T.C. MEÜ. TIP FAKÜLTESİ RADYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
Prof. Dr. Seher Nilgün Ünal
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

T.C. MEÜ. TIP FAKÜLTESİ RADYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI (2008-2012)

İçindekiler GENEL BİLGİLER Tarihçe DURUM ANALİZİ Personel Alt Yapı Eğitim Araştırma Hizmet Paydaş Analizi GZFT ANALİZİ Güçlü Yanlar Zayıf Yanlar/ Gelişmeye Açık Alanlar Fırsatlar Tehditler STRATEJİK PLANLAMA Misyonumuz Vizyonumuz Değerler-İlkeler Anabilim Dalı Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Performans Göstergeleri SONUÇ/SONSÖZ

Genel Bilgiler Tarihçe Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyoloji Anabilim Dalı, 3 Temmuz 1998 tarihinde Dr. Meltem Nass Duce’nin Yardımcı Doçent olarak atanmasıyla kurulmuş, Uygulama ve Araştırma Hastanesinin 15 Mart 1999 tarihinde açılması ile eş zamanlı olarak hizmet vermeye başlamıştır. İlk araştırma görevlileri Nisan 1999’da yapılan TUS ile alınmıştır. Kuruluşundan bugüne dek Anabilim Dalı’mızdan 8 Araştırma Görevlisi Doktor uzmanlıklarını almıştır.

DURUM ANALİZİ Akademik Personel Dağılımı Ünvan Sayı Profesör --- Doçent 4 Yardımcı Doçent 2 Uzman Araştırma Görevlisi 7 TOPLAM 13

DURUM ANALİZİ Yardımcı Sağlık ve İdari Personel Dağılımı Ünvan Sayı Radyoloji Teknikeri 17 Rapor sekreteri 4 Sekreter 5 TOPLAM 26

DURUM ANALİZİ İdari Personel Eğitim Düzeyi Sayı Lisans Mezunu 23 Lise Mezunu 3 TOPLAM 26

DURUM ANALİZİ Alt Yapı - Fiziki Mekan Anabilim Dalı yaklaşık 700 m² alan üzerinde kurulmuştur. İki direkt röntgen çekim odası, 2 ultrasonografi odası, 1 film banyo odası, bilgisayarlı tomografi, mamografi, kemik dansitometri, MR ve anjiografi odalarının yanı sıra, 2 yataklı anjiografi gözlem odası bulunmaktadır. Anabilim Dalı’nın ayrıca yataklı serviste 2 yatağı mevcuttur. Bunlara ek olarak, bölüm içerisinde Randevu/Kayıt/Sonuç bankosu, rapor sekreterliği odası, öğretim üyesi odası, araştırma görevlisi odası, film rapor odası ve teknisyen odası bulunmaktadır.

DURUM ANALİZİ Alt Yapı - Cihaz Parkı 1,5 Tesla MR 1 adet Spiral Bilgisayarlı Tomografi 1 adet C-kollu Anjiografi 1 adet Renkli Doppler Ultrasonografi 2 adet Direkt Röntgen 2 adet Mamografi 1 adet Kemik Dansitometri 1 adet Portabl Röntgen 3 adet

DURUM ANALİZİ Eğitim – Mezuniyet Öncesi/Sonrası Eğitim Tıp Fakültesi Dönem I Klinik Uygulamalara Giriş --- 214 saat Dönem II Radyolojik Cihazlar --- 4 saat pratik x 4 staj grubu (toplam 16 saat) Tıbbi İngilizce--- 13 saat teorik Dönem III 6 Ders kurulunda toplam 13 saat teorik ders Dönem V 41 saat teorik, 55 saat pratik x 4 staj grubu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 1. Sınıf 6 saat/hafta teorik ders x 8 ay 8 saat/ hafta pratik x 8 ay 2. Sınıf 11 saat/ hafta teorik ders x 4 ay 224 saat/ 8 ay pratik Öğretim üyesi başına düşen araştırma görevlisi oranı 1,2’dir. Bu oran Tıp Fakültesi öğrencileri için 54,6, SHMYO Radyoloji programı öğrencileri için 8,7’dir.

DURUM ANALİZİ Eğitim – Mezuniyet Öncesi/Sonrası Eğitim TUS sonuçlarına göre Anabilim Dalı’mıza giriş puanları Sınavlar En Düşük En Yüksek Eylül 2005 61,7 64,07 Nisan 2006 62,7 64,1 Eylül 2006 63,1 ---

DURUM ANALİZİ Eğitim – Eğitim Araçları Data projeksiyon cihazı 1 adet Dizüstü bilgisayar 1 adet Video cihazı 1 adet

DURUM ANALİZİ Eğitim – Kitaplar ve Süreli Yayınlar Anabilim Dalı kitaplığında toplam 115 kitap bulunmaktadır. Üniversite merkez kütüphanesi aracılığıyla önemli uluslararası veritabanları yoluyla pek çok radyoloji dergi ve kitaplarına ulaşılabilmektedir. Ayrıca, Anabilim Dalı’mızın kendine ait 5 uluslararası süreli yayına internet üzerinden, 1 ulusal , 1 uluslararası dergiye de basılı olarak aboneliği bulunmaktadır.

DURUM ANALİZİ Eğitim – Eğitim Seminerleri Her hafta Perşembe günleri öğleden sonraları Araştırma Görevlilerinin teorik eğitimine ayrılmıştır. Salı günleri araştırma görevlileri tarafından makale sunumları yapılmakta, Cuma günleri ise olgu sunumları gerçekleştirilmektedir.

DURUM ANALİZİ Eğitim – Ortak Eğitim Toplantıları Rutin Haftalık Toplantılar Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı Genel Cerrahi Anabilim Dalı Diğer anabilim dalları ile de olgu bazında toplantılar yürütülmektedir. Anabilim Dalı’mız “Tümör Konseyi”nin, “Meme Hastalıkları” konseyinin toplantılarına da katılmaktadır.

DURUM ANALİZİ Araştırma – Bilimsel Yayınlar Yıllara göre makale ve kitap sayıları 1999-2000 2001- 2002 2003-2004 2005-2006 Ulusal Makale 16 9 8 Uluslararası Makale 7 26 12 Kitap (Bölüm Yazarlığı) --- 1 TOPLAM 23 32 36 20

DURUM ANALİZİ Araştırma – Bilimsel Yayınlar Yıllara göre bilimsel toplantılara sunum ile katılım 1999-2000 2001- 2002 2003-2004 2005-2006 Ulusal 31 16 14 Uluslararası 9 5 3 TOPLAM 40 36 21 17

DURUM ANALİZİ Araştırma – Projeler Halen BAP kapsamında yürütülmekte olan 3 araştırma projesi bulunmaktadır. 2004-2006 yılları arasında toplam 8 tez projesi sonlandırılmıştır. Halen yürütülmekte olan 2 adet tez projesi bulunmaktadır.

DURUM ANALİZİ Araştırma – Bilimsel Toplantılar Yıllara göre bilimsel toplantılara katılım 1999-2000 2001-2002 2003-2004 2005-2006 Toplantı/ Katılımcı Sayısı Ulusal 4/11 14/23 23/162 16/45 Uluslararası 4/4 6/7 7/13 9/11 TOPLAM 8/15 20/30 30/175 25/56

DURUM ANALİZİ Hizmet Radyoloji Anabilim Dalı tetkik sayıları 1999 2000   1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006** Bilgisayarlı Tomografi 5.416 11.124 11.495 10.707 11.317 11.677 13.644 4.221 Ultrasonografi Renkli Doppler 9.941 13.432 16.679 16.395 15.854 18.101 22.355 8.775 Direkt Röntgen 34.002 47.097 49.285 56.268 66.334 70.473 73.728 36.724 Kemik Dansitometri --- 656 ‡ 9.736 8.678 9.044 9.446 8.718 3.937 Mamografi 3.830 † 3217 3.561 3.956 3.021 1.492 Anjiografi 20 49 149 313 327 564 469 Girişimsel Tetkikler 53 85 143 655 654 746 895 389 Floroskopik Tetkikler 1.910 1.747 2.194 1.100 Manyetik Rezonans Görüntüleme 3.358* TOPLAM TETKİK 49.412 72.414 91.217 97.316 108.987 116.473 125.119 60.465 ‡ Aralık 2000’de hizmete girmiştir, † Mart 2001’de hizmete girmiştir, *Şubat 2006’da hizmete girmiştir. **2006 yılı tetkikleri, 1 Ocak 2006 – 30 Haziran 2006 tarihleri arasını kapsamaktadır.

DURUM ANALİZİ Hizmet – Radyolojİ AD Geliri Anabilim Dalı’mız 2002-2006 yılları arasındaki toplam geliri 11.330.000 YTL olmuştur.

DURUM ANALİZİ Paydaş Analizi Hizmet Alanlar Çalışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Akademik Personel √ İdari Personel Mezunlar Öğrenciler Hastalar ve yakınları Diğer Anabilim Dalları Dekanlık Rektörlük Diğer Üniversitelerin Radyoloji AD’ları Görüntüleme Merkezleri Tabip Odası Sağlık Bakanlığı YÖK Sosyal Güvenlik Kurumları Türk Radyoloji Derneği Diğer Radyoloji Dernekleri Tıbbi Cihaz ve Malzeme Firmaları TUBİTAK SHMYO

GZFT ANALİZİ Güçlü Yanlar - 1 Takım ruhuna sahip, iyi anlaşan ve özveri ile çalışan bir ekip olunması Kendini geliştirme isteği Anabilim dalı’nda yapılan tüm tetkiklerin direkt grafiler de dahil raporlanıyor olması Yeniliklere açık olunması Kalifiye yardımcı personele sahip olunması Düzenli devam eden ve katılımcıların istekleri göz önüne alınarak hazırlanan bir eğitim programına sahip olunması

GZFT ANALİZİ Güçlü Yanlar - 2 Eldeki ve ulaşılabilecek kaynakların tatmin edici düzeyde olması Usta çırak ilişkisine dayalı ve küçük gruplara verilen eğitim ortamına sahip olunması Öğretim üyelerinin tam zamanlı olarak hastanede çalışıyor olmaları Üstlenilen idari görevlerden kazanılan deneyimler Hastane Kalite Yönetimi sayesinde tüm personelin görev, yetki tanımlarının, iş akışı prosedürlerinin yapılmış ve biliniyor olması Bölümün idari işleyişi ile ilgili olarak görev dağılımı yapılmış olması

GZFT ANALİZİ Zayıf Yanlar/Geliştirmeye Açık Alanlar-1 Alt yapı eksiklikleri ve cihaz parkının zamanında yenilenememesinden kaynaklanan sorunlar ve aksaklıklar Cihaz eksikliği ve hasta çeşitliliğinin kısıtlı olmasından kaynaklanan tecrübe eksikliği Yoğun iş yükü nedeniyle eğitime ve araştırmaya ayrılan sürenin kısıtlı kalması Radyasyon güvenliği ile ilgili eğitim yetersizliği, radyasyon fizikçisi istihdam edilmemesi Yıllara göre dağılımı planlanmış standart bir asistan eğitim programı ve değerlendirme kriterlerinin henüz uygulamaya geçirilmiş olmaması Aynı ekolden yetişmiş kişilerden oluşan ekibe sahip olmak nedeniyle farklı ekol ve eğitim sistemlerini yeterince tanımamak

GZFT ANALİZİ Zayıf Yanlar/Geliştirmeye Açık Alanlar-2 Kalifiye yardımcı personelin özellikle maddi ve alt yapı eksikliklerinden kaynaklanan sebepler nedeniyle istihdam sürekliliğinin sağlanamaması Yeterli sayıda personel istihdam edilememesi Kongre/sempozyum katılımlarına, eğitim amaçlı kurum dışı rotasyonlara üniversite desteğinin bulunmaması Belli modaliteler için randevu sürelerinin uzun olması Bölüm içi işleyiş ile ilgili toplantıların yetersizliği Fiziki mekan yetersizliğinden kaynaklanan personel ve hasta memnuniyetsizliği Tüm Anabilim dalları ile istenen sıklık ve yaygınlıkta ortak toplantıların yapılamıyor olması ve bu toplantılar için ayrılan mekanların yetersizliği

GZFT ANALİZİ Fırsatlar -1 Yurt içi/yurt dışı ilgi alanına yönelik rotasyonlar planlanabilmesi ve mezuniyet sonrası eğitim veren merkezlerden faydalanabilme Radyoloji ile ilgili kaynakların bolluğu Diğer üniversitelerin Radyoloji bölümleri ve Radyoloji dernekleri ile olan yakın ilişkiler Yeni hastane inşaatının tamamlanmasıyla alt yapı eksikliklerinin giderilme olasılığı

GZFT ANALİZİ Fırsatlar -2 SHMYO Radyoloji programı sayesinde kalifiye eleman bulma kolaylığı EUA kriterlerinin hayata geçirilecek olması Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarının tamamlanmış olması Hızla değişen teknoloji nedeniyle bilgilerin de sürekli güncellenme gereksinimi

GZFT ANALİZİ Tehditler -1 Alanımızda hızla değişen teknolojiye finansal sorunlar nedeniyle aynı hızda ayak uyduramama Uzmanlık alanımıza diğer disiplinlerin saldırıları ve destek yetersizlikleri Aşırı iş yükü, alt yapı (cihaz, mekan, personel) eksiklikleri, zaman yetersizliği Sürekli değişen fakülte ve hastane politikaları nedeniyle motivasyon kayıpları ve eksiklikleri Teknoloji bağımlılığı ve yatırımların pahalılığı

GZFT ANALİZİ Tehditler -2 Ülke sağlık politikaları ve hizmet ücretleri konusundaki uygulamaların her yıl sağlık sektöründeki kurumları özellikle maddi açıdan zora sokacak şekilde değiştirilmesi Cihaz alımları ile ilgili yatırımların planlı bir şekilde ve zamanında yapılamaması, bu konu ile ilgili uzun süren ve kompleks prosedürler Kalifiye yardımcı personelin özellikle maddi ve alt yapı eksikliklerinden kaynaklanan sebepler nedeniyle istihdam sürekliliğinin sağlanamaması Maddi yetersizlikler nedeniyle eğitimli radyologların üniversite hastanelerinde çalışmaya olan isteksizliği

STRATEJİK PLAN Misyonumuz Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, Topluma faydalı ve sorumluluk sahibi, Bilgi ve birikimlerini hasta yararına kullanan, Araştırmayı seven uzman ve öğrenciler yetiştirmek, Nitelikli, hevesli, takım ruhuyla çalışacak akademik kadroya sahip olmak, Gerek eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri, gerekse hastane hizmetlerine cevap verecek teknolojik alt yapıyı oluşturmaktır.

STRATEJİK PLAN Vizyonumuz Ülkemizde saygınlığı ve bilimselliği kabul edilmiş radyoloji kliniklerinden birisi olmak, Öğrencilerimize Radyoloji’yi sevdirerek yeterli teorik ve pratik eğitimi vermek, gerekli sorumluluk duygusunu kazandırmak, Araştırma görevlilerimizin insan ve hasta haklarına saygılı, bilimsel, teknolojik olanakları kullanma becerisine ve takım ruhuna sahip, kendini geliştirmeye ve araştırmaya hevesli, alanında bilgili ve becerikli uzmanlar olarak yetişmesini sağlamak, Teknolojik açıdan üstün ve yeniliklerin gerisinde kalmamış teknik donanım ve cihazlar kullanarak eğitim, öğretim, araştırma ve hastane hizmetleri konularındaki kaliteyi arttırmaktır.

STRATEJİK PLAN Değerler - İlkeler Evrensel akademik niteliklere sahip olan, Bilimsel özgürlük ve etik değerlere saygılı, İnsana yatırım yapan, Sorumluluk bilincine sahip, Paylaşımcılığı ve ekip anlayışını ilke edinen, Özendirici, Hoşgörülü, sabırlı, eleştirilere açık, önyargısız, Hasta, hekim ve personel memnuniyetini ön planda tutan, Toplum ve çevre bilincini göz ardı etmeyen, Dürüstlük, açıklık ve tutarlılık ilkelerine bağlı, Yaratıcılığı destekleyen, Birbirine saygılı ve duyarlı bir anabilim dalı olmaktır.

RADYOLOJİ AD Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Performans Göstergeleri

Amaç 1 Mezuniyet öncesi/sonrası eğitim kalitesinin arttırılması Hedefler Derslerin sürekli güncellenmesi ve bölüm ders notlarının hazırlanması Kendi arşivimizden yararlanarak pratik uygulamalar yapılması Stajlar sonunda öğrenci görüşlerinin alınarak bölümün değerlendirilmesi Türk Radyoloji Derneği tarafından hazırlanmış standart eğitim programı ve değerlendirme kriterlerinin hayata geçirilmesi Düzenli ve arşivlenen eğitim seminerlerine devam edilmesi Düzenli aralıklarla yapılan sınavlarla araştırma görevlilerinin seviyelerinin tespit edilmesi Klinik çalışmalar ve araştırmalarda görev almak için araştırma görevlilerinin teşvik edilmesi Kongre/sempozyum/toplantı katılımlarının sağlanması Yurt içi/yurt dışındaki Radyoloji kliniklerine rotasyonlar planlayarak kendini ve kliniğini kıyaslama olanağının sağlanması Tez konuları ve danışmanlarının ihtisasın en geç 2. yılı sonunda belirlenmesi İş ve nöbet yüklerinin makul düzeyde tutularak motivasyonun korunması Mevcut kaynak sayısının arttırılması, internet ortamındaki eğitim sitelerinden de faydalanmanın teşvik edilmesi Diğer anabilim dalları ile yapılan toplantılara araştırma görevlilerinin katılımının sağlanması

Amaç 1 Mezuniyet öncesi/sonrası eğitim kalitesinin arttırılması Performans Göstergeleri Öğrencilerin staj sonu notları ve başarı yüzdeleri Öğrenci ve asistan memnuniyet anketleri Nöbet çizelgeleri Asistan karneleri Asistan eğitim içi sınav sonuçları Toplantı katılım formları Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı

Amaç 2 Öğretim üyelerinin bilgi/becerilerinin arttırılması Hedefler Eğitimcilerin eğitimlerinin sağlanması Her öğretim görevlisinin ilgi alanına göre yan dallara ayrılmasının teşvik edilmesi Yan dal uzmanlığı için gereken eğitimin alınması amacıyla yurt içi/yurt dışı rotasyonların planlanması ve bu eğitimin bölümümüzce verilebilir düzeye gelmesi için gerekli girişimlerin yapılması Kongre/sempozyum/toplantılara düzenli katılımın sağlanması Hizmet ve eğitim-öğretim faaliyetlerine ayrılan zamanın dengelenmesi

Amaç 2 Öğretim üyelerinin bilgi/becerilerinin arttırılması Perfomans Göstergeleri Eğitimcilerin Eğitimi kursu sertifikası TRD alt çalışma gruplarına üyelik Kongre/sempozyum/toplantı katılım belgeleri Yan dal uzmanlık belgeleri

Amaç 3 Anabilim dalı araştırma ve yayınlarının arttırılması Hedefler Cihaz parkının tamamlanması ve yenilenmesi Bölüm içi iş yükünün araştırma yapmaya olanak sağlayacak şekilde dengelenmesi Uzman kadrosunun arttırılması

Amaç 3 Anabilim dalı araştırma ve yayınlarının arttırılması Performans Göstergeleri Öğretim üyesi başına düşen yayın ve atıf sayısı Kongrelerde sunulan sözlü bildiri/poster sayıları Uzman sayısı Radyolojik tetkik ve tedavi randevu sayıları Anabilim Dalı için yapılan yatırımlar

Amaç 4 Anabilim dalı araştırma görevlisi sayısını stabil tutmak Hedefler Asistan memnuniyet anketleri düzenlemek Asistan eğitimini standardize ederek, düzenli yürütmek TUS’da bilinçli seçime yardımcı olmak için bölüm web sayfasına işlerlik kazandırmak İş ve nöbet yüklerinin makul düzeyde tutularak motivasyonun korunmasını sağlamak Anabilim Dalı’nı Türkiye’deki Radyoloji AD’ları arasında tercih edilen bir merkez haline getirmek

Amaç 4 Anabilim dalı araştırma görevlisi sayısını stabil tutmak Performans Göstergeleri Anabilim dalı web sitesi Asistan memnuniyet anketi sonuçları Asistan karnesi Asistan rotasyon ve nöbet çizelgeleri TUS puanları

Amaç 5 Radyolojik görüntülemedeki hızlı gelişen teknolojiye sahip olmak Hedefler Mevcutlara ek olarak üst seviyede 1 adet multidedektör BT, 2 adet portabl US, 2 adet renkli Doppler US, iki adet dijital röngen, 1 adet biplan anjiografi cihazı ve PACS sisteminin alınması Mekan sorunlarının giderilmesi

Amaç 5 Radyolojik görüntülemedeki hızlı gelişen teknolojiye sahip olmak Performans Göstergeleri Cihaz parkındaki cihaz sayısı Yapılan tetkik ve randevu sayıları Anabilim Dalı için ayrılan bütçe

Amaç 6 Yeterli sayıda akademik ve yardımcı personele sahip olmak Hedefler 5 yıl içerisinde cihaz parkı ve mekan ile ilgili amaçlara ulaşıldığı varsayılarak 9 öğretim üyesi, 2 uzman doktor, 10 asistan, 60 teknisyen, 2 hemşire, 8 rapor sekreteri, 10 idari personel ve 1 anabilim dalı sekreterinden oluşan bir kadroya sahip olmak Performans Göstergeleri Akademik, yardımcı sağlık ve idari personel sayıları

Amaç 7 Kalifiye yardımcı personelin kalıcılığının sağlanması Hedefler Yardımcı personelin ücret ve çalışma koşullarının optimize edilmesi Bölümde tam zamanlı çalışacak hemşire talebinde bulunulması SHMYO Radyoloji programı mezunlarına hastanede iş imkanı sağlanması Hizmet içi eğitim planlanması Çalışan memnuniyet anketleri düzenlenmesi İnsan kaynakları yönetimi alt biriminin oluşturulması için girişimde bulunulması Performans Göstergeleri Bölüm idari personel sayısı Çalışanların memnuniyet anket sonuçları Kadrolu personel sayısı

Amaç 8 Filmsiz radyoloji departmanına dönüşmek Hedefler 5 yıl içerisinde Radyoloji bölümünün tamamen dijitalize hale getirilmesi ve bunun için gerekli yatırımların yapılması Elektronik ortamda arşivlenen dijital görüntülerin ameliyathaneler, yoğun bakımlar ve acil başta olmak üzere tüm servis ve polikliniklere iletilmesi Performans Göstergeleri Tekrarlanan radyolojik incelemelerin azalması Hastanenin yaptığı film harcalamalarının azalması Radyolojik tetkiklere ve arşive kolay erişim Rapor edilmeden alınan film sayısında ve buna bağlı olarak bölüm kayıplarında azalma

Amaç 9 Hastanecilik hizmetlerinin iyileştirilmesi Hedefler Mekan sorunlarının aşılması ve cihaz parkının nitelik ve nicelik yönünden geliştirilmesi Personel sayı ve kalitesinin arttırılması Hzmet kalitesinden ödün vermeden randevu tarihlerinin ilk planda maksimum 1 ay içerisine çekilmesi Hasta memnuniyet anketleri düzenlenmesi Halka açık dersler ve medya aracılığıyla verilen hizmetlerin duyurulması Performans Göstergeleri Hasta memnuniyet anket sonuçları Randevu tarihleri ve sayıları Özel merkezlere ve il dışı kurumlara başvuran hastaların hastanemizi tercih eder hale gelmesi

SONUÇ Radyoloji departmanı bir hastanenin gerek gelir, gerek hizmet anlamında stratejik önemi olan bölümlerinden biridir. Yeni teknolojilere sahip olmayan Radyoloji bölümleri ve hastaneler geri kalmaya mahkumdur. Bu bölüme yapılan yatırımlar yüksek tutarlar gerektirmesine karşılık, gerek bilimsel anlamda, gerek hastane gelirleri açısından bu yatırımların getirisi yadsınamaz.

SONSÖZ RADYOLOJİ DEPARTMANI, BİR HASTANENİN VİTRİNİDİR. BU VİTRİNİ DAİMA ÇEKİCİ TUTMAK GEREKİR!