Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR"— Sunum transkripti:

1 HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR HEMŞİRELİK ÇALIŞTAYI Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Yönetim 6 Sorumlu Hemşire - Kemoterapi Servisi 14 Yatak Radyoterapi Servisi 19 Yatak Çocuk Servisi 13 Yatak Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. 1(52 koltuk+10 yatak+ 1sedye) Masa Sayısı Ameliyathane 3 Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 8 Tetkik Birimi patoloji, laboratuar,radyoloji TOPLAM Servisler 46 yatak, kemoterapi ünitesi 52 koltuk +10 yatak+ 1 sedye

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin 1. Yönteme Göre İhtiyaç* Yönetim 2 Servis 24 20 4 Yoğun Bakım - Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. 8 Ameliyathane 2 + 2 2+ 2 Poliklinik 1 Beslenme 1 Eğitim 1 Enfek. 3 Tetkik Birimi TOPLAM 41 35

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 ÖNLİSANS 8 LİSANS 22 YÜKSEKLİSANS 10 YÜKSEKLİSANSA DEVAM EDEN 7 TOPLAM 41 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 15 (KEMOTERAPİ HEMŞİRELİĞİ SERTİFİKASI)

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 7.69 2013 ⇨ % 0 KURUM İÇİ DEĞİŞİM ORANI 2012 ⇨ % 4.86 2013 ⇨ % 0.96 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI Kurum içi çalışan hemşirelerin bölümleri sabit değil, 3 aylık rotasyon yapılmakta DEVİR HIZI ORANI

7 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri (N: ) 1740 57 3,27 16 28,07 Oral Mukozit (N: ) 762 43,79 20 2,62 Düşme (N: ) 173 9,94 2 1,15 Damariçi katater (N:) 1418 81,49 12 0,84

8 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri KOMİTELER SAYI Enfeksiyon Kontrol Komitesi 3 Hemşire Eğitim Komitesi 4 Hemşire Tesis Güvenliği Komitesi 1 Hemşire Çalışan Ve Hasta Güvenliği Komitesi 2 Hemşire Çevre Yönetim Birimi 6 Hemşire Hastane Kalite Kurulu Klinik Süreç Yrd Ameliyathane Süreç Yrd Kemoterapi Alt Süreç Yrd Brakiterapi Alt Süreç Yrd Enfeksiyon Süreç Yrd Poliklinik Süreç Yrd Bazı hemşirelerimiz birden fazla komitede görev almıştır.

9 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1 defa 4 hemşire (8 saat) Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 12 adet h.i.eğitim (hemşirelere) CPR Eğitimleri ⇨ 8 hemşireye CPR eğitimi Sempozyum ⇨ Onkoloji Günleri Hemşireliği Oturumu(22) Ulusal Akc. Kongresi (3 Hemşire 1 Konuşmacı) Tıbbi Onkoloji Kongresi (7 Hemşire 1 Poster) Kurslar ⇨ Brakiterapi Bilgi Paylaşım Günleri Kursu Öğrenci Eğitimleri ⇨ haftada 1 (8 saat) uygulama lisans, haftada 1 (2saat) doktora- yüksek lisans Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ Hasta ve yakınlarına yönelik eğitim 13 defa 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

10 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Onkoloji Hemşireliğinde İş Analizi Ve İ.Ü. Onkoloji Enstitüsü Günübirlik (Ayaktan) Kemoterapi Ünitesinde İş Gücü Planlaması Kemoterapi Hazırlığında Artan Antineoplastik İlaç Analizi Tam Otomatik Sistem Merkezi Kemoterapi İlaç Hazırlama Ünitesinin Hasta Ve Çalışan Güvenliği Açısından Öneminin Değerlendirilmesi Çocuk annelerinin anksiyete,depresyon düzeylerinin denetim odakları ile ilgisi 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

11 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması:
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 24/ 31 MART 2014 Servis Yatak Sayısı :46 Günübirlik Kemoterapi: 52 koltuk+ 10 yatak Yatan Hasta Sayısı: (Günübirlik) Hemşire Sayısı: 28 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması:

12 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 2407 (1900 SUT)
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 44 ( 22 SUT ) (22 KİTAPÇIK) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI (1900 SUT) (507 KİTAPÇIK) GİRİŞİM SIKLIĞI min;1* max; 404 (IV ilaç infüzyonu) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN TL TL TL KİTAPÇIK GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL TL

13 5. FİNANSAL PERFORMANS 2407 : 7 gün = 343 ( Bir günlük işlem ;24 saat)
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2407 : 7 gün = 343 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 343 : 3 vardiya = 114 ( 8 saatlik işlem) 114 x 3 dk = 342 dk 342 / 60 =5,7 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

14 YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ
5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): 1778 TL Ortalama Yıllık Gelir =1778TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: ARTIŞ ORANI: % 14

15 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS

16 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER * Hamilelik, süt izni, doğum izni süresinde ki artış aktif çalışan hemşire sayımızı düşürmektedir. Önerimiz: Servis kapatılması. * Hemşire eksikliği, bakım ve tedavimizin kalitesini düşürmektedir. Önerimiz: Hemşire eksikliği düzeltilmeli. * Adil olmayan performans motivasyon düşüklüğüne ve eleman kaybına neden olmaktadır. Önerimiz: Performans arttırılmalı.

17 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER *Fiziki şartların uygun olmaması. *Kreş ve servis kullanımının sadece gündüz vardiyasında olması. Önerimiz: Kreş ve servis kullanımının üç vardiyaya yayılması. * Hemşirenin bakım faaliyetlerine yeterince ilgi göstermemesi, tedavi odaklı hizmet verilmesi bakım hizmetlerinin niteliğini düşürmektedir. Önerimiz: Mesleki eğitim sırasında bakım hizmetlerinin önceliği vurgulanmalı ve daha iyi tedavi yapan değil hasta bakım faaliyetleri değerlendirmeye alınmalı. *Bazı hemşireler birden çok komitede yer aldığı için sık toplantılar sahada iş gücü kaybına neden olmaktadır. Önerimiz: Komite faaliyetlerine diğer personellerde dahil edilmeli.

18 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER *Eğitimleri kendi çabalarımızla gerçekleştirmekteyiz, bütçemiz yok. Önerimiz: Bize de bütçe ayrılmasını istiyoruz. *Hemşirelerimiz eğitim ve araştırma çalışmalarına istekli değildirler. Nedeni; çalışmalarının akademik yada performansa dayalı bir değerlendirmesinin olmamasıdır. Önerimiz: Eğitim ve araştırma çalışmalarının performansa yansıtılması. * SUT’ ta yer alan hemşirelik işlevlerinde ki sınırlandırmalar kazancımızı düşürmektedir. Önerimiz: SUT’ ta ki sınırlandırmalar kaldırılmalı. Paket programlarda hemşirelik işlevlerinin ücretlendirilmesi.

19 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Hemşirelik haftası kutlamaları, Yılbaşı kutlamaları, Doğum günü kutlamaları, Dini bayram kutlamaları, 23 Nisan Çocuk Bayramı kutlaması (çocuk hastalar için), Çocuk hastalar için yılbaşı kutlaması, Yılbaşı ve 23 Nisan da çocuk hastalara hediye dağıtılması.

20

21

22


"HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları