Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hotelciler için itibar yönetimi sistemi
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Mali İstatistik Kullanım Alanları
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
Armand Vallin Feigenbaum
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
Pazarlama Nedir? Pazarlama, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, dağıtım, fiyat ve tutundurma çalışmalarının kullanılarak ürün ve hizmetlerin.
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir ileti ş im a ğ ıdır. Internet, insanların.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Denizcilik E ğ itiminde Kalite: Türk Denizcilik Sektörünün Denizcilik E ğ itimi Veren Kurumlardan Beklentileri Selçuk NAS, Serim PAKER, Murat YILMAZEL,
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
İNOVASYON.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Giri ş imcilik Fikrinin Geli ş mesi. Giri ş imcilik zorlu ve dikenli bir yol. Mutlak ba ş arı için; çok iyi bir planlamacı, detaycı bir ara ş tırmacı,
KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BÖLÜM 19 KANALİZASYON SİSTEMLERİNİN TASARIMI. BÖLÜM 19 KANALİZASYON SİSTEMLERİNİN TASARIMI.
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ ÜRÜNLERİ GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
HALKLA İLİŞKİLER VE BASIN TANITIM SUNUMU 2017
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
İK MAKALESİ.
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT (HİZMET PLANI) METODU VE BİR BUTİK OTEL ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN Öğr. Gör. İlknur MAZAN Öğr. Gör. Selçuk SERT

HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT Günümüzde bilim ve teknoloji alanlarındaki gelişmeler yaşam standartlarını yükseltmektedir. Bu gelişmelere bağlı olarak, insan unsurunu ve davranışını oldukça yoğun bir şekilde barındıran hizmet sektöründe tüketici beklentileri değişmektedir.

HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT Sunulan hizmetler, tüketici davranışlarına göre yeniden şekillendirilmek durumundadır. Var olan hizmetlerin tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilmeleri hususunda işletmelerin tek yönlü pazarlama faaliyetleri yetersiz kalmaktadır.

HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT Araştırmada, soyut özellik taşıyan hizmet sektörü çalışanlarının görevlerini somut bir şekilde görebilmeleri amacıyla hizmet tasarımının bir parçası olan blueprint (hizmet planı) kavramı incelenmiştir.

HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT Blueprint aynı zamanda müşterilerin de hizmet tasarımı hakkında bilgilendirmelerini sağlayabilmektedir. Araştırma, hizmet sektöründe yer alan bir butik otel müdürü ile yapılan yüz yüze görüşme ile elde edilen bilgiler ışığında blueprint kavramını açıklamayı amaçlamaktadır.

Hizmet Tasarımı Hizmet tasarımı, bütün bir hizmetin gerçekleştirileceği süreçlerin ve stratejilerin tasarlanması olarak tanımlanabilmektedir.

Hizmet Tasarımı kavramsallaştırma, hizmet paketinin tanımlanması, performans şartlarının tanımlanması tasarım şartlarına dönüştürülmesi tasarım şartlarının teslimat şartlarına dönüştürülmesi gibi safhalardan oluşmaktadır.

BLUEPRINT Blueprint; bu safhaların ve özellikle hizmet paketinin tanımlanabilmesi için kullanılan metottur. Blueprint kelimesinin çeşitli kaynaklarda hizmet planı, detaylı tasarım, hizmet haritalama gibi çevirileri mevcuttur

BLUEPRINT Zeithaml ve Bitner blueprint’i tüm hizmet sisteminin bir resmi veya haritası olarak özetlemektedirler. Blueprint süreçlere dahil olan tüm çalışanların genel çerçeveyi anlayabilmelerini sağlamaktadır.

BLUEPRINT Hizmet sektörünün sanayi sektöründen farklarından biri, hizmet sektöründe ürünün parçası olan insan unsurudur. Blueprint metodu, çalışanların her iş görevinin tüm süreci nasıl etkilediğini ve hangi adımların gerekli olduğunu resimlemektedir

Blueprint Metodunun Bileşenleri Bir hizmetin detaylı tasarımının beş bileşenden oluştuğunu söylemek mümkündür

Blueprint Metodunun Bileşenleri Fiziksel Kanıtlar: Hizmet planının en üstünde yer alan müşterinin karşılaştığı fiziksel kanıtlar bulunmaktadır. Bu unsurlar görünür niteliktedir ve müşterinin kalite algısını etkilemektedir

Blueprint Metodunun Bileşenleri Müşteri Eylemleri: Hizmet sunum sürecinde yer alan müşterilerin tüm adımlarını içermektedir.

Blueprint Metodunun Bileşenleri Ön alan / görünür temas personeli eylemleri: Müşteri eylemleri ile ön alan temas personeli eylemleri arasında bir etkileşim hattı yer almaktadır. Etkileşim hattının hemen altında ön alan temas personeli eylemleri alanı vardır. Bu alandaki tüm eylemler müşteriler tarafından görülür. Bu yüzden kritik bir alandır.

Blueprint Metodunun Bileşenleri Arka alan / görünmeyen temas personeli eylemleri: Müşteriler tarafından görülen ve görülmeyen eylemleri ayıran bir görünürlük hattı vardır. Görünürlük hattının altında, tüm diğer temas personelinin eylemleri yer almaktadır. Bu alan, müşteriler ile uzaktan ve dolaylı karşılaşmaları ve müşteriye hizmet sunacak temas personeline yardımcı olan eylemleri kapsamaktadır.

Blueprint Metodunun Bileşenleri Destek Süreçleri: İçsel etkileşim hattının altında yer almaktadır. Bu alan, içsel etkileşim hattıyla temas personelinden ayrılmaktadır. İşletme içinde temas personeli olmayan fakat hizmet sunumunda gerekli olan tüm kişi ve birimlerden oluşmaktadır.

Araştırmanın Yöntemi ve Metodolojisi Çalışma keşifsel nitelikte olup, butik otellerde check-in sürecinde blueprint metodunun uygulanıp uygulanamayacağını incelemeye yöneliktir. Çalışmanın ana kütlesini Kültür Turizm Bakanlığı’nın web sitesinde yer alan butik oteller oluşturmaktadır.

Araştırmanın Yöntemi ve Metodolojisi Örneklem “Kasdi Örnekleme” yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olan Ege Bölgesi’nde bir butik otel seçilerek veriler butik otel yöneticisiyle yapılan yüz yüze görüşme yöntemiyle elde edilmiştir.

Elde Edilen Veriler Araştırmamıza konu olan butik otelden elde edilen genel veriler şu şekildedir; Butik otel doğallık konfor ve lüksü bir arada sunmaktadır; Konfordan vazgeçmeyen üst gelir grubuna hitap etmektedir. Müşterilerin oteli tercih etme sebepleri konfor ve hizmeti kaliteli bulmalarıdır.

Elde Edilen Veriler Araştırmamıza konu olan butik otelden elde edilen genel veriler şu şekildedir; Otelimizin müşterileri etkileyen güçlü yönleri, otelimizin konumu, kişiye özel hizmeti ve müşteri portföyümüzdür. Ön büro çalışanlarının misafirlerle fazla sohbet etmeleri yasaktır; misafirin istediği doğrultuda sohbet edilir.

Elde Edilen Veriler Araştırmamıza konu olan butik otelden elde edilen genel veriler şu şekildedir; Otelde resepsiyonun olduğu alan bahçe içinde ve odalardan ayrı bir binadır. Resepsiyon otelin giriş kısmındadır ve etrafında çiçekler, dekoratif eşyalar olan sakin bir alandır. Resepsiyon deski yerine masa ve sandalyeler vardır. Misafir resepsiyona gelince oturabilmektedir.

Elde Edilen Veriler Araştırmamıza konu olan butik otelden elde edilen genel veriler şu şekildedir; Resepsiyon masasının yanında tema ile uyumlu şık ve konforlu koltuk takımları ve misafirlerin kullanabileceği bilgisayarlar mevcuttur. Otel ön büro ve resepsiyonda misafirin kendini özel hissetmesini sağlayacak rahat, serin, temiz, hoş kokulu şekilde dekore edilerek özel bir atmosfer oluşturulmuştur.

Elde Edilen Veriler Araştırmamıza konu olan butik otelden elde edilen genel veriler şu şekildedir; Otel VIP müşteri veya sürekli müşterileri bekletmeden hemen odaya almakta ve işlemleri daha sonra yapmaktadır.

Butik Otel Check-in Süreci Blueprint’i (Hizmet Planı)

Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT (HİZMET PLANI) METODU VE BİR BUTİK OTEL ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ TEŞEKKÜRLER Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN Öğr. Gör. İlknur MAZAN Öğr. Gör. Selçuk SERT