SORUMLU OLMAK ROMANYA’DA OKUL-TOPLUM HİBELERİ PROGRAMI Ana Maria Sandi Danışman Dünya Bankası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
YERELDE AB SÜRECİ.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
1 Okul Hibesi Programının Tasarımında Dikkate Alınması Gereken Operasyonel Özellikler Juan Prawda Dünya Bankası Danışman 8 Mart 2010 Ankara, Türkiye.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirme Projesi 14 Temmuz, 2015 İstanbul.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

SORUMLU OLMAK ROMANYA’DA OKUL-TOPLUM HİBELERİ PROGRAMI Ana Maria Sandi Danışman Dünya Bankası

EĞİTİMDE GENEL EĞİLİM Okullara yeni karar verme yetkisi ve sorumluluğu vererek eğitim kurumlarını yerel ihtiyaçlara daha duyarlı hale getirmek Gerekçesi: merkezi yönetimin spesifik yerel ihtiyaçları bilme ve yerel kapasiteyi kullanma olanağının sınırlı olması

EĞİTİMİN İYİLEŞTİRİLMESİNİN FİNANSMANI Çeşitlik olasılıklar: Küçük hibe programları : okul (öğretmenler, okul müdürü, veliler) yerel ihtiyaçlara cevap vermek için ilave finansman elde eder Kişi başı finansman formülü ile birlikte okul tabanlı yönetim

Romanya’da Kırsal Eğitim Projesi döneminde 91 milyon ABD$. Bunun; 12 milyon ABD$’ı Okul-Toplum Hibeleri Programı için Proje Dünya Bankası’nın ilk yıllık “Avrupa’da ve Orta Asya’da İnsanların Yaşamlarını İyileştirme” ödülünü kazandı

HİBE PROGRAMI Amaç: okulları ve toplumu, okullardaki eğitimin kalitesini arttırmak için yetkinleştirmek Yöntem: (i) Okul Gelişim Planlarının ve okul iyileştirme projelerinin hazırlanmasında okul kurullarına yardımcı olmak; ve (ii) hibeler yoluyla okul iyileştirme projelerini finanse etmek Okul iyileştirme projeleri üç kategoriye ayrılıyor

Okul İyileştirme Projelerinin Üç Kategorisi 1. Öğrencilerin katılımını teşvik eden ve dezavantajlı öğrencilere destek sağlayan projeler : ekip çalışmasının ortaya çıkarılması, interaktif öğretim/öğrenme yöntemlerinin geliştirilmesi, öğrencilere meslek rehberliği, dezavantajlı öğrencilere özel dersler, müze ve kütüphane ziyaretleri, bahçe düzenleme, okul botanik bahçesi

Üç Kategori (devamı) 2. Öğretmen performansının gelişmesini destekleyen projeler : multimedya ortamları yoluyla öğrencilerin yeteneklerini ve becerilerini geliştirme, oyun teknikleri geliştirme, yeni öğretim materyalleri geliştirme, öğretmen eğitimi

Üç Kategori (devamı) 3. Ortaklıkları güçlendiren, okulları topluma açan projeler : “okul kapıları açık” günleri, gelenekleri canlı tutma, okul dergisi, okul radyosu

Okul Tabanlı Öğretmen Eğitimi Amaç: Öğretimde kavramsal ve uygulamaya dönük bir değişimi desteklemek Faaliyetler: Eğitimin nasıl geliştirilebileceği ile ilgili fikirleri öğretmenlere sunmak; öğretim/öğrenme kaynakları sunmak; yeni öğretim yöntemlerinin uygulanmasında öğretmenleri desteklemek

Kütüphanemiz Amaçlar: okulların kullanabileceği öğretim/öğrenme kaynaklarını geliştirmek Faaliyetler: toplumdan para ve kitap toplamak; ekolojik eğitim “ağaçlar kitaplarımızın kaynaklarıdır”; saha gezisi “bir kitabın yolculuğu”, kitap yazarları ile buluşmalar

Ekolojik Eğitimin Teşvik Edilmesi Amaç: Öğrenciler, öğretmenler, veliler arasında ve toplumda çevre bilincini geliştirmek Faaliyetler: kamuoyu anketi; öğrenciler, veliler, yerel yetkililer, sağlık yetkilileri ve polis yetkilileri ile toplantılar; çevre koruma faaliyetleri (çöp toplama ve ayırma, ağaç dikme, ağaç temizleme); fotoğraf sergisi; broşür yayınlama.

Geleneklerimizi Bilmek Amaç: okulun çekiciliğini arttırmak Faaliyetler: “Haydi beraber yapalım” – veliler ve öğrencilerin birlikte geleneksel halk kıyafetleri dikmesi; “Küçük ressamlar” – okul sonrası resim faaliyeti; folklor ve halk müziği grubu; okulda etnografya – okul müzesi için sergilenecek objelerin toplanması, geleneksel müzik parçalarının toplanması.

İletişim, Keşif, Kendi Yolunu Bulma Amaç: Öğrenme ilgisini ve motivasyonunu uyandırmak Faaliyetler: müzelere, tiyatrolara ziyaretler (en iyi öğrenciler ve dezavantajlı öğrenciler için ücretsiz); okulda şiddetin önlenmesi ve çevrenin korunması ile ilgili müfredat dışı etkinlikler; okul dergisi.

Küçük Gazeteci Amaç: iletişim becerilerini geliştirmek Faaliyetler: dergi “ofisinin” rehabilite edilmesi ve donatılması; yazı ve iletişim eğitimi; derginin hazırlanması

Her Çocuk Eşit Fırsata Sahiptir Amaç: okul içi verimliliği arttırmak Faaliyetler: öğrenci danışmanlığı, saha gezileri, “tiyatro – köydeki öğrenciler için bir gizem”, bir meslek okuluna ziyaret, küçük okul onarımları ve ekipman alımı

Doğanın Küçük-Büyük Harikaları Amaç: Fen bilimleri eğitiminde disiplinler arası etkileşimi vurgulamak Faaliyetler: sınıf dışı dersler, saha gezileri, bilgi ve kaynak materyal toplama

Yapı Hibeler tüm ülkelere sağlanıyor, ancak bir risk endeksine göre: Düşük riskli okullar (fonların %20’si) ve orta riskli okullar (fonların %30’u) için daha sıkı rekabet var. Yüksek riskli okullar fonların yüzde 50’sine erişebiliyor. Hibenin tavan değeri ABD$; ortalama hibe değeri ABD$; %10’luk ayni veya nakdi yerel katkı

Okul Kurulunun Rolü Okul tanı faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve Okul Gelişim Planlarının hazırlanması Destek almak için yerel konsey ile işbirliği (yerel katkı) Proje ekibinin oluşturulması Proje ve bütçenin onaylanması Proje uygulamasının izlenmesi Proje sürdürülebilirliğinin sağlanması

Proje Ekibinin Rolü Öncelikli sorunların seçilmesi ve proje önerisinin hazırlanması Bütçe hazırlama, yerel katkı kaynaklarının tespiti Proje ile ilgili olarak Okul Kurulu ile istişare, onay alma ve proje önerisinin sunulması Proje uygulaması

Hibe Anlaşması Eğitim Bakanlığının finansman kararı Proje Ekibi ile Hibe Anlaşmasının imzalanması Hibe Anlaşmasında harcama dilimleri belirlenir Proje uygulaması ülke düzeyindeki birimlerce denetlenir Denetleme raporlarına dayalı olarak, finansman dilimleri serbest bırakılır.

Sonuçlar 118 kolaylaştırıcı okul/topluluk için kolaylaştırıcılık yaptı öneri sunuldu hibe verildi Okula devam ve eğitim kalitesi yükseldi Hükümet küçük hibeler programına kendi kaynakları ile devam etti (2.400 öneri sunuldu, 600 hibe onaylandı, bunların yarısı daha önce bir proje uygulamış olan kırsal okullardı)

Çıkarılan Dersler Okullar satın alma prosedürlerini uygulamada zorluklar yaşadı Uygulama sırasında kolaylaştırıcılığa ve proje ekiplerinin eğitimine ihtiyaç duyuldu Okullar eğitim başarıları üzerinde büyük etkisi olan müfredat dışı etkinlikleri tercih etti