LİDERLİK ANLAYIŞIYLA KURUM KÜLTÜRÜ VE TAKIM ÇALIŞMASI SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

Presentation title Novo Nordisk Way.
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
LİDERLİK.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
21. Yüzyıl becerileri.
REHBERLİK.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Farklılaştırılmış Öğretim
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Liderlik tarzları ve Yenilik
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Örgütsel bilgi kullanımı
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MOTİVASYON.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
21. YY BECERİLERİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

LİDERLİK ANLAYIŞIYLA KURUM KÜLTÜRÜ VE TAKIM ÇALIŞMASI SEMİNERİ

T.C.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ DOĞU İLE BATIYI, GEÇMİŞLE GELECEĞİ BULUŞTURAN ÜNİVERSİTEMİZ, ÜLKEMİZE VE İNSANLIĞA YARARLI BİLGİ ÜRETEN VE YETKİN BİREYLER YETİŞTİREN ÖNCÜ ÜNİVERSİTEDİR.

1453 - 2015 T.C.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ DÜNYANIN ÖNDE GELEN ÜNİVERSİTELERİNDEN BİRİ OLACAKTIR. 1453 - 2015

ÜLKEMİZDE; YAKLAŞIK OLARAK; BİR ÜLKEDE 3 ÖNEMLİ ŞEY NEDİR ? 420 BİN KAHVEHANE, 18 BİN MEYHANE, 150 ADET KÜTÜPHANE BULUNMAKTADIR. BİR ÜLKEDE 3 ÖNEMLİ ŞEY NEDİR ? 1- KANALİZASYONLAR 2- HAMAMLAR 3- KÜTÜPHANELER

DEĞERLENDİRME PROGRAMI EKONOMİK İŞBİRLİĞİ KALKINMA ÖRGÜTÜ PISA RAPORU ULUSLAR ARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI EKONOMİK İŞBİRLİĞİ KALKINMA ÖRGÜTÜ (OECD) TARAFINDAN 3’ER YILLIK DÖNEMLER HALİNDE 15 YAŞ GRUBUNDAKİ ÖĞRENCİLERİN KAZANMIŞ OLDUKLARI BİLGİ VE BECERİLERİ DEĞERLENDİREN PROJE.

İNSANİ GELİŞMİŞLİK RAPORU TÜRKİYE 187 ÜLKE VE BÖLGE ARASINDA 69 SIRADA YAŞAM UZUNLUĞU OKUR YAZAR ORANI EĞİTİM VE YAŞAM DÜZEYİ ÖLÇÜMÜ

1- BİR ARAYA GELEBİLMEK BAŞLANGIÇTIR. HOŞGELDİNİZ 1- BİR ARAYA GELEBİLMEK BAŞLANGIÇTIR. 2- BİR ARADA KALABİLMEK İLERLEMEKTİR 3- GERÇEK BAŞARI İSE BİRLİKTE ÇALIŞABİLMEKTİR.

T.C.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ’NİN KÜLTÜRÜNÜ YANSITMAK KONUSUNDA GÜNÜMÜZDE VE GELECEKTE T.C.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ’NİN KÜLTÜRÜNÜ YANSITMAK KONUSUNDA KİŞİSEL SORUMLULUK TAŞIYORUZ. YÖNETMEK BUGÜNE , LİDERLİK GELECEĞE YÖNELİKTİR.

KURUMDA GELECEĞE ODAKLANMAK REKABET; AYAKTA KALMAK İÇİN YETERLİDİR. REKABET ÜSTÜ; BAŞARILI OLMAK İÇİN GEREKLİDİR.

1- KURUM ÇALIŞANLARINA EN TEMEL YETKİNLİKLERİ VE BECERİLERİ KURUM KÜLTÜRÜNDE AMAÇ 1- KURUM ÇALIŞANLARINA EN TEMEL YETKİNLİKLERİ VE BECERİLERİ KAZANDIRARAK, ORTAK BİR ÇALIŞMA İKLİMİ YARATMAK, 2- AMAÇ VE HEDEF BİRLİĞİ OLUŞTURMAK, 3- ORTAK BİR DİL, İNANÇLAR VE İNSANİ DEĞERLER SİSTEMİ YARATMAK, 4- İÇ VE DIŞ PAYDAŞLARA SUNULAN HİZMET KALİTESİNİ ARTIRMAK.

ORTAK İNANÇLAR VE İNSANİ DEĞERLER SAYGI-SEVGİ-GÜVEN-DAYANIŞMA AÇIKLIK-KATILIM-PAYLAŞMA- TAKIM RUHU-DİSİPLİN-ADALET BİRLİK-BERABERLİK-FEDAKÂRLIK- HOŞGÖRÜ-İNCELİK-NEZAKET-DOSTLUK- BAŞARI İSTEĞİ-SADAKAT MUTLULUK- HUZUR-COŞKU-UMUT-ANLAYIŞ-SABIR- YARDIMLAŞMA-EMNİYET-GİRİŞİMCİLİK ALÇAK GÖNÜLLÜLÜK-ŞEFKAT-VERİMLİLİK EMANET ETME-HESAP VERME-CESARET DEĞİŞİM-GELİŞME-GİRİŞİMCİLİK,AHLÂK ETİK-EVRENSELLİK-İTİBAR-KALİTE

AHLÂK BİREYSEL ETİK KURUMSALDIR. AHLÂK-ETİK AHLÂK BİREYSEL ETİK KURUMSALDIR. AHLÂK BİREYİN DAVRANIŞLARINA YOL GÖSTERİR. ETİK; 1- ÜST YÖNETİMDE KONUŞULAN, 2- TÜM PAYDAŞLARA SÖYLENEN, 3- DIŞ DÜNYAYA ANLATILANLAR, ARASINDAKİ TUTARLILIKTIR.

İNSANLAR FARKLI DAVRANIRLAR FARKLI DÜŞÜNÜRLER FARKLI YAŞARLAR FARKLI KARARLAR ALIRLAR FARKLI İLİŞKİLER KURARLAR FARKLI ALGILARLAR FARKLI ANLATIRLAR FARKLI ANLARLAR FARKLI DUYGULARI VARDIR FARKLI TEPKİLER VERİRLER FARKLI ŞEKİLDE SORUNLARINI ÇÖZERLER FARKLI ETKİ VE TEPKİ VERİRLER FARKLI KONUŞURLAR, FARKLI DİNLERLER FARKLI STRES YAŞARLAR

1-ORGANİZASYON 2-KOORDİNASYON 3-İŞBİRLİĞİ 4-ENFORMASYON KURUM İÇİN ÖNEMLİDİR 1-ORGANİZASYON 2-KOORDİNASYON 3-İŞBİRLİĞİ 4-ENFORMASYON

YAPILDIĞINI BELİRLEYEN ANLAYIŞ, KURUM KÜLTÜRÜ BİR KURUMDA; NEYİN, NEDEN VE NASIL YAPILDIĞINI BELİRLEYEN ANLAYIŞ, VE BU ANLAYIŞIN YEŞERDİĞİ İKLİMDİR.

BİR KURUMU DİĞERLERİNDEN AYIRAN; SİNERJİ = İŞBİRLİĞİ GÖREVDEŞLİK KURUM KÜLTÜRÜ BİR KURUMU DİĞERLERİNDEN AYIRAN; İLKELER - DEĞERLER TUTUM VE DAVRANIŞLAR BÜTÜNÜDÜR. SİNERJİ = İŞBİRLİĞİ GÖREVDEŞLİK

DAYANIŞMA BİLİNCİ OLMAYINCA SEN VE BEN BİLİNCİ HÂKİMDİR. BİZ BİLİNCİNİN GELİŞTİRİLMESİ İNSANLARIN KARŞILIKLI OLARAK BİRBİRİNE BAĞLANMASI ORTAK ÇIKARLAR İÇİN ÖNEMLİDİR KURUM KÜLTÜRÜ = HEDEFLER ÖRTÜŞMESİDİR.

ÖĞRENCİLERİMİZ VARSA BİZ VARIZ ÖĞRENCİLER EN ÖNEMLİ ÖZVARLIKTIR KURUMUN ÖNCELİKLERİ ARASINDA EN ÖNDE GELİR KURUMUN YAPILANMASI, İŞLEYİŞİ, HEDEFLERİ, STRATEJİLERİ, REKABET MODELLERİ, ÖĞRENCİLER ÜZERİNE KURULMUŞTUR.

GENÇLERİMİZİN ÇÖZÜM BEKLEYEN PROBLEMLERİ 1- TOPLUMSAL SORUNLAR 2- EKONOMİK SORUNLAR, İŞSİZLİK 3- POLİTİK SORUNLAR 4- PSİKOLOJİK SORUNLAR, Sinirlilik, kaygı, içe kapanma, ruhsal çöküntü, depresyon, 5- PSİKOTİK SORUNLAR, ülser, tansiyon, migren, baş ağrıları, deri hastalıkları, 6- EĞİTİM, ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM SORUNLARI 7- AİLE YAŞAMI SORUNLARI 8- KARŞI CİNS İLE İLGİLİ SORUNLAR 9- SERBEST ZAMAN KULLANIMI 10- TEMEL İHTİYAÇLAR, ULAŞIM SORUNLARI 11- GELECEK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELER, KAYGILAR 12- FELSEFİ SORUNLAR, HAYATIN ANLAMI 13- KİŞİSEL SORUNLAR, FARKINDALIKLAR, YETKİNLİKLER

GENÇLERİMİZ TEST VE TOST BİRLİKTELİĞİNDE EĞİTİM TOPLUMSAL İKİ YÜZLÜLÜKLE, GÜVENSİZLİKLE, SEVGİSİZLİKLE, İŞSİZLİK VE UMUTSUZLUKLA KUŞATILMIŞ GENÇLİK. DUYGULARI YASAKLANMIŞ, DÜŞÜNCELERİ BASTIRILMIŞ, YAŞAMAKTAN KORKUTULMUŞ, KENDİNİ İFADE EDEMEYEN ÜRKÜTÜLMÜŞ, SANAL DÜNYADA KENDİNİ UNUTMUŞ GERÇEK DÜNYAYI ALGILAYAMAMIŞ GENÇLERİMİZ

İÇİNDE BULUNMAK, SAHİP OLMAK DEMEKTİR. BİR KURUMUN RUHUDUR; AİDİYET AİT OLMA DURUMU İÇİNDE BULUNMAK, SAHİP OLMAK DEMEKTİR. BİR KURUMUN RUHUDUR; ORGANİZASYON İÇİNDE GÖREV ALAN İNSANLARIN MEYDANA GETİRDİKLERİ, KURUM KİMLİĞİ VE KURUM KÜLTÜRÜDÜR.

KURUM KÜLTÜRÜ İNSANLARIN; GİYİM TARZLARI, TUTUM VE DAVRANIŞLARI HİTAP TARZLARI, TÖREN VE ÖYKÜLERİ TELEFON KONUŞMALARI, YAZIŞMALARI, TOPLANTI DÜZENLERİ FİZİKSEL ORTAMLARI, YENİ FİKİRLERİN GELİŞTİRİLMESİ, ÖĞRENME VE ÖĞRETME ALIŞKANLIKLARI, ARAŞTIRMACI YÖNLERİ AR-GE, YARATICILIKLARI, İNOVASYON FEDAKÂRLIKLARI, ADANMIŞLIKLARI

KURUMSAL İMAJ Kurumun tarihçesi Kurumun misyon ve vizyonu Kurumun hedefleri, ortak inanç ve değerleri Kurumun ürünleri/verdiği hizmetler Kuruma bağlı şirketler ve iştirakler Kurumun ortakları Reklâm ve tanıtım faaliyetleri Çalışan kalitesi, niteliği, davranışları, verdiği mesajlar Logosu, broşürleri Sosyal/kültürel etkinlikler, sponsorlukları Kurumun fiziksel dış görünümü Kurumun mal varlıkları, tesisleri Kullandıkları teknoloji

KURUM ÇALIŞANI KURUM KÜLTÜRÜNÜN ESERİ KULLANICISI TAŞIYICISI YARATICISIDIR GÜÇLÜ VE DİNAMİK BİR YAPI GEREKTİRİR

KURUMSAL KÜLTÜRÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER KİŞİSEL KALİTE EĞİTİM KALİTESİ HİZMET KALİTESİ TAKIM KALİTESİ KURUM KALİTESİ

KURUM KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN KAVRAMLAR Yazılı olmayan uygulama, alışkanlık, gelenekler Yöneticilerin sorumluluklarını yerine getiriş biçimleri Çalışanların bağlılığı, morali, birbirlerine olan güveni Eleştiri ve yapılan eleştiriye yaklaşım tarzları Kurumun iş sonuçları ve çalışanların bu sonuçlara sahip çıkma dereceleri Misyon, vizyon, ilke ve değerler Politika ve prosedürler

2- Bir görevden, bir işten sorumlu olma durumu. SORUMLULUK 1- Bir kimsenin kendisinin ya da başkalarının davranışları için bir kimseye veya bir yetkiliye hesap verme, bu davranışların doğurabileceği sonuçlara katlanmayı kabul etme zorunluluğu ya da bunun ahlâk açısından gerekliliği demektir. 2- Bir görevden, bir işten sorumlu olma durumu. 3- Karar alma yetkisinin yanı sıra hesap verme zorunluluğunu da içeren görev. 4- Bir kişinin genellikle hukuk kuralları çerçevesinde içinde üstlendiği yükümlülükler.

KURUM OLMAK HİZMET ODAKLIYIZ, ÖĞRENCİLERİMİZİN VE TÜM PAYDAŞLARIMIZIN İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNE DUYARLIYIZ, GİZLİLİK İLKESİNE ÖZEN GÖSTERİRİZ, NAZİK VE SAYGILIYIZ, MESAFELİYİZ, DÜZENLİYİZ, CİDDİYİZ TUTARLIYIZ, KİŞİSEL VE KURUMSAL PERFORMANSIMIZA ÖNEM VERİRİZ.

KURUM OLMAK SORUMLULUK SAHİBİYİZ, GÜVENİLİRİZ, İSTİKRARLIYIZ, GİRİŞİMCİYİZ, GÜVEN SAĞLARIZ, SONUÇ ALMAYA ODAKLIYIZ, DAYANIŞMA İÇİNDE ÇALIŞIRIZ, SİNERJİ YARATMAYA ÇALIŞIRIZ, PERFORMANSIMIZI GELİŞTİRME KONUSUNDA İSTEKLİYİZ, GÜCÜMÜZÜ İNSANIMIZDAN ALIRIZ.

KURUM OLMAK KURUMUMUZA BAĞLIYIZ, İNANÇLIYIZ, KENDİMİZE GÜVENİRİZ, GÜÇLÜ MUHAKEME SAHİBİYİZ, OLGUNUZ VE YAPICIYIZ, KİŞİLERLE İLİŞKİLERİMİZE ÖZEN GÖSTERİRİZ, ADİL DAVRANIRIZ, YARATICIYIZ, BİRBİRİMİZE SEVGİ VE SAYGI GÖSTERİRİZ, TAKIMIN PERFORMANSINI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞIRIZ.BAŞARI ODAKLIYIZ, SOSYAL SORUMLULUKLARIN BİLİNCİNDEYİZ.

DAVRANIŞ BİÇİMLERİ İletişim sırasında duygu, düşünce, istek ve ilgiler değişik davranış biçimleri ile ifade edilir. Bu davranış biçimleri dört grupta incelenir: Pasif Davranış Saldırgan Davranış Manüplatif Davranış Atılgan Davranış

DAVRANIŞ BİÇİMLERİ PASİF DAVRANIŞ Kişiler duygu ve düşüncelerini ifade etmezler, Benlik saygıları düşüktür, Kaygılıdır, endişelidir, Suçluluk ve öfke duygusu yaşarlar. Kişinin verdiği mesaj: “BEN ÖNEMLİ DEĞİLİM, SEN ÖNEMLİSİN”

DAVRANIŞ BİÇİMLERİ SALDIRGAN DAVRANIŞ Diğer kişileri aşağılar,saygı göstermezler, Başkalarının duygu ve düşünceleri ile ilgilenmezler. Kişinin verdiği mesaj: “SEN ÖNEMLİ DEĞİLSİN , BEN ÖNEMLİYİM”

DAVRANIŞ BİÇİMLERİ MANÜPLATİF DAVRANIŞ Pasif görünür ama saldırgan davranırlar, Dürüst olmazlar ve imalı konuşurlar, Karşı tarafı suçlu hissettirirler. Kişinin verdiği mesaj: “ BEN ÖNEMLİ DEĞİLİM, SEN DE ÖNEMLİ DEĞİLSİN,ÖNEMLİ OLAN ÇIKARLARIMIZ”

DAVRANIŞ BİÇİMLERİ ATILGAN DAVRANIŞ Kişi, kendisinin ve başkalarının haklarına saygılıdır, Kendisine olan güveni ve benlik saygısı yüksektir, Başkalarının duygu ve düşünceleri ile ilgilenir. Kişinin verdiği mesaj: “BEN ÖNEMLİYİM, SEN DE ÖNEMLİSİN”

DİKKAT EDİLECEK KONULAR ETKİN VE AÇIK BİR İLETİŞİM, ÖZÜ SÖZÜ BİR OLMAK, SÖZÜNÜ TUTMAK GÜVEN,DÜRÜSTLÜK, ÇALIŞANLARIN KARAR SÜREÇLERİNE KATILIMI, ÇALIŞANLAR ARASINDA UYUM İŞBİRLİĞİ, YETKİ VE SORUMLULUKLARIN AKILCI BİR ŞEKİLDE DAĞITILMASI, YETKİNLİK VE BECERİ SAHİBİ OLMAK, SORUMLULUK BİLİNCİNDE OLMAK.

İLETİŞİM GÜÇLÜĞÜ DARGINLIK VE GÜCENME, SUÇLULUK VE UTANMA DUYGULARI, KORKU VE KAYGI DURUMLARI, ODAKLANAN BİR DURUM OLMAMASI, YÖNÜNÜZÜN - DEĞERLERİNİZİN HEDEFLERİNİZİN AÇIKÇA BELİRLENMEMİŞ OLMASI, HATA YAPMA KORKUSU.

ÖNCELİKLE KENDİ YANLIŞLIKLARINIZDAN SÖZ EDİNİZ. YÜKSEK BİLİNÇ VE FARKINDALIK ÖNCELİKLE KENDİ YANLIŞLIKLARINIZDAN SÖZ EDİNİZ. BİREYSEL KİŞİLİKLE KURUMSAL SÜREÇLER ARASINDAKİ BAĞ ÇOK ÖNEMLİDİR.

YÜKSEK MOTİVASYON Tüm çalışanların gülümseyen bakışları Ekibe ve paydaşlara içtenlikle yardımcı olmak Sorumluluk alma ve paylaşma isteği Çalışanlar arasında sağlıklı bir iletişim, sevgi ve saygı Katılım ve işbirliği Problem çözümünde işbirliği Birbirine pozitif yaklaşma ve destek olma Olumlu bakış açısı İşe kanalize olma ve başarıyı paylaşma İşe isteyerek gelme DÜŞÜK MOTİVASYON Asık Suratlar Birbirini engelleme İşten kaçma, birbirine sorumluluk atma Hiyerarşi, gerginlik, yapay iletişim Yardımdan Kaçınma Gereksiz problemler yaratma Her konunun olumsuz yönlerini görme Nedensiz çatışmalar Sevgisizlik, Saygısızlık Mesai bitse de gitsek düşüncesi İşe gelirken isteksizlik

BİR ORGANİZASYONDA HER ÇALIŞAN; KÜLTÜRÜN BİR PARÇASI OLMALIDIR

HOŞGELDİNİZ PROBLEMLER ÖNEMLİ OLAN SORUNLARI ÇÖZMEK DEĞİL, PROBLEM OLMAYAN YERDE GELİŞME OLMAZ ÖNEMLİ OLAN SORUNLARI ÇÖZMEK DEĞİL, SORUNLARIN ORTAYA ÇIKMAMASINI SAĞLAMAKTIR. 1- SORUN ÇIKMADAN MÜDAHALE ET, 2- SORUN ÜRETEN ORTAMIN VEYA KİŞİLERİN YAPISINI DEĞİŞTİR.

KURUMLARDA KİŞİSEL ÇATIŞMALAR FİKİR VE GÖRÜŞ FARKLILIKLARI ÇIKARLAR, MENFAATLER, MASKELER MOBBİNG, TARAFTARLAR, SAKINCALILAR TEHDİTLER, ŞİFRELENENLER

TOPLANTI KÜLTÜRÜ DİSİPLİNİ EĞER BİR TOPLANTI YENİDEN TOPLANMA KARARIYLA SONUÇLANIYORSA UNUTUN GİTSİN !

DOĞUŞTAN GELEN YETENEKLERİN , ZAMANLA ÖĞRENİLEN VE LİDERLİK NEDİR ? LİDERLİK, TAM OLARAK; ETKİLEME İŞİDİR. DİĞERLERİNDEN FARKLI OLMAK DOĞUŞTAN GELEN YETENEKLERİN , ZAMANLA ÖĞRENİLEN VE GELİŞTİRİLEN BECERİLERİN BİLEŞKESİDİR.

KENDİ YAŞAMINIZIN LİDERİ OLMAK DÜNYADA KİŞİLERİN KENDİSİNİN LİDERİ OLMASI ÖN PLÂNA ÇIKIYOR. KURUM BÜNYESİNDEKİ HER BİR BİREYİN LİDERLİK YETENEĞİNİN TEK TEK GELİŞİP BÜYÜMESİDİR. KENDİN LİDER OLAMAZSAN; ETRAFINDAKİ HİÇ KİMSEYİ BİR ŞEYE YÖNLENDİREMEZSİN

LİDERLİK MODELLERİ OTOKRATİK LİDER PASİF LİDER BÜROKRATİK LİDER OLUMSUZ LİDERLİK OLUMLU LİDERLİK OTOKRATİK LİDER PASİF LİDER BÜROKRATİK LİDER YAPICI VE YÖN VEREN LİDER TÜM YETKİ GÜÇ KENDİNDE OLAN LİDER HERKESE HOŞ GÖRÜNEN YERİNİ KORUMAYA ÇALIŞAN, TAVİZ VEREN, RİSKE GİRMEYEN LİDER HERŞEYİN BİR KURALI VARDIR, HER MEVKİİN SINIRLARI VE GÜCÜ VARDIR DİYEN LİDER DANIŞMA VE İŞBİRLİĞİNİ BENİMSEYEN LİDER BİLİMSEL ÇALIŞMA VE EŞİTLİK İLKELERİNİ BENİMSEYEN LİDER

ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR KURUMSAL İTİBAR ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 51

ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR İTİBAR YÖNETİMİ İster küçük, ister büyük olsun dünyanın bütün kurumlarının ortak ve temel bir sorunu bulunmaktadır. Bu sorun; duyarlı ve rekabeti yoğun ortamlarda hizmet verdikleri tüm paydaşlarının, kilit noktalardaki karar alıcıların ve düşünce liderlerinin zihninde pay sahibi olmak için nasıl bir kurum itibarı oluşturmaları gerektiğidir. ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 52

ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR İTİBAR: SAYGI GÖRMEKTİR, DEĞERLİ, GÜVENİLİR OLMA DURUMUDUR, SAYGINLIKTIR, PRESTİJDİR. ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 53

İTİBAR YÖNETİMİNİN TEMELİNDE BÜTÜNSELLİK, + TUTARLILIK, KALICILIK, HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR İTİBAR YÖNETİMİNİN TEMELİNDE BÜTÜNSELLİK, + TUTARLILIK, KALICILIK, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VARDIR. ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 54

İnsanların pek çok alternatif arasında seçim yapabilme özgürlüğü; HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR İnsanların pek çok alternatif arasında seçim yapabilme özgürlüğü; kurumlara farklılaşma yönünde fırsat yaratma zorunluluğu getirmektedir. Bu aşamada kurumların yeni iş modelleri geliştirmeleri, aynı zamanda kurum değer ve ilkelerinin net ve yaygın olarak algılanmasını sağlamaları ve tüm bu süreci etkin olarak yönetmeleri gerekmektedir. ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 55

İtibardaki Farklılıklar HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR İtibardaki Farklılıklar KİMLİK (Kurum kendisini nasıl görüyor) İMAJ (Dış paydaşlar kurumu nasıl görüyor) ARZU EDİLEN İMAJ (Kurum kendisini nasıl gösteriyor) ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 56

ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ, KİMLİK, İMAJ ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ HÜSNÜ KUMBASAR KURUMSAL İTİBAR ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ, KİMLİK, İMAJ Çalışanların iş deneyimi Dış grupların deneyimleri Vizyon ve Liderlik İmaj Kimlik ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ ZEMİN DANIŞMANLIK 0216 541 42 65 zemin@zemin.com.tr 57

TAKIM KÜLTÜRÜ

SÜREKLİ GÜNÜMÜZDE ZORUNLU KILAR. TÜM ÇALIŞANLARIN EN TEMEL GÖREVİ; DEĞİŞİMİ İZLEMEK VE SÜREKLİ ARTAN SORUNLARLA BAŞ ETMEKTİR. BÖYLESİNE BİR İŞ İKLİMİ SÜREKLİ ÖĞRENMEYİ VE YENİLENMEYİ ZORUNLU KILAR.

DEĞİŞMEKLE , DAHA İYİ OLMAK EKİP ÇALIŞMASINI DESTEKLEYEN ARASINDA FARK VARDIR. EKİP ÇALIŞMASINI DESTEKLEYEN BİR KURUMSAL İKLİM; ÖNCELİKLE ÖĞRENMEYE AÇIK OLMALIDIR ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK

DÜŞÜNMEDEN ÖĞRENMEK ZAMAN KAYBETMEKTİR DÜN YAPTIKLARIMIZI TEKRARLAYARAK BAŞARILI OLAMAYACAĞIMIZ BİR DÜNYADA YAŞIYORUZ. BUGÜNÜ, DÜNDEN, GELECEĞİ, BUGÜNDEN FARKLI KILMAYI ÖĞRENMELİYİZ.

YENİ BİR BİLGİNİN EKONOMİK VE SOSYAL BİR PAYDAYA DÖNÜŞTÜRÜLMESİDİR. İNOVASYON YENİ BİR BİLGİNİN EKONOMİK VE SOSYAL BİR PAYDAYA DÖNÜŞTÜRÜLMESİDİR. DÜNYADA; HAYAL ET-DEĞİŞTİR-YENİLİK KAT ÜLKEMİZDE; BAŞIMIZA İCAT ÇIKARTMA ! ESKİ KÖYE YENİ ADET GETİRME ! ÜLKEMİZ 2014 KÜRESEL İNOVASYON ENDEKSİNDE 54 SIRADA.

HANGİ ALANDA İNOVASYON ? GELECEKTE ÖNÜMÜZDEKİ 10 YILDA HENÜZ GELİŞMELERİN % 80’ İ YOK. SON 10 YILDA DÜNYADA TOPLAM 4.000 YILLIK GELİŞİMDEN DAHA FAZLA GELİŞME OLDU. HANGİ ALANDA İNOVASYON ? TÜRKİYE’DE VE DÜNYADAKİ ÜNİVERSİTELERLE KARŞILAŞTIR.

19 MİLYAR DOLAR - 4.3 MİLYAR DOLAR MESAJ TAŞIYOR - İNSAN TAŞIYOR KURULUŞ TARİHLERİ 1999 - 1933 ÇALIŞAN SAYISI 55 KİŞİ - 23.200 KİŞİ PİYASA DEĞERİ 19 MİLYAR DOLAR - 4.3 MİLYAR DOLAR VARLIKLARI SUNUCULAR - UÇAKLAR MESAJ TAŞIYOR - İNSAN TAŞIYOR

HER TAKIM ÇALIŞANI 1- PROFESYONEL ÖZELLİKLERE SAHİP, İŞİNİN UZMANI OLMALIDIR. 2- BİRLİKTE ÇALIŞTIĞI İNSANLARI ANLAMAYI ÖĞRENMELİDİR. 3- KENDİNİ TANIMALIDIR. 4- NE BİLDİĞİNİ NE BİLMEDİĞİNİ BİLMELİDİR. 5- SONUÇ ÜRETEN BİR TAKIM ÜYESİ OLMALIDIR. 6- ENERJİSİNİ GERÇEK MÜCADELEYİ KAZANMAK ÜZERİNE YOĞUNLAŞTIRMAYI ÖĞRENMELİDİR.

SONUÇTA 1- GELECEĞİN DÜNYASINDA GEÇERLİ OLACAK YETKİNLİKLERİ GELİŞTİRMEK, 2- YENİ DÜNYANIN YENİ İKLİMİNDE HEDEFLERE ULAŞMAK, 3- BAŞARILI BİR TAKIMIN ÜYESİ OLMAK.

ORGANİZASYONLARDA YÜKSEK PERFORMANS YETENEK VE KAPASİTELER Görüşme ve İşbirliği. Ortak noktalar bulmak. Plânlama ve Değerlendirme, stratejiler oluşturmak. Durum analizi yapmak. Organizasyonun fırsatlarından yararlanmak. Mali Yönetim, etkin bütçe çalışmaları yapmak. İnsan Kaynakları yönetimi. Paydaşlara yönelik hizmet vermek. Dış çevreden ve rakiplerden haber almak. Takım çalışması, grup çalışması yapmak. Teknik yeterlilik. Yazılı ve Sözlü iletişim. Problem Çözmek. Kişilerin yeteneklerinden istifade etmek. Kültür Yapısı. Misyon ve Misyon. Yaratıcı Düşünmek. Değişime açık olmak, değişime uyum sağlamak. Doğru Kararlar vermek. Liderlik. Anlaşmazlıkları, fikir ayrılıklarını çözmek. Kendi kendini yönetmek. Teknoloji Yönetimi. İç kontrol ve Bütünlük.

TAKIM ÇALIŞMASI

BİRLEŞTİRİLMESİ İLE İLGİLİ BİR GÖREVİ YERİNE GETİRMEK ÜZERE TAKIM NEDİR ? FARKLI UZMANLIK ALANLARINDAKİ BİLGİLERİN BECERİLERİN, YETENEKLERİN DÜŞÜNCELERİN BİRLEŞTİRİLMESİ İLE İLGİLİ BİR GÖREVİ YERİNE GETİRMEK ÜZERE BİR ARAYA GELEN İNSANLAR TOPLULUĞUDUR.

BİR BİRLİKTELİĞİN ORGANİZASYONUN PERFORMANSIN BİR SONUCUDUR. TAKIM KALİTESİ BİR BİRLİKTELİĞİN ORGANİZASYONUN ORTAYA KOYDUĞU ORTAK VE YÜKSEK PERFORMANSIN BİR SONUCUDUR. 1- SORUMLULUKTUR 2- BAĞLILIKTIR 3- İNİSİYATİFTİR.

TAKIMDAŞLIK HERKESİ KAPSAR BİR KURUMDA NE İŞ YAPIYOR OLURSA OLSUN; HANGİ KADEMEDE VE GÖREVDE BULUNURSA BULUNSUN HERKESİ KAPSAR TÜM ÇALIŞANLARDAN TAKIMDAŞLIK KÜLTÜRÜNE VE BAKIŞ AÇISINA SAHİP OLMALARI VE BUNLARI GERÇEKLEŞTİRMELERİ BEKLENİR. TAKIMIN AKLI; TAKIMDAKİ BİREYLERİN AKLINDAN DAHA BÜYÜKTÜR.

TÜM KURUM ÇALIŞANLARI OLARAK; YÖNETİCİ VE PAYDAŞLARININ ENERJİSİNİN TAKIMDAŞLIKTA AMAÇ TÜM KURUM ÇALIŞANLARI OLARAK; YÖNETİCİ VE PAYDAŞLARININ ENERJİSİNİN KURUMUN GELECEĞİNİ GÜVENCE ALTINA ALMAK İÇİN DEVREYE SOKMAKTIR.

BİR TAKIMIN BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMASI 1- İŞ AKIŞLARININ TARİF EDİLMİŞ, 2- GÖREV PAYLAŞIMININ YAPILMIŞ, 3- HEDEFLERİN NETLEŞTİRİLMİŞ, 4- ORTAK İŞ ALANLARININ BELİRLENMİŞ, 5- BİLGİ PAYLAŞIMININ SAĞLANMIŞ, 6- İŞBİRLİĞİNİN GEREKLİLİĞİNİN KABUL EDİLMİŞ, 7- TAKIMLAR İÇİ KOORDİNASYONUN SAĞLANMIŞ, 8- BİRLİK VE BERABERLİK DUYGUSUNU GELİŞTİRECEK FIRSATLARIN YARATILMIŞ

GÜÇLÜ KURUMLARDA TÜM ÇALIŞANLAR; iŞ YAPMAKTAN AYNI ŞEYLERİ ANLAR. ENERJİLERİNİ KİŞİLERE DEĞİL İŞLERE ODAKLAR. KURUM HEDEFLERİNİ ORTAK AMAÇ BİLİR, NEYİ NASIL YAPACAKLARI KONUSUNDA ORTAK BİR HAREKET TARZI BENİMSERLER

ZAYIF TAKIM OLUŞTURMAK TAKIM DİNAMİKLERİ ZAYIF TAKIM OLUŞTURMAK Rolleri tanımlamada zorluk çeker. Eleştiri ve tenkitleri birleştirir. Bireysel gelişimi göz ardı eder. Yaratıcı potansiyele zorla boyun eğdirir. Zayıf takım içi ilişkilere hoşgörü gösterir. Çelişkiyi yıkıcı olarak kullanır. Risk almayı teşvik etmez. Kişisel tepki yollarını tıkar. Zamanı kötü kullanır. Düşük standartlara izin verir. Liderlik yeteneklerinden yoksundur. Tutarsızdır. Takım karşıtı felsefeye sahiptir. Uygun olmayan üyeleri seçer. Takımdaki diğer kişilere bağlılığı yoktur. Olumlu ortam yaratmada başarısızdır. Başarıya ilgisizdir. Kurumsal rol hakkında net değildir. Etkili çalışma yöntemleri yoktur.

GÜÇLÜ TAKIM OLUŞTURMAK TAKIM DİNAMİKLERİ GÜÇLÜ TAKIM OLUŞTURMAK Kişisel eleştirisiz tenkit yapar. Bireysel gelişimi destekler. Yaratıcı potansiyeli cesaretlendirir. Sağlıklı takım içi ilişkiler geliştirir. Çelişkiyi yapıcı yönde kullanır. Risk almayı teşvik eder. Tepki almayı ister. Zamanı iyi kullanır. Yüksek standartlar koyar. Güçlü liderlik yeteneklerine sahiptir. Tutarlıdır. Takım felsefesini destekler. Uygun üyeleri seçer. Takımdaki diğer kişilere bağlılığı vardır. Olumlu ortam yaratır. Başarıya motive edilmiştir. Kurumsal rolü açıkça tanımlar. Etkili çalışma yöntemleri kullanır. Bireysel rolleri tanımlar.

ETKİN TAKIM ÇALIŞMASI İÇİN GEREKLİ ÖZELLİKLER Çalışma grubunun üyeleri birbirini dinlemelidir ve tolerans gösterilmelidir. Eleştiriler "yıkıcı” değil, “yapıcı" özellikte olmalıdır. Çalışma grubu üyeleri birbirlerinin duygularını da anlamaya çalışmalıdır. Çalışma grubunun lideri ya da başkanı üyeler üzerinde hâkimiyet kurmaya çalışmamalıdır. Liderler esnek olabilmelidir. Çalışma grubu kendi faaliyetlerini kendisi gözden geçirmelidir. Grup üyelerine verilen görevler açık ve anlaşılır olmalı ve görev verilen kişi tarafından kabul edilmelidir.

İLİŞKİLERİN TEMELİNDEKİ HARÇ YÜZYILIMIZIN EN ÖNEMLİ SORUNU GÜVEN DUYGUSU YARATMAK ! TAKIM ÇALIŞMASI İÇİN ÖNCELİKLE GÜVENİN OLUŞMASI GEREKİYOR. BİRBİRİMİZE GÜVEN DUYMAMIZ LÂZIM SEVGİ-SAYGI-SADAKAT 1- KENDİNE GÜVEN DUYMAK 2- GÜVENİLİR OLMAK 3- BAŞKALARINA GÜVEN DUYMAK

GÜVEN DUYGUSU YARATMAK AÇIKLIK VE DÜRÜSTLÜK BİR ÇALIŞMA ORTAMINDA İŞBİRLİĞİNİN NE ÖLÇÜDE GERÇEKLEŞECEĞİNİ BELİRLER GÜVEN DUYGUSU SAĞLIKLI BİR TAKIM ÇALIŞMASININ TEMELİNİ OLUŞTURUR. GÜVEN ENDEKSİ NORVEÇ % 65 TÜRKİYE % 6

TAKIM ÇALIŞMASI VE GÜVEN TAKIM OLMANIN TEMEL UNSURLARI : Birbirinizi dinleyin, açık olun tartışın Birbirinizin hatalarını ve zayıf yönlerini eleştirin Birbirinize yeterli zaman ayırın Birbirinizi iyi tanıyın Ortak faaliyetlerde bulunun Yaralanmaktan, üzülmekten korkmayın Birbirinize yalan söylemeyin, dürüst olun Yapay birliktelikten kaçının, Birbirinizle dost olun, saygı duyun.

DÜŞÜNSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM FARK YARATIR

EDWARD DE BONO YARATICI DÜŞÜNME OTORİTESİ DÜŞÜNMENİN DERİNLEŞTİRİLMESİNİ HEDEFLEYEN, TEMEL DÜŞÜNCE BECERİLERİ YARATICI DÜŞÜNME VE YAZMA BECERİLERİ, GENEL AMAÇLI KAVRAMSAL DÜŞÜNME ELEŞTİREL DÜŞÜNME, İNTERAKTİF DÜŞÜNME, KAPSAMLI DÜŞÜNME, MANTIKSAL DÜŞÜNME, SEZGİSEL DÜŞÜNME, ŞÜPHECİ DÜŞÜNME, YANSITMALI DÜŞÜNME, REALİST DÜŞÜNME, İSTATİSTİKİ DÜŞÜNME, ANALİTİK DÜŞÜNME, OTORİTER DÜŞÜNME, VASAT DÜŞÜNME, ARZUYA GÖRE DÜŞÜNME, AKILCI DÜŞÜNME FELSEFİ DÜŞÜNME, TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME

FELSEFİ DÜŞÜNCE AUGUSTE RODIN 1904 U.K. CAMBRIDGE - ABD STANFORD NEWYORK COLOMBIA WASHINGTON THE NATIONAL GALLERY BELÇİKA BRÜKSEL - İSVİÇRE KUNTSTHAUS NORVEÇ NATIONAL GALLERY OSLO BUENOS AIRES PARLAMENTO BİNASI AVUSTRALYA SYDNEY OPERA EVİ

DÜŞÜNCE KALIPLARIMIZI YIKALIM ESKİ TAS, ESKİ HAMAM, BÖYLE GELMİŞ BÖYLE GİDER, KÖPRÜNÜN ALTINDAN ÇOK SULAR GEÇTİ, UÇUP KAÇMAK YERİNE İŞİMİZE BAKALIM, BU FİKİR ÇOK APTALCA, YARATICI ÇÖZÜMLER KARMAŞIKTIR, İNSANLAR NE DÜŞÜNÜR, BU ÇOK SAÇMA VE ÜTOPİK, BUNU BAŞARMAK İMKÂNSIZ, EN İYİ ÇÖZÜM ZATEN BULUNMUŞTUR.

İÇİMİZDEKİ BEN’İN DİL, IRK, DİN, CİNSİYET, RENK FARKI YOKTUR.

DONMAYACAK KADAR YAKIN…. NEDEN ? 149.6 MİLYON KM YANMAYACAK KADAR UZAK DONMAYACAK KADAR YAKIN…. NEDEN ?

SORU SORUP ! CEVAP ARAMAKTIR. DÜŞÜNMEK NEDİR ? SORU SORUP ! CEVAP ARAMAKTIR. SORMAZ Kİ BİLSİN, SORSA BİLİR BİLMEZ Kİ SORSUN, BİLSE SORAR DÜŞÜNCE, DÜŞÜNENİ DEĞİŞTİRİR

KAVRAMLARA BAKIŞ DÜŞÜNCE NEDİR ? İNSAN BEYNİNİN TÜM ALGILAMALARI VE DURUMLARI KENDİ İÇİNDE BİR ARAYA GETİRMESİDİR. İNSANIN SÖYLEMEK VEYA YAPMAK İSTEDİĞİ ŞEYLERİN ZİHİNSEL BİR PROVASIDIR.

YAŞAMDA ÖĞRENMEME DURUMLARI ASLINDA SORUN YOK ! Sorunu kabul etmemek. BİZ SORUNU ÇÖZDÜK ! Sorunu görüp de görmemek. HERŞEY AKLIMDA ! Bilgiyi paylaşmamak. GÖRDÜĞÜM BANA YETER ! İlişkilendirmemek. DERS ALMAM, DERS VERİRİM ! Ders almamak. BEN BİLİRİM SENDROMU ! Bilgi üretilmesini engellemek. SUÇLU KİM ! Sorunlarla ve problemlerle kişileri karıştırmak. ÇÖZÜM ŞU ! HAYIR BU ! Organizasyonu ve sistemi anlamamak, görememek BİZ BAŞARILIYIZ ! Geçmişin başarılarına sığınmak. 89

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE BAŞARI YOLUNDA BEŞ BASAMAK Yeniden Yapılanma Süreç Yönetimi İç Müşteri Odaklılık Performans değerlendirilmesi ve ölçümü Katılımcı Yönetim S O N U Ç L A R Toplam Kalite Yönetiminden Haberdar Olma (Bilgi) Sürekli Gelişme I II III IV V Olgunluk seviyeleri

ORGANİZASYONDA SÜREKLİ GELİŞME VE YÜKSEK PERFORMANSA ULAŞMAK İÇİN ON AŞAMA 1 2 Üst Yönetimi değişim için ikna et. Üst Yönetiminde kararlılığını ortaya koy. Başarı Faktörleri 10 3 Organizasyonun amaçları için elde edilen gelişmeleri gözden geçir ve sürece devam et. Yönetimde kaliteli insanları istihdam et. Üst Yönetimin liderliği ve kararlılığı Sürekli gelişme felsefesi Sürekli eğitim Sürekli çalışanları tanıma ve ödüllendirme Çalışanlara yetki ve sorumluluk devri Katılımcı yönetim 9 4 İnsanların ihtiyaçlarının karşılanması konusunda kararlı ol. Çalışma grupları oluştur. 8 5 Organizasyonda yeni gelişme programları oluştur. Stratejik plânlama oluştur. 7 6 Performans değerlendirme ve ölçüm sistemlerini oluştur. Araştırmalar yap, denetim, mekanizmalarını, danışmanlık araçlarını kullan.

YOLUNUZ AÇIK OLSUN BAŞARI DİLEKLERİMLE TEŞEKKÜRLERİMLE. Hüsnü Kumbasar Eğitimci