Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
ROL OYNAMA.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Problem Çözme Süreci.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilgisayar Destekli Eğitim
Stratejik Yönetim.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Prof. Dr. Ahmet AYAR (TÜBİTAK 2237 Programı)
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
İş Etüdünün Tanımı Literatürde en fazla kabul edilen ve kullanılan iş etüdü tanımı, İngiliz standartlar Sözlüğü tarafından yapılmıştır: Buna göre İş Etüdü,
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Sistem Analizi Sistem Analisti
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ VERİMİ - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI ÖRGÜTSEL YAPI İÇERİSİNDE DEĞİŞİKLİKLERİN DAHA KOLAY YAPILMASI

PROJE YÖNETİMİNİN YARARLARI Amaçlara ve hedeflere ne zaman ve nasıl ulaşılacağını önceden belirler. Sürekli raporlama gereksinimi minimum düzeyde kalır. Zaman planlaması yapılmasını zorunlu kılar. Maliyet önceden belirlenir. Kaynaklar önceden belirlenir. Kullanılacak teknolojiyi açıklar. Kontrol sisteminin kurulmasını sağlar. Tüm görevlilerin organizasyon şemasında görülmesini sağlar. Proje üyelerini çok yönlü geliştirir.

PROJE TABANLI EĞİTİM DÜŞÜNME DENEME BULMA

PROJE TABANLI ÖĞRENME Proje tabanlı öğrenme modeli, müfredatın birbirinden bağımsız küçük bilgiler yığını olarak öğretilmesine karşı geliştirilmiştir. Bu model bir yada daha fazla alanın temel kavramları ve prensipleri üzerine odaklıdır ve bir ders senaryosu içinde mümkünse birden fazla dersin öğrenme hedeflerini kapsar.

Proje : Bir tasarı, bir buluş, yapılacak etkinliğin tasarlanmasına denir. Belli bir süre içinde ve belli bir bütçe dahilinde bir kez yapılması gereken karmaşık bir iştir. Daha başlangıç aşamasında süreci ve bitişi bütün boyutlarıyla hayal edebilmeyi varsayımda bulunabilmeyi gerektirir. “NEREYE GİTMEK İSTEDİĞİNİZİ BİLMİYORSANIZ HİÇBİR ŞEY SİZİ ORAYA GÖTÜREMEZ”

PROJE TABANLI EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ: DANIŞMANLIK VE REHBERLİK Geniş düşünebilmeli Öğrenciden gelen her türlü fikre açık olmalı İyi bir rehberlik bilgisine sahip olmalı. İyi bir gözlemci olmalı. İletişimi iyi olmalı. Teknoloji imkanlarını iyi kullanabilmeli Gelişmeleri iyi takip etmeli

Projeyle ilgili olarak, öğretmen açısından en zor olan kısım, öğretmenin sahip olduğu kontrolü öğrencilere dağıtması veya paylaştırmasıdır.

Proje geliştirme sürecinde Öğretmen ve Öğrenciye avantaj sağlayacak özellikler Bilimsel çalışma yöntemleri İletişim becerileri Grupla çalışma teknikleri Araştırma yöntemler Öğrenme yöntemleri Bilgisayar Yabancı dil Sosyal etkinlikler Dil becerisi Bilgiye ulaşma Bilgiyi bulma Bilgiyi sunma

HANGİ ALANDA PROJE ÇALIŞMASI YAPILACAK Proje çalışması yapacak öğrenciler keşfedildikten sonra öğrencilerin ilgi alanları fark edilmeli ve öğrenciye fark ettirilmeli. Seçilen konu öğrencinin ilgi alanına ve isteğine uygun olmalı. İlgi alanları Fen Bilimleri–Sosyal Bilimler olarak ayrılmalıdır. İlgi ve özel yetenek belirlemede en iyi gözlemi ders öğretmenleri yapmaktadırlar.

PROJE TABANLI EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ KAVŞAKTAKİ TRAFİK POLİSİ GİBİ DAVRANMALIDIR. Ehliyetine göre araçlara binip binmediklerini kontrol Doğru yolda ve yönde olduklarını kontrol Kaza halinde anında müdahale Gerektiğinde kural, kanun ve işaretleri anlatma.

Proje Tabanlı Öğrenmede Temel Adımlar Hedeflerin belirlenmesi. Yapılacak işin yada ele alınacak projenin belirlenip, tanımlanması. Ekiplerin oluşturulması. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçimin belirlenmesi. Çalışma takviminin oluşturulması. Kontrol noktalarının belirlenmesi. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi. Bilgilerin toplanması. Bilgilerin örgütlenip, raporlaştırılması. Projenin sunulması.

Etkili Kullanım İçin Rehber İlkeler Proje konusu, öğretmen tarafından mutlaka onaylanmalıdır. Projenin konusu, öğrenci kapasitesinin çok altında veya üstünde olmamalıdır. (Saban, 2002 s.257) Projelerin tamamlanabilmeleri için gerekli araç-gereçler hazırlanmalı ve öğrencilerin kullanımına sunulmalıdır. Proje konuları, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri ortaya çıkarmaya ve onları geliştirmeye yönelik olmalıdır. Projeler, hem sınıf içinde hem de sınıf dışında tamamlanabilecek şekilde esnek bir yapıda olmalıdır.

Araştırmalar bilimsel projelerin ve bilimsel proje yarışmalarının Yaratıcılığı uyandırdığı ve yaratıcı düşünmeye özendirdiği, Kişiliği geliştirdiği Mantıksal düşünmeyi geliştirdiği Problem çözme yeteneğini geliştirdiği, İletişim yeteneğini geliştirdiği Bilimsel yöntemle gerçek yaşamı ilişkilendirmeyi öğrettiği Toplumdaki buluşçu ruhu ateşlediğini gösteriyor.

Proje adımları Konuyu seçin Konuyu inceleyin araştırın. Kendi araştıracağınız konuya karar verin Bir zaman çizelgesi hazırlayın Deneyleri/gözlemleri planlayın Yardımcı ve danışmanıza danışın, tartışın ve fikirlerini alın Deneyleri yapın projeyi tamamlayın Sonuçları inceleyin ve tartışın. Sonuçları izleyin ve tartışın.

PROJE PROJE NEDİR? NE Amaç / Ürün KİMİNLE Ekip / Yönetici NE ZAMAN Başlangıç / Bitiş Tarihleri Takvim İş Akışı NASIL Yöntem / Süreç / İşleyiş NEREDE Yapılacak İşler Listesi Yapılacak İşler, Tarihler, Yer, Sorumlular Çizelgesi, Malzeme ve Satınalma, Ölçmeler, Sayısallaştırma NE KADAR Bütçe NE OLDU Sonuç / Değerlendirme Sonuç / Ürün Ölçümlerin Analizi Etkililik: Hedefe ne ölçüde ulaşıldı? Verimlilik: Sonuç ve maliyetlerin birlikte değerlendirilmesi

PROJE PROJE NEDİR? NE: AMAÇ Hizmet Somut Ürün Ölçülebilir Çözüm Net Tanım

PROJE Ne? Kiminle? Ne Zaman? Nerede? Nasıl? Ne Kadar Maliyetle? Ne Oldu?

PROJE PROJE NEDİR? KİMİNLE: PROJE EKİBİ Yönetici Görev tanımı Organizasyon şeması Kontrol sistemi Özellikleri Lider kim? PROJE NEDİR? KİMİNLE: PROJE EKİBİ Yönetici Ekip Üyelerinin Özellikleri / İsimleri Görev Dağılımı İstihdam Edilecek Kişiler Özellikleri Görev Tanımları Adam / Saat Maliyetleri

PROJE PROJE NEDİR? NE ZAMAN: PROJENİN SÜRESİ Başlangıç / Bitiş Tarihleri Ara Aşamaların Tarihleri

PROJE PROJE NEDİR? NASIL - NEREDE: Yöntem / Süreç / İşleyiş Yapılacak İşler Listesi İş Akışı / Etkinlik Şeması İşler Tarihler Yer Sorumlular Malzeme / Satınalma Geri Bildirim Yolları (Sayılsallaştırma / Ölçme)

PROJE PROJE NEDİR? NE KADAR: MALİYETİ NE? SİSTEM BUNU KALDIRIR MI? VERİMLİLİĞİ NE KADAR? PROJE NEDİR? NE KADAR: İş kış şemasının maliyetlerinin çıkartılması Ek giderler (varsa) eklenmesi (K.D.V. gibi) %20’lik hata payı eklenmesi Toplam ve kalemlere göre maliyetlerin hesaplanması

PROJE PROJE NEDİR? NE OLDU: DEĞERLENDİRME Sonuçların ölçülmesi Süreç ve sonuçlara ait ölçümlerin analizi Etkililik: Amaçlara ne ölçüde ulaşıldı? Verimlilik: Bu sonuç bu maliyetle karşılaştırıldığında durum nedir? Rapor yazılması

ORGANİZASYON ŞEMASI

HATALAR Çok sıradışı konu bulmaya yönelmek Altından kalkılamayacak büyüklükte projeler İyi problem karmaşık olur düşüncesi Öğretmenlerin genelde dersi daha yi sunmaya yönelik ders aracı yapma eğilimi Problem konusunda dayatmalar Başarısızlığı kabullenememe gizleme

RED

EĞİTİMDE PROJENİN YERİ Öğrencinin ilgi ve yeteneği Yaparak – yaşayarak öğrenme Disiplinler arası öğrenmeler Yaşamla ilişkilendirilmiş öğrenmeler Konu / Ekip / Ortam Yöntem öğrenme Kalıcı öğrenmeler / Uzun vadeli beceriler

YARARLANILABİLECEK KAYNAKLAR ÇEPNİ Salih ; Araştırma Ve Proje Çalışmalarına Giriş; Trabzon 2001 Proje Hazırlama Rehberi ; Bilim Adamı yetiştirme Ekibi, TÜBİTAK ALBAYRAK, Burhan; proje Yönetimi ve Proje Danışmanlığı, İstanbul, 2001 www.meb.gov.tr http://earged.meb.gov.tr/ www.tubitak.gov.tr www.fenokulu.com www.trabzonbilsem.net www.geocities.com/projeyarismasi www.geocities.com/projeyarismasi

TEŞEKKÜRLER