SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Kalite Kavramı.
MODÜL 4 Organizasyon.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BALIKESİR DEVLET HASTANESİ EVDE BAKIM BİRİMİNDEN FAYDALANAN HASTALARIN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ VE MEMNUNİYET DURUMLARININ BELİRLENMESİ   S.Türker*,
Tıbbi Hizmetler Başkanı Op. Dr. Fazlı ASLAN 2014
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
İnovasyon Kültürü Hizmet Yenilikçiliği ve İnsan Kaynakları Uygulamaları Arasındaki İlişkilerin Test Edilmesi: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Performans Değerlendirme
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Sibel KARABULUT Acil Yardım ve Afet Yönetimi
Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine İş Kazası Nedeniyle Başvuran Kazazedelerin Sosyodemografik Özellikleri, İş Kazası Nedenleri, Oluşum.
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
Hatice Şimşek Keskin***
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
BE BEP NEDİR ?.
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Sunum transkripti:

SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre EREN - Meltem YILMAZ – Şebnem BAĞRIYANIK Yerköy Devlet Hastanesi -Yozgat KHB –Yozgat Devlet Hastanesi

Sunum Planı Çalışma Bilgileri Veriler Sonuç

Çalışma Bilgilerimiz Yozgat Kamu Hastaneleri Birliğine bağlı 11 sağlık tesisinde sağlık çalışanları ile yapıldı. 572 kişi ile yüz yüze anket yapılarak bu bulgulara ulaşıldı Anket iki bölümden oluşmaktadır birincisi demografik özellikler kalite çalışmaları ile alakalı bilgiler (10 adet) ve 23 soruluk kalite algı sorusundan oluşmuştur.

Çalışma Bilgilerimiz Veriler SPPS 16.0 değerlendirildi P<0,01istatistiksel anlamlı kabul edildi, veriler %95 güven aralığında değerlendirildi. Katılımcılarımız; Hemşire 294 , Sağlık Teknisyeni 44 , Sağlık Teknikeri 53 , Paramedik 6 , Sağlık Memuru 67 , Diğer 108

Çalışma Bilgilerimiz Sonuçların tamamını paylaşmak zaman açısından mümkün olmadığından sadece önemli ve farkındalık yaratacak sonuçları sizlerle paylaşacağım tam meyin ve sonuçlarla alakalı olarak mail ortamında paylaşım için mail yollamanız yeterli olacaktır. Bizlerin yaptığı bilimsel çalışma araştırmasında bu kadar büyük bir evrenle Türkiye’de yapılmış bir çalışma yok Çalışmada kesinlikle evet, evet, hayır, kesinlikle hayır cevaplarını kullandık

VERİLER… Çalışanların unvanları öğrenim düzeylerine göre değerlendirildiğinde ise %37,4 ön lisans mezunu, %37,4 lisans mezunu, %27,3lise mezunu, %1,2 ilköğretim mezunu olduğu saptandı “Kalite kavramı sizce neyi ifade ediyor” sorusuna, 50 kişi mükemmellik, 49 kişi aşırı maliyet, 172 kişi standartlara uyma, 67 kişi gereksinimleri karşılama, 17 kişi lüks, 217 kişi tüm süreçlerin sürekli iyileştirilmesi cevabını vermiştir Çalışanlardan 138 kişi kalite ekibi içerisinde yer aldıklarını belirtmişleridir

VERİLER… Çalışmaya katılanlardan 372 kişi (%65,0) Kalite ile ilgili eğitim aldıklarını ifade etmişlerdir Çalışan personelin Sağlıkta Kalite Standartları doğrultusunda kurumlarında yapılan uygulamalar ile ilgili bilgi, algı ve görüşleri değerlendirildiğinde; 346 kişi (%60,5)kalite uygulamalarından haberdar olduğunu, 326 kişi (%57,0) kurumlarındaki Kalite uygulamalarının etkin bir şekilde uygulandığını ifade etmektedir. 228 kişi (%50,5) kalite uygulamalarının kalite biriminin değil herkesin sorumluluğunda olduğunu, 334 kişi (%58,4) ise hastanede çalışan tüm personelin yaptığı işin kalitesinden kendi sorumlu olduğu için daha katılımcı ve üretken olduğunu belirtmektedir.

VERİLER… 364 kişi (%63,6) S.B. Sağlıkta Kalite Standartlarının hastanelerin kendi yetersizliklerini tanıma ve tanımlamasını sağladığını ifade etmektedir. 253 kişi (%44,2 )hizmet kalitesi standartlarını uygulamak için ekstra enerji ve zaman harcadığını belirtse de, 353 kişi (%61,7) tüm zorluklara rağmen sağlık hizmetlerinde kalite standartlarının uygulanması gerektiğini, 376 kişi (%65,7) kalite uygulamaları ile hatalar oluşmadan önlemler alınabileceğini ifade etmektedir.

VERİLER… 278 kişi (%48,6) kurumlarında yapılan kalite çalışmaları ile ilgili olarak yöneticilerinin kendilerinin görüşlerini dikkate aldıklarını belirmektedir. 363 kişi (% 63,5) kalite çalışmalarında periyodik durum değerlendirmeleri yapılarak kurumlarında iyileştirmeler sağlandığını ifade etmektedir. Ayrıca 289 kişi (%50,5) hastane çalışanlarının Kalite uygulamaları konusunda bilgi eksikliği olduğunu belirtti

VERİLER… Yozgat Kamu Hastaneleri Birliğine bağlı 11 sağlık tesisinde çalışan personellerin Sağlıkta Kalite Standartları doğrultusunda kurumlarında yapılan uygulamalar ile ilgili görüşlerini ortaya koymak amacıylayapılan bu araştırma sonucunda, tüm zorluklara rağmen sağlık hizmetlerinde kalite standartlarının uygulanması gerekliliğine inanmakta, Kalitenin yalnızca kalite biriminin değil herkesin sorumluluğunda olduğunu kabul etmektedir. Hizmet Kalite Standartları (HKS) uygulamalarında yönetimden yeterli desteği alabiliyormusunuz sorusuna çalışmamızda ise bu aran belirgin bir şekilde %63.3 çıkmıştır. Yozgat ilindeki hastanelerin yatak sayılrının az olması ve yöneticilerie daha kolay ulaşılabilir olmasından kaynaklandığını düşünmekteyiz

VERİLER… Çalışanlar hizmet kalitesi standartlarını uygulamak için ekstra enerji ve zaman harcadığını belirtse de, %90,5 tüm zorluklara rağmen sağlık hizmetlerinde kalite standartlarının uygulanması gerektiğini ifade etmektedir. Hastanenizde HSK uygulamalarında kişiler arası iletişimi yeterli buluyormusunuz sorusuna %66.6 çıkmıştır. Burda da nispeten yatak sayıları küçük olan hastanelere göre büyük hastanedeki iletişim eksikliği nedeni ile bu sonuca varılmıştır.

SONUÇLAR Kalite uygulamalarında yüksek performans gösteren kişilerin ödüllendirilmesi konusunda çalışanların beklentisi söz konusudur. Hastane yönetimi, çeşitli ödüllendirme politikaları izleyerek çalışanları motive edebilir ve kalite uygulamalarına katılımı arttırabilir. Ayrıca Sağlıkta Kalite Standartlarını uygulamak için ekstra enerji ve zaman harcadıklarını ifade eden çalışanlarında motivasyonunu olumlu etkileyecektir

SONUÇLAR Araştırmadan elde edilen bulgular da, birlik sağlık tesislerinin kaliteye önem verdiğini, bu doğrultuda bir takım çalışmalar gerçekleştirdiğini göstermiştir.Kuşkusuz, sağlık sistemimizde önemli bir yere sahip olan hastanelerin, sağlık hizmetlerinin etkinliğinin artırılabilmesi için kaliteye önem verilmesi sevindirici olmakla birlikte, dileğimiz bu çalışmaların sürekli ve gelişerek devam etmesidir.

BURADA OLAMAYAN EKİP ARKADAŞLARIMA GENEL SEKRETERİME VE SABRINIZ İÇİN SİZLERE…..