TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Okul Öncesi Eğitimde Planlama Ve Program Geliştirme
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SINIF YÖNETİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
REHBERLİK DERSİ III.
Sınıfın İlişki Düzeni.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI

Psiko-Motor, Sosyal-Duygusal, Dil ve OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI Psiko-Motor, Sosyal-Duygusal, Dil ve Bilişsel gelişim alanlarında desteklemek ve gelişim alanlarında görülebilecek yetersizlikleri önlemeyi Özbakım becerilerini kazanmalarını İlköğretime hazır bulunmalarını sağlamak

Okul öncesi eğitim programında gereken özellikler eğitim düşünürlerin; Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Montessori ve Piaget gibi eğitim düşünürlerin fikirleri ile ilişkilidir!  

Çocuk Merkezlidir Oyun Temellidir Esnektir Programın Temel Özellikleri Çocuk Merkezlidir Oyun Temellidir Keşfederek Öğrenme Önemlidir Yaratıcılığın Geliştirilmesi Ön Plandadır Esnektir Büyük Grup, Küçük Grup ve Bireysel Etkinliklere Dengeli Bir Biçimde Yer Verilmesini Gerektirir Temalar/Konular Amaç Değil Araçtır

Çocuk Merkezlİdİr Çocuğun yaşı, gelişim özellikleri, ilgi ve gereksinimleri, bireysel özellikleri ve farklılıkları ile yakın çevre ile ilgili özellikler dikkate alınmaldır. Okul öncesi eğitim programının gelişimsel bir program olduğu noktasından hareketle, çocuğun takvim yaşından çok gelişimsel yaşının önemli olduğu da unutulmamalı ve etkinlikler buna göre hazırlanmalıdır.

Hicbir zaman konu ya da tema merkezli eğitim söz konusu olmamalıdır. Konular Amaç değil Araçtır Üniteler yer almamaktadır Hicbir zaman konu ya da tema merkezli eğitim söz konusu olmamalıdır. Böylece okul öncesi eğitimin özünde var olan “eğitim” vurgusudur!

Çocuk özgürce deneyİm kazanabİlmelİ Seçilen eğitim ortamlarının çocuğun güven duyup rahat hareket edebileceği, farklı etkinliklere olanak tanıyan, tehlikelerden uzak, onlara gereksinimlerine uygun olanaklar sunan estetik ve hoş ortamlar olmasına da özen gösterilmelidir.

Problem çözme ve Oyun temellİdİR Çeşitli etkinlikler düzenlerken çocukların problem çözme becerilerinin geliştirilmesi öne çıkarılmalıdır. Oyun, okul öncesi çocuğunun günlük yaşamının ayrılmaz bir parcaşıdır ayrıca en etkili ve kalıcı öğrenme fırsatıdır; buna dayanarak etkinlikler oyun temelli olmalıdır!

EĞİTİM PROGRAMLARI KREŞ PROGRAMI(0-36) ANAOKULU PROGRAM (36-72) ANASINIFI PROGRAMI (60-72)

KREŞ PROGRAMI 0-36 aylık çocukların gelişim özellikleri dikkate alınır (Bakım, gelişim alanları,beslenme) Çocuk eğitimi ile birlikte anne-baba vb çevre eğitimi dikkate alınır Program uyku saati dışındaki tüm zamanda çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarına göre uygulanır.

ANAOKULU PROGRAMI 37-60 aylık çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemek amaçlıdır Konuların öğretimi yerine, konular aracılığıyla çocukların belirlenen amaçlara ulaşmaları amaçlanmaktadır Çocuğu anasınıfı eğitim programına temel oluşturmak üzerine düzenlenmiştir

ANASINIFI PROGRAMI Çocuğun ilköğretime uyumunu sağlamak ve temelini oluşturmak amaçlıdır Programda amaçları kazandıracak konulara da yer verilmiştir Konular, belirlenen amaçları kazandırmaya yarayacak bir araç olarak ele alınmıştır 61-72 aylık çocukların gelişimleri dikkate alınmıştır

EĞİTİM PROGRAMI TAM GÜNLÜK YARIM GÜNLÜK

TAM GÜNLÜK EĞİTİM PROGRAMI Güne Başlama Oyun Zamanı Kahvaltı / Temizlik Etkinlik Zamanı Öğle yemeği / Temizlik Dinlenme Eve Gidiş / Günü Değerlendirme

YARIM GÜNLÜK EĞİTİM PROGRAMI Güne Başlama Oyun Zamanı Kahvaltı/ Temizlik Etkinlik Zamanı Günü Değerlendirme

YILLIK PROGRAM Yıllık plan, bir öğretim yılı içinde yapılacak tüm öğrenme etkinliklerinin planlanmasını içerir. Diğer bir deyişle yıllık plan, öğretmenin bir öğretim yılı süresince, öğretmeni olduğu grup için program uyarınca belirlediği amaçlar ve kazanımların, kavramların, aile katılımı calışlmalarının, alan gezilerinin ,belirli gün ve haftalarda yapacağı etkinliklerin, etkinliklerde kullanacağı yöntemler ve değerlendirme yöntemlerinin aylara göre dağılımını gösteren ve öğretmenler tarafından hazırlanarak eğitim-öğretim yılı başında okul yönetimine verilen calışma planıdır. Yıllık plan yapılırken çocukların gelişimsel özellikleri ve düzeyleri, ilgi ve ihtiyacları mutlaka göz önunde bulundurulur. Yıllık planlar genel anlamıyla çocuklara bir yılda kazandıracağımız davranışllarla etkinliklerin bir çizelge üzerinde gösterilmesidir.

Serpil KESKİN 20120902046 Hülya ESATOĞLU 2012090284