TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HATA-ARIZA ARAMA Arıza teşhisinin çabuk ve doğru yapılması önemlidir.
Advertisements

Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
Support.ebsco.com CINAHL Plus with Full Text Temel Arama Kullanıcı Kılavuzu
Ders Kitaplarında Tasarım
Makale İnceleme Soruları
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
WEB TASARIM TEKNİKLERİ
Blog Oluşturmak Burcu Sümengen L.Gonca Arıcılar.
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
STRATEJİK YÖNLENDİRME
YÖS Başvuru Sayfası Bilgilendirme Sunusu
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
DUYURULAR Stajer alımları başlamıştır. Daha Fazla bilgi almak için.... İşe alımlar başlamıştır. Daha fazla bilgi almak için.... Bu bölümlerde yeni duyuru.
Tatilde Yapılacaklar.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Tasarım Aşamaları.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri Mustafa Kemal YALINKILIÇ
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
1 Tasarım Belgesi Bölüm 19 Tasarım Belgesi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi Bahar Dönemi.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
FOCUS.
Ders Kitabında Görsel Düzen
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
WORD WORD UYGULAMA.
Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Dersi Özeti Kursun içeriğini özeti Alt başlıkları Proje Kurs esnasında kullanmayı planladığımı editörler HTMLe giriş Temel etiketler Notepad+’da.
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Bölüm 19: Tasarım Belgesi “CHAPTER 19: THE DESıGN DOCUMENT” Pelin Ş. Ertürk BCO: 623 BILGISAYAR OYUNLARı TASARıMı – BAHAR 2016.
Geleneksel Tasarım Araçları
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
   .         «Sisteme Giriş» alanı «Dil Seçeneği» alanı.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
The Elements of Gameplay
TÜRKÇE SUNUM BAŞLIĞI İngilizce Sunum Başlığı
İş Planı.
Mobil öğrenme; kendine özgü içeriği olan ve buna uygun formatlarla mobil cihazlar aracılığıyla eğitim ortamına aktaran uygulamadır.
EBSCO E-Kitaplarda Arama
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Ürün Adı.
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU

Tasarım Dokümanı Nedir: Oyunun fonksiyonlarını belirten Oyuncu kendilerini ne gibi tecrübelerin beklediğini öğrenebileceği Oyun dünyasında oyuncular nasıl interaktif olacak gibi soruların cevapları ayrıntılı ve mantıklı bir şekilde yer almalıdır. Tasarım dokümanının hedefi oyunu oynayacak olan kişilere referans bir doküman oluşturmaktır.

Tasarı Dokümanlarında Format Design dokümanlarında kullanımı zorunlu tutulan bir format yoktur. Her oyun için tasarımcı kendi özgün tasarımını oluşturur. Oyuncu kitlesinin kolaylıkla anlayabileceği ve arama yapabileceği bir formatta olmalıdır.

Tasarım Dokümanlarında Yazı Stili Nasıl Olmalı Yazı stili okunaklı olmalı ve dikkatle belirlenmiş olmalıdır. İçindekiler kısmı arama yapmaya uygun anahtar kelimeleri taşıyan başlıklara sahip olmalı ve itina ile oluşturulmalıdır. Kayıt formatı iyi seçilmeli (Rich Text Format) Kendini sürekli tekrara düşüren bir doküman okuyucuyu yorar ve bıktırır. Hyperlink kullanabilir. (Wiki Hypertext) Gereksiz detaylandırma yapılmamalı. Diğer oyunlarla karşılaştırma yapılabilir ancak sistem eksiksiz tanımlanmalıdır.

Tasarım Dokümanının Bölümleri: İçerik Tablosu Giriş/Genel Özet Oyun Teknikleri Yapay Zeka Oyun Öğeleri Hikaye Özeti Oyun Devamlılığı Sistem Menüleri

İçerik Tablosu Nedir ve Nasıl Olmalıdır İçerik Tablosu genel olarak önemsiz bir kısım olarak düşünülmektedir, ancak detaylardan daha çok kullanılan ve oyuncuların en çok kullandığı kısımlardan biridir. İçerik tablosunda Arama kolaylığını sağlayabilmek için mutlaka başlık ve alt başlık kullanılmalıdır. (Divide & Conquer) Arama kriterlerinde kullanıcıyı yönlendirmek adına başlıklardan çoğu yerde kalınlaştırma yolu ile önemli anahtar öğeler vurgulanmalıdır. (Vurgu) Alt bölümlere dair detaylı bilgi sağlanmalı böylece kullanıcıya yeterli bilgi verileceğine dair güven verilmelidir. Kullanıcılar içerik tablosunda aradıkları bilgiye kolayca erişebilir olmalıdır. (Kolay Arama)

Giriş ve Genel Özet Nasıl Olmalıdır Giriş: Oyuna ilgi çekmek esastır ve ilgi çekici yanları vurgulanır. Gelişme: Oyun hikayesi derinlemesine anlatılır. Sonuç: Oyuncunun oyuna olan ilgisi ve motivasyonu sağlanır Mümkünse bir sayfayı geçmeyecek ve okuyucuyu genel olarak bilgilendirecek, ancak asla yormayacak nitelikte olmalıdır. Oyun ekibine yeni katılanlar kullanıcıların genel bilgilere hakim olması için.

Oyun Teknikleri Nelerdir -I Oyun karakterlerinin, nesne ve objelerinin özellikleri bu bölümde detaylandırılarak, tanıtılır. Oyunun ne olduğu ve özellikleri anlatılır Oyuncunun oyunda neler yapabileceği ve oyunu nasıl oynayacağı hakkında bilgi verilir. Karakterin yapabileceği en temel hareketler belirlenir. Oyuncunun tıkladığı yere karakter gitmediğinde oyun ne yapacak? Karakteri seçecek ve onu hareket ettirecek ayrı butonlara sahip olacak mı? Oyuncunun karakteri nasıl yönlendireceği belirlenir.

Oyun Teknikleri Nelerdir -II Karakter gerçekçi bir fiziksel model mi olacak yoksa basit bir model mi olacak? Karakter hızlı mı olacak yavaş mı? Karakter bir obje ile karşılaştığında tepkisi ne olacak? Oyuncunun oyuna nasıl başlayacağı belirlenmelidir. Karakter farklı görevlere ulaşmak için farklı şekillere giriyorsa bu şekillerin detaylı bir biçimde tanımlanması gerekir. Oyuncunun oyunu oynarken neler göreceği tanımlanmalıdır. Ara yüz bu bölümde tanımlanmalıdır.(GUI)

Oyunda «Yapay Zeka» Karakter farklı görevlere ulaşmak için farklı şekillere giriyorsa bu şekillerin detaylı bir biçimde tanımlanması gerekir. 3D, 2D, Indoor veya Outdoor oyunlar hazırlarken bunların hepsinin tasarım dökümanları birbirinden farklıdır. Oyuncunun oyunu oynarken neler göreceği tanımlanmalıdır. Ara yüz bu bölümde tanımlanmalıdır.(GUI)

Oyun Öğeleri Nelerdir ve Nasıl İncelenir Oyunculara zorlu bir deneyim kazandırmak için bir araya getireceğimiz unsurlardır. Sanat ve programlama bölümü için büyük önem arz eder. Tasarımcı öğeleri sınırsız ve ilgi çekici bir noktaya getirmeli ve çeşitli seviyeler yaratmalıdır. Oyun Öğeleri Üç Ana kategoride incelenmelidir Bu sırada kategori için mantıksal bir liste çıkarılmalı ve yine kendi içinde mantıksal olarak alt sınıflarına ayrıştırılmalıdır. Öğelerin birbirleriyle olan ilişkisinden de mutalaka bahsedilmelidir. Karakterler (Characters) Parçalar (Items) Nesneler (Objects and Mechanism)

Oyunun Hikayesine Genel Bakış Bu bölümde oyunun hikayesi kısaca özetlenir Oyun ekibinin hikaye hakkında daha iyi fikir edinmesi sağlanır. Akıcı ve kolay anlaşılır olmalıdır.

Oyun Süreci nedir Oyun içindeki olayların akış süreci ve bu olayların nasıl gelişeceğinin anlatıldığı bölümdür. Hangi seviyelerin ne içereceği ve bu seviyelerin nasıl detaylandırılacağı belirtilir. Her bir seviyede oyuncuların karşılacakları zorluklar ve görsel efektler belirlenir. Oyuncuların hangi seviyede hangi duyguları hissedeceği ve bu duyguların nasıl değişiklik göstereceği belirlenir.

Sistem Menuleri nelerdir Ana menüde neleri detaylandırmamız gerektiği ve oyuncunun ulaşabileceği tüm seçeneklerin yer aldığı bölümdür. Oyuncunun oyundan keyif alacağı şekilde düzenlenmelidir. Üreticiler için önemlidir ve bu nedenle iyi tanımlanmalıdır.

Son söz Belli bir formatı olmayan tasarım dokümanı için formatı formatının olmamasıdır denilebilir. Zor Olan dokümanın güncel tutmak , oyun ekibi için faydalı bilgiler ile donatmak ve okunabilirliğini iyileştirmek ve ekibin okumasını sağlayabilmektir. Tasarım dokümanını bitirmek, çok önemli bir aşama olmasına karşın oyunu bitirmek değildir ve sonucu etkilemeyecektir . Sadece sonuca varışı kolaylaştırmaktadır. Tasarımcı unutmamalıdırki oyunun her aşamasında rol alır ise sonuca ulaşması da o kadar kolaylaşır .