleme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI YALIN ORGANİZASYONLAR ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR

Yeni Organizasyon Yaklaşımları Bilim dünyasında en hızlı gelişen ve değişen sistemlerden biri de organizasyon sistemidir.Çağdaş gelişmeler ve özellikle enformasyon ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak yeni organizasyon yaklaşımları ortaya çıkmaktadır.Bu yaklaşımlar içinde en dikkat çekici olanlar YALIN ORGANİZASYON ve ÖĞRENEN ORGANİZASYON yaklaşımları sayılabilir.

Yalın Organizasyon Yalın organizasyon,örgütlerin sadeleştirilmesi ve gereksiz organlaşmadan ve özellikle hiyerarşik yapılanmadan uzaklaşma anlamına gelir.-0- hiyerarşi doğrultusunda basamak sayısı hızla azaltılırken,gereksiz organların kaldırılması ve bu pozisyonlarda çalışan elemanların işten alınarak daha sade bir model oluşturulmaya çalışılmaktadır.öyle bir model içinde daha az sayıda basamak,organ ve eleman kullanılarak daha hızlı,daha esnek ve daha düşük maliyette iş yapılması amaçlanır.

Yalın örgütler yapılan işin “iyi,uygun ve ucuz” olmasının aynı zamanda gerçekleşmesini hedeflemektedir.Bu gün herhangi bir örgüt yüksek kaliteli bir işi hem çabuk hem de ekonomik olarak yapamadığı taktirde ciddi sorunlarla karşılaşmaktadır.Ancak bu da bir örgütlenme ve yönetim bilgi ve becerisini gerekli kılar.

Yalın Örgütlerin İlkeleri Örgütte takım ruhu anlayışı hakim olmalıdır.Planlama,büyük ölçüde takım üyelerine bırakılmalı,yöneticiler strateji belirleme işini yürütmelidir. Yetki ve sorumluluklar ekiplere dağıtılmalıdır.Bu nedenle kişilerin sorumluluklarının bilincinde ve uyumlu çalışma özelliklerinde olmalarına dikkat edilerek işe alınmalarında yarar vardır. Değişen şartlara hızla uyum sağlama özelliğine göre,müşteri odaklı yapılanma sağlanmalıdır Çalışanların kararlara katılımına dayalı,basit ve görsel bir yapı kurulmalıdır.

Sürekli gelişme anlayışı ve bu çerçevede sürekli eğitim uygulanmalıdır. Esnek uzmanlaşma sistemi kurulmalıdır. Denetim,ağırlıklı olarak,otokontrol ile sağlanmalıdır. Organizasyon yapısı iş ünitelerine ve sıfır hiyerarşiye göre düzenlenmelidir. Bu ilkeler doğrultusunda,organizasyonların dikey yapılnma yerine yatay yapılanmaya geçeceği ve daha az,fakat daha uzman kişilerden oluşacağı anlaşılmaktadır.

Öğrenen Organizasyon Enformasyon toplumunda stratejik faktör olan bilginin yaratılması ve kullanma yeteneği işletmelerinin hızla değişen pazar koşullarına cevap verebilmesini,uyum sağlamasını ve rekabet avantajı kazanmasına neden olan olaylar “ÖĞRENEN ORGANİZASYON” modelinin doğmasına neden olmuştur.

Öğrenen organizasyonlar bir organizasyonun devamlı bir şekilde yaşadığı olaylardan sonuç çıkarması,bunu da değişen çevre koşullarına adaptasyonda kullanması,insan kaynaklarını geliştirici ve sistem yaratması ve böylece değişen,gelişen ve kendini yenileyen bir yapıyı ifade etmektedir. Öğrenen organizasyonlar;çalışanların gelişimini sürekli teşvik eden,öğrenmeyi işletmenin kapasitesini ve başarısını arttırmaya yönelik bir yatırım olarak gören ve dolayısıyla öğrenmeye gelişmeye olanak sağlayan bir ortam yaratan organizasyonlar olarak tanımlanabilir.Örgütsel öğretme,işletmelerin kendi sorularını çözmelerine,yeni fikirler yaratmak için kapasitelerini arttırmalarına ve kendi geleceklerini belirlemelerine olanak sağlamaktadır.

Bir işletmenin öğrenen organizasyon niteliği kazanabilmesi için aşağıdaki özelliklere sahip olması gerekmektedir; Örgüt,dış çevreyle sürekli etkileşim içinde olmalıdır.Dış çevrenin çok yakından izlenmesi gerekir.Bu amaçla işletme dışı uzmanlarla seminer ve toplantılar düzenlenerek nelerin yapılması ve nelerin değiştirilmesi gerektiği ortaya konulur.Yeni bilgi ve teknoloji geliştirilerek transfer etme anlayışı söz konusudur. Her organizasyon,departman,bölüm ve yönetim kademeleri gibi çeşitli alt kültürleri bir arada bulundurur.Öğrenen organizasyonlar,bu farklılığı ve çeşitliliği diyalog yoluyla bir işbirliği sistemine dönüştürürler.

Örgüt elemanları takım şeklinde bilgileri birbirleriyle paylaşmalı ve sinerji etkisi yaratması söz konusudur. Geleceğe ilişkin senaryolar ortaya konulmalı ve yöneticilerin belli şartlar altında neler yapabilecekleri sınanmış ve öğrenme fırsatı yaratılmış olacaktır. Geleneksel örgütlerden farklı olarak işi hem hızlı hem de doğru yapma yönünde sürece göre organize olurlar. Özetle,işletmelerin örgütsel öğrenmeyi sağlayabilmesi için bilginin,ilişkilerin ve sezgilerin organizasyon içerisinde yaratılması ve geliştirilmesi,geliştirilen bu bilginin organizasyon mensuplarınca paylaşılması ve paylaşılan bu bilginin kullanılması gerekmektedir.

SORULAR ; Yeni organizasyon yaklaşımları nelerdir? Yalın hedeflerin aynı zamanda gerçekleşmesini hedeflediği 3 durum nedir? Öğrenen organizasyonu kısaca açıklayınız.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… EMİN BİNGÖL DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…