‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Öğretim Teknikleri - III
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ARCS Modeli.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’

Portfolio – Tarihi Gelişimi Amerikalı Stimson adında bir öğretmen tarafından 1908’de ziraat meslek okullarında kullanılmıştır. Asıl kurucu Amerikalı eğitimci John Dewey’dir. Türkiye’de proje tekniği ilk kez TÜBİTAk tarafından yürütülen yarışmalarda kullanılmıştır.

PORTFOLIO NEDİR? (Proje Tabanlı Eğitim) Portfolio, yapılan çalışmaların bir plan dahilinde sunulmasıdır. Portfolio, yapılan çalışmaların bir kayıt altına alınması ve gelişmelerin gözlemlenmesidir. (Dosyalama ve düzenli tutulan bir defter) Portfolio, öğrenci başarılarının öğretmene, sınıf arkadaşlarına, anne-babaya ve diğer insa inlara yansımasıdır.

Temel İlkeler Portfolio çalışmaları aktif ve öğrencinin ilgilerine göre yapılır. (Her öğrenciden verilen ‘task’ le ilgili birebir çalışma beklenilmez.) 2. Öğretimde problem çözme yöntemi esas alınmalıdır. 3. Öğretmenin görevi yönetmek değil, rehberlik etmektir. 4. Öğrencileri yarıştırmaktan çok, işbirliğine özendirilir.

Portfolio Faydaları Öğrencinin gelişimi gözlemlenebilir. Ailenin tanınması sağlanır. Öğrencinin kişisel meseleleri –varsa- tespit edilir. (Yazılan bir konu, resimleme...) Kabiliyetleri ortaya çıkar. Okula, öğretmene olan yaklaşımı tespit edilir.

Portfolio Hazırlamanın Öğrenciye olan Yansımaları Araştırma ve sergileme veya onu sunmanın verdiği başarı hissi. Toplum içinde konuşma cesareti; özgüven duygusunun gelişimi. Düzenli ve programlı iş yapma. Birlikte iş yapma. Seçilen araştırma alanının farklı yönleriyle ilgili meraklarını gidermelerini sağlar.

Portfolio Hazırlamanın Olumlu Yansımaları Yaptıkları projelerle ilgili konularda ilk elden bilgi edinmelerini sağlar. Kendi başlarına bağımsız düşünme, çalışma ve başarı hissini tatmasına yardımcı olur. Eleştirel düşünme yeteneği kazanmalarına yardımcı olur. Problem çözme tekniklerini, bilimsel yöntemin aşamalarını öğrenip geliştirmelerini sağlar. Kendilerine güvenlerinin gelişmesine katkıda bulunur. Bilimsel çalışma alışkanlığı kazandırır. Soru sorma, seçme, planlama, inceleme, araştırma yapma becerilerini geliştirir. Kendi öğrenmelerinde etkin bir rol oynadıklarından, öğrencilerin motivasyonlarını arttırır ve yeni ilgi alanlarının doğmasına sebep olur.

Portfolio Hazırlamanın Olumlu Yansımaları Öğrencilerin bazı konuların “nedenlerini” daha iyi görmelerine yardımcı olur. Öğrencilerin başarma hissini yaşamalarını sağlar. Öğrencilerin kendi başlarına karar almalarını teşvik eder. Grupla birlikte çalışmalarını ve işbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerine katılımını arttırır. Zekanın farklı yönlerinin de kullanımına olanak sağlar. Öğrencilerin çeşitli beceriler kazanmalarını destekler (örneğin, yaşamsal beceriler, bilişsel beceriler,  özdenetim becerileri, vb) Öğrencilerin kendilerini, kendi öğrenmelerinden sorumlu hale getirir.

Portfolio Çeşitleri Portfolio çalışmaları bağımsız ve grup çalışmaları yapmak mümkündür. Bütün dersler için portfolio hazırlanabilinir. Bazı portfolio çalışmaları: Objective Projeler: Bir fikri ya da planı uygulamak: Bir kitaplık, okul krokisi yapmak gibi İfade ve Beceri Projeleri: Öğrenilmiş olan bilgileri daha iyi geliştirmek.

DİL ÖĞRETİMİNDE PORTFOLIO 1990’lardan beri Dil Portfolio uygulamaları Avrupa ülkelerinde yapılmaktadır. Yetişkin ve gençler için hazırlanan kurs kitaplarında portfolio çalışmaları mevcuttur. Öğrencilerin çalışmalarını bir dosyada toplamasıdır. Zaman süresince bu çalışmalara ilaveler yapılır veya çıkarılır. DİL PORTFOLIOSU NE DEMEKTİR?

Portfolio Sunum Gün veya Saatleri? Haftanın belli bir günü öğleden sonra. Cumartesi günleri. (Rehberlik açısından önemlidir; gelmeyen öğrenciler bu vesile ile gelebilir; kulüp faaliyetleri de yapmak mümkündür.) Her öğrenci için 5-10-15 dakikalık sunum zaman dilimi tanınır.

Puanlama ve Değerlendirme Öğrenci motivasyonu ve öğretmen katkısı /yaptırımı sebebiyle portfolionun ders geçme notuna katkısı olmalıdır. % 20 ‘lik bir katkı olabilir. Vaktinde vermeyen öğrencilerin çalışmaları 50/100 üzerinden değerlendirilir.

Öğretmen Katkısı Portfolio uygulamalarında öğretmenin görevi, öğrenciye bilgi aktarmak değil; öğrenme sürecine aktif katkıda bulunmaktır. Öğretmen kaynak sağlar, yol gösterici rol oynar. Not: Portfolio uygulamaları için öğretmenlerle detaylı çalışma yapılmalıdır. Bu konuda yazılmış bir yüksek lisans tezleri mevcuttur.

PORTFOLİO DEZAVANTAJLARI Bazı porfolio çalışmları çok zaman alabilir. Değerlendirme veya puanlamalar objektif olmayabilir.

HANGİ DERSLERE PTE/Ö? Proje Tabanlı Eğitim/Öğretim bütün branşlar için uygulanabilir. Önemli olan öğrenciye yol gösterecek ‘PORTFOLIO ORGANIZERS!» kullanılsın

FARKIMIZ Verilen eğitim-öğretimi göz önüne alarak okullarımızı diğer okullardan farklı kılan özelliklerimizden bir tanesi de «PROJE TABANLI EĞİTİM» ve « PORTFOLIO» uygulamaları olabilir.

LİNKLER http://www.ehow.com/list_6900032_advantages-portfolio-assessment-techniques.html#ixzz27JYSZ1Dc http://www.acevokuloncesi.org http://www.sosyalbilgilerci.com http://www.tev.org.tr

PORTFOLIO FARKLI ÖRNEKLER VAR MI? Aylık gazete çıkartılması. (Aileye gitmesi..) Panolar Haftalık ‘task’ler. Bu sitede bulabilirsiniz. http://fezalar.wordpress.com v