AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Advertisements

AĞ ALTYAPISI KURULUMU DOĞRU ve HATALI UYGULAMALAR
ankara ekol elektronik telekomünikasyon ve güvenlik sistemleri tic. san. ltd. şti.
KABLOLU AĞ Özden SERTÇELİK Koray Adil YILMAZ. Türkiye Çapı Genel Ağ Yapısı.
AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Eğitimde Fatih Projesi
Bilgisayar Ağ Pasif Bileşenleri
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORBİS Altyapı Projesi Faaliyetler
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Okul Keşif Formunun İncelenmesi (EK-9A)
KAÇAK AKIM KORUMA RÖLELERİ
Eğitimde Fatih Projesi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
5 ADIMDA RİSK DEĞERLENDİRMESİ
MERKEZİ TV DAĞITIM SİSTEMLERİ
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
MONTAJ KROKİSİ HABERLEŞME CİHAZLARI.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
Etkileşimli Tahta ve Muayene Kabul Süreci
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
Muayene ve Kabul Komisyonları Ayşegül DURMAZ- Fatih Eğitmeni
Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni
Sınav merkezlerinde yapılan sorunları 2 ana başlık altında toplayalım:
TASNİF VE OPTİK BİRİMİNDE SINAV AÇIMI ESNASINDA TESPİT EDİLEN SORUNLAR
Yıldırımdan Korunma.
ELEKTRİK TEHLİKELERİ.
STRATEJ İ GEL İ ŞT İ RME BAŞKANLI Ğ I E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K B İ LG İ LER İ.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
YAPISAL KABLOLAMA HATALARINA KISA BİR BAKIŞ
ŞEHİT TEĞMEN AHMET ÇITAK İLKOKULU FAALİYET RAPORU.
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkileşimli Tahta ve Muayene Kabul Süreci
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2015 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
FATİH PROJESİ ETKİLEŞİMLİ TAHTA İŞ PLANI ve EĞİTİMLER ANKARA
2015 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
ZAYIF AKIM DEVRELERİ.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
Eğitimde fatih projesi yerel alan ağı kurulumları
Yerel Alan Ağı Altyapı Sorumlu Firma Sentim Bilişim Sorumlu Firma Yöneticisi Ahmet Cimilioğlu Cep Tel: Arıza Kaydı Setim Çağrı Merkezi:
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
3362 ORTAÖĞRETİM KURUMU AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü / 12 / 2012 / ANTALYA Bilinçli,
Fatih Projesi Okulu ve Etkileşimli Tahta
ELEKTRİK ÇARPMASI.
Eğitmen için not; Bu modülde öncelikli olarak etkileşimli tahtanın ve tahta yazılımının kullanımı verilecektir. Öğretmenlerin etkileşimli tahta ile ilk.
TÜRK TELEKOM ANADOLU LİSESİ
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
  Pano montajı yapılırken; elektrik panosuna yerleştirilecek malzemelerin yerleri önceden hazırlanır. Pano malzemelerine montajı yapılacak parçalar.
Okullarımızda FATİH Projesi 2
TALATPAŞA ORTAOKULU ONARIM ÇALIŞMALARI
ALİ KAZ 6146 FATİH ÖZDEMİR MOBİL SİSTEM G A. MOBİL SİSTEM VE ÖZELLİKLERİ Mobil sistemde ısıtıcı cihazdan tek bir kolon tesisatı çekilir. Kolon tesisatından.
ELEKTRİK ÇARPMASI.
Sunum transkripti:

AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Bileşeni 04 EYLÜL 2015 / MİLAS

KISIM BAZLI İL DAĞILIMLARI

İdari Sözleşme

Bir Okuldaki İş Kalemleri Keşif yapılması; Sistem odası/odalarının belirlenmesi, kabinet yeri, okul ana panosu, diğer panoların yerlerinin belirlenmesi, kat geçişi ile oda giriş yerlerinin belirlenmesi, priz yerlerinin belirlenmesi, metal tava ve pvc kablo kanalı güzergâhlarının belirlenmesi, Sistem odasına kabinetin yerleştirilmesi ve montajının yapılması, sistem odasına fan takılması, Yeni çekilen enerji hattı için topraklamanın teknik şartnameye göre yapılması, (topraklama hattının okulun hali hazırda olan topraklama hattı ile kesinlikle bağlantısının yapılmaması, dersliklerde olacak elektrik prizlerinin tamamında topraklama bağlantısının olacağı, metal kanalların birbirlerine bağlanması ve metal tavaların tamamının topraklamasının yapılması, kabinetin topraklamasının yapılması), Kat geçişleri deliklerinin delinmesi Oda giriş deliklerinin delinmesi (bu delikler içerisinde kablolar çıplak ilerlememesi ve spiral boru içerisinden çekilmesi),

Koridorlarda metal tavaların montajı, Dersliklerde ve idari odalarda PVC kablo kanallarının montajı, Enerji besleme ve linye hatlarının dersliklere çekilmesi, UTP data kabloların çekilmesi, Metal tava ve PVC kanal kapakların kapatılması, Deliklerin uygun şekilde alçı ile kapatılması, Bağlantı priz modüllerinin, buatların montajı,

Kabinetin montajı, Aktif cihazların fiziksel montajı UPS in fiziksel montajı Enerji panolarının montajları Topraklama, Enerji ve UTP hatların test ve etiketlemesi Sistemin devreye alınması Son kontrol yapılması ve eksiklerin tamamlanması Kabul işlemlerinin gerçekleştirilmesi

Bina İçinde Nerelere Data ve Elektrik Hattı Çekilecek ? OKUL EĞİTİM ORTAMLARINA Ana Sınıfı Derslik Fen Bilgisi Lab. Fizik,Kimya,Biyoloji Lab. Yabancı Dil Lab. Sosyal Bilgiler Lab. Mesleki Uygulama Lab. Ortak Kullanılan Lab. Atelye  Resim, Müzik ve Oyun Odaları Ortak Kullanım alanları(mekanları) İşlik Olarak Kullanılan Derslik  DİĞER OKUL BİRİMLERİ 2+2 Çalışma Odası Daktilografi Odası Test Odası Eğitim Araçları Odası Rehberlik Servisi Odası Özel Eğitim Hizmetleri Od. Memur Odası Teknisyen Odası Hizmetli Odası Sayman Odası Gözlem Odası Grup Rehberliği Odası Kütüphane Fotokopi Odası Toplantı Salonu Çok Amaçlı Salon Konferans Salonu Spor Salonu Okul Aile Birliği Od. Revir Danışma Odası Bekleme Odası Depo(Ambar) Arşiv 2 4+1 Bilgisayar Laboratuarı BT Sınıfı 4 Öğretmenler Odası 3 Öğrencilerin dağıtılan tablet bilgisayarlardan akşam f@tih ağına bağlanabilmesi için sadece pansiyon binalarında uygulanmak üzere her katta tavana yakın seviyede koridorun uzunluğuna göre 1 veya 2 adet veri prizi montajı yapılacaktır. Müdür Odası 2 Müdür Baş Yardımcısı Müdür Yardımcısı Sayısı BAĞLANTI PRİZİ VERİ PRİZİ

Önemli Açıklamalar • Gündüz ders yoğunluğunun ve hafta sonlarında ise merkezi sınavların fazlalığı nedeniyle altyapı işinin ivedilikle bitirilebilmesi için ekiplerin gece de çalışmasına izin verilmesi gerekmektedir. Bununla ilgili Emniyet Ekiplerinede gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır. • Okullarda anahtarları yüklenici firmada olacak şekilde kilitli malzeme (odalarının) depolarının oluşturulması gerekmektedir. Depoların kullanımı mesai saatleri ile sınırlı değildir. • Keşif raporu hazırlanırken çalışma planı yapılmalı ve günlük zaman çizelgeleri ayrıntılı olarak taraflarca belirtilmelidir. • İki ayrı fazda yapılan 4 okulumuzun ve teslim almaları tamamlanmış okulumuzun okulun müdürleri ile iletişime geçilerek tecrübelerinden faydalanılması, kurumunuzdaki kurulumlar öncesinde pilot okullarda incelemeler yapılması minimum sorunla işlerin bitirilmesini sağlayacaktır.

Önemli Açıklamalar • Kablolama işi yapılırken işin doğası gereği duvarlar delinecek, ortamda toz ve gürültü olacaktır. Ancak yine de bu konuda firma temsilcisi toz ve gürültünün minimum olması yönünde, okul çalışanları da bu tür işlemlerin doğal olduğu yönünde bilgilendirilmelidir. İş sonucu oluşan kirliliğin kabasını firma yetkilileri temizleyecektir. • Yüklenici firma okulda işe başlamadan önce muayene ve kabul komisyonu oluşmuş olmalı ve süreç takibinde okul müdürü başkanlığında görev yapmalı, yapılan işi düzenli olarak kontrol etmelidir. • İş sürecinde il ve ilçe koordinatörleri sürekli olarak bilgilendirilerek, sorun görülen hususlar hakkında uzman üyelerden görüş alınmalıdır.

Ağ Altyapı Kurulumu İşi Doğru / Yanlış Örnekleri Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Ağ Altyapı Kurulumu İşi Doğru / Yanlış Örnekleri

Sununun Amacı Bu sunu ; Eğitimde FATİH Projesi 2. Faz kapsamında, 14 ilde 2111 Lise ve Ortaokulun Yerel alan ağı pasif üyeleri ve aktif cihazları kurulumlarına rehberlik etmesi amacıyla hazırlanmıştır.

Projede neden Metal Tavalar kullanıldı ? Proje kapsamında plastik kablo kanalı ile kurulumu gerçekleştirilen pilot okul resimleri

L Konsol ve Tij Nedir ? L Konsol Tij

Metal tavaları taşıyan L konsollar arası mesafe maksimum 125 cm olacaktır. (T.Ş. 1.49.) Maksimum 125 cm 125 cm'den fazla

L konsollar ile metal tavalar birbirine 2 civata ile bağlanmalıdır L konsollar ile metal tavalar birbirine 2 civata ile bağlanmalıdır. Eksik civata kullanılmamalıdır.

Metal tava birleştirmesinde vidaların yönü veri kablosuna zarar vermeyecek şekilde monte edilmelidir.

Elektrik ve data kabloları maksimum 150 cm aralıklarla metal tavanın iki yanına istiflenecek şekilde klipslenecektir.(T.Ş. 1.11) 150 cm boyunca data ve elektrik klipslemesi görülmemektedir. Data ve elektrik kabloları içiçe gidiyor

Duvar geçişlerinde spiral boru kullanılmalıdır. (T.Ş. 3.4) Spiral kullanımı uygun olmakla beraber duvara verilen zarar alçı ile kapatılmalıydı.

Duvar delikleri, kırık ve dökükler alçı ile kapatılmalıdır.(T.Ş.1.27) Alçı ile kapatılan yerlerin boya, badana yapılması proje kapsamında değildir.

Buat giriş-çıkışlarında spiral boru kullanılmalıdır. (T.Ş. 5.14.)

Kabloların spiral içerisinde ilerleyebileceği mesafe 30 cm.’den fazla olmamalıdır. (T.Ş. 1.53.) 30 cm'den fazla 30 cm'den fazla

Güzergah üzerindeki okulun önceden çekilmiş çeşitli kabloları kanal veya tava içerisine alınmalıdır. (T.Ş. 1.25.)

Metal tavaların orijinal aparatları kullanılmalıdır. (T.Ş.2.7.11)

Metal tavalar tavana yakın mesafeye monte edilecektir.

Tavanda kirişler bulunması durumunda izlenecek yol… (T.Ş. EK-2A) Kirişler arası mesafe ve kiriş yüksekliği gibi kriterlere bağlı olarak alçak olmayacak şekilde tavana yakın mesafeden döşenecek metal tavalar kolonları 45ºlik açılarla iniş-çıkış yaparak geçecek ve koridor boyunca ilerleyecektir.

Duvarda kolonlar bulunması durumunda izlenecek yol… Kolon sayısının çok olduğu koridorlarda tavandan inilen tijler vasıtasıyla metal tavaların montajı duvardan uzak noktaya yapılabilir.

Metal tavaların karşı koridora geçişi veya kiriş geçişi esnasında orijinal aparatlar kullanılarak aşağıdaki düzgün işçilik uygulanmalıdır.(T.Ş.2.7.16)

Metal tavaların karşı koridora geçişi veya kiriş geçişi esnasında orijinal aparatlar kullanılarak düzgün işçilik uygulanmalıdır.

Metal tavaların kesilen yüzeyleri taşlanmalı ve koruma önlemi alınarak kabloların dış yüzeylerine zarar vermesi engellenmelidir.

Metal tavaları taşıyan L konsol ve tijler; tavan ve duvarda önceden açılan deliklere düzgün olarak vidalanmalıdır. Sonlandırma aparatı örnek değildir

Metal Tavaların Topraklanması (T.Ş.6.16) Tavaya toprak hattı çekilmiş ancak bağlantısı yapılmamış Kattaki her saç tava grubu ayrı ayrı topraklanmalıdır. Metal tava topraklamasının yapıldığı nokta/noktalar kat planı üzerinde işaretlenecektir. Koridor boyunca hiç toprak hattı çekilmiştir.

Aktif cihazların kabinet içerisindeki sıralaması tanımlanan işe uygun yapılmalıdır.(T.Ş. EK 5A)

T.Ş.EK 5A

Patch cordların kabinet içerisindeki dizaynında kabinetin dikey organizerları kullanılmaldır. (T.Ş. 1.60)

Üretici firma tarafından kabinetlerle birlikte gönderilen tüm dahili aksesuarların montajı yapılmalıdır. Montajı yapılmamış raf

Çekilen tüm data uçlarına ait test raporları okul idareleri ile paylaşılmalıdır. (T.Ş.1.6) Test raporlarında yazan « PASS » ifadesi o data hattının kusursuz şekilde döşendiğini ve problemsiz şekilde çalıştığını göstermektedir. Test raporlarında yazan « FAIL » ifadesi data hattının çalışmadığını belirtmektedir.

Çekilen tüm data uçlarına ait test raporlarında «PASS» sonucu alınmalıdır. «FAIL» sonuçlu test kabul edilemez.(T.Ş.1.6)

Bağlantı prizleri ve patch paneller üzerindeki etiketlemeler tanımlanan işe uygun yapılmalıdır.(T.Ş. EK-3I, EK-5H ve EK-5I)

Enerji panoları üzerindeki etiketlemeler tanımlanan işe uygun yapılmalıdır.(T.Ş.5.29)

Çekilen tüm data uçlarının okul kat planları üzerinde dağılımını gösteren çizimler ve firma iletişim bilgileri kabinet kapaklarına asılmalıdır. (T.Ş.3.17.3.1, 3.17.3.4, EK-8A) Kabinet Kapağı ( Dış ) Kabinet Kapağı ( İç )

Elektrik panolarında ve buatlarda kablo bağlantılarında klemens, kablo yüzüğü ve pabuç kullanılmalıdır.(T.Ş.5.24) Kablo Yüzüğü Klemens Pabuç

Elektrik panolarındaki işçilik kablo takibi yapmaya elverecek şekilde olmalıdır. (T.Ş. 5.24, EK-7G)

Enerji panolarında yedek linye sigortaları bırakılmalıdır. (T.Ş. 5.26)

Enerji panolarında kaçak akım rölesi bulunmalıdır. (T.Ş. 5.7) Kat Panosu Her 6’lı sigorta grubu için 1 adet Kaçak Akım Rölesi kullanılmalıdır. KAK KAK : Kaçak Akım Koruma Rölesi Kat Panosunun İç Görünümü Yandaki kat panosunda 2 adet KAK kullanılmıştır.

Linye sigortalarının sınıf girişlerinde kullanılan buatlarla ilişkilendirilerek buatlara da etiket yapıştırılması gerekmektedir.(T.Ş.5.29.7) Linye : Pano ile buat arasındaki elektrik hattı LT5 : Linye – Tahta 5 LP5 : Linye – Priz 5

Enerji panolarının gerektiğinde kolayca müdahale edilebilecek yükseklikte monte edilmelidir.

Okul Ana Enerji Panosunun yanına FATİH Ana Enerji Panosu konumlandırılacak (T.Ş. 5.4) OKULUN ANA ENERJİ PANOSU FATİH ANA ENERJİ PANOSU KAT PANOLARININ SİGORTALARI FATİH ANA ENERJİ PANOSU İÇ GÖRÜNÜMÜ FATİH Ana Enerji Panosunun Enerjisi, binaya giren ana enerji kablosundan ek alınarak yapılacaktır. Ana Enerji Panosu kapatılsa dahi FATİH Ana Enerji Panosu çalışmaya devam edecektir. Sistem odalarındaki aktif cihazlar FATİH Ana Enerji panosundan beslenecektir.

Patch panel içerisinde bulunan keystone jacklarda yapılan kablo sonlandırmaları tanımlanan işe uygun olmalıdır.(T.Ş.EK-3H)

Bağlantı prizi içerisinde bulunan keystone jacklarda yapılan kablo sonlandırmaları tanımlanan işe uygun olmalıdır. (T.Ş. EK- 3H)

Sistem odasına çekilen fiber optik kablonun zeminde rulo halinde veya duvarda sarkarak kabinete kadar ilerlememelidir. (İhale kapsamında yok)

Kabinet içerisindeki aktif cihazlar arasında yapılan fiber optik kablo bağlantılarında gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Kabinetteki ethernet anahtar bağlantılarında yedeklilik mantığı gözetilmelidir.(T.Ş. EK-5F) 1 2 3 Aynı derslik ve odalara çekilen data uçları farklı aktif cihazlarda sonlandırılmalıdır. 1 2 3

Kabinetlerde kablolar düzgün şekilde istiflenmelidir. (T.Ş. 3.6) * Tüm kabinetlerde yukarıdaki şeklin aynısı olması beklenmemelidir. * Dikkat edilmesi gereken data kablolarının klipslerle kabinete düzgünce sabitlenip istiflenmesidir.

Aktif cihazlar ile patch panel arasında 1 ve 2 metrelik patch kabloların kullanılması yeterlidir. (T.Ş. 3.14.9) 5 metrelik patch kablolar kullanılması kabinette kablo kirliliği oluşturmaktadır.

Patch Kablo Renkleri (T.Ş. 2.4.9) Etkileşimli tahtalarda kullanılacak ara bağlantı kabloları ve bu bağlantılara kabinet tarafında karşılık gelen ara bağlantı kabloları kırmızı renkte olacaktır. İdari ve diğer odalarda kullanılacak ara bağlantı kabloları ve bu bağlantılara kabinet tarafında karşılık gelen ara bağlantı kabloları beyaz renkte olacaktır. Dersliklerde veya diğer yerlerde olan kablosuz erişim cihazları (access point) bağlantıları ile kabinet tarafında karşılık gelen ara bağlantı kabloları sarı renkte olacaktır. Kabinet içerisindeki cihazların birbirleriyle olan doğrudan bağlantıları (uplink) ve BT laboratuvarında yer alan BT kabineti ara bağlantı kabloları mavi renkte olacaktır.

Patch Kablo Uzunlukları (T.Ş.2.4.1, 2.4.6,) CAT6 patch panellerde sonlandırmalar, patch kablolar (ara bağlantı kablosu) ile ethernet anahtarları arasındaki bağlantının kolay yapılabilmesi için kabinet içerisinde standartlar dahilinde 1m ve 2m uzunluklarda montajı yapılacaktır. Kabinet içi bağlantıda bu uzunluklar dışında patch kablo kullanılmasına izin verilmeyecektir. Dersliklerdeki Etkileşimli Tahta ile Bağlantı Prizi arasındaki bağlantı kanal içinden çekilmek üzere en az 3(üç) metre olmak üzere tahtanın bağlantı prizine mesafesine göre uygun uzunlukta patch kablonun montajı yapılacaktır. Bağlantı Prizi ile kablosuz erişim cihazının bağlantısı için en az 5 (beş) metre uzunluğunda patch kablo montajı yapılacaktır. Bağlantı Prizi olmayan ancak veri prizi olan odalarda bilgisayar ethernet bağlantıları için her uç sayısı kadar en az 3 (üç) metre uzunluğunda patch kablo Okul idaresine teslim edilecektir.

Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T.Ş. 2.8.20, EK-3A) * Dübel ve vida kanal üzerinden birlikte atılmamalıdır. Montaj sırasında pul kullanılmalıdır.

Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T.Ş. EK-3A)

Derslik ve idari odalarda plastik kanal aparatları eksiksiz kullanılmalıdır.

Bağlantı prizlerinin montajında eksik vida atılmamalı ve pul kullanılmalıdır.

Bağlantı prizlerinin montajında mümkün olduğunca az sayıda kanal aparatı kullanılmalıdır.(T.Ş. 1.59) İç Köşe Dış Köşe “L” ek Dış Köşe “T” ek İç Köşe Dış Köşe “T” ek

Bağlantı prizi içerisinde yer alan USB ve HDMI soketlerinin tırnaklarının iyi monte edilmesi gerekmektedir.

Buatlar sadece derslik girişine monte edilecektir. (T.Ş. 1.50, EK-3G) Koridor sonundaki derslik haricinde tüm derslik girişlerinde buat olması gerekmektedir. ( 2 dersliğe 1 buat veya 3 dersliğe 1 buat tahsis edilmeyecektir.)

BT sınıflarının iç ağını okulun yeni ağına bağlamak amacıyla BT sınıflarındaki duvar tipi kabinetlerin altına fazladan 2 data ucu daha çekilmelidir. (T.Ş. EK-1C) Tüm BT sınıflarına toplam 4 adet data ucu çekilecektir.

Derslikler arasında duvar geçişi yapılabilir. (T.Ş. 1.66, EK-3F) Aynı duvarın 2 yüzüne birden Bağlantı prizi veya data prizi montajı yapılacak durumlarda bir sınıftan diğerine duvar geçişi yapılarak en az plastik kanal kullanımı sağlanabilir. Bu duruma uygun yapılan idari birimlerde ise RJ 45 faceplate kullanmak zorunludur.

Bağlantı Prizi ve Etkileşimli Tahta Prizi Montajı (T.Ş. EK 6B)

TEŞEKKÜR EDERİZ… Eğitimde Fatih Projesi fatih_altyapi@meb.gov.tr http://fatihprojesi.meb.gov.tr/ Eğitimde Fatih Projesi TEŞEKKÜR EDERİZ…