WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Proje, Performans Değerlendirme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretme Süreci
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
POSTER.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Çalışma Yaprağı.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
SINIF YÖNETİMİ.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
7th International Congress of Research in Education
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Öğretimin Planlanması
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN

ESMA DOĞAN AYŞE BÜTÜNER

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ Eğitmenin rolü; içeriği aktarmak değil, ortamı yönetmek ve öğrencileri yönlendirmektir. Bu nedenle rolleri ; rehber (guide), moderatör (moderator) yönlendirici (facilitator)

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ Bireysel veya işbirlikli çalışan öğrenciler

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ DERS ÖNCESİ Planlama süreç başlamadan önce yapılmalı Süreç öncesinde bilgiler öğrencilerle paylaşılmalı

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ DERS ÖNCESİ Tarih ve zaman planlaması öğrenciye aktarılmalı

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ Öğretim içeriğinin hangi biçimlerde sunulacağı ve nasıl erişilebileceği konusunu da açıkça belirtmelidir.

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ Farklı öğrenme stiline sahip öğrenciler için bu materyaller olabildiğince zengin ve farklı biçimlerde sunulmalı

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ DERS SIRASINDA Süreci sürekli gözlemeli Olası sorunlar gidermeli

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ DERS SIRASINDA Öğrencilerine neler yaptıklarını sürekli incelemeli Gerekirse dönüt vermeli

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ Sanal sınıf gibi ortamlarda öğretim materyallerini içeriği aktarmak için destek olarak kullanmak, bu uygulamaları sohbet ve beyaz tahta gibi diğer bileşenlerle zenginleştirmek öğretimin etkisini arttıracaktır.

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ E-eğitmenin eş zamanlı eğitim süresini en etkili şekilde kullanabilmesi gerekir.

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ E-eğitmen bireysel ve grup projeleri ve işbirliğine dayalı farklı etkinlikleri de sürece katıp etkileşimi arttırabilir.

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ Ders boyunca etkileşimde bulunmak ve etkileşim sürekliliğini sağlamak önemli Öğrenci Derin ve Anlamlı Öğrenme İçerik Eğitmen Etkileşim Türleri

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ DERS SONRASI Biçimlendirici değerlendirmeler yapması gerekir

E-EĞİTMENİN FARKLI ROLLERİ DERS SONRASI Dersin etkililiği, öğretim materyalleri, öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımları da değerlendirmelidir

E-DERS İZLENCESİ E-öğrenme için bir ders planı yapılırken çok fazla detaylı bilginin sunulması gerekir. Bu bilgiler : derse ilişkin bilgiler Derse ilişkin yönergeler Öğretim etkinlikleri Değerlendirme Diğer bilgiler

E-DERS İZLENCESİ Derse ilişkin bilgiler ; dersin adı ve kodu, ders hakkında bilgi, dersin süresi, dersin web sitesi, yüz yüze görüşmeler için tarih, zaman ve yer bilgileri, e-eğitmenin biyografisi, e-eğitmen hakkında iletişim bilgileri .

E-DERS İZLENCESİ Ön koşullar, derse nasıl çalışılması gerektiğine dair öneriler, yöntem ve teknikler, dersin işleniş biçimi, gerekli araç gereçler, derste kullanılacak öğretim materyalleri,

E-DERS İZLENCESİ Kaynaklara ve materyallere ulaşım bilgisi, diğer derslerle ilişkisi ve oryantasyon bilgilerini içermelidir.

E-DERS İZLENCESİ Derse ilişkin yönergeler; devama ilişkin yönergeler, ödevler için yönergeler ve katılım beklentilerine ilişkin bilgilendirme yer almalı

E-DERS İZLENCESİ  Öğretim etkinlikleri; haftalık ayrıntılı konu ve etkinlik planı, konu listesi ve konulara ilişkin kavram haritası, dersin sonunda hedeflenen öğrenim kazanımları, konuları bağlar ile belirtilmiş okuma listesi,

E-DERS İZLENCESİ Okuma ödevleri için tartışma soruları, ödevler, test ve sınavlara ilişkin için bilgiler, iş birliğini destekleyen etkinlikler, sohbet saatleri, forum, sohbet, blok, wiki ortamları için bireysel veya grup çalışmaları için konuları kapsamalıdır.

E-DERS İZLENCESİ  Değerlendirme ; notlandırma şeması, ödev/proje değerlendirme kriterleri, değerlendirme süreci ve yöntemleri,

E-DERS İZLENCESİ Notlandırma sözleşmeleri, öğrencinin ders öncesinde ve sonrasında değerlendirilmesi, çevrimiçi ve yüz yüze değerlendirmeler ,için açıklamalar ve genel kriterler belirtilmelidir.

E-DERS İZLENCESİ  Diğer bilgiler; etkinlik, proje ve ödev örnekleri, test ve değerlendirme için örnekler, telif haklarına ilişkin bilgiler, sıkça sorulan sorular, yorumlar ve anketler ile gerekli yazılım ve donanım bilgileri yer alabilir.

PERFORMANSIN GÖZLENMESİ VE EĞİTİM SIRASINDA ÖDEVİN ÖNEMİ

PERFORMANSIN GÖZLENMESİ VE EĞİTİM SIRASINDA ÖDEVİN ÖNEMİ Ders tasarımcılarına güncelleme, öğretim ve ödev verme hakkında dönüt Güncellemelerin yapılması, deneyimlerin diğer eğitimlere aktarılması Öğrenciden eğitmene, eğitmenden kuruma ve eğitmenden yönetime dönüt Ödev ve Projeler

UZAKTAN ÖĞRETME Farklı teknolojik alt yapılarla sınırlı sayıda öğrencinin katıldığı görüntülü ve sesli konferanslar etkili bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir.

UZAKTAN ÖĞRETME e-eğitmenin etkili yönetim becerileri konusunda donanımlı olması gerekir. Örneğin, Forum ortamında bir tartışma yapılabilmesi için e-eğitmenin bazı standart işlemleri gerçekleştirmesi gerekir.

UZAKTAN ÖĞRETME Açılış mesajı Yanıt mesajları İzleyen mesajları Uyarı mesajları Özet mesajları

UZAKTAN ÖĞRETME E-eğitmenler, eş zamanlı veya farklı zamanlı süreçleri yönetirken daha etkili bir ortam oluşturabilmek için şu ipuçlarından yararlanabilirler:

UZAKTAN ÖĞRETME Olumlu bir öğretim ortamı oluşturarak, olabildiğince çok öğrenciye söz hakkı vermeye özen gösterin.

UZAKTAN ÖĞRETME Gönderilen mesaj sayısını kontrol edin.

UZAKTAN ÖĞRETME Mesajların uzunluğunu kontrol edin. Her bir mesaj yalnızca tek bir konu, olay veya kavram hakkında olmalıdır.

UZAKTAN ÖĞRETME Gereken sıklıkta, gelinen noktaya ilişkin özet içeren mesajlar göndermeye çalışın.

UZAKTAN ÖĞRETME Kişisel mesajların ortak alanlarda paylaşımı konusunda hassas davranın.

UZAKTAN ÖĞRETME Tartışma süreci sonunda tüm öğrencilere dönüt verin.

UZAKTAN ÖĞRETME Güncel yazılımların sağladığı teknolojik olanakları etkin kullanın.

UZAKTAN ÖĞRETME Forum ve sohbet gibi ortamlara katılırken, uyulması gereken kuralları önceden belirtin.

UZAKTAN ÖĞRETME Tartışma ve ders paylaşımı amaçlı etkinlikleri değerlendirme kapsamına alın.

TARTIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Değişik değerlendirme ölçütleri geliştirilebilir. Her e-eğitmen farklı ölçütler belirleyebilir. Önemli olan bu ölçütlerin tartışma sürecinde önce öğrencilerle paylaşılması ve öğrenciye hazırlık yapabilmesi için zaman tanınmasıdır.

TARTIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Haftalık Çevrimiçi Tartışmaları Değerlendirmek için Dereceleme Ölçeği ÖLÇÜT Çok iyi İyi Kabul edilebilir Geliştirilmesi gerekir Tartışmaya zamanında katkı yapmış olmak hafta içerisine yayılmış en az 7 ileti gönderilmesi Hafta içerisine yayılmış 5-6 arası ileti gönderilmesi Hafta içerisine yayılmış 3-4 arası ileti gönderilmesi Hafta içerisine yayılmış 2 veya daha az ileti gönderilmesi Tartışmaya katılım ve konunun anlaşıldığını gösteren bilgi paylaşımında bulunmak Öğrenilmesi beklenen içeriğin çok iyi anlaşılmış, özümsenmiş ve yanıtlara yansıtılmış olması Öğrenilmesi beklenen içeriğin anlaşılmış, ve yanıtlara yansıtılmış olması Öğrenilmesi beklenen içeriğin yeterince anlaşılmaması, ve yanıtlara yansıtılamaması Öğrenilmesi beklenen içeriğin anlaşıldığına ilişkin hiçbir bulgu olmaması Çevrimiçi tartışma kurallarına uygun hareket etmek Tüm kurallara uyulmuş olması Yalnızca bir kere kural ihlali yapılmış olması 2-3 kere kural ihlali yapılmış olması 4 veya daha fazla kural ihlali yapılmış olması puanlama 9-10 8 6-7 5 veya daha az

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER  E-öğrenme sürecini geleneksel yapıda tasarlamayın.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER  Öğrenci performansına odaklanın.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER  Tüm ödev, proje ve etkinlikleri öğrenim kazanımları ile tutarlı bir şekilde tasarlayın.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER E-öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olun.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER Sosyal olarak katılımı sağlayıcı etkinlikler düzenleyin.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER Etkinlikleri dönem boyunca serpiştirin ve olabildiğince çeşitlendirin.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER Katılım için açık ve belirli kurallar koyun.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER Samimi ve düzeyli bir ortam oluşturmaya çalışın.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER Öğrencilere detaylı ve zamanında dönüt verebilmek için zaman ayırın.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER E-öğrenme yöntemi ile verdiğiniz dersler için bir şablon oluşturun.

E-EĞİTMENLER İÇİN BAZI ÖNERİLER Çok planlı ve düzenli çalışın.