Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ"— Sunum transkripti:

1 ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
İÇERİK ANALİZİ YOLUYLA İNCELENMESİ: KUŞADASI’NDAKİ YİYECEK ve İÇECEK İŞLETMELERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA Öğr. Gör. Dr. Seden DOĞAN Öğr. Gör. Mehtap YÜCEL GÜNGÖR Doç. Dr. Abdullah TANRISEVDİ

2 Your Description Goes Here
Bu çalışmada Kuşadası’nda faaliyet gösteren ve kullanıcıların turistik ürün ve hizmetlerle ilgili deneyimlerini ve görüşlerini paylaştığı sosyal platformlardan birisi olan TripAdvisor web sitesindeki Mükemmellik Sertifikası sahibi yiyecek ve içecek işletmeleriyle ilgili düşük puan almış İngilizce yorumlara içerik analizi yapılarak turistlerin bu işletmelerle ilgili olumsuz görüşleri incelenmiştir.

3 YÖNTEM Araştırmanın Amacı Bu araştırmanın temel amacı;
Kuşadası’nı ziyaret eden İngilizce dilini konuşan turistlerin Kuşadası’nda faaliyet gösteren yiyecek ve içecek işletmeleri hakkındaki olumsuz görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerden yola çıkarak işletmelere öneriler sunmaktır.

4 YÖNTEM Ana Kütle ve Örneklem
Araştırmanın ana kütlesini web sitesinde, hakkında yorum ve derecelendirme bulunan ve Kuşadası’nda faaliyet gösteren 249 yiyecek ve içecek işletmesi için yazılan toplam 7309 yorum oluşturmaktadır. Örneklem ise TripAdvisor Mükemmellik Sertifikası’na (Certificate of Excellence) sahip olan 30 yiyecek ve içecek işletmesi için İngilizce olarak yazılan, 2 (zayıf) ve 1 (berbat) puan alan 337 adet yorumdan meydana gelmektedir.

5 YÖNTEM Araştırmanın Yöntemi Veri Toplama
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Veri Toplama Araştırmada veri toplamak için doküman incelemesi yapılmıştır.

6 BULGULAR Demografik Bulgular Cinsiyet n % Kadın 133 39.5
Erkek Eksik Veri Toplam Milliyet n % İngiltere İrlanda Amerika Türkiye Diğer Ülkeler

7 BULGULAR Demografik Bulgular - devam Yorum Yazılan Yıl n % 2016 11 3.3
Toplam

8 BULGULAR Demografik Bulgular - devam Yorum Yazılan Ay n % Ocak 8 2.4
Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Toplam

9 BULGULAR İşletmelere Verilen Puanlar Yorumlarda Tespit Edilen Boyutlar
Puan n % 1 (Berbat) 2 (Zayıf) Toplam Yorumlarda Tespit Edilen Boyutlar Boyutlar n Yemek 222 Personel 146 Fiyat 113 Servis 95 Atmosfer 17 Temizlik 14

10 BULGULAR Boyutlara Göre En Sık Kullanılan Kelimeler Yemek Personel
Fiyat Servis Atmosfer Temizlik Berbat n:70 İlgisiz n:62 Çok pahalı n:113 Yavaş n:42 Gürültü n:13 Çok kötü n:14 Çok kötü n:37 Kaba n:34 Kötü n:41 Çok kalabalık n:4 Çok ısrarcı n:22 n:8 Sıradan n:31 Fazla cana yakın n:15 Korkunç Soğuk geldi n:18 Suratsız İyi değil n:3 Terbiyesiz n:2 Tatsız Porsiyonlar çok küçük Porsiyonlar çok büyük

11 SONUÇ ve ÖNERİLER Kuşadası Türkiye turizm endüstrisinde önemli bir yere sahip şehirlerden biridir. Yapılan yorumlar dikkate alındığında yiyecek ve içecek işletmelerine yukarıda detaylandırılan olumsuzlukları gidermek için şu konularda önemli görevler düşmektedir. Personel Mutfak Servis Hijyen ve Temizlik Fiyat Ambiyans

12 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM 
Öğr. Gör. Dr. Seden DOĞAN


"ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları