Teknoloji Destekli Fizik Öğretimi 212661 – Ümit Çolak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Problem çözme yöntem ve teknİklerİ
HOT POTATOES.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Fiziksel Büyüklüklerin Ölçülmesi
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
FİZİĞİN DOĞASI.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Eğitim Öğretimde Planlama
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Simülasyonların Kullanımı
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
Bölüm 5: Sarmal Yayda Potansiyel Enerji Değişiminin ve Titreşim Hareketin İncelenmesi ZKÜ Fen-Ed. Fak. Fizik Bölümü.
DERS:MATEMATİK 8 KONULAR TARİH 10. HAFTA KASIM A)ÖĞRENME ALANI
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
1.BÖLÜM FİZİĞİN DOĞASI.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Bilim Adamının Özellikleri:
BİLGİSAYAR DERSİ WEB SİTESİ İNCELEME HOCA:Yar. Doç.NURAY GEDİK ÜNAL TACAN
Fizik I.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Bilimsel Bilginin Oluşum Süreci
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BİLİMSEL ÇALIŞMA NASIL YAPILIR
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
A Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ 1. FİZİĞİN UĞRAŞ ALANLARI
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
Doç. Dr. Ömer Faruk Özdemir
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Bölüm7 : Basit Sarkaç ile Yerçekimi İvmesinin Bulunması
Bölüm 5: Sarmal Yayda Potansiyel Enerji Değişiminin ve Titreşim Hareketin İncelenmesi ZKÜ Fen-Ed. Fak. Fizik Bölümü.
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

Teknoloji Destekli Fizik Öğretimi – Ümit Çolak

Öğretim programında belirlediğim konu 9. Sınıf 1. Ünite Fiziğin Doğası Basit Sarkaç

Kazanımlar 2. Fiziğin doğasıyla ilgili öğrenciler; 2. Fiziğin doğasıyla ilgili öğrenciler; 2.1 Gözlem (nitel ve nicel) ve deney yapmanın fizikteki yeri ve önemini açıklar.(FTTÇ–1.b) 2.1 Gözlem (nitel ve nicel) ve deney yapmanın fizikteki yeri ve önemini açıklar.(FTTÇ–1.b) 2.9 Belirlenen hipotezlerin ve teorilerin sınanması için deneyler yapıldığını ifade eder.(PÇB–1.d, 2.c; FTTÇ–1.d) 2.9 Belirlenen hipotezlerin ve teorilerin sınanması için deneyler yapıldığını ifade eder.(PÇB–1.d, 2.c; FTTÇ–1.d) 3.Fizikte modelleme ve matematiğin yeri ile ilgili olarak öğrenciler; 3.Fizikte modelleme ve matematiğin yeri ile ilgili olarak öğrenciler; 3.1 Fizik olaylarını açıklarken gerektiğinde modelleme ve matematiğin kullanıldığını örneklerle açıklar. (PÇB– 3.a,b,c; BİB–2.a) 3.1 Fizik olaylarını açıklarken gerektiğinde modelleme ve matematiğin kullanıldığını örneklerle açıklar. (PÇB– 3.a,b,c; BİB–2.a)

İncelediğim Yazılımlar

Uygun olarak gördüğüm yazılım ve sebebi İncelemiş olduğum bu yazılımlar içinde en uygun olarak gördüğüm yazılım phet.colorado.edu.tr dir.Çünkü diğer yazılımlar konuları İngilizce anlatmaktadır ve sitelerin içeriği oldukça karmaşıktır.Yani bir öğrenci bu sitelerde inceleme yapması için bayağı uğraşması gerekmektedir.Ayrıca yapmış olduğum araştırmalar sonucu öğrenciye kazandırmayı planladığım kazanımlar en iyi olarak bu sitede bulunan simülasyon yardımıyla öğrenciye kazandırılabilir. İncelemiş olduğum bu yazılımlar içinde en uygun olarak gördüğüm yazılım phet.colorado.edu.tr dir.Çünkü diğer yazılımlar konuları İngilizce anlatmaktadır ve sitelerin içeriği oldukça karmaşıktır.Yani bir öğrenci bu sitelerde inceleme yapması için bayağı uğraşması gerekmektedir.Ayrıca yapmış olduğum araştırmalar sonucu öğrenciye kazandırmayı planladığım kazanımlar en iyi olarak bu sitede bulunan simülasyon yardımıyla öğrenciye kazandırılabilir.phet.colorado.edu.tr

Uygun olarak gördüğüm yazılım ve sebebi Kazanımların öğrenciye kazandırılması konusunda diğer yazılımların yetersiz olduğunun fark ettim.Ayrıca bulmuş olduğum simülasyonların içeriğine baktığım zaman da en kapsamlı olan simülasyonun phet.colorado.edu.tr sitesinde olduğunu fark ettim. Kazanımların öğrenciye kazandırılması konusunda diğer yazılımların yetersiz olduğunun fark ettim.Ayrıca bulmuş olduğum simülasyonların içeriğine baktığım zaman da en kapsamlı olan simülasyonun phet.colorado.edu.tr sitesinde olduğunu fark ettim.phet.colorado.edu.tr

ETKİNLİK: Sarkacın Periyodunun Ölçülmesi

ARAÇ-GEREÇLER simulatıons/category/physics Nasıl Bir Yol İzleyelim? 1. B elirlenen yazılımda bulunan simülasyonu projeksiyon aletiyle perdeye yansıtınız. 2. Ö ğrencilere perdede ne gördüklerini sorunuz. Ne yapacaklarını tahmin etmelerini isteyiniz. 3. S imülasyondaki ucuna kütle asılı ipi farklı açı verecek şekilde (mesela 45 derece) yukarıya kaldırınız 4. K ronometreyle gerekli ölçümleri yapınız. 5. A ynı işlemleri simülasyonda yer alan farklı ortamları kullanarak tekrarlayınız.

Sonuca Varalım: 1. Yapmış olduğunuz ilk tahminlerle etkinlik sonunda öğrendikleriniz arasında nasıl bir ilişki vardır? 2. Ucuna kütle asılı ipe farklı açılarda salınım yaptırdınız. Açılara göre kütlenin hareketi nasıl bir değişim gösterdi? 3. Kütlenin bir periyodu için geçen zaman farklı ortamlara göre değişiklik gösterdi mi? Nasıl?

Öğretmenin rolü : Öğretmen bu etkinlik yapılırken öğrenciyi düşünmeye yönlendirir. Mesela etkinliği yapmaya başlamadan önce simülasyonu perdeye yansıtıp öğrencilere ne yapacaklarını tahmin etmelerini ister.Böylece öğrenciler düşünerek derse biraz daha ilgili hale gelir. Etkinlik yapıldıktan sonra sorulan sorularla da öğrencilerin ilk tahminleri ile öğrendikleri bilgileri kıyaslanır. Bunların sözlü ifade edilmesini ister. Böylece öğretmen eksik ya da yanlış yerlere müdahale eder. Ayrıca konuyla ilgili gerekli formüller verilmeyerek öğrencilerden kendilerinin türetmelerini bekler. Tabiî ki öğretmen bu aşamaların hepsinde öğrencilerine hakimdir ve kesinlikle sınıf ortamının bozulmasına müdahale etmez. Öğretmen bu etkinlik yapılırken öğrenciyi düşünmeye yönlendirir. Mesela etkinliği yapmaya başlamadan önce simülasyonu perdeye yansıtıp öğrencilere ne yapacaklarını tahmin etmelerini ister.Böylece öğrenciler düşünerek derse biraz daha ilgili hale gelir. Etkinlik yapıldıktan sonra sorulan sorularla da öğrencilerin ilk tahminleri ile öğrendikleri bilgileri kıyaslanır. Bunların sözlü ifade edilmesini ister. Böylece öğretmen eksik ya da yanlış yerlere müdahale eder. Ayrıca konuyla ilgili gerekli formüller verilmeyerek öğrencilerden kendilerinin türetmelerini bekler. Tabiî ki öğretmen bu aşamaların hepsinde öğrencilerine hakimdir ve kesinlikle sınıf ortamının bozulmasına müdahale etmez.