Akademik Bilişim ’07 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak 2007

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
UZAKTAN EĞİTİM.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Yıldız Teknik Üniversitesi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
IT 504 İnternet ve Web Programlama Tanıtım Yrd. Doç. Yuriy Mishchenko.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
E-postanın nasıl kullanılır?
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kütüphane Oryantasyonu
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ 1
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Erol ÖZÇELİK, Engin KURŞUN, Y.Doç.Dr. Kürşat ÇAĞILTAY Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
The Value of Serious Play
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
İnternet ! Dünyamızı değiştiriyor Eşsiz bir bilgi kaynağı, kütüphane Bir tıkla uzakları yakınlaştıran Bazen okul, bazen banka şubesi, bazen alışveriş.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
YAZILIM KOD ÜRETEÇLERİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sunum transkripti:

Akademik Bilişim ’07 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak 2007 Programlama 2.0: Programlama Eğitiminde Yenilikçi İnternet Teknolojilerinin Kullanılması Dr. Hakan TÜZÜN Hacettepe Üniversitesi, BÖTE Akademik Bilişim ’07 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak 2007

Programlama ile ilgili Kişisel Deneyimlerim

Güz 2006: Programlama Dilleri I Ders Tanımı http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/bilgisay.doc Pascal veya C programlama dili ile programlamanın genel yapısı, veri türleri, değişkenler, standart işlevler, alt programlar, dinamik veri yapıları, dosya işlemleri, kullanıcı-tanımlı veri türleri. Programlama 2.0

Bağlam Alttan alan 36 öğrenci 45 öğrenci ilk defa Toplam 81 öğrenci Programlama Dilleri I (Güz 2006) Alttan alan 36 öğrenci 45 öğrenci ilk defa Toplam 81 öğrenci Programlama 2.0

Dersi neden tekrar ettiğini düşünüyorsun? “Meslek lisesi çıkışlı olanlar baz alındı ama bence ders en düşük seviyedeki öğrencinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak işlenmeli.” “Programlama mantığını anlamadan direk kodlarla karşılaştık.” “Sınavda öğrendiğim şeyleri göstermekte zorlanıyordum.Kağıda programın kodlarını yazmakta zorlanıyordum.” Programlama 2.0

Takip Edilen Öğretim Yöntemleri Konu araştırmaları, ders anlatımları, lab uygulamaları, grup tartışmaları, yansımalar “Biz derse konu araştırmalarından dolayı bir ön bilgi ile geliyorduk. Derste öğretim görevlisinin anlattığı dersi dinliyor zaman zaman derse katılıyor, labda ise çeşitli uygulamalar yapıyorduk. Labda genel olarak aktif olarak çalışıyor, lab sonunda da blog yazıyorduk. Bu uygulamayı bir bütün olarak incelersek bir konunun üzerinden en az dört kez geçmiş oluyor son tekrarımızda da dersi yorumlama imkânı buluyorduk. Bu sistem bize o konuyu öğrenmekten başka bir şans tanımıyordu.” Programlama 2.0

Dersin Bileşenleri: Dersin Web Alanı Programlama 2.0

Derste kullanılan blog, tartışma listesi, dersin web alanı, e-posta gibi İnternet teknolojilerinin sana ne gibi etkileri oldu? Dersin web alanı: “Dersimizde bir web alanın bulunması ve ders kapsamında yapılacakların bu ortamda bulunması not tutma konusunda bana çok büyük yarar sağladı.” “Dersin web alanı tabiî ki en önemlisiydi diyebilirim. Bir ağaç düşünürsek blog, tartışma listesi, lab etkinlikleri, ders sunumları, vb… bu ağacın dalları niteliğindeydi. Dersin web alanından ulaşıyorduk bu diğer ortam ve araçlara.” “Sunuları derste hocamız anlattığından evde aynı sunuyu incelerken, sanki dersi tekrar dinler gibi oluyordum.” Programlama 2.0

Derste kullanılan blog, tartışma listesi, dersin web alanı, e-posta gibi İnternet teknolojilerinin sana ne gibi etkileri oldu? E-posta: “E-posta ödevlerin, konu araştırmalarının, sınavların teslimi açısından gerekli ve kolaylık sağlayan bir yoldu. Elden teslim hem zor, hem de zaman alan bir yol olacaktı.” “E-posta ile yapmam gerekenler konusunda bizzat sizin tarafınızdan haberdar edilmem ve sürekli iletişim halinde olmamız yanlış yaptığım yerlerde (1. vize iletilmesinde yaşanan sorun) durumdan sizin tarafınızdan uyarılmam derse olan ilgimin artmasını sağladı. Çünkü öğrencinin kendi ile ilgilenildiğini bilmesi bence dersi sevmesinde en önemli etkendir.” “Duyurularınızı ve dönütlerinizi bu yolla gönderdiğiniz için e-postama sık sık bakma alışkanlığı kazandım.” Programlama 2.0

Dersin Bileşenleri: Blog ve Tartışma listesi Programlama 2.0

Derste kullanılan blog, tartışma listesi, dersin web alanı, e-posta gibi İnternet teknolojilerinin sana ne gibi etkileri oldu? Blog “Bence blog uygulaması iyi bir öz değerlendirme aracıydı. Bu sayede o haftaki derste neleri anlayıp nerelerde eksiklerim olduğunu, dersin önceki derslerle olan ilişkisini ve ilerde bana ne gibi katkıda bulunabileceğini yorumlama fırsatı buldum.” Motivasyon: “yazmam gereken günlüklerin tamamen derste anlatılanlarla alakalı olması dersi daha dikkatli dinlememi sağladı. ” Kritik: “Blog yazarken o günkü öğrendiğim bilgileri kendi içimde eleştirme fırsatı buluyordum. Bu da neyi neden öğrendiğimi anlamamı sağlıyordu.” Ders tekrarı (Pekiştirme), Dersin analizi: “blog bizim için dersin bir tekrarı, kendi gözümüzden o günkü dersin bir değerlendirmesiydi. Ben objektif olarak o gün derste ne yaptıysam, ne gördüysem yazmaya çalıştım. (dersin beni sıkması, derste uyumam gibi şeyler dahil) Bu benim o hafta sizden neler koparabildiğimi daha ne kadar bilgi koparmam gerektiğini görmemi sağlıyordu. Derse olan dikkatimi de artırıyordu.” Diğerlerinin bakış açısı: “Blogların erişime açık olması sistemi destekleyen bir diğer unsurdu bence. Çünkü diğer arkadaşlarında o derste neler öğrendiklerini dersi diğer konularla nasıl ilişkilendirdiklerini görme imkânı tanıyordu. Böylece bir konuya çok farklı bakış açısından bakma imkanı buluyorduk.” Paylaşım: “Derste kaçırdığım noktaları ve yine anlamadığım noktaları arkadaşlarımın yazdığı blogları okuyarak tamamladım.” Telafi: “derse bir hafta katılamamıştım ama blogları okuyarak, açığımı kapattım.” Hatırlama: “Unuttuğum bilgileri buraya girerek tekrar inceliyordum.” Yanılgıları düzeltme: “Weblog tutmamızın bir başka önemli olumlu yönü de ders içerisinde görmüş olduğumuz ve anladığımızı düşündüğümüz herhangi bir şeyin yanlış anlaşılmasının dersin öğretim elemanı tarafından düzeltilmesine olanak sağlayan bir uygulama olmasıdır.” Programlama 2.0

Derste kullanılan blog, tartışma listesi, dersin web alanı, e-posta gibi İnternet teknolojilerinin sana ne gibi etkileri oldu? Tartışma Listesi “Kesinlikle her dersin bir tartışma listesi olmalı. Bütün öğrencilerin görüşlerini orada görüyor, onların gönderdiği kaynakları kontrol ediyor, sorular soruyor, sorularına cevaplar alabiliyordun. Bir de bir kütüphane gibi desem yeridir. Dersi çok kişi aldığından kaynak gönderimi çok fazla oluyordu. Bir de eğlence ve gelişmeler başlığı da bir renk kattı diyebilirim.” “Tartışma listesinde sadece derste anlamadığımız bölümlerde ki sorularla ilgilendim çünkü burada bilmediğim birçok soru soruluyor ve bunlar cevaplandırılıyordu.” “Tartışma listesinin amacından saptığını sadece not alma güdüsüyle aynı şeylerin insanlar tarafından onlarca kere gönderildiğini düşünüyorum. Bir soruya aynı cevabın defalarca verildiğine çok rastladım.” “Tartışma listesinin etkin kullanıldığını düşünüyorum. Birçok arkadaş paylaşımda bulundu. Bunların birçoğunu okuyamadım ama seçici davranarak kendi açımdan birçok şey öğrendim. Ders dışında diğer arkadaşlarla etkileşime girmenin yolunu da açması açısından önemli buluyorum.” “Merak edilenler-anlaşılmayanlar kısmında da hem merak ettiklerimin cevaplarını buldum hem de arkadaşlarımın paylaşımından yararlanmam benim için yararlı oldu.” “Eğitim derslerimizde devamlı değindiğimiz bir konu var. Burada ona değinmeden geçmek istemiyorum. Hep hocalarımız öğrenciler birbirlerinden daha iyi öğrenirler, birbirlerine anlatmak istediklerini tamda anlayacakları şekilde iletirler diyorlar. İşte tartışma listesi bize bu uğurda birbirimizin öğrenmelerinden öğrenme imkanı sunarak dersin hedeflerini gerçekleştirmede büyük yol kat ettirdi. Tartışma listesindeki alanlar ile programlama ve bilgisayar ile ilgili bir çok konuda bilgi sahibi oldum.” Programlama 2.0

Web 2.0 Çerçevesi “Web 2.0” Kavramın Çıkış Noktası: O'Reilly & MediaLive International Dale Dougherty, O'Reilly Başkanı Kavramın Çıkış Noktası: 2001’de web balonunun sönmesi web için bir dönüm noktası oldu Çöküşü atlatan yazılım/IT şirketlerinin birtakım ortak noktaları olduğu gözlemlendi Programlama 2.0

Web 2.0 Nedir? Programlama 2.0 Nedir? Yeni nesil yazılım tasarımı için birtakım ilkeler. İnternet uygulamaları bu ilkelere değişik mesafelerde olabilir. İlkeleri ne kadar çok içerirse uygulama o kadar 2.0’dır. Programlama eğitimi için birtakım ilkeler Programlama 2.0

Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 1. The Web As Platform Google: Yazılımın değerinin içindeki verinin büyüklüğü ve dinamikliği ile orantılı olması Google Adsense: Tüm web sitelerine ulaşılması BitTorrent: Her istemci aynı zamanda bir sunucu, daha fazla kullanıcı servisi daha kaliteli hale getirir Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 1. The Course As Platform Dersin web alanı Derste tüm öğrencilere ulaşılması (E-posta, öğrenci katılımı) Her öğrenci aynı zamanda bir öğreten (Bloglar, tartışma listesi) Programlama 2.0

13.Hafta Anlaşılmayanlar/Merak Edilenler Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 2. Harnessing Collective Intelligence eBay‘in ürünü kullanıcılarının ortaklaşa etkinliği Amazon’un kullanıcılarını tutma yöntemleri Linux, Apache, MySQL, Perl, PHP, & Python: Ortaklaşa üretime dayalı del.icio.us & Flickr: folksonomy Blog kullanımı Wikipedia, güven konusunda radikal bir deney: "with enough eyeballs, all bugs are shallow" Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 2. Harnessing Collective Intelligence Tartışma listesi ve Blog kullanımı 13.Hafta Anlaşılmayanlar/Merak Edilenler 228 mesaj Programlama 2.0

Katılım Mimarisi Naspster ve tüm P2P servisleri, ortama katılan her birey doğal bir katkı sağlayıcıdır Yahoo!, ödeme yapmak Açık kaynak topluluğu, gönüllülük esasına dayalı Programlama 2.0

Etkinliğe dayalı bir değerlendirme sistemi Programlama 2.0

Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 3. Data is the Next Intel Inside MapQuest Yahoo! Microsoft Google "Maps copyright NavTeq, TeleAtlas." "Images copyright Digital Globe." Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 3. Katma Değer! Bloglar, tartışma listeleri Google Code Search: http://www.google.com/codesearch Programlama 2.0

Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 4. End of the Software Release Cycle Yazılımın geliştirilmesi günlük olarak devam etmelidir. Kullanıcılara ortak geliştirici gözü ile bakılmalıdır. Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 4. End of the exam-based assessment Öğrencinin öğrenmesi günlük olarak devam etmelidir. PC World Algoritma Makaleleri Programlama 2.0

Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 5. Lightweight Programming Models Support lightweight programming models that allow for loosely coupled systems. Design for "hackability" and remixability. "innovation in assembly" When commodity components are abundant, you can create value simply by assembling them in novel or effective ways. Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 5. Lightweight Course Models Bütün bir LMS yerine parçalı bir yapı Blog, Tartışma listesi: QA, Senkron İletişim: MSN Duyuru: E-posta Kodlamada modellemenin teşvik edilmesi Tüm araçların bir sinerji ortaya çıkarması Programlama 2.0

Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 6. Software Above the Level of a Single Device iPod/iTunes kombinasyonu Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 6. Learning Above the Level of Brick-and-Mortar “İnternet olanaklarından yararlanarak dersi diğer zamanlara da yaymış olduk.” “Bana en büyük getirileri zaman konusunda oldu. Herhangi bir sınırlılık getirmedi. Daha sonra da ulaşabilme, sorunlarıma çözüm arayabilme, geri bildirim alabilme gibi imkanlar sundu.” “Tüm bunlar evde bile ders ortamından ayrılmamamı sağladı.” Programlama 2.0

Web 2. 0’ı Web 1. 0’dan ayıran ilkeler neler. Prog. 2. 0’ı Prog. 1 Web 2.0’ı Web 1.0’dan ayıran ilkeler neler? Prog. 2.0’ı Prog. 1.0’dan ayıran ilkeler neler? 7. Rich User Experiences 7. Rich Learner Experiences “En olumsuz gözle bakmış olsam bile bilgisayar okuryazarlığını geliştirmemize büyük katkısı olduğunu doğrudan söyleyeyim.” “Tüm bu teknolojiler dersle olan bağlarımın sıkı kalmasını sağladı.” “Bu deneyimler bu dersi diğer derslerden ayıran özelliklerdir. Dersin kalitesini yükselti. Öğrenci için moral ve motivasyon kaynağı oldu diye düşünüyorum. Kendi açımdan derse devamlılığımı sağladı.” “Derste belirli bir kaynağa bağlı kalmayıp bizi araştırmaya yönlendirdiniz. Bu pek alışkın olmadığımız bir yöntem olmakla birlikte bizim alışkanlığımız olan tek kaynaktan öğrenme modeline göre farklıydı. Bunun oldukça olumlu olduğunu düşünüyorum; çünkü bu kaynakları tararken ister istemez dikkatli bir şekilde okuyup işinize yarayanı bulmaya çalışıyorsunuz ve bu da insanı düşünmeye sevk ediyor.” “Dersin internet teknolojilerinin kullanılarak işlenmesinin öğrenmemin daha kalıcı olmasını sağladığını düşünüyorum.” “Sonuç olarak bunların hepsi daha çok şey öğrenmemi ve anlamadığım noktaları, eksiklerimi kolayca tamamlamamı sağladı.” Programlama 2.0

Derste kullanılan blog, tartışma listesi, dersin web alanı, e-posta, çevrimiçi ders kitapları gibi İnternet teknolojilerinin sana ne gibi etkileri oldu? Güçlükler Bilgisayar/İnternet kullanma olanağı (8 yok, 73 var) “Evimde internet olmadığı için tartışma ortamını etkin kullanamadım. Ödevlerim için kafede bir bardak çay içmek durumunda kaldım ” Gönderdiğim gitti mi? “Bazen e-posta’da sorun çıkabiliyor server’da falan. Bunun sonucunda yollamış olduğumuz ödevler hedefine ulaşmıyor ve yollamamıza rağmen sanki yollamadık gibi görünüyor bu da biz de ayrı bir stres oluşturuyor.” Programlama 2.0

Çıkarımlarım Rehber için büyük bir yük, anlatıp geçmek ve 1 vize 1 sınav yapmak daha kolay  “Öğretmenimiz alışılagelmiş geleneksel ders anlatımından ısrarla kaçındı bence iyi de etti. Kendini fazlasıyla yıprattı diyebilirim bizlere sürekli dönütler veriyordu.” “Bu yaptığımız tüm etkinlikleri takip etmek,kontrol etmek ve nota dökmek çok zaman alıcı ve yorucu bir iş olsa gerek.” “Bunun asıl zor kısmı sizin için olduğu kanaatindeyim. Çünkü topluluğa hitap etmek ve onları doğru yönlendirebilmek oldukça zor bir iş.” Programlama 2.0

Çıkarımlarım Bu yaklaşımların programlamanın verimli öğrenilmesine katkısı var Bu yaklaşımların programlamanın yaşam boyu öğrenilmesine katkısı var Bu yaklaşımların programlamanın anlamlı öğrenilmesine katkısı var “Bir eğitim fakültesi öğrencisi olarak şu an bir lise öğrencisine programlamayı anlatabilecek güvenim var. Bu güvenin olması için farkındalık gerekliydi. Bu farkındalık da yaptığım şeyin ne olduğunu ve onu neden yaptığımı şimdi daha iyi bilmemden ileri geliyor. ” [Yenilikçi] İnternet teknolojileri uzaktan eğitim için fayda sağladığı gibi yakından eğitimin kalitesini de yükseltebilir  Programlama 2.0

Katılımınız için teşekkürler! Sorular / Yorumlar / Katkılar Dr. Hakan Tüzün htuzun@hacettepe.edu.tr Web: Google  "Hakan Tüzün" Duyuru1: Hacettepe Üniversitesi, BÖTE ÖYP Programı Duyuru2: Bahar 2007, “Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı” Yüksek Lisans/Doktora dersi (BÖTE, Fen Bilimleri Enstitüsü) Programlama 2.0