MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MESLEKİ EĞİTİM.

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTEN YÖNETİMİ’NİN TARİHİ GELİŞİMİ-1
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
MİLLÎ EĞİTİMBAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YÖNERGESİ
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Toplam Kalite Yönetimi
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ Hatay İ l MEM Proje Ekibi.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

MEB Eğitimde Kalite Ödülü Modeli GİRDİ KRİTERLERİ SONUÇ KRİTERLERİ LİDERLİK ÇALIŞANLAR 3 SÜREÇLER Çalışanlarla İlgili Sonuçlar 7 TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI 9 1 5 STRATEJİ Öğrenci /Velilerle İlgili Sonuçlar 6 2 8 İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR Toplumla İlgili Sonuçlar 4 YENİLİKÇİLİK VE ÖĞRENME

Kriterler Boyut Kriter Puanı Kriter% Boyut % 1 100 10 40 2 3 4 5 6a.1 Kriter No Kriterler Kriter Puanı Kriter% Boyut % Girdiler 1 Liderlik 100 10 40 2 Okulun/Kurumun Planı 3 İnsan Kaynakları Yönetimi 4 İşbirlikleri ve Kaynakların Yönetimi İşlemler 5 Süreç Yönetimi Sonuçlar 6a.1 Öğrenci ile İlgili Memnuniyet Sonuçları 150 15 50 6a.2 Veli ile İlgili Memnuniyet Sonuçları 30 6b Hizmetten Yararlananlar ile İlgili Performans Sonuçları 80 7a Çalışanlar ile İlgili Memnuniyet Sonuçları 60 130 13 7b Çalışanlar ile İlgili Performans Sonuçları 70 8a Toplumsal-Sosyal Sorumluluk ile İlgili Performans Sonuçları 9a Finansal Sonuçlar 170 17 9b Temel Performansa İlişkin Diğer Sonuçlar 120 Toplam 1000

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ GENEL YAPISI 9 ANA KRİTER, (Girdi ve İşlemler Kriteri) 39 Alt Kriter (Sonuç Kriteri) + 114 Gösterge 153 bulunur. 4

Maddi Kaynakların, Bilgi İşbirliklerinin Yönetimi GİRDİ KRİTERLERİ ALT KRİTERLER “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır. Liderlik Okul/Kurum Planı İnsan Kaynakları Yönetimi Maddi Kaynakların, Bilgi Birikiminin ve İşbirliklerinin Yönetimi Süreçler 1 2 3 4 5 1c 1b 1a 5e 5d 5c 5b 5a

GİRDİ VE İŞLEMLER KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI Tasarım Mevzuata uygunluk Yaklaşımın anlaşılır bir temele dayanması Yaklaşımın paydaşların gereksinimlerine odaklanması   Bütünleşik Yaklaşımın strateji ile uyum içinde olması Uygulama ve Sistematiklik Yaklaşımın ilgili alanlarda uygulanması Yaklaşımın zamanında, yapısal ve gerektiğinde ilgili alanlarda değişikliklerin yönelebileceği biçimde yayılması Ölçme Yaklaşımın ve yayılımın verimliliğinin ve etkililiğinin düzenli olarak ölçülmesi Seçilen ölçümlerin uygunluğu Öğrenme Öğrenme faaliyetlerinin, kurum içi ve dışı iyi uygulamaların ve iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi amacıyla kullanılması İyileştirme ve Yenileşim Ölçme ve öğrenme sonuçlarının; iyileştirmelerin belirlenmesi önceliklendirilmesi, planlanması ve uygulanması amacıyla kullanılması Yaratıcılık çabalarının sonuçlarının değerlendirilmesi, önceliklendirilmesi ve kullanılması

DEĞERLENDİRME SONUCUNDA İKİ TEMEL SONUÇTAN BİRİNE ULAŞILIR: Kriterin alt göstergesi 1- İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANDIR (İAA) veya 2- KUVVETLİ YÖN (KY) dür.

GİRDİ VE İŞLEMLER KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI

GİRDİ VE İŞLEMLER KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI

GİRDİ VE İŞLEMLER KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI

GİRDİ VE İŞLEMLER KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI

GİRDİ VE İŞLEMLER KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI

ÖĞRENCİ, VELİ VE HİZMETTEN YARARLANANLAR İLE İLGİLİ SONUÇLAR SONUÇ KRİTERLERİ “NE” elde edildiğini incelemektedir. Olumlu eğilimlerin varlığı Hedeflere erişim Sonuçların okul/kuruma ait olması Karşılaştırma (İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyilerle) Kriter göstergelerinin tamamını kapsaması Alanla ilgili olanları kapsaması 6a 6b 9a 9b 6 ÖĞRENCİ, VELİ VE HİZMETTEN YARARLANANLAR İLE İLGİLİ SONUÇLAR 9 FİNANSAL VE TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI

SONUÇ KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI SAYISAL SONUÇ 2-3 YILLIK KRİTER GÖSTERGESİ SONUÇLARI SONUÇLARIN OKUL/KURUMA AİT OLMASI BÜTÜNSELLİK-YAKLAŞIMDAN KAYNAKLANMA SONUÇLARIN GÜVENİLİR ve DOĞRU OLMASI GİRDİLERLE SONUÇLARIN İLİŞKİLENDİRİLMESİ

SONUÇ KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI HEDEF HEDEFİN BELİRLENMİŞ OLMASI HEDEFE ERİŞME HEDEF UYGUNLUĞU EĞİLİM OLUMLU EĞİLİMLERİN VARLIĞI İYİ PERFORMANSIN SÜRDÜRÜLMESİ

SONUÇ KRİTERLERİ DEĞERLENDİRME MANTIĞI KARŞILAŞTIRMA TEMEL SONUÇLARIN DIŞ KURUMLARLA KARŞILAŞTIRILMASI KURUM SONUÇLARININ KARŞILAŞTIRMA VERİLERİNE GÖRE İYİ DURUMDA OLMASI SÜRDÜREBİLİRLİK SONUÇLARIN UYGUN BİÇİMDE KIRILIMLANDIRILMASI OLUMLU PERFORMANSIN GELECEKTE DE SÜRDÜRÜLMESİ İÇİN GÜVEN VERMESİ

YILIN KALİTELİ OKULU/KURUMU RAPOR FORMATI Bu kategoride başvuracak okul/kurumlar, yaptıkları çalışmaları aşağıda sıralanan başlıkları ve açıklamaları dikkate alarak 40 sayfayı geçmeyecek şekilde raporlaştıracaklardır. Raporlarda Times New Roman harf karakteri ve 11 punto ile 1,15 satır aralığı kullanılır. Okul/kurumla ilgili varsa fotoğraf, video kaydı vb. ilaveler raporun sonuna konabilir. Bu ilaveler 40 sayfalık rapor limitinin dışındadır.

YILIN KALİTELİ OKULU/KURUMU RAPOR FORMATI OKUL/ KURUM RAPORU ARA BAŞLIKLARI İl/İlçe: Okulun/Kurumun bulunduğu il ve ilçe adını belirtiniz. Okul/Kurum Adı: Okulun/Kurumun adını belirtiniz. Adres: Okulun/Kurumun posta adresini belirtiniz.

YILIN KALİTELİ OKULU/KURUMU RAPOR FORMATI İletişim Kurulacak Kişinin Adı, Soyadı, Telefonu, E-Posta Adresi: Okul/Kurum müdürü ile ekip liderinin adı, soyadı, telefonu (varsa cep telefonu) ve e-posta adresini belirtiniz. Okulun/Kurumun Tarihçesi ve Bugünkü Durumu (kısa) Bu bölümde okulun kuruluşundan bugüne kadar geçen süreç kısaca özetlenir. Bugünkü durumu anlatılırken; okulun yerleşim yeri, bina durumu, okulda yürütülen programlar vb. genel bilgilere yer verilir.

EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE KRİTERLERİ

Yılın Kaliteli Ekibi Rapor Formatı Okul/Kurumlar; 15 sayfayı geçmeyecek şekilde raporlaştırma. Raporlarda Times New Roman harf karakteri ve 11 punto ile 1,15 satır aralığı kullanılması. Yapılan iyileştirmelerle ilgili varsa fotoğraf, video kaydı vb. ilaveler raporun sonuna konabilir. Bu ilaveler 15 sayfalık rapor limitinin dışındadır.

Ekip Raporu Ara Başlıkları İl/İlçe: Okulun/Kurumun bulunduğu il ve ilçe adını belirtiniz. Okul/Kurum Adı: Okulun/Kurumun adını belirtiniz. Adres: Okulun/Kurumun posta adresini belirtiniz. İletişim Kurulacak Kişinin Adı, Soyadı, Telefonu, E-Posta Adresi: Okul/Kurum müdürü ile ekip liderinin adı, soyadı, telefonu (varsa cep telefonu) ve e-posta adresini belirtiniz. Ekibin Adı: Ekibin kendisine verdiği ismi belirtiniz. Ekip Üyelerinin Adı, Soyadı ve Unvanı: Ekip üyelerinin tamamının adı, soyadı ve unvanını belirtiniz. Yaptığı Çalışmanın Adı: Ekibin yaptığı çalışmanın adını belirtiniz.

Ekip Raporunun Bölümleri 1. Bölüm: Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okul/kurum için önem derecesi Konuyu nasıl belirlediniz? Öz-değerlendirme çalışması sonuçları veya stratejik plan ya da çalışanların paydaşların şikayetleri, beklentileri ile bir bağlantısı var mıdır?

Ekip Raporunun Bölümleri 2. Bölüm: Problemin (İyileştirme Konusunun) Tanımı ve Analizi Problemin ya da iyileştirme konusunun ana nedenleri ve alt nedenleri nelerdir? Analiz çalışmalarında problem çözme teknikleri yerli yerinde ve doğru biçimde kullanılmış mıdır? Seçilen Problemin ya da iyileştirme konusunun analizinde toplanan veriler nelerdir? Analiz sürecinde yapılan inceleme sonuçları nelerdir?

Ekip Raporunun Bölümleri 3. Bölüm: Problem Çözme (İyileştirme) Sürecinin Kısa Özeti Problemin çözümüne ilişkin geliştirilen öneriler nasıl belirlendi? Öneriler nasıl değerlendirildi? Önerilerin seçimi ve uygulamaya geçilmesi sürecinde neler yapıldı? Ekip Çalışma planı var mı?

Ekip Raporunun Bölümleri 4. Bölüm: Elde Edilen Sonuçlar İyileştirme ya da problem çözme çalışmasının sayısal sonuçları önceki durumla karşılaştırıldığında bir fark ortaya çıkmış mıdır? Problemin ya da iyileştirme sonuçlarına yönelik memnuniyet var mıdır? memnuniyet algıları nasıl ölçülmüştür? Sonuçların getirdiği maddi kazanç veya tasarruf (varsa) nelerdir? Sonuçlar; (doğrudan etkiliyorsa) eğitim ve öğretime, çalışana, öğrencilere ve eğitimin diğer paydaşlarına ne katkı sağlamıştır?

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Kriter Sıra No DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Kriter Puanı Verilen Puan VERİLEN PUANLA İLGİLİ AÇIKLAMA I II III IV V   1 Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okul/kurum için önem derecesi (Özdeğerlendirme ile ilgisi, paydaş şikayet veya isteklerinde yer alması, stratejik plân ile ilişkisi) 10 2 Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okulun/kurumun misyonu ile ilişkisi (ana hizmet, destek hizmet) 3 Problemin/iyileştirme konusunun tanımlanmasındaki yeterlilik ile Problem çözme/kalite geliştirme tekniklerinin doğru ve yerinde kullanılma derecesi 15 4 Problemin çözüm seçeneklerinin /iyileştirme adımlarının belirlenmesi, seçimi ve iyileştirme adımlarının uygulanması için yapılan plânlama 12 5 Belirlenen hedeflerin gerçekleşme derecesi / problemin çözümünde ya da iyileştirme çalışmasındaki başarı 18 6 Çözümün ya da iyileştirmenin okula / kuruma, hizmet götürülen kesime, çalışana vb. sağladığı katma değer 17 7 Ekip ruhunun çalışmalardaki etkisi 8 Problemin çözümünde / iyileştirmedeki orijinallik (etki gücü ve özgünlük), başka kurumlar/okullar için örnek ve model olma özelliği 9 İyileştirmenin sürdürülebilirlik özelliği Yapılan çalışmanın raporlama kalitesi TOPLAM PUAN 100

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okul/kurum için önem derecesi (Özdeğerlendirme ile ilgisi, paydaş şikayet veya isteklerinde yer alması, stratejik plân ile ilişkisi) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Özdeğerlendirme Sonuçlarında İyileştirilmeye Açık Alan Olarak Yer Alma Durumu (+2 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Özdeğerlendirme Sonuçlarında Öncelikli İyileştirilmeye Açık Alan Olarak Yer Alma Durumu (+4 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Stratejik Planda(Okul/Kurumdaki kurul ve komisyonlarda yer alması) Yer Alma Durumu (+2 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Okul/Kurum Paydaşlarının Dilek-Şikâyetlerinde Yer Alma Durumu (+2 Puan) Kuvvetli Yönler   İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 2. Seçilen problemin / iyileştirme konusunun okulun/kurumun misyonu ile ilişkisi (ana hizmet, destek hizmet) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Okul/Kurumun Ana Hizmetidir (10 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusunun Okul-Kurumun Destek Hizmetidir (3 Puan) Seçilen Problemin/İyileştirme Konusu Dolaylı Olarak Ana Hizmet Süreçlerini Etkilemektedir (4-8 Puan) Kuvvetli Yönler   İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 3. Problemin/iyileştirme konusunun tanımlanmasındaki yeterlilik ile problem çözme/kalite geliştirme tekniklerinin doğru ve yerinde kullanılma derecesi Seçilen Problem/İyileştirme Konusu hakkında yapılan bilimsel çalışmaların araştırılarak iyi örneklerden kendi çalışmalarında yararlanılma Durumu (+3 Puan) Problemin Yaşanmasına Neden Olan Durumların(Alt Nedenler) Tanımlanma Durumu (+2 Puan) Alt Nedenlerle İlgili Sayısal Bilgilerin Varlığı (+2 Puan) Problem Çözme/kalite Geliştirme Tekniklerinin Yerinde ve Doğru Kullanılma Durumu (4+4 Puan) Kuvvetli Yönler   İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 4-Problemin çözüm seçeneklerinin /iyileştirme adımlarının belirlenmesi, seçimi ve iyileştirme adımlarının uygulanması için yapılan plânlama Problemi Çözmesi Beklenen Öneri/Önerilerin Seçiminde Uygun Yöntemin Kullanılması (+1 Puan) Problem Çözümüne İlişkin Birden Çok Çözüm Önerisinin Geliştirilme Durumu (+1 Puan) Problemi Çözmesi Beklenen Öneri/Önerilerin Seçiminde Başarı (+2 Puan) Uygulama Planının Yapılma Durumu (+1 Puan) Planda, Faaliyetlerin Ve Sorumluların Belirlenme Durumu (+1 Puan) Planda, Problemle Uyumlu Genel ve Faaliyetler ile Uyumlu Alt Sayısal Hedeflerin Varlığı (2+2 Puan) Planın, Ne Zaman Ve Nasıl İzlenip Değerlendirileceğinin Belirlenmesi Durumu (+1 Puan) Planda, Muhtemel Risklerin Ve Karşı Tedbirlerin Belirlenme Durumu (+1 Puan) Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 5- Belirlenen hedeflerin gerçekleşme derecesi / problemin çözümünde ya da iyileştirme çalışmasındaki başarı Uygulama Planında Yer Alan Hedeflere Ulaşma Durumu (+2 Puan) Problemin Öncesi ve Sonrasına ilişkin Karşılaştırma Tablolarının Varlığı (+2 Puan) Problemin Alt Nedenleri ile ilgili Önceden Toplanan Sayısal Verilerde Uygulama Sonrası Yaşanan Değişim (+5 Puan) Problemin Çözülme Derecesi (+3 Puan) Uygulama Öncesi ve Sonrası yapılan ölçmelerde örneklemin evreni temsil etme durumu(+2 puan) Kullanılan ölçme araçlarının Geçerliliği ve Güvenirliği (2+2 Puan) Kuvvetli Yönler   İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 6- Çözümün ya da iyileştirmenin okula / kuruma, hizmet götürülen kesime, çalışana vb. sağladığı katma değer Tarafların (Öğrenci, Öğretmen, Veli vb.) Yapılan İyileştirme Çalışması ile İlgili Algılarının Ölçülme Durumu (+5 Puan) Tarafların Yapılan Çalışmayı Destekleme Düzeyleri (+5 Puan) Ele Alınan Konu ile İlgili Tarafların Uygulama Öncesi ve Sonrası Memnuniyet Düzeylerinin Verilme Durumu (+7 Puan)   Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 7- Ekip Ruhunun çalışmalardaki Etkisi Ekibin oluşum biçimi(Gönüllülük) (+ 2 puan) Ekibin Problemle ilgili bilgi birikimi(+2 puan) Ekibin yetkinliklerine uygun işbölümünün varlığı(+2 puan) Ekip ruhunun varlığı(Moral ve motivasyon gücü) (+2 puan)   Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar Puan 1 2 3 4 5 6 7 8  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 8- Problemin çözümündeki / iyileştirmedeki orijinallik (etki gücü ve özgünlük), başka kurumlar/okullar için örnek ve model olma özelliği Problemin Çözümünde, Orijinal Uygulama/Çözüm Geliştirme Düzeyi (+3 Puan) Uygulamanın, Benzer Problemi Yaşayan Okul-Kurumlar İçin Örnek Olma Durumu (+3 Puan)   Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar Puan 1 2 3 4 5 6  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 9- İyileştirmenin Sürdürülebilirlik Özelliği Sorun Çözme Yaklaşımının Sistematik hale getirilmesi (+2 Puan)   Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar Puan 1 2  

EKİP KATEGORİSİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ 10- Yapılan Çalışmanın Raporlama Kalitesi Rapor Dilinin Uygun, Açık ve Anlaşılır Olması (+2 Puan)   Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar Puan 1 2