Eğİtİmde güncel sorunlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Advertisements

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
REHBERLİK.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
UZAKTAN EĞİTİM. Ana Hatlar ● Uzaktan Eğitim Nedir? ● Tarihçesi ● Avantajları / Dezavantajları ● Geleneksel Eğitimle vs Uzaktan Eğitim.
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
İ NG İ L İ ZCE Ö Ğ RETMENL İĞİ DERSLER İ N İ N SWOT ANAL İ Z İ Grup: Fireflies.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
TANILAMA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİMDE GÜNCEL SORUNLAR
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Eğİtİmde güncel sorunlar NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. -Küreselleşme, teknoloji,internet ve sosyal medya bağlamında -

Küreselleşen dünyada toplumlar Küreselleşmenin toplumlar üzerindeki etki alanları Ekonomik Teknolojik Teknoloji transferi Sosyokültürel Birey merkezli toplumlar Bilgi çağı Bilgi toplumu Psikosoyal Yurtsuzluk hissi/göç/aidiyet duygusunda aşınma Yabancılaşma Sivil toplum kuruluşlarında örgütlülük anlayışı Ulaşım ve iletişimsel TV Hızlı ulaşım araçları Taşınabilir telefonlar İnternet Sosyal medya/ arama motorları/bloglar Gelenekler üzerindeki aşındırma etkisi Kimlik bunalımı / kimliğin yeniden inşası gereği Dinin küresel etkiyle karşı dururken onu dönüştürerek alması

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Teknolojik bilgi ve araçların kolay ve hızlı yayılması Ailede kuşak çatışması yaşının düşmesi Çocukların kolaylıkla adapte oldukları teknolojik aletlere ailenin uzak kalması Öğrencisinin kontrol mekanizması geliştirebilmesini sağlayacak bilgiye sahip olmaması Öğretmenlerin bir kısmının teknolojik materyallere yabancı olması dolayısıyla öğrenci ile dillerinin yabancılaşması

Arama motorlarından ulaşılan bilgi çöplüğü Öğrencilerin araştırma kriterlerini bilmiyor olmaları Öğrencinin internette yazan ya da video gibi hareketli bir araçla iletilen her bilginin doğruluğunu düşünmeye başlaması Kütüphane yerine ödevlerin internet araştırması şekline dönüşmesi sonucu internetin öğrenci gözünde “bilge” konumuna yükselmesi Verilen ödevlerin internet arama motorlarından bakılıp kopya edilmesi

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Bu sorunun hala soruluyor olması ve bunun önüne geçilememesi Vizyonsuz eğitim

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Küreselleşme ile ortaya çıkan “birey merkezli toplum” “bilgi toplumu “ ve “bilgi çağı” kavramlarının topluma yansımaları Küresel dünyada her koşulda ayakta tek başına durabilecek aşkın birey yetiştirilmeye çalışılmaktadır. Kişisel gelişim ve sertifikalandırma çalışmaları önem kazanmaktadır. Diplomaya yönelik eğitim anlayışı ülkemizde bu konuda kısıtlama oluşturmaktadır. Bu bağlamda yapılandırmacı eğitim yaygınlaşmaktadır. bilgi öğretmek yerine bilgiyi öğrenmeyi , oluşturmayı öğretmek

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Dünyada değişen eğitim algısı ile yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun müfredatlar hazırlanırken, öğretmenlerin bu formata uygun hale getirilememiş olması Klasik ezberci yöntemlerle eğitilmiş öğretmenin tanımlar içermeyen bir kitaba da sorulara birebir aynı cümle ile cevap vermeyen öğrencilere de alışması oldukça zor. Performans ödevleri ile öğrenciyi eğitimin içine çekmeye çalışırken aslında velilerin hazırladığı ödevlerle kendimizi kandırıyor olabilir miyiz?

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Bireyin ön plana çıkarılarak aidiyet hissinin azalmaya başladığı bugün; öğrenci- öğretmen / öğrenci – okul / öğrenci – toplum bağı oluşturulması güçleşmektedir. Öğrencinin ailesi dışında pek çok mecradan etkilenmesi eskiden çocukların sokakta yetişmesinden rahatsızlık duyarken şimdi hangi boyutta olduğunu bilmediğimiz sanal sokaklarda büyümüş öğrenci profilleri görmekteyiz.

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Görsel yayınların öğrencilere sayısız kimlik örneği sunması ve özendirici olması Mahremiyet duygusu azalarak varlığını beğeni üzerine kurgulamaları kendisini ve kendisi ile ilgili çevre vs fotoğraflaması ve görselliğinin ön plana çıkması Benlik algısını görselliğine indirgeyen öğrenciyi derse odaklama zorluğu Küresel çağda insanlar kim olduklarına karar verebilir ve bir başkası olmayı hayal edebilirler (Sayar 2001).

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Haberleşme ve iletişim kolaylığı Sosyal medyanın öğrencilerin zamanını çalıyor olması 140 karaktere sığdırılan konuşma biçimlerinin gelişmesi Bazı sosyal grupların laf yetiştirmeye yönelik yapısının öğrencilerde konuşma ve iletişim tarzına dönüşmesi Günlük dil ile düşünmeye başlayan öğrenciye akademik bilgi kaynağı sunmanın zorlukları

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Teknolojik ürünlerin sınıflarda kullanımı ; Öğretmenlerin donanım olarak kullanımda yetersiz olması Öğretmenlerin materyal geliştirmede teknolojiyi etkin kullanamaması veya kullanmayı tercih etmemesi Geleneksel eğitime tabi tutulmuş öğretmenlerin yenilik karşısındaki direnci Alışılagelmiş olmaması ve hazırlık aşamasının zaman alması dolayısıyla akıllı tahta kullanımının sınıf yönetimini olumsuz etkilemesi “Her şey sınav için “ anlayışı öğrenmeyi zorunlu ve sıkıcı kılar “ Bunlar sınavda çıkar mı hocam ? “ 

Çeşitli durumlar ve yol açtıkları eğitim sorunları Uzaktan eğitim imkanları Dünyada yaygınlaşırken ülkemizde hor görülen uzaktan eğitim Açıköğretim fakülteleri arttı Uzaktan eğitim sertifika programları yaygınlaştı Maalesef bu imkanlar yeterince halka tanıtılamadı Kolaylık algısı oluştu ve bu çalışmalar gereken ilgiyi göremedi

Ortaöğretimden yükseköğretime geçiş Öğrencilerin meslekler hakkında bilgi sahibi olmamaları Öğrencilerin kendini tanımada eksiklikleri Mesleklerin yeterliliklerini okul dersleri ile ölçüyor olmaları Öğrencilerimizin hayal kurmak ve peşinden gitme hususundaki eksikleri

KAYNAKLAR http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=41 http://www.kemalsayar.com/KatagoriDetay-Kuresellesmenin-psikolojik-boyutlari-30.html http://cms.galenos.com.tr/FileIssue/16/693/article/108-112.pdf file:///D:/SUNUM%20ARAPÇA/eğitimin%20güncel%20sorunları/kuresellesmenin_egitim_boyu tu.pdf STEM EĞİTİMİ TÜRKİYE RAPORU / Aydın Üniversitesi/2015 Prof. Dr. Ömer ÖZYILMAZ TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARI ve ÇÖZÜM ARAYIŞLARI Küreselleşmenin Eğitim Boyutu /eğitim Araştırmaları Dergisi TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARINA İLİŞKİN GÜNCEL BİR DEĞERLENDİRME/Yrd. Doç. Dr. İlker KÖSTERELİOĞLU/Yrd. Doç. Dr. Adem BAYAR Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi /Mart 2005 Cilt:13 No:1 Türk Milli Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Yolları/ Timur Karaçay Başkent Üniversitesi Öğretmen ve öğretmen Adayları İçin Rehberlik / Doç. Dr. Esra İŞMEN GAZİOĞLU/ Yrd. Doç. Dr. Şengül MERTOL İLGAR İlk Okuma Yazma Öğretiminde Gelişmeler/Sunu / Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ /Bartın Üniversitesi