İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
Advertisements

Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
İDARİ BİRİM YÜKÜMLÜLÜKLERİ Barınma ve burs imkânlarını cazip hale getirerek başarılı öğrencileri üniversiteye kazandırmak Kampus içerisinde.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
EUA-KUDEP Sürecinde PAÜ Öz Değerlendirme Raporu Hazırlama Süreç Detayları PAÜ Kalite Koordinasyon Kurulu 17 Aralık 2008.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
MÜDEK Dönemi Değerlendirmeleri: Bir Başlangıç Prof. Dr. Bülent E. Platin MÜDEK Başkanı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça,
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
AKTS Hesaplaması.
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü ABET Değerlendirme Deneyimi Prof. Dr. Ayşe Erdem-Şenatalar 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça, İzmir

Akreditasyon Öncesi İTÜ Mühendislik Programları (1996-2000) Senato Eğitim Komisyonu’nun kurulması tüm ders programlarının yeniden düzenlenmesi kredilerin azaltılması ve “core curriculum” oluşturulması matematik ve temel bilim bileşeni temel mühendislik bileşeni insan ve toplum bilimleri bileşeni meslek ve tasarım bileşeni seçmeli dersler (teknik ve teknik olmayan) %30 İngilizce’ye geçiş ders kitabı kullanımının yaygınlaştırılması öğrenci kayıt, izleme ve değerlendirme işlemlerinin otomasyonu bilgi-işlem ve kütüphane altyapısının güçlendirilmesi toplam kalite arayışının yaygınlaşması 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Kimya Mühendisliği Bölümü Akreditasyon Öncesi Kimya Mühendisliği Bölümü (1996-2000) anabilim dallarından kaynaklanan sorunların tartışılmaya başlanması derslerin paylaşılması kadroların paylaşılması bütçenin paylaşılması kimyasal madde depoları altyapı iyileştirme çabaları (fakülte ve bölüm) eğitimin iyileştirilmesi çabaları aktif öğretme teknikleri ödev ve projelerin artırılması öğretim üyesi takımlarının oluşturulması “mentoring” uygulamalarının başlatılması “resmi” takım çalışmalarının yürütülmesi bilgisayar uygulamalarının artırılması sistemsiz gelişme çabaları, kalite sistemi arayışı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Sürekli Gelişme Hazırlığı Kimya-Metalurji Fakültesi ve Kimya Mühendisliği Bölümü (2000-2001 Akademik Yılı) ABET’e başvurma kararı (akreditasyon amaç değil araç anlayışı) yeni programın ilk mezunlarını vermesi: Haziran 2001 Sürekli Gelişme Komisyonları (programlar ve fakülte düzeyinde) Akreditasyon ve Kalite (AKK) Eğitim (EK) Bilişim (BK) Staj ve Endüstriyel İlişkiler Mezunlarla İlişkiler ve Tanıtım Altyapı Çevre ve Atık Yönetimi İnsan Kaynakları ... 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Sürekli Gelişme Sisteminin Kurulması (2000-2001 Akademik Yılı) Sistem Kurma ve Ölçme Çabalarının Başlangıcı: En Zor Dönem araştırma-öğrenme-planlama paydaşlara ulaşma eğitim amaçlarının belirlenmesi program çıktılarının belirlenmesi eğitim programının düzenlenmesi amaç-çıktı-strateji-program ilişkilerinin netleştirilmesi amaç çevriminin tasarlanması (ölçme yöntemleri, süreçler) çıktı çevriminin tasarlanması (ölçme yöntemleri, süreçler) uygulamanın başlatılması mezun ve işveren anketleri son sınıf öğrenci anketleri - Haziran 2001 Danışma Kurulu’nun oluşturulması ve sürece katılımı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Sürekli Gelişme Sisteminin Kurulması Karşılaşılan Sorunlar veri tabanlarının olmaması paydaşlara ulaşmanın ve anlamlı geri besleme almanın zorlukları ilk ölçme döneminin çok yakın olması işbölümü ve koordinasyon becerilerinin zayıflığı öğretim üyelerinin tedirginliği, tavrı, katılımın azlığı iş yükünün artması, dengesiz yük dağılımı komisyonların aynı tempo ve etkinlikte çalışmaması eski alışkanlıklar, önyargılar süreçlerin tasarımı ve uygulanmasında karşılaşılan zorluklar anketlerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde karşılaşılan zorluklar 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Sürekli Gelişme Sisteminin Kurulması Öğrendiklerimiz yönetimin kararlılığının önemi liderlik ve koordinasyonun önemi katılımın önemi motivasyonun önemi takım çalışması becerilerinin önemi takımların (komisyon, vb.) bileşiminin önemi öncülerin önemi iyi örneklerin önemi 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü (2001-2002 ve 2002-2003 Akademik Yılları) Ölçme-Değerlendirme-Geri Besleme Süreçlerinin İşletilmesi ölçme yöntemlerinin geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi her çıktıyı birden fazla yöntemle ölçme (tercihan üç) eğitimin tüm etkinliklerini izleme, ilişkilendirme, koordine etme ve geliştirme (staj, teknik gezi, danışmanlık süreçleri) çıktı-strateji-ders ilişkilerini dönemsel olarak gözden geçirme tüm süreçleri sürekli geliştirme, kayıt tutma değerlendirme, raporlama ve geri besleme yoluyla iyileştirme 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Sürekli İyileştirme Çevrimleri 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Bölüm İçi İş Akış Planı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Ölçme-Değerlendirme İş-Zaman Çizelgesi  Bundan sonraki dönemlerde yapılmayacaktır. Kısaltmalar: Uyg.: Uygulama; Rapor.: Raporlama; AC: Mezunlarla İlişkiler Komisyonu; AQC: Akreditasyon Kalite Komisyonu; BB: Bölüm Başkanlığı; EC: Eğitim Komisyonu; IRIC: Endüstriyel İlişkiler ve Staj Komisyonu; ITC: Bilişim Teknolojileri Komisyonu, OC: Çıktı Komisyonu; EE: Tasarım Projeleri İçin Davetli Dış Değerlendirici; FB: Bölüm Akademik Kurulu 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Zorluklar çıktılar ve amaçlara ilişkin ortak anlayış geliştirme süreçlerin zaman planlarına uygun olarak yürütülmesi sürekli düzeltme gereksinimi ile başa çıkma (örn.: ders tanıtım formları) kayıt tutma ve takip etme iş yükü ile ve veri yığınıyla başa çıkma değerlendirme-raporlama-geri besleme ayrıntıda kaybolmadan sentez önceliklendirme işbölümü ve koordinasyon yük dağılımı kişisel alınganlıklar 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Özdeğerlendirme Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü İyi Haberler sistem çalışıyor - sisteme güven artıyor ölçme-değerlendirme konusunda yaratıcılık artıyor geri besleme-iyileştirme hızlanıyor kayıt tutma ve problem çözme becerileri gelişiyor koordinasyon ve takım olma becerileri gelişiyor kişisel alınganlıklar azalıyor katılım, işbirliği ve dayanışma artıyor Öğrendiklerimiz süreçlerin zaman planlarına uygun olarak yürütülmesi veri yığınıyla başa çıkma: değerlendirme-raporlamalar (kullanılmayacak veri toplanmamalı) ayrıntıda kaybolmadan sentez önceliklendirme hızlı müdahaleler yapma -iyileştirme 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Kimya Mühendisliği Bölümü Akreditasyon Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Özdeğerlendirme Raporunun Yazılması Üniversite Düzeyinde Koordinasyon Programlar ve Fakültelerarası Koordinasyon Ders Tanıtım Formları-baştan dikkatli hazırlanmalı Fen-Edebiyat Fakültesi İTB Bölümü Diğer fakülteler-havuz dersleri Bilgi derlemeye erken başlamalı Öğrenciler,mezunlar Öğretim üyeleri Altyapı Kurumsal destek ve parasal kaynaklar Yazım için yeterli zaman ayrılmalı İşbölümü ve koordinasyon çok önemli Çevrim en az bir kez kapanmış olmalı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Kimya Mühendisliği Bölümü Akreditasyon Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Kurum Ziyaretine Hazırlık Ölçme-değerlendirme-geri besleme belgelerinin düzenlenmesi Çıktı belgelerinin düzenlenmesi Değerlendiricinin incelemesi istenen diğer belgelerin düzenlenmesi Bilgilerin paylaşılması, kurumun yolculuğunun hatırlanması çıktı toplantıları (tasarım, bilgisayar, lab) etkinlik toplantıları (staj ve bitirme projesi gibi) öğrencilerle toplantılar hizmet birimleri ile toplantılar Kuvvetlerin, zayıflıkların, başarıların, başarısızlıkların değerlendirilmesi Kurumun ortak hikayesinin bilinçlere çıkarılması 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Kimya Mühendisliği Bölümü Akreditasyon Dönemi Kimya Mühendisliği Bölümü Kurum Ziyareti yararlı tavırlar motivasyon, kararlılık samimiyet, açıklık kendini (kurumu) tanımak değerlendirilmeyi bir gelişme fırsatı olarak görmek belgelerle desteklenemeyecek iddialarda bulunmamak değerlendiricinin incelemesini kolaylaştırmak 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

Kimya Mühendisliği Bölümü Akreditasyon Sonrası Kimya Mühendisliği Bölümü (2003-2004 Akademik Yılı) Gündemimizdeki Sorunlar sürdürülebilirliğin sağlanması az bilgi veren, buna karşın çok emek isteyen ölçme yöntemlerinin yerine daha etkin alternatif yöntemlerin geçirilmesi çıktı koordinatörleri tarafından öğrenci çalışmaları üzerinden yapılan çıktı ölçümlerindeki kapsam ve derinlik sorgulamasının geliştirilmesi tüm süreçlerin sürekli geliştirilmesi 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir

TEŞEKKÜRLER BAŞARILAR... 1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs 2004 – Eski Foça, İzmir