Motivasyon Nedir? Motivasyon, bireyin bir hedefe ulaşmak için bir davranışı başlatmasını ve hedefe ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ROL OYNAMA ve DRAMA.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
Öğrenme Öğretme Süreci
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
E-DEVLET ve DİJİTAL VATANDAŞLIK
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Deutsch lernen Almanca öğrenmek.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Karşılaştırmalı Eğitim
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2 Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Motivasyon Nedir? Motivasyon, bireyin bir hedefe ulaşmak için bir davranışı başlatmasını ve hedefe ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.

Neden Arapça Öğrenmeliyim? 1.Dinimi daha iyi anlayabilmek için. 2.Arapça, dünya ülkeleri tarafından resmi olarak konuşulan dördüncü dildir. Arapçayı öğrenmek benim kariyerimi dâimâ yükseltir. 3.Türkiye, Ortadoğuda ve İslam dünyasında önemli bir ülke hâline gelmekte, siyasî ve ekonomik toplantılar Türkiye’de icrâ edilmekte, Arapçaya duyulan ihtiyaç günden güne artmaktadır. 4.Devlet kurumları (MEB, Diyanet, MİT, Sağlık Bakanlığı, Dış İşleri, Polis Teşkilatı, Askeriye v.s.) Arapça bilen elemanlara ihtiyaç duymakta, Arapça öğrenerek istediğim kurumda iş bulabileceğim.

Öğrencinin Dil Öğreniminde Sınıf İçi Etkinliğine Katılımı Nasıl Sağlanır 1.Öğretmen konuya vâkıf olmalı, istekli olmalı, ders araç ve gereçlerini geliştirebilme ve teknolojiden yararlanabilme becerisine sahip olmalıdır. 2.Öğretmen beden dilini faal olarak kullanabilmeli. 3.Öğrenciler basit, anlaşılır kelimelerle konuşmaya, yazmaya ve okumaya teşvik edilmeli. 4.Öğrenim sırasında öğrencinin neyi yapamadığı değil, neyi yaptığı dikkate alınmalı.

5.Öğrenci, kademeli olarak sınıfta diyaloga alıştırılmalı; 6.Öğrenci, sınıf ortamında öğrendiklerini sınıf dışında da kullanma olanağı bulmalı (Tiyatro, sosyal ağ, Arap turistler ve arkadaşlar…); 7.Yabancı dil dersleri mümkün olduğu kadar eğlenceli hâle getirilmelidir. Bunun için: a.Derste görsel ve işitsel araçlar sıklıkla kullanılmalıdır. b.Öğrencinin aktif olması sağlanmalıdır. c.Grup çalışmalarına sıklıkla yer verilmelidir. d.Öğrencilerin üretim yapmasına imkan sağlanmalı; örneğin yabancı dilde bir duvar gazetesi oluşturulmalıdır. e.Ödüllendirmeler göz ardı edilmemelidir. f.Öğrencilerin öğrendiği dilsel yapılarla kendini ifade etmesine imkan sağlanmalıdır.

Arapça Öğrenimini Engelleyen Sebepler 1.Öğrencinin ve öğretmenin yabancı dile karşı isteksiz olması. 2.Öğrencinin yabancı dil kavrama yeteneğinin düşüklüğü. 3.Öğretmenin Arapçayı, öğrenilmesi zor bir dil olarak tanıtması. 4.Öğrencinin hata yapma ve alay edilme korkusu. 5.Öğretmenlerin susmaya olan hoşgörüsüzlüğü. 6.Karışık sıra sistemi ve kalabalık sınıflar. 7.Anlaşılamayan alıştırmalar.