Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü 25240 Erzurum

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ SON GELİŞMELER
Bologna Süreci MD.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
14 Mayıs 2010 GENEL TANITIM, B. T. AKŞİT T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI GENEL TANITIM Belma T. AKŞİT 28 Nisan 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
YETERLİLİKLER KONUSUNDA BİLGİ NOTU
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
YETERLİLİKLERE VE ÖĞRENME ÇIKTILARINA PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
21. Yüzyıl becerileri.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak
T.C. Yükseköğretim Kurulu
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu 10. YILINDA BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE Bologna Uzmanları Ulusal Takımı 4. Dönem Projesi Kapanış Toplantısı 16 Haziran 2009,
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Yükseköğretimde Kalite
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE UYGULAMASI KIRGIZİSTAN NİSAN 2011.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi Çalışmaları - 26 Kasım 2010, İnönü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Tıp Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı, 27.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı,
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU PAYLAŞIM TOPLANTISI Hacettepe Üniversitesi, 30 Ocak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Teknoloji ve tasarım dersi
Teknoloji Nedir?.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Erzurum

Üniversite ??? Eğitim, araştırma ve halka dönük hizmetlerinde bir üniversitenin amacı; fertlerin doğru bir şekilde anlama, düşünme ve hareket etme kapasitelerini geliştirerek insan hayatının kalitesini yükseltmektir. Üniversite sadece fertlere hizmet götürmekle kalmayıp, aynı zamanda kamu yararı için toplumu şekillendirmede de bir güç olarak hareket eder.

Üniversite’de ??? İdareciler değil, iyi yetişmiş bilim insanları ve çalışkan öğrenciler ön plandadır. Birimler, birbirinden kopmuş değil, tamamen iç içe ahenk içinde çalışır. Keyfilik değil, kurumsallaşma ve prensipler hakimdir. Faaliyetler, toplum ve piyasanın istekleri doğrultusunda yönlendirilir.

Öğrenciler ??? Yüksek Lisans ve Doktora yapanlar Erzurum dışından olanlar Üniversitede ve dışarıda çalışanlar Bilimsel araştırma yapmış olanlar Tez yazmış olanlar Makale yazmış olanlar Yayınlamış olanlar SCI’da yayınlamış olanlar A sınıfı dergide yayınlamış olanlar?

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) TYUYÇ DÜZEYİ BİLGİ -Kuramsal -Uygulamalı BECERİLER -Kavramsal/Bilişsel -Uygulamalı KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik 6 LİSANS _____ EQF-LLL: 6. Düzey _____ QF-EHEA: 1. Düzey -Ortaöğretimd e kazanılan yeterliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç – gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak -Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, - Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. -Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, - Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebil mek, öğrenme gereksinimleri ni belirleyebilme k ve öğrenmesini yönlendirebilm ek. - Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, - Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek, - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak, - Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) TYUYÇ DÜZEYİ BİLGİ -Kuramsal -Uygulamalı BECERİLER -Kavramsal/Bilişs el -Uygulamalı KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik 7 YÜKSEK LİSANS _____ EQF-LLL: 7. Düzey ____ _ QF-EHEA: 2. Düzey - Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, - Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak. - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, - Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. -Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek, - Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. - Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebil mek, öğrenmeyi yönlendirebilm ek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. - Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek, - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek, - En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2), - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek, - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek, -Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) TYUYÇ DÜZEYİ BİLGİ -Kuramsal -Uygulamalı BECERİLER -Kavramsal/Bilişsel -Uygulamalı KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik 8 DOKTORA _____ EQF-LLL: 8. Düzey _____ QF-EHEA: 3. Düzey - Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. -Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek, - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek, - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). - Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.

Ön Kabuller İyi bir makale ancak iyi bir bilimsel çalışmadan çıkar Makale, bilimsel bir çalışmanın en önemli çıktısıdır. Makale, bilimsel çalışmada veya tezde olan her şeyi içermez. Makale yayınlama süreci, aynı zamanda çalışmanın bilimselliğini ispatlama sürecidir.

Kapsam –Bir makalede olmaz ise olmazlar nelerdir? –Makale yazılırken genelde yapılan bazı hatalar nelerdir? –Makale gönderilecek dergi nasıl seçilir? –Editör ile yazışmalar nasıl olmalıdır? –Makalenin Kabul veya reddinde ne yapılmalıdır? –Karşılaşılan problemler nelerdir?

Bilimsel Dergiler İçin İyi Bir Makale Nasıl Yazılır?

Hakemleri Etkilemenin Ana Unsurları Bilimsel Teoriği iyi kullanmak gerekir Kaliteli iletişim ve iyi yazımın yerini hiçbir şey tutmaz Ayrıntılara dikkat et –gramer, –hatasız yazım, –tablo ve şekillerin uygunluğu

Teori ve Uygulama Ampirik çalışmayla ilgili yeterince bilgi bulundur – böylece bir kişi sizin çalışmanızı aynen yapabilsin Sizden kullandığınız veriler ve program istendiğinde şaşırmayın Çok gerekli ise ekleri vermeği unutmayın

Çokça Yapılan Hatalar –Makalenin çok uzun tutulması –Kötü yazım –Mevcut çalışmaları çok eleştirmek (senin hakemlerinin bu çalışmaları yapan birinin olabileceğini unutma) –Gerekli bilgilerin seçimindeki zayıflık (gereksiz ve kişisel ayrıntıların verilmesi gibi) –Mesleki argo kullanılması ve gereksiz teknik bilgilerin verilmesi –Makaleyi çok erken veya çok geç dergiye göndermek

Makalenin Organizasyonu ve Sunumu (Standart Model) Introduction –Problem Identification –Problem Justification –Objectives Conceptual / Theoretical Framework Emprical Analysis –Data –Results Conclusion

Yayınlama Kanalları ve Uygun Derginin Seçimi Nasıl Yapılır?

Makaleyi nereye göndereceksiniz? –Yabancı Dergiler American Journal of Agricultural Economics Journal of Agricultural and Resource Economics European Review of Agricultural Economics Canadian Journal of Agricultural Economics Journal of Agricultural Economics –Türkiye’deki Dergiler Turkish Journal of Animal Science and Veterinary Turkish Journal of Agriculture and Forestry Ziraat Fakültesi Dergileri Tarım Ekonomisi Derneğinin Dergisi –Diğer Dergiler Journal of Animal and Feed Sciences The Indian Veterinary Journal »Reddedilmesi durumunda elinizde bu dergi listesi hazır olsun

Ne Göndereceksiniz? –Uygun standartlarda yazılmış makalenin istenen sayıda fotokopisi –Makalenin yayınlanmasını isteyen üst yazı

Sonra ne yapacaksın? –Editör makaleyi teslim aldığına dair size bilgi verir –Makale hakemlere gönderilir – iki taraflı veya tek taraflı kör inceleme yapılır –Bekle istersen 5/6 ay sonra editörü ara

Editörden İhtimal Dahilindeki Cevaplar –Doğrudan Red –Red – kapı kapalı –Red – kapı açık –Elden geçir ve tekrar gönder –Kabul

Hakemlere nasıl cevap verilir ? –Oku ve 3-4 gün için bir köşeye koy –Eleştirilere, geçerli iseler, mümkün mertebe iyi cevap ver, aksi taktirde editörle görüş –Yeniden gönderirken, yaptığın her şeyi ve niye yaptığını anlat –Hakemlere teşekkür et – onlar sizin çalışmanız üzerine epey zaman harcadılar – fakat aşırılığa kaçmadan

Makale reddedilir ise ne yapacaksınız? –Eğer 1. ve 2. durum ise, başka bir dergiyi deneyin –Eğer 3. ve 4. durum ise önerilere dikkatli cevap ver –Ayrıca üçüncü düzeltmeye hazır olun

Eğer diğer dergide makaleyi reddederse ne yaparsınız? –Israrcı ol – başka bir dergiye gönder –4/5 redden sonra artık ısrarı bırakabilirsiniz

Kabul edildiğinde ne yapacaksınız? –Allaaaah deyip makaleyi bir kenara atarsınız –Bir veya birkaç arkadaşınızla ıslatabilirsiniz –Daha sonra makalenin son şeklini derginin kurallarına tam riayet ederek hazırlayıp gönderirsiniz –Galley Proofs (Matbaa Baskısı) nı dikkatli okuyup gerekli düzeltmeleri yaparsınız ve zamanında gönderirsiniz –Veee yayınlanmış halini görmeyi beklersiniz

Problemler

Uluslararası dergilerde İyi bir ekonomik teori Orijinal metodoloji Konunun orijinalliği veya dergiye uyumu Çok iyi bir İngilizce ile yazılması Dergilerinden cevap süresinin uzunluğu

Tablo. AJAE cevap verme zamanları Gün Sayısı İlkİkinciÜçüncü 0-157,318,538, ,82,57, ,67,415, ,417,330, ,413,60, ,67,47, ,812,30, ,37,47, ,46,20, ,41,20,0 150 üzeri17,06,20,0 100,0 Ortalama926532

Ulusal dergilerde –Dergilerle olan yazışmaların uzun sürmesi, –Hakem görüşlerinin yönlendirici ve detaylı olmaması ve –Uygun hakemlerin seçilememesi

Genel Problemler Pozitif seleksiyon mekanizmaları iyi çalışmıyor. Yeterli ve planlı çalışmıyoruz Grup çalışması için yeterli altyapı ve alışkanlığın olmaması Yeterli İngilizce bilmiyoruz. Yaptığımız araştırmaların kalitesi düşük

Özel problemler Yüksek lisans, doktora ve akademisyenlik azımsanmayacak oranda bilimsellik dışı mülahazalarla yapıyor Lisans üstü seviyede bilimsel uygulamaya yönelik iyi bir ders eğitimi veremiyoruz. Yüksek lisans eğitiminde öğrencinin kendini zorlayacağı rekabet ortamı yok.