MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
Advertisements

“Resimde İç Mekan” nedir?
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
Steampunk Endüstri devrimi ile hayata giren buharlı makineleri konu alan, 19. yüzyıl Kraliçe Viktorya Dönemi mimari ve tasarımının görsel özelliklerini.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
Ders 8 Yüksek Rönesans Evresi.
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
->Tiyatro Nedir? ->Tiyatronun Geçmişi
SANAT TARİHİ.
İlk Türk Devletlerinde Sanat
İRAN UYGARLIĞI.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
Rönesans Dönemi Doç. Dr. Billur Tekkök
SANAT TARİHİ.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
INFINITY POOL.
Ferdinand Victor Eugène Delacroix
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
Ghiberti 1401 Bronze kapı yarışması 1.lik arası tamamlanır
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
BİZANS MİMARLIĞI.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
Italyada Rönesans Giotto di Bondone ( ) Yeni perspektif
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
SANAT TARİHİ.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
Zeynep Fatma Niğdeli İçt-2
BEST SUMMER EVER. EMBASSY SUMMER  Campbell House.
Proje I.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
Resim Performans Ödevi
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
ŞİİRDE AHENK UNSURLARI ÖLÇÜ HECE ÖLÇÜSÜ
BAROK RESİM SANATI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Empresyonizm Hazırlayan: Deha1234.
Donato Bramante ( ).
Santa Maria del Fiore Katedrali
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
RÖNESANS.
5146-IZZET YALÇIN. BİRMİNGHAM KÜTÜPHANESİ PROJE YERİ: Birmingham İLGİLTERE PROJE OFİSİ: Mecano Arhitecten PROJE TİPİ :Kütüphane PROJE TİPİ GRUBU: Kültür.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Sunum transkripti:

MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11

Manierizm ,rönesansın sonu ile barokun başlangıcı olan 1520_1600 yılları arasındaki dönem için kullanılan terimdir. Çok radikal değişiklikler yapılmamakla birlikte ufak kopuşlar ve yeniliklerle üsluplar arası geçisi sağlayan manierizm ‘yüksek rönesans’ ve ‘barok’ arasında bir köprü olmuştur.

Dönemin en önemli özelliği belli bir stilin sanatçılar tarafından takip edilmemesi,bir anlamda farklı ifade yollarının aranmasıdır. Manierizm rönesansın insan ölçülerini ön plana alan,sıkı bir geometriye dayanan akılcı tutumuna kasıtlı bir karşı çıkış,katılaşmaya yüz tutmuş kalıpları yıkmak eylemiydi. Aslında sürekli yenilik peşinde koşan yüksek rönesans mimarları,belirli kurallar içinde kalarak formu yönlendirmeye son vermişlerdi. Bu nedenle yüksek rönesans yerini;formal disiplini reddeden ve hayal gücünün oyunlarına izin veren manyerizme bıraktı. Sanatçılar ilkeleri bir kenara iterek romantik ve kişisel olmaya cesaret edebiliyorlardı.

Bu dönem en güçlü anlatımını MICHELANGELO ile bulmuştur Bu dönem en güçlü anlatımını MICHELANGELO ile bulmuştur. Dar anlamda manierizm mimaride,İtalya’da,Michelangelo’dan 16.yy sonuna kadar yürürlükte olan üslubu anlatmaktadır. Michelangelo’nun mimarisi muğlak ve karmaşık formlardan oluşuyordu.herşey birbirine karışmış ve devinim halindeydi. Eklediği yeni cepheler ve binaları planlamada dairenin yerine hakim modüler şekil ovaldi. (Rönesans döneminde ise daire kusursuzluğu simgeliyordu ve sıkça kullanılan bir formdu)

RÖNESANS ÇAĞI MİMARLIĞI İLE MANYERİST ÇAĞ MİMARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR Kurallar yıkılmaya çalışılmıştır Bilgisel disiplin vardır.(formların analizini yapıp yorumlama söz konusudur) Derin persfektif kullanıldı. Işık ve gölge kullanımı değişti Hareketlilik ve abartı ön plandadır RÖNESANS Uyum-kural-oran kullanımı en üst noktaya ulaşmıştır Form disiplinerdir Persfektif kullanıldı Dinginlik ve yalınlık ön plandadır

DÖNEMİN ÖNE ÇIKAN YAPILARI MASSİMİ SARAYI MEDİCİ ŞAPELİ LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI REDENTORE KİLİSESİ OLİMPİK TİYATRO VİLLA CAPRA ROTONDA İL GESU KİLİSESİ AUGSBORG BELEDİYE BİNASI CHAMBORD ŞATOSU

MASSİMİ SARAYI Massimi sarayı manyerist akımın ilk binasıdır. Bu bina İtalyan mimarisinde yeni ve orijinal bir çağ başlatmıştır

Planı eğri bir sokağa uydurulduğu için,bir vestibül,ordan geçilen geniş bir avlu ve onun arkasında da daha küçük bir avlu vardır. Düzendeki bu orjinallik ve pitoresk (estetik etkiyi matematiksel hesaplarla diil raslantısallıkla elde etmek, bi tür sanat akımı)avlusundan başka,hafif eğri cephesi de Yüksek Rönesansın kudretli üslubuna aykırıdır.

Massimi sarayında antik çağın hiçbir ilkesine uyulmamıştır(farnese sarayı mantiki bir strüktüre sahipti,binanın herhangibir elemanı diğerleri hakkında fikir verirdi) Giriş logiasındaki çifter toscan-dorik sütunlar ve ağır korniş üst katlara bir hazırlayıcı değildir Zemin kat loggiasının derin ve karanlık revakı,üst katların yassılığına aykırı olduğu için cephede birlik göstermez İlk kat pencere kabartmaları ise rönesans ilkelerine göre çok hafiftir. Diğer pencereleri küçük ve acayip şekilli olup,yüksek rönesansın aksine hiçbiri boyut veya önemlerine göre diğerlerinden ayrılmaz Ayrıca rönesans dikdörtgen cephesinin ifade ettiği sağlamlık ve masiflik de bu eğri cephenin inceliğinde yoktur

Massimi sarayı Farnese’den daha az muhteşem fakat şirin bir binadır…

MEDİCİ ŞAPELİ (MICHELANGELO) Bu şapel Michelangelo’nun ilk mimari eseridir Floransa’da bulunan San Lorezo kilisesine sonradan eklenmiştir (medici ailesinin mezarları için inşa edilmiştir.medici ailesi Floransada yaşamış güçlü ve etkin bir ailedir.çok sayıda Floransa hükümdarını ve daha sonralarıda Fransa kraliyet mensuplarını yetiştirmiştir.mediciler sanatın destekçisi olmuşlardır.Rönesansı büyük ölçüde etkilemişlerdir)

Şapel heykeller için bir mekan olarak tasarlanmıştır Şapelde heykel ve mimari arasında mükemmel bir denge kurulmuştur…

Michelangelo burada etkiyi daimi olarak kırarak elde etmiştir Michelangelo burada etkiyi daimi olarak kırarak elde etmiştir.şapelin tavanına ulaşan büyük plastrları ve nişleri çevreleyen plastrlarıda kırmıştır.

San Lorenzo planı 1 - Basilica di San Lorenzo by Brunelleschi 2 - Sagrestia Vecchia, (Old Sacristy) by Brunelleschi 3 - Sagrestia Nuova (New Sacristy) by Michelangelo 4 - Cappella dei Principi (Chapel of the Princes) by who cares?