1. ALLAH’A İNANIYORUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MELEKLERE İMAN.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
YÜCE ALLAH’IN SIFATLARI
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
Allah’ın Zati ve Subuti sıfatları MEHMET TIĞLI
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Yüce Rabbımızin Zati ve Subuti olmak üzere 15 tane sıfatı vardır
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
HAZIRLAYAN: Kenan SEZER.
HASED-GIYBET.
ALLAH’IN SIFATLARI SIFAT-I NEFSİYYE (VÜCUD SIFATI)
ALLAH'IN SIFATLARI Yüce Rabbımız Kur’an-ı Keriminde kendisini daha iyi anlayıp kavrayabilmemiz için bir takım sıfatlarla nitelendiğini bize haber vermiştir.
Varlığı zorunlu olan ve bütün övgülere layık bulunan zâtın özel ve en kapsamlı adı.
AHİRET İNANCI.
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ADALET.
Allah’a iman
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ALLAH’IN SIFATLARI
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
KURANIN TEMEL KONULARI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
KADER VE EVRENDEKİ YASALAR 1
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
BİLGİ YARIŞMASI.
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
Kur'an Doğru Bilgiye Önem Verir
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam’da Bilginin Kaynakları
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ALLAH’IN EŞSİZ YARATICILIĞI
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
Tek Tanrıcılık (Monoteizm)
YÜCE ALLAH’IN SIFATLARI
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
4. ÜNİTE ALLAH’IN VARLIĞI VE BİRLİĞİ: TEVHİT
ECEL VE ÖLÜM BEHÇET GÜNDÜZ İZMİR
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
KAZA VE KADER.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
Ünitemizden Öğrendiklerimiz
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
ALLAH İNANCI 5. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

1. ALLAH’A İNANIYORUM

Allah’a inanmak iman esasları içinde ilk sıradadır Allah’a inanmak iman esasları içinde ilk sıradadır. Bu nedenle Allah’ın varlığına inanmayan kişi onun inanmamızı istediği diğer iman esaslarına da inanmamış olur. Allah’a inanmanın anlamı Rabb’imiz kendisi ile ilgili olarak ne söylediyse öyle olduğuna inanmak anlamına gelir. Ayrıca yarattığı ne varsa onlarla ilgili verdiği bilgilerin de doğruluğuna inanmaktır.

Allah Kur’an-ı Kerim’de mutlaka iman edilmesi gereken esasları şöyle belirtir: “Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkar ederse derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisa suresi, 136. ayet)

“Ben Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza-kadere, hayır ve şerrin Allah’tan geldiğine, öldükten sonra dirilmenin gerçek olduğuna inandım. Ve ben şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur, yine şahitlik ederim ki Hz. Muhammed Allah’ın kulu ve elçisidir.”

Ergenlik çağına gelmiş, aklı olan her erkek ve kadına ilk önce farz olan Allah'ı bilmek ve O'na inanmaktır.  Allah'a iman etmek; O'nun varlığına, birliğine, kemal sıfatları ile donatılıp noksan sıfatlardan münezzeh (uzak) olduğuna iman etmektir. 

Bizi yaratan ve yaşatan O'dur. Öldürecek ve diriltecek olan da O'dur. Allah vardır. O'nun varlığını anlamak ve bilmek için kendimize, kainata ve kainattaki yaratılış inceliklerine ve her şeyin yerli yerine konulduğuna bakmak yeterlidir. Bizi yaratan ve yaşatan O'dur. Öldürecek ve diriltecek olan da O'dur.

"Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilahlar bulunsaydı, yer ve gök kesinlikle bozulup gitmişti. Demek ki Arş'ın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir. (Enbiya 21/22)"

(En güzel isimler (Esma-ül Hüsna) Allah’ındır) En güzel isimler Allah’ındır. O’na o güzel isimleriyle dua edin ve O’nun isimleri hakkında gerçeği çarpıtanları bırakın. Onlar yaptıklarının cezasına çarptırılacaklardır. (A'raf 7/180) (En güzel isimler (Esma-ül Hüsna) Allah’ındır) De ki: “(Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O’nundur."(İsra 17/110)

Allah Teâlâ sıfatları ile bilinir ve tanınır Allah Teâlâ sıfatları ile bilinir ve tanınır. Çünkü Allah'ın zatını anlayıp kavramak mümkün değildir. Zaten Allah bizleri bununla yükümlü kılmamıştır. Allah'ın sıfatları; zati (6) ve subuti (8) olmak üzere iki kısımdır ve 14 adettir.

1.1. Allah Tek İlahtır “Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar olsaydı, yer ve gök bozulur giderdi...” (Enbiya suresi, 22. ayet )

İslam’da en temel inanç esası Allah’ın bir olduğunu kabul etmektir İslam’da en temel inanç esası Allah’ın bir olduğunu kabul etmektir. Tarihte Müslümanları diğer din mensuplarından ayıran en önemli özellik budur. Allah’ın tek olduğu inancı Müslümanlığın temel ilkesidir. Evrendeki mükemmel düzen de bu gerçeği gözler önüne sermektedir. Çünkü evrende bir düzen vardır ve bu düzenin bir düzenleyicisi olmalıdır. Ayrıca bu düzenleyici tek olmalıdır. çünkü birden fazla olsaydı her biri diğerinden farklı bir şey isteyecek bu da düzeni bozacaktı.

“Allah evlat edinmemiştir; onunla beraber hiçbir tanrı da yoktur “Allah evlat edinmemiştir; onunla beraber hiçbir tanrı da yoktur. Aksi hâlde her tanrı kendi yarattığını yönetirdi ve mutlaka onlardan biri diğerine üstünlük sağlardı. Allah, onların (Allah’a ortak koşanların) yakıştırdıkları şeylerden uzaktır.” (Müminûn suresi, 91. ayet.)

1.2. Allah Âlemlerin Rabbidir Allah’a imanın anlamlarından biri de onun âlemlerin Rabb’i olduğuna inanmaktır. Allah âlemlerin Rabb’idir yani efendisidir. Rab kelimesi efendi, kurallar koyan, terbiye eden, sahip gibi anlamlara gelir. Allah’ın âlemlerin Rabb’i olması demek her şeyin sahibi ve efendisi olması demektir.

Allah yarattığı her şey ile ilgili kurallar koyar, her şeye gücü yeter Allah yarattığı her şey ile ilgili kurallar koyar, her şeye gücü yeter. İsterse kendi koyduğu kuralları değiştirme gücüne sahiptir. Yapmak istediklerini engelleyecek başka bir kudret sahibi yoktur. Onun gücü ve kudreti tüm âlemler için geçerlidir. Görünen, görünmeyen, bilinen, bilinmeyen tüm âlemler içinde herşeyi yapmaya gücü yetecek olan odur.

Rab kelimesi terbiye eden, kurallar koyan anlamlarına gelmektedir Rab kelimesi terbiye eden, kurallar koyan anlamlarına gelmektedir. Allah’ın Rab olması ile ilgili olarak bir sınır yoktur. Allah tüm yarattıklarının Rabbidir. Bu durum Kur’an-ı Kerim’in başında yer alan Fatiha suresinde şöyle ifade edilir: “Hamd âlemlerin Rabbi olan Allah’adır.” (Fatiha suresi, 2. ayet )

1.3. Allah’ın Sıfatları Zati sıfatlar; (Sadece Allah’a özgü sıfatlar) Vücud; "Var olmak" demektir. Allah vardır ve varlığı zatının gereğidir. Bu itibarla Cenab-ı Hakk'a "vacibu'l-vucüd" denir. Allah var olmakta veya varlığını devam ettirmekte hiçbir şeye muhtaç değildir.

Kıdem; Allah kadimdir, yani varlığının başlangıcı yoktur Kıdem; Allah kadimdir, yani varlığının başlangıcı yoktur. Varlığının başlangıcı olanlar bizleriz. Allah hiçbir şey yokken var olandır.

Beka; Allah'ın varlığının sonu olmamasıdır Beka; Allah'ın varlığının sonu olmamasıdır. Allah'tan başka herşeyin bir süre sonra varlığı sona erecektir. Allah ise hiç ölmeyecek hep var olacaktır. (Allah'ın zatından başka herşey helak olacaktır. Hüküm O'nundur ve siz O'na döndürüleceksiniz. (Kasas 28/88))

Vahdaniyet; Allah birdir. Zatında birdir, cüz ve parçası yoktur Vahdaniyet; Allah birdir. Zatında birdir, cüz ve parçası yoktur. Sıfatlarında birdir, benzeri ve dengi yoktur. İşlerinde birdir, eşi ve ortağı yoktur.

(De ki; O, Allah'tır, bir tektir. Allah sameddir (De ki; O, Allah'tır, bir tektir. Allah sameddir. (Herşey O'na muhtaçtır, O hiçbir şeye muhtaç değildir.) O'ndan çocuk olmamıştır. (Kimsenin babası değildir.) kendisi de doğmamıştır. (Kimsenin çocuğu değildir.) Hiçbir şey O'na denk ve benzer değildir. (İhlas 112/1-4)

Muhalefetun li'l-havadis; Sonradan olanlara benzememek demektir Muhalefetun li'l-havadis; Sonradan olanlara benzememek demektir. Allah yaratıklarının hiçbirine benzemez. O, her şeyinde benzersizdir. (Allah, hiçbir şeye benzemez. O, işiten ve görendir. (Şura 42/11)

Kıyam binefsihi; Allah zatıyla kaimdir Kıyam binefsihi; Allah zatıyla kaimdir. Varlığı zatının gereği olup başkasından değildir.

Subuti sıfatlar Hayat; Allah hakiki ve ezeli hayat ile diridir. her canlıya O hayat vermektedir. (Allah, O'ndan başka ilah olmayan, diri, her an yaratıklarını görüp gözetendir. (Bakara 2/255)

İlim; Bilmek demektir. Allah yerde ve göklerde olan herşeyi bilir İlim; Bilmek demektir. Allah yerde ve göklerde olan herşeyi bilir. Hatta insanların gönüllerinde sakladıklarını da bilir. O'nun bilmediği hiçbirşey olamaz. Kainat ve kainatta olan herşey yokken onların hepsini nasıl ve ne zaman olacaklarsa öylece bilir.

Semi; işitmek demektir Semi; işitmek demektir. Allah her şeyi uzaklık ve yakınlık söz konusu olmadan işitir. Hatta içimizdeki fısıltıları da işitir. İşitmek için kulağa ihtiyacı yoktur.

Basar; Görmek demektir. Allah her şeyi görür Basar; Görmek demektir. Allah her şeyi görür. O, şeyin yakında veya uzakta, kapalı veya açık, aydınlık veya karanlık, küçük veya büyük olması fark etmez. Görmek için göze muhtaç değildir.

İrade; Dilemek demektir. Allah diler ve dilediğini yapar İrade; Dilemek demektir. Allah diler ve dilediğini yapar. Dilediği her şeyi yapmada güçlük çekmez, yardımcıya da ihtiyacı yoktur. (Allah bir şeyi dilediği zaman O'nun buyruğu sadece o şeye "Ol!" demektir., hemen olur. (Yasin 36/82)

Kudret; Güç yetirmek demektir. Allah'ın her şeye gücü yeter.

Kelam; Söylemek demektir. Allah harf ve sese muhtaç olmadan söyler Kelam; Söylemek demektir. Allah harf ve sese muhtaç olmadan söyler. Kuran-ı Kerim ve diğer semavi kitaplar O'nun sözüdür. Allah peygamberlere ve meleklere istediğini söylemiş ve duyurmuştur.

Tekvin; Yaratmak demektir Tekvin; Yaratmak demektir. Kainatı ve kainattaki tüm varlıkları yaratan, yaşatan ve besleyip büyüten O'dur. O'ndan başka yaratıcı yoktur.

“Allah, kendisinden başka hiçbir ilah bulunmayandır “Allah, kendisinden başka hiçbir ilah bulunmayandır. En güzel isimler onundur. (Taha suresi, 8. ayet)

Kur’an-ı Kerim’de en güzel isimlerin Allah’a ait olduğu belirtilir Kur’an-ı Kerim’de en güzel isimlerin Allah’a ait olduğu belirtilir. Peygamberimizin bir hadisine göre Rabb’imizin 99 güzel ismi vardır.