T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Gerçek Dünyanın Sanal Yansıması
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
Bakanlar Kurulu Eylem Planı Alkol ile ilişkili zararların azaltılması amacına yönelik kapsamlı bir Topluluk stratejisinin geliştirilmesi İlgili tüm politika.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
3. ALICI DAVRANIŞI Alıcı satınalma davranışı, 1960'lardan sonra pazarlamacılar için popüler bir çalışma alanı olmuştur. Alıcının tüm pazarlama sistemi.
İçerik Analizi.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
Eğitimci Geliştirme Programı
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
İnternet üzerinden iletişim araçları
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
SOSYAL MEDYA.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
2014 – 2015 PROGRAMI. BAŞVURU TARİHLERİ Başvuru Başlangıç Tarihi: 17 Kasım 2014 Başvuru Bitiş Tarihi: 30 Ocak 2015 * Türkiye geneli ayrılan kontenjan.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Analiz süreci Verilerin işlenmesi görsel hale getirilmesi sonuç çıkarma ve onaylama Strauss ve Corbin nitel analizi Betimsel analiz İçerik analizi olmak.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
TÜKETİM TARZI OLARAK VEJETARYENLİK: VEGAN VE VEJETARYEN TÜKETİCİLERİN DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN NETNOGRAFİK BİR İNCELEME Yrd. Doç. Dr. Funda BAYRAKDAROĞLU.
ALGILANAN RİSK VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZM EĞİLİMİNİN YERLİ MARKA CEP TELEFONLARINA KARŞI TUTUM ÜZERİNDE ETKİSİ Mustafa Bilgehan Kutlu, Cumhuriyet Üniversitesi.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
İNTERNETTE İLETİŞİM VE İNTERNET SERVİSLERİ
21. Pazarlama Kongresi - Kütahya
SENİ TANIYORUM ve NEYE İHTİYACIN OLDUĞUNU BİLİYORUM!
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
MALİ DENETİME GİRİŞ.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
BİLGİNİN TRANSFER EDİLMESİ VE PAYLAŞILMASI
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ CEP TELEFONU KULLANICILARININ TÜKETİCİ TECRÜBELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARI ÜZERİNE NETNOGRAFİK BİR İNCELEME Yrd.Doç.Dr. Hakan Cengiz Sinan Başaran İsa Uğur

Sunu Planı Araştırmanın Amacı ve Önemi Yöntem Bulgular Sonuç

Araştırmanın Amacı ve Önemi Online tüketici etkileşimlerin ve tecrübelerinin incelenmesi pazarlama ve tüketici araştırmacılarına eşsiz fırsatlar sunabilecek niteliktedir. Bu doğrultuda bu çalışmada cep telefonu kullanıcılarının tecrübelerine yönelik yorumlarını netnografi yöntemiyle incelemek amaçlanmıştır.

Araştırmanın Amacı ve Önemi Çalışmada tüketicilerin tecrübelerini paylaşmalarında online alışveriş sitelerindeki yorum platformlarını ne şekilde kullandıklarına odaklanılmıştır. Bu doğrultuda çalışmaya şu iki araştırma sorusu ışık tutmuştur: 1. Online alışveriş sitelerinin tüketicilerin cep telefonu kullanım tecrübelerini paylaşmalarındaki rolü nedir? 2. Tüketiciler yaşadıkları tecrübeleri birbirleriyle paylaşırken online alışveriş sitelerini hangi amaçlarla kullanmaktadırlar?

Yöntem Bu çalışmada tüketicilerin cep telefonu kullanım tecrübelerine yönelik yorumları bir nitel araştırma yöntemi olan netnografi yöntemi benimsenerek değerlendirilmiştir. Netnografi; Araştırmacılara “Görünmezlik elbisesi” giyme olanağı tanımaktadır. Etnografik çalışmalara göre daha az zaman almaktadır. Araştırma esnasında yazılı dokümanlara geri dönmeyi kolaylaştırır.

Yöntem Yorumların analiz edilmesi aşamasında şu kriterlere dikkat edilmiştir Yorum sayısı ve niteliği, Yorumların etkileşime olanak tanıması, Tüketim tecrübesine ilişkin ifadeler içermesi Olumlu-olumsuz yorumlara yer vermesi Bu temel kriterlere göre 4 ay boyunca (Eylül – 2014/Ocak – 2015) hepsiburada.com, teknosa.com, n11.com takip edilmiş, Yaklaşık 2500 yorum okunarak arşivlenmiş, Bunların içerisinden 337 yorum ayıklanmıştır.

Yöntem Kodlama ve yorumlama sürekli karşılaştırma analizi yöntemiyle (Glaser ve Strauss, 1967) yapılmıştır. Özelden genel yorumlara ulaşmak için yorumlar defalarca kategorize ve analiz süresinden geçirilmiştir. İki yazar okuma ve kodlama yapmış, diğer yazar denetim ve düzenlemeleri gerçekleştirmiştir.

Bulgular Online yorum platformlarının kullanım amacı ve online yorum platformlarının tüketicilerin tecrübelerini paylaşmalarındaki rolü bağlamında altı kategoriye ulaşılmıştır. Yardımlaşma ve Bilgi Paylaşımı Gösteriş Yapma Öneri ve Tavsiyede Bulunma Şikayette Bulunma ve Övgü Karşılaştırma Yapma Fiziksel Temas

Sonuç Netnografi, genelde sohbet odaları ve forumlar üzerine yapılan çalışmalar için önerilse de (Kozinets, 2002). Online tüketici yorum platformlarının kullanıcılar arasında etkileşim kurmaya olanak tanıdığı görülmektedir. Bu durum alışveriş sitelerinde yapılan yorumların netnografi yöntemiyle incelenebileceğine işaret etmektedir.

Sonuç Yorumların analizi sonucunda tüketicilerin tecrübelerini ifade ederken; bilgi paylaşımında bulundukları, gösterişçi tüketim eğilimleri sergiledikleri, marka ve modelleri birbirlerine övdükleri/şikayet ettikleri, ürün ve markalar arasında karşılaştırma yaptıkları ve sanal ortamda olsa bile kullanım tecrübesini aktarmada fiziksel temasın önemini koruduğu görülmüştür.

Sonuç Genellikle nicel yöntemlerle incelenen tüketici tecrübesi çalışmalarının nitel yöntemlerle gerçekleştirilmesi ya da desteklenmesi daha sağlıklı sonuçlar üretebilir. Bu çalışmada tüketicilerin online alışveriş sitelerinde cep telefonu kullanım tecrübelerini içeren yorumlara odaklanılmıştır. Tüketici tecrübesini incelemeye yönelik Netnografi yöntemi farklı online topluluklarda farklı ürün ve marka grupları üzerine yapılmalıdır.

Yrd.Doç.Dr. Hakan CENGİZ +905446597369 TEŞEKKÜR EDERİZ Yrd.Doç.Dr. Hakan CENGİZ +905446597369 hakancengiz@karabuk.edu.tr Sinan BAŞARAN +905056438875 sinanbasaran@yahoo.com İsa UĞUR +905445878449 isaugur78@hotmail.com