REKREASYON VE ANİMASYON YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
S.Ü. BESYO REKREASYON DERS NOTLARI Selçuk BUĞDAYCI ögr.görev.
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
Yaratıcı Drama Atölyesi
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
YEREL YÖNETİMLERDE REKREASYON PROGRAM VE HİZMETLERİ
AMACIMIZ: Dim Barajı ile deniz arasındaki alanın yönetim planının çıkarılması, turizm alanında daha fazla yararlanmak, denizden içeriye doğru 1 km’lik.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
NİÇİN İZCİLİK.
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ERK İSG&İK – –
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Basitçe söylemek gerekirse, insanlar bir spora katılmaya yada bir spor etkinliğini izlemeye eğilimlidir/motive olmuştur çünkü; davranışın belli cezbedici.
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BESYO.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
 ARAŞTIRMANIN AMACI VE KAPSAMI  ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ  VERİ TOPLAMA ARAÇLARI  VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
REKREASYON FAALİYETLERİNİN SPORTİF UYGULAMALAR YÖNÜNDEN ÖNEMİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yaratıcı Drama.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Spor hareketleri dönemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
 İNSANLARI TURİZME YÖNELTEN NEDENLER  Turizmin öznesi olan insan yüzyıllardır seyahat etmektir.  Sanayi devrimine kadar dini, askeri ve ticari amaçla.
Sunum transkripti:

REKREASYON VE ANİMASYON YÖNETİMİ Dr. Oğuz Türkay SAÜ İİBF Turizm İşletmeciliği Bölümü 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Turizm Nedir? Kazanç sağlamak amacına yönelik olmamak ve sürekli yerleşmemek koşulu ile bir yere seyahat ve orada kalmak sonucu ortaya çıkan olaylar ve ilişkiler bütünü.. Sürekli yaşanan yer dışına Tüketici olarak Seyahat etmek Geçici konaklama (24 saat yada geceleme) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Turist Kimdir? Seyahat eden kişidir. Peki ziyaretçi ??? Ziyaretçi ikamet ettiği yer dışına çalışma harici bir nedenle seyahat eden kişidir. Günübirlikçi ise turistin sahip olduğu özellikleri gösteren ancak gittiği yerde bir geceden az kalan kişidir. Ziyaretçi Turist Günübirlikçi 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Turistik Seyahatin Gereklilikleri Harcanabilir gelir Boş zaman İstek (motivasyon) Eylem (Çevre dışına Yolculuk, konaklama vs.) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Turistin Genel Eğilimleri Doğal, tarihi, kültürel ve sosyal çevreyi tanıma isteği Eğlenme ve dinlenme isteği Kendini evinde hissetme isteği Hoşgörü beklentisi ve denetimsiz yaşama isteği Güvenlik (can ve mal) isteği Rahat yaşam koşulları ve hizmet kalitesi beklentisi İdari işlemlerde kolaylık 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Zaman nedir? Olayların birbirini izlemesine bakarak zihnimizde yarattığımız ve yine olayların içinde sürüp gideceği düşünülen, başı sonu belli olmayan soyut kavram(görelilik) Astronomik zaman(değişmez); Fizyolojik zaman (değişkendir) Somut zaman (saat, saniye gibi ölçülebilen); soyut zaman (ölçülemeyen) Zaman anlayışı (zamanı planlamak-kullanmak-israf) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Zaman Kullanımı ZAMAN Varolma zamanı (uyku, yeme-içme gibi) Çalışma (iş) zamanı Serbest zaman 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

İşin karşılığı kazanç, ödülü ise boş zaman İş gerilme ritmi yaratarak boş zamanı anlamlı kılar. Bu sayede gevşeme ritmi ile denge sağlanır. İş ve boş zaman (varolma zamanı da dahil olmak üzre) dengeli bir insan yapısı için kaçınılmazdır. Üretim-sosyalleşme Gerilme-gevşeme Kendisi-çevresi 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Eski Yunanda çalışmanın teşviki (mutluluğun temeli) Roma’da “tanrıya hizmet” Sanayi devrimi (15 saat iş) “iş hayatın tadıdır” (ALMAN ATASÖZÜ) Günümüz teknolojik ilerlemesi (boş zaman artışı) Aynı zamanda –Yabancılaşma; -Yoksulluk ve yoksunluk 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Serbest ZAMAN (Leisure time) Leisure (“loisir” fırsat tanıma, serbest olma; “license” selahiyet vermek; “libery”-”licere” izin; ) Genel faktörler: toplumun üretim-tüketim ilişkileri, örgütlenme biçimi ve teknolojik gelişmeye yansıyan sosyo-ekonomik çevre Fiziksel faktörler: Sos.-ekon. Faktörlerin mekansal şekillenmesi, kır-kent ayrımı, çalışma alanları, kull.alanları, ulaşım, doğal çevre vb. Kişiye dönük faktörler: Cins., yaş, aile yapısı vb. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Serbest Zaman II Klasik görüş: “ Boş zaman, bireyin istediği gibi kullandığı zamandır” Sosyal bir sınıfın fonksiyonu olarak kabul eden görüş: “boş zaman burjuva yaşantısıdır” (Thorstein Weblen)-san.devrimi haftada 70 saat Serbest zaman aktivitesi olarak gören görüş: rahatlama, eğlence ve bilgilenme amacıyla seçilen aktiviteler Serbest zaman olduğu görüşü: varolma ve çalışma zamanı dışındaki zaman (AIEST tanımı). Yaratıcı ve manevi değerlerin bir kaynağıdır…… 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Serbest Zaman Tanımı “Bir çok kültürel ve kamu hizmeti kapsamı içindeki hobiler ve meşguliyetler dizisine katılım suretiyle benlik geliştirmek için serbestçe kullanım hakkı ve fırsatlarıdır” BOŞ ZAMAN UYGARLIĞI 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Serbest Zamanın Tarihsel Gelişimi Bayramlar, dini günler 1900’lerin başında 3000 saatten 2200 saate 3/8 (iş, gevşeme, dinlenme) 1850-70 saat/hafta 1870- 53,2 s/h 1900-53,2 s/h 1930- 47,7 s/h 1960- 40,5 s/h 1980- 36,1 s/h 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Günlük çalışma saatlerinin azalması (12-14 saatten 8 saate) Haftalık çalışma sürelerinin azaltılması (haftasonu tatili-weekend) Yıllık çalışma sürelerinin azaltılması (tatil 1-2 haftadan 4 haftaya) Çalışma hayatının kısaltılması (???) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Ortalama yaşam süresi artmakta !!! Yaş arttıkça kullanılabilir gelir artmakta !!! Yaş arttıkça boş zaman artmakta !!!! Hedef Pazar olarak 3. YAŞ (senior citizens) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Boş Zaman Faaliyetlerinin Sınıflandırılması Uzun Süreli Boş Zamanlar 1-Çocukluk dönemi boş zamanları 2-Yıllık izin boş zamanları 3-Emeklilik dönemi boş zamanları Kısa Süreli Boş Zamanlar 1-İşgünü sonu (akşam üstü) boş zamanları 2-Hafta sonları 3-Kısa süreli tatiller 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Boş Zamanı Değerlendirme Fonksiyonları Psiko-Sosyolojik 1-Detente, barış, huzur fonksiyonu 2-Eğlence fonksiyonu 3-Gelişme fonksiyonu Sosyal Ekonomik 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Rekreasyon Tanımı recre ate – yenilenme, tazelenme.. Boş zamanın kıymetlendirilmesi (fiziki, sosyo-ekonomik).. İnsanların boş zamanlarında eğlence, dinlence amaçlı ve tatmin olmak için gönüllü katıldıkları faaliyetler… İnsanların gönüllü olarak katıldıkları ve onlara bedensel, ruhsal yorgunluklarını giderip, fiziksel ve ruhsal açıdan yaratıcı bir güç kazandıran faaliyetler… 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü pasif X aktif grup X ferdi Spor, kültür, tabiat, insan tarihi, vb. Geziler, eğlenceler, zevk veren olaylar, resmi olmayan eğitim, vb. Zevk için araba kullanmak bir rekreasyon örneği iken işe gidip gelirken araba kullanmak bir ulaşım çabasıdır. Bir barmenin içki servisi yapması işinin bir parçası iken, arkadaş ortamında arkadaşlarına kokteyl hazırlaması bir rekreatif eylemdir. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreatif Eyleme Katılım (neden-sonuç) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü TANIM: Zevk ve haz almak amacıyla, kişisel doyum sağlayacak, tamamen çalışma ve zorunlu ihtiyaçlar için ayrılan zaman dışında kalan, bağımsız ve kendisine ait boş zamanda isteğe bağlı ve gönüllü olarak ferdi veya grup içinde seçerek yapılan eylemler… 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Özellikler-I Faaliyete katılma ile ortaya çıkan bir deneyimdir. Katılım önceden belirlenmiştir. Bir takım çekiciliklere bağlı olarak gerçekleşir. İstek ve irade ile katılım vardır. Boş zamanda yapılır. Bir çok aktiviteyi kapsar. Ciddi ve belli amaçları olan bir aktivitedir. Yer, zaman ve insana bağlı sınırlamalara tâbi değildir (esnektir). 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Özellikler-II Katılımcıya kişisel ve toplumsal özellik kazandırır. Faaliyete devam ve iştirak zorunluluğu bulunmaz. Haz ve neşe sağlayan bir faaliyettir. Anlık tatmin ve zevk almak esastır. Evrenseldir. Herkes için geçerli etkileri vardır. Toplumsal değerlere ters düşemez. Bu tür bir faaliyet ikinci bir faaliyete ilgiyi doğurur (dalgıçlık ve fotoğraf gibi) Kişinin kendini ifade etmesine ve yaratıcılığını geliştirmesine olanak yaratan faaliyetleri içermelidir. Planlı-plansız, beceri sahibi veya değil, organize veya organize olmadan yapılabilir. Rekreasyonist tarafından üstlenilir. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreasyon ve Oyun Teorileri İnsanlar neden oyun oynar? ARTIK ENERJİ TEORİSİ RAHATLAMA TEORSİ HAZIRLANMA (İÇGÜDÜ/PRATİK) TEOR. ÖZETLEME TEORİSİ YENİDEN YAŞAYARAK ARINMA TEO. ÖDÜN TEORİSİ YETKİNLİK TEORİSİ 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü ARTIK ENERJİ TEORİSİ Oyun artık enerjiyi harcamak için oynanır. Teneffüslerde oyun oynayan çocukları örnekler.. Az bir enerjisi kalan insanların neden hala oyun oynadığını açıklayamaz.. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü RAHATLAMA TEORSİ Oyun oynarız çünkü günlük hayatın stresinden sıyrılmak isteriz. Fakat bazı insanlar stres üreten bir yaşam tarzından vazgeçerler. Rekreasyon çoğu zaman rekabetçi ve stres üretir bir hal alabilmektedir. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

HAZIRLANMA (İÇGÜDÜ/PRATİK) TEOR. Oyun bizi şu araçlarla yetişkin yaşamına hazırlar: Takım çalışması Rol oynama Kurallara uyum Fakat bazı çocuklar bilgisayar oyunlarına ihtiyaç duyarlar?? 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü ÖZETLEME TEORİSİ Geçmişimizden, içsel olarak daha fazla ödüllendirici bir yarış gibi olayları yeniden canlandıran aktiviteler.. Avlanma, atıcılık, gizle & ara, koşturmacalı oyunlar dünya genelinde yaygındır.. Fakat bir çoğu geçmişimizle ilgili değildir (bungee jumping, x-box vb.) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

YENİDEN YAŞAYARAK ARINMA TEO. Oyun oynarız çünkü sıkıntı veren duygularımızdan zararsız bir yolla kurtulmayı isteriz. Eski Yunanın katarsis tiyatrosu insanların düşmanca duygularını boşaltıyordu. Aristo-katarsis-tiyatro(insana kendini dışardan gösterdiği için arzulardan arındırıyor) Çocuklar azarlandıklarında buna tepki verirler. Fakat bu basketbol, balık avlama gibi etkinlikleri açıklar mı?? 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü ÖDÜN/L TEORİSİ Çalışarak doyuramadığımız psişik ihtiyaçlarımızı doyurmak isteriz (sıkılma, rekabetçi iş ortamı vb.). Sıkılmak bazı aktiviteleri tetikleyebilir fakat sıkılmak gerçekte sadece çalışmayla ilgili değildir. Kütüphanecilerin satranç, yol yapımı işçilerinin futbol oynaması nasıl izah edilir? 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü YETKİNLİK TEORİSİ İnsanlar arzularının derecesini optimize etme eğilimindedir (gürültülü müziği kısarız ama çok alçak sesli ise açarız). 7’den 70’e çevremizle etkileşim doğuran ihtiyaçlara sahibiz. Uyarıların optimizasyonu ve çevreyle etkileşim ihtiyacı şuna yol açar: Çevrede bir etki oluşturduğumuzda, örneğin çevreden gelen bir şeye reaksiyon gösterdiğimizde kontrol ve güç duygusuna kapılırız. Bu bize ödül olarak yetkinlik hissi verir. Ancak bu yaklaşım oyunu işten ayırmakta başarısızdır. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Teoriler ve Rekreasyon Hiçbiri tek başına rekreasyonu açıklayamıyor.. İnsanları anlamak için motivasyonlarını anlamak çok önemlidir. Rekreasyona katılma motivasyonları onların yaşam tarzları, talep ettikleri hizmetler ve gerekli kaynakları belirlemede önem arzeder. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreasyon Planlama ve Yönetme Serbest zamanın planlanması – hükümetler, yerel yönetimler (makro) Ürün çeşitlendirmesi – turistik işletmeler (mikro) Makro anlamda güdülerle ilgili imkanların ortaya çıkarılması Mikro anlamda kolaylıkların (tesis, organizasyon vb’den oluşan ürün çeşidi) oluşturulması 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Planlama-1 Herkese eşit katılım imkanı olmalı Bütün yaş gruplarına hizmet verilmeli Aile üyelerinin katılımına imkan olmalı Programlar çeşitli faaliyetleri içermeli Beceri ve yeteneklere öncelik verilmeli Faaliyetler kişilik geliştirmeye yönelik olmalı Faaliyetler serbest zamanın farklı dönemlerine göre olmalı Halk, mesleki kuruluşlar ve hükümet organları ile işbirliği içinde oluşturulmalı 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Planlama-2 İnsanlarda toplumsal yetenekleri geliştirmek amaçlanmalı Amaç mevcut kaynakları en verimli şekilde kullanmak olmalı Faaliyetler mümkün mertebe ücretsiz olmalı, katılım artırılmalı Faaliyet ve programlar sürekli olarak değerlendirilmeli Faaliyetler doğayla ilişkili olmalı Katılımcıların güvenlik ve sağlık sorunları olmamalı Faaliyetlerde bireylerin ve/ya grupların gönüllü hizmetinden yararlanılmalı.. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Programlamada Etkin Olan Faktörler Zaman Fayda-tatmin Grubun büyüklüğü Organizasyon şekli Planlama ve yönetim İlgi Yaş Cinsiyet Yer-mekan Yetenek-beceri 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Planlama Aşamaları Faaliyet Planlama Fiziksel Planlama (mekan planlama) Envanter Aşaması (veri toplama) Analiz Aşaması Planlama Aşaması Program Uygulama Aşaması İşletme Aşaması 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması Mekansal Açıdan Açık alan rekreasyonu Sportif faaliyetler; Sanatsal etkinlikler; İzcilik, kampçılık, avcılık; Piknik; Bahçe işleri; Doğa incelemesi; Doğa koruma etkinlikleri Kapalı alan rekreasyonu Kulüp ve derneklerin etkinlikleri; Sergi, defile vb. katılım ve izlemek; Kongre, kutlama, toplantı; basketbol gibi sportif etkinlikler; sauna, kaplıca gibi sağlıklı yaşam etkinlikleri; el sanatları, yabancı dil vb kursları; tavla, kağıt vb kapalı alan oyunları; tv izlemek, kitap okumak, bakım onarım, saz çalmak vb ev içi etkinlikler 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Katılımcıların Milliyetlerine Göre Ulusal etkinliklere katılım Uluslar arası etkinliklere katılım Etkinliklere Katılma Şekline Göre Etken (aktif) katılım-katılımlı deneyimleme Edilgen (pasif) katılım-izleyici olarak Katılımcı Yaşına Göre Çocuk etkinlikleri Normal (orta) yaş etkinlikleri Üçüncü yaş etkinlikleri Katılımcı Sayısına Göre Bireysel Grup 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Fonksiyonuna Göre Ticari rekreasyon (at yarışları, talih oy., dil kursları, vb.) Estetik rekreasyon (sanatsal etkin. izlemek vb) Sosyal rekreasyon (kutlamalar, akraba ziyareti vb) Sağlık rekreasyonu (spor, yaylacılık, hamam-sauna vb) Fiziksel rekreasyon (tüm spor çeşitleri, vb) Sanatsal rekreasyon (el sanatları, sinema, tiyatro gibi çağdaş sanatlar, vb) Kültürel rekreasyon (kurslar, geziler, sergi gibi etkinl., vb) Turistik rekreasyon (turizm dahilinde gerçekleşen rekreatif faaliyetlerdir) –Rekreasyon faaliyeti konaklayan turiste yönelikse bu aynı zamanda animasyondur. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreasyon Uygulamalarında Liderlik Vizyoner Bilgi ve çevreyi tanıma Motivasyon yeteneği Yaratıcılık ve disiplin Başarı için deneyim Doğru ekip oluşturma Hızlı karar alma Karakterli olma 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Ortaya Çıkışı İtibariyle Liderlik Atama Yoluyla Kazanılan Liderlik Seçim Yoluyla Kazanılan Liderlik Durumun Uygunluk Göstermesi İle kazanılan Liderlik (konjonktürel) Kişilik Özellikleriyle Kazanılan Liderlik (karizmatik) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Rekreasyon Liderliği Danışmacı Liderlik Kontrolcü Liderlik İlgisiz Liderlik Görev Yanlısı Liderlik Yüz-yüze Liderlik Nezaretçi Liderlik Yönetici Liderlik Liderlikte İdeal Nokta (Lider-grup üyesi ilişkisi, etkileşim yoğunluğu, dinamik etkileşim) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreatif Liderliğin Güncel Sorunları Liderlik-Otel operasyonu yöneticiliği rolleri arasında çatışma Amaç farklılığı Profesyonel kariyer farklılığı İki taraf operasyonunu planlayan ve yürütenler arasındaki rol önemi görüş farklılığı İki ekibin birbiri hakkında olumsuz algıları Rollerin iyi tanınamaması Kişilik özellikleri farklılığı Yönetim basamakları arasındaki koordinasyon eksikliği Personel devri, işbaşı eğitim eksikliği, iş tanımları olmaması, örgüt kültürü zayıflığı, örgüt içi iletişim eksikliği vb örgütsel nedenler) Liderlik stillerindeki farklılık 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Rekreasyon Ve Turizm Talep yönünden benzeşme Bulunulan mahallin dışında gerçekleşen rekreasyon faaliyeti “turizm” olmakta İlişkide “iş seyahatleri” önemli oranda ayrışmakta Kendi çevresinde yapılan kapalı alan sporları gibi aktiviteler turizmden ayrılır. Kısal alanlara, deniz kenarlarına yönelen bir seyahati de barındıran rekreatif eylemler turizm içerisinde de değerlendirilir. 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreasyon ve Turizmin Farklılıkları 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Rekreasyon Ve Turizm Talebi Sanayileşme Gelir artışı etkisi Boş zaman artışı etkisi Zihinsel dinlenme ihtiyacı yaratan etkisi Zaman planlama etkisi Siyasi otoritenin düzenleme yapma ihtiyacı duyması Rekreasyonel fayda bilinci (kişisel ve toplumsal) Teknolojik Gelişme Şehirleşme Nüfus Artışı ve Hareketliliği Kitle İl. Araç Etk (Rek. Propaganda) Eğitim ve Kültürün Yükselmesi Çevre Bilincinin Artması Yeni Sağlık Bilinci E-Turizm Özel Nedenler Genel Nedenler 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Aktif Tatil ve Amaçlı Turizm Turizm zamanını kültürel, fiziki, eğitsel ve zihinsel yönlerden daha faydalı, verimli tarzda kullanma..(Manila Decleration) Tarih: Hac, yabancı dil öğrenme, politik,kültürel eğitim, yeni teknikler öğrenme, spor,..vb Bilgi çağının doğuşu, yeni bir çalışan sınıfının doğuşu (fikir işçileri) Çevre  Kişilik  Eylem 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Aile ve rekreasyonel katılım (çocuklu aileler, aileden etkilenen çocuklar) 3.yaş (54-64,65-74;75+ kendi içinde azalan katılım ama uzayan kalış) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü Aktif Tatil Örnekleri Deniz -Plaj Örnekleri (kano, kayak, jetski, yüzme, natürizm, dalgıçlık, deniz sporları, yelkenli, deniz festivalleri, vb) Kış ve Dağ Örnekleri (dağcılık, buzda araba kull., buz dansı, tırmanma, karda futbol, festivaller, dağ gezileri, gezi amaçlı kayak, vb.) Tabiat ve Yeşil Örnekler (arıcılık, arkeoloji, botanik, gençler için şantiyeler, av, nehir gezileri, bisiklet, çiftlik, kuş bilimi, parklar, at gezileri, mağaralar, vb) Sosyal Örnekler (bowling, spor merkezleri, bayramlar, briç-müzik vb fest., golf, judo, futbol, paraşütçülük, okçuluk, tenis, yoga, vb.) Kültür ve sanat Örnekleri (uçak modelliği, çiçek sanatı, mücevher-takı tasarım, seramik, şan, konfeksiyon-biçki-dikiş, aşçılık, deri kursları, dans, satranç, festivaller-şenlikler, gastronomi, dil öğrenme, edebiyat, oto tamirciliği, opera, resim, fotoğrafçılık, porselen, heykeltraşlık, sepetçilik, vb.) 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü

Bâki kalan bu kubbede hoş bir sadâ imiş! BİTTİ  Bâki kalan bu kubbede hoş bir sadâ imiş! 26.04.2017 SAÜ İİBF Turizm İşl. Bölümü