Motivasyon Nedir? Motivasyon, bireyin bir hedefe ulaşmak için bir davranışı başlatmasını ve hedefe ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.
Neden Arapça Öğrenmeliyim? 1.Dinimi daha iyi anlayabilmek için. 2.Arapça, dünya ülkeleri tarafından resmi olarak konuşulan dördüncü dildir. Arapçayı öğrenmek benim kariyerimi dâimâ yükseltir. 3.Türkiye, Ortadoğuda ve İslam dünyasında önemli bir ülke hâline gelmekte, siyasî ve ekonomik toplantılar Türkiye’de icrâ edilmekte, Arapçaya duyulan ihtiyaç günden güne artmaktadır. 4.Devlet kurumları (MEB, Diyanet, MİT, Sağlık Bakanlığı, Dış İşleri, Polis Teşkilatı, Askeriye v.s.) Arapça bilen elemanlara ihtiyaç duymakta, Arapça öğrenerek istediğim kurumda iş bulabileceğim.
Öğrencinin Dil Öğreniminde Sınıf İçi Etkinliğine Katılımı Nasıl Sağlanır 1.Öğretmen konuya vâkıf olmalı, istekli olmalı, ders araç ve gereçlerini geliştirebilme ve teknolojiden yararlanabilme becerisine sahip olmalıdır. 2.Öğretmen beden dilini faal olarak kullanabilmeli. 3.Öğrenciler basit, anlaşılır kelimelerle konuşmaya, yazmaya ve okumaya teşvik edilmeli. 4.Öğrenim sırasında öğrencinin neyi yapamadığı değil, neyi yaptığı dikkate alınmalı.
5.Öğrenci, kademeli olarak sınıfta diyaloga alıştırılmalı; 6.Öğrenci, sınıf ortamında öğrendiklerini sınıf dışında da kullanma olanağı bulmalı (Tiyatro, sosyal ağ, Arap turistler ve arkadaşlar…); 7.Yabancı dil dersleri mümkün olduğu kadar eğlenceli hâle getirilmelidir. Bunun için: a.Derste görsel ve işitsel araçlar sıklıkla kullanılmalıdır. b.Öğrencinin aktif olması sağlanmalıdır. c.Grup çalışmalarına sıklıkla yer verilmelidir. d.Öğrencilerin üretim yapmasına imkan sağlanmalı; örneğin yabancı dilde bir duvar gazetesi oluşturulmalıdır. e.Ödüllendirmeler göz ardı edilmemelidir. f.Öğrencilerin öğrendiği dilsel yapılarla kendini ifade etmesine imkan sağlanmalıdır.
Arapça Öğrenimini Engelleyen Sebepler 1.Öğrencinin ve öğretmenin yabancı dile karşı isteksiz olması. 2.Öğrencinin yabancı dil kavrama yeteneğinin düşüklüğü. 3.Öğretmenin Arapçayı, öğrenilmesi zor bir dil olarak tanıtması. 4.Öğrencinin hata yapma ve alay edilme korkusu. 5.Öğretmenlerin susmaya olan hoşgörüsüzlüğü. 6.Karışık sıra sistemi ve kalabalık sınıflar. 7.Anlaşılamayan alıştırmalar.