TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME GRUBU 1 ARALIK 2007, İSTANBUL
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
PERSONEL İHTİYAÇ ANALİZİ
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
TTB-UDEK BİLİMSEL ARAŞTIRMA ÇALIŞMA GRUBU RAPORU.
ERK İSG&İK – –
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
20. Sağlık insangücü planlaması
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
TTB-UZMANLIK DERNEKLERİ EŞGÜDÜM KURULU XII
SAĞLIK HİZMETİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK UZMANLIK EĞİTİMİ gazanfer aksakoğlu.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Bilgisayar Destekli Eğitim
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ERP Projelendirme Süreci
Sağlıkta İnsangücü Çalışma Grubu Raporu Dr. İ. Serdar ARDA.
ATUB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI. TTB UDEK ÜYESİ DERNEKLER ATUB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI ATUB temsilcileri 3. toplantılarını gerçekleştirdi. 24 meslektaşımız.
TTB-UDEK Müfredat Komisyonları Temsilciler Toplantısı Dr. İskender SAYEK Ankara
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
T.C. BALIKESİR VALİLİĞİ İl Düzeyinde Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tartışılması.
Sağlıkta İnsangücü Çalışma Grubu Raporu
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA Ç.G. RAPORU-1 Ulusal yayıncılık özendirilmelidir - Uzmanlık derneklerinin bilimsel yayın organı olmalı –Akademik yükseltmelerde ulusal.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
SAĞLIK VE HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Türkiye’de Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnsan Gücü Durumu Adem ÖZER Şube Müdürü.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Sunum transkripti:

TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir

Sağlıkta insangücü planlaması (SİGP) Çalışma Grubu toplantısı –26 katılımcı –21 Uzmanlık Derneği XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Anket sonuçları –Ankete yanıt oranı % 48 (42/88). –Anket sonuçlarına göre Uzmanlık Derneklerinin % 40’ı araştırma görevlisi, uzman ve yan dal uzman sayıları hakkında yeterli veriye sahip değildir; % 70’i uzmanlık eğitiminin ünversitelerde verilmesi gerektiğini, % 60’ı uzman hekim sayısının belirlenmesinde TTB-Uzmanlık Derneklerinin etkin olması gerektiğini, % 77’si uzman hekim dağılımının yetersiz olduğunu, –% 53’ü bunun işgücü planlamasındaki yanlışlıktan kaynaklandığını, % 67’si –SİGP konusunda yapılacak çalışmada Uzmanlık Dernekleri ile İnsangücü Çalışma Grubu’nun eşgüdüm içerisinde çalışması gerektiğini, –Çalışmanın 6ay-1yıl arasında tamamlanabileceğini düşünmektedir. XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

“İnsangücü planlaması etkin ve verimli bir sağlık hizmeti sunumunda vazgeçilmezdir.” –“Sağlıkta insangücü planlaması” çalışma grupları içerisinde en önemli başlıklardan biridir. Yeterli planlama ve dağıtımın yapılamadığı durumlarda gerek hizmet ve gerekse bilimsel anlamda yeterli ve etkin bir üretimin yapılabilmesi olanaklı değildir. SİGP’nda başlıca dört yaklaşım söz konusudur: –Gereksinimler –Kullanım –Etkin talep –Simulasyon XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

SİGP çok parametreli bir konu –Varolan hekim sayısının saptanması, –Altyapının belirlenmesi, –Eğitim kurumlarının tanımlanması, –Eğiticilerin tanımlanması, –Yardımcı personelin eğitimi, –Kalite kontrol sistemlerinin uygulanması, –Hizmet gereksiniminin belirlenmesi, –Hekim dağılımının planlanması, –Hekimin gereksinimlerinin belirlenmesi, –.... XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Varolan durum gözden geçirildiğinde –Sağlık Bakanlığı sahip olduğu insangücü hakkında yeterli veriye (niteliksel/niceliksel) sahip değil, –Uzmanlık Dernekleri, Sağlık Bakanlığına göre daha iyi olmakla birlikte konuya yeterince hakim değil SİGP –Öncelikle varolan durumun belirlenmesi gerekir –Dinamik ve çok parametreli bir süreçtir. Bu sürecin tanımlanması ve planlanmasında dernekler oluşturulacak bir merkez ile eşgüdüm içerisinde çalışmalıdır Her uzmanlık derneğinin SİGP konusunda yaklaşımları farklı olabilir. –Ölçeğin küçük olması planlamayı kolaylaştırırken çok üyeli derneklerde zorluklar ortaya çıkabilmektedir XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Pratisyen hekimlik, uzmanlık öncesi bir aşama değil ama bir uzmanlık derneği olarak değerlendirilmelidir Ülkemizde uygulanagelen sabit bir sağlık sistemi yok. Bu da plansızlığın en önemli nedenlerinden biridir. SİGP yapabilmek için kaynakların saptanması gerekir. Varolan durumun saptanmasında devletin ulaşılabilecek organları kullanılmalıdır Hizmet sunumunda alt yapı standartlarının belirlenmesi gerekir XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Hekim sayısının fazlalığı ve aşırı uzmanlaşma farklı alanların birbirleri ile çakışmasına neden olabilmektedir SİGP’nda vazgeçilmez bileşenlerden biri de hekimin emeğinin değerlendirilmesidir Hekim kalitesinde eğitimi verecek kişilerin özellikleri göz ardı edilmemelidir SİGP konusunda kullanılagelen bilimsel veriler ülkemiz koşullarına uyarlanabilir XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Uzman sayılarının belirlenmesinde bir irade olmalı  ? SİGP çalışmalarında Sağlık Bakanlığı ile eşgüdüm içerisinde olunmalı, ancak iyi “müzakereci” olunmalı İnsangücü planlamasında “nicelik” ve “nitelik” “İstihdam” –Hekimin bir yere yerleştirilmesi değildir, –Çalışma ortamında yeterli ekip ve ekipman olmalıdır, –Uygun yaşam koşullarının, iş ve gelir güvencesinin sağlanması gerekmektedir. Sağlık hizmeti bir ekip işidir. Bu nedenle, farklı grupların biraraya gelip eğitim çalışmaları yapması hizmet kalitesini artıracaktır. XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Yorum: Nitelikli bir sağlık hizmeti sunumunda her boyutta insangücü planlaması en önemli yeri tutmaktadır. Ülkemizdeki genel veriler gözden geçirildiğinde henüz bu konuda yeterli istatistiksel bilgiye sahip olunmadığı görülmektedir. Bu nedenle, öncelikle yapılması gereken uzmanlık dernekleri düzeyinde bugünkü durumun saptanmasıdır. Bunun için uzmanlık dernekleri ile TTB- UDEK işbirliği en uygun yaklaşımdır. XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

SİGP –Uzmanlık Dernekleri verileri daha güncel ve güvenilirdir –Çalışmalar “İnsangücü Planlaması Çalışma Grubu” ile eşgüdüm içerisinde sürdürülmelidir 9. 5 yıllık kalkınma planı SİGP konusunda öneriler –SİGP için (Şubat’2007) Durum saptama çalışması 2010 yılına kadar öngörüler –Bugün  ? –Yarın  Ne olacak ?  Ne olmalı –Sonuçların değerlendirilmesi (Martın ikinci yarısı) –Önerilerin oluşturulması (Haziran’2007) XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir

Yönetim Kurulu Dr. İ. Serdar ARDA – Başkan Dr. Esat YILGÖR – Sekreter Dr. Yurdanur AKGÜN – Üye Dr. Önder KAYHAN – Üye Dr. Emine BARAN – Üye Dr. Figen ŞAHPAZ – Üye XII. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ KURULTAYI 1-3 Aralık İzmir