Kur’an’ın Yazısında Keşfedilen Bir Harikası

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAZI SORULAR VARDIR ÇÖZMENİZ GEREKEN…..
Advertisements

“Bu aydan azami istifade edecek olanlar ona teveccüh edenler olacaklardır.”***
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
SEYYİD SALİH ÖZCAN HOCAMIZ, BEDİÜZZAMAN HAZRETLERİ’NİN EN ÇOK SEVDİĞİ,
RAVİLERİN SAYILARINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Dün daha, Yirmi yaşındaydım Yaşamla eğleniyor, Çok fazla zamanım olduğunu sanıyordum Ama farkında değildim ki zaman, Parmaklarımızın arasından kayıp.
HASED. Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder."
Kur’an ı Kerim’in İç Düzeni
MUHAMMET ÜMİT ÖZÇELİK KİMYA BÖLÜMÜ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
Kuranı Kerim ilk defa bu gecede nazil olmaya başlamıştır.
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
SERBEST OKUMA METİNLERİ

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
MEYVELER HAZIRLAYANLAR MELTEM METİN EDA KARACA
Bazı gerçekleri görmek istemeyiz..
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
"Biz onu (Kur'an'ı) Kadir gecesinde indirdik
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
1. ALLAH’A İNANIYORUM.
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
Mantığın Temel Kavramları
“Şüphesiz göklerde ve yerde inananlar için birçok âyetler (deliller) vardır.” CASİYE SURESİ - 3.AYET.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
Kur’an-ı Kerim’i Diğer Kutsal Kitaplardan Ayıran Başlıca Özellikleri
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
İncil kelime olarak müjde, talim ve öğretici anlamlarına gelmektedir. Allah (C.C.) Teala Hz. İsa aracılığıyla Yahudilere gönderilmiştir. Ancak Yahudiler.
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
بسم الله الرحمن الرحيم Kur’an’ı Anlayalım Ders 5.
Peygamberimiz ara sıra etrafında bu- lunanlara bir konuyu öğretmek için soru sorardı. Nitekim Muaz bin Cebe- l’i, Yemen’e, vali olarak gönderirken bu yöntemi.
İslamda kutsal sayılan gecelere verilen isimdir. Bu gecelerin dinimizde ayrı bir önemi vardır. Coşku ve sevgi ile kutlanır. Allaha bol dua edilir.
1 K-3 AKAİD İLMİNİN GEÇİRDİĞİ MERHALELER A. Asrı Saadetteki Durumu Asr-ı Saadette itikadi konularda mutlak bir teslimiyet hakimdir. Peygamberimizin irşadının.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
KURAN (İNDİRİLİŞ SÜRECİ, İÇ YAPISI)
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
Kuran-ı kerimin ilk ayeti 610 yılında hira sultanlığında inen Alak suresinin ilk beş ayetidir.
HAZRET MUHAMMED (SAV).
KUR’AN’IN ALLAH KELAMI OLMASININ DELİLLERİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Peygamber Efendimizin En Büyük Mucizesi
Sabreden Zafere Ulaşır
Bugün neler öğreneceğiz?
KUR’ÂN-I KERİM’İ TANIYALIM
10 EMİR Prof. Dr. Şadi Eren.
Peygamber Efendimizden
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Kur'an-ı Kerim …... yılında, ..…………… ayında,
VAKF İŞARETLERİ (SECÂVENDLER)
Merhaba arkadaşlar her ilim dalının olduğu gibi tefsir ilminin de kendine özgü kavramları vardır. Tefsir, te’vil , tercüme ve meal bu ilmin temel kavramlarıdır.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
KUR’AN-I KERİM.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Kur’an’ın Yazısında Keşfedilen Bir Harikası TEVAFUK MUCİZESİ

Tevafuğun Tanımı Tevâfuk, iki şeyin birbirine denk gelmesi demektir. Kur’ân’daki tevâfuk ise, Kur’an’ın neredeyse bütün sayfalarında bulunan 2806 adet Allah kelimelerinin alt alta, karşı karşıya veya sayfalar arasında sırt sırta gelerek güzel ve manidar şekilde diziler oluşturması demektir.

Örnek İki Tevafuk Sayfası

TEVAFUĞUN KEŞFEDİLİŞİ Kur’an’ın yazısında görünen bu harika özelliği ilk defa 1933 yılında Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri keşfetmiş ve bu keşfini şöyle ilan etmiştir:

(Bediüzzaman, Rumuzat-ı Semaniye, 63) “Kardeşlerimle (Hafız Osman hattı) üç dört ayrı ayrı Kur’an nüshalarını karşılaştırdık. Hepsinde tevafuk matlub olduğuna kanaatimiz geldi. Yalnız matbaa müstensihleri başka maksadları takip ettiklerinden bir derece tevafuklarda intizamsızlık düşmüş. Düzenlense pek nadir istisna ile Kur'ân’ın tamamında iki bin sekiz yüz altı aded [2806] Allah lafzında tevafuklar görünecektir. Ve bunda bir mucizelik ışığı parlıyor. Çünkü insan fikri bu pek geniş sahifeyi kuşatamaz ve karışamaz. Tesadüfün ise bu manalı ve hikmetli hâle eli ulaşamaz.” (Bediüzzaman, Rumuzat-ı Semaniye, 63)

Kayışzâde Hafız Osman Efendi’nin Ayet Berkenar Ölçüsünü Bulması Bu büyük hattatımız, önceki asırda İstanbul’da yaşamış ve 1895 yılında 107nci mushafını yazdığı bir sırada vefat etmiştir. Bu zat, Kur’an’ın sayfa ölçüsünü, yine Kur’an’dan, Bediüzzaman’ın tabiriyle, ilhamen keşfetmiş ve onun bu ölçüsü, “âyet berkenar” adıyla meşhur olarak yaygınlaşmıştır. Bu ölçü ile yazılan sayfalar, İhlas Suresi eninde ve 15 satır boyundadır.

Hafız Osman’ın Kur’an’ındaki Tevafuklar

Tevafuğun Dayandığı Temel Ayetberkenar Harikası Ayetberkenar: Kur’an’ın Bütün sayfalarının ayet durağıyla bitmesi ve ayetlerin sayfa sonunda bölünmemesi demektir. Ayetberkenar özelliği Kur’an’ın bir harikasıdır. Çünkü sayfalar Kur’an’dan alınan bir ölçü ile yazıldığı zaman bu harika durum ortaya çıkmıştır.

Tüm Sayfalar Ayetle Başlar ve Ayetle Biter

En Ölçüsü Boy Ölçüsü En Kısa Sure İhlas Suresi En uzun Ayet (Sh. 47)

Tevafuk Harikası Ayetberkenar Ölçüsünün Bir Neticesidir “Âyetlerin en büyüğü olan "Müdayene âyeti” (sh.47) sahifeler için ve (birer satır olan) Sure-i İhlâs ve   Kevser, satırlar için bir ölçü kabul edildiğinden, Kur'an-ı Hakîm'in bu güzel meziyeti ve mucizelik alâmeti görülmektedir. Demek bu hüner Kur'an’ındır. Yoksa Hâfız Osman gibi zâtların değil. Çünki bu vaziyet, Kur’an’ın âyetinden ve suresinden ortaya çıkmıştır.” (Barla Lahikası, 316)

Hafız Osman Bu Ölçüyü İlham Yoluyla Keşfetmiştir “(Hafız Osman ölçüsü ile) neşredilen ve basılan Kur'anlar da ilham-ı İlahî ile olduğundan; Kur'an-ı Hakîm'in nakşında ve yazısında, bir nevi mucizelik alâmeti var.” (Bediüzzaman, 19. Mektub 18. İşaret)

Üstad Bediüzzaman’ın Tevafuklu Kuran’ı Yazdırması “(Tevafuklu Kuran) Her bir müstensihe (yazana) üçer cüz‘ verilip yazılacaktır. Allah lafzının tam tevafuklarına işaret koymuşum. İstisna kalanlar ise …matbaanın ve yazanların satırlarda ve âyetlerin aralarındaki intizamsızlığından ve bu tevafukları his edememesinden mevcut tevafuku bozmuşlar. Öyleler ise sıraya girmeli. Hatta mümkün ise sahifede iki veya üç sıra ile muvazene takip edilsin.” (Bediüzzaman, Rumuzat-ı Semaniye, 17)

Kur’an’daki Tevafukların Kırmızı Renkle Yazılması “Mushafı üç nevi mürekkeble, Allah lafzı kırmızı sâir tevafuklar başka renkli mürekkeble âyetleri siyah mürekkeble yazdırmak emelindeyim.” (Bediüzzaman, Rumuzat-ı Semaniye, 16)

Tevafuklu Kur’an’ı Yazmak Ahmed Hüsrev Efendi’ye Nasib Olmuştur “Kur'anın gözle görülen bir nevi mucizelik parıltısını, beş-altı Mushafta işaretler yaptım, Kur’an yazıları mükemmel olan kardeşlerime taksim ettim. Bunların içinde Kur'an yazısında Hüsrev onlara yetişemediği halde, birden bütün o kâtiblere ve Arabî hat muallimine üstün geldi. Ve Arabî hatta en mümtaz kardeşlerimizden on derece geçti. Umumen onlar tasdik edip: "Evet bizi geçti, biz ona yetişemiyoruz dediler.” (Bediüzzaman, Kastamonu Lahikası)

Tevafuklar Kuran’ın Levh-i Mahfuz’daki Aslında Vardır “Ehl-i kalb (keşfi açık) bazı kimseler demişler: Bu tarz yazı Levh-i Mahfuz'un yazısına benziyor ve ona yakındır, diye hüküm etmişler.” (Bediüzzaman, Rumuzat-ı Semaniye, 136)

Hüsrev Efendi Levh-i Mahfuz’daki Kur’an Gibi Yazmış “Asr-ı saadetten beri böyle hârika bir surette mu'cizeli olarak yazılmasına hiç kimse kadir olmadığı halde Risale-i Nur'un kahraman bir kâtibi olan Hüsrev'e "Yaz" emir buyrulmasıyla, Levh-i Mahfuz'daki yazılan Kur'an gibi yazılması…” (Bediüzzaman, Meyve Risalesi)

Tevafuk Numuneleri Allah Kelimelerinin Alt Alta Gelmesi

Allah Lafızlarının Karşı Karşıya Gelmesi

Rab İsminin Tevafukları

Rahman İsimleri

Esma-i Hüsna

Kur’an Kelimeleri

Diğer Tevafuklar veya Aynı Manadaki Kelimeler

Peygamber İsimlerinin Tevafukları

Mana Tevafukları

NETİCE Tevafuk, Maneviyattan Uzaklaşmış Bu Maddeci Asrın İnsanlarının Gözlerine Kur’an’ın Gösterdiği Bir Mucizesidir.

Bediüzzaman Hazretleri’nin Tabiriyle Akıl anlasa [سبحان الله] sübhanallah, Kalb derk etse [بار الله] bârekallah, Göz görse [ماشاء الله] mâşaallah diyecektir. (Rumuzat-ı Semaniye)